I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Rastamössa i skolan?

Övrigt - Blandat

2008-02-28 10:26
diZZySWE
Tja, det har väl använts minst som nazisymbol, men det är ju inte för inte som de (lärarna) blir upprörda, right?

2008-02-28 10:39
kown

Jag skulle ju säga att det är ganska larvigt. Fast å andra sidan förstår jag vad de menar, för vi fick inte ens ha svenska flaggor på oss. Ännu larvigare.
I tego arcana dei!

2008-02-28 10:54
diZZySWE
Jag menar bara att nazister HAR använt sig av järnkorset, vad man än tycker om det.

Färgkombinationen blå & gul är bara ful, så jag ser ingen anledning att ha en svensk flagga på sig. Men det där är väl en smaksak.

2008-02-28 11:07
kown

Det är ju liksom inte nazisternas järnkors, det har inget att göra med nazister egentligen.

Jag håller med, men det är ändå larvigt.
I tego arcana dei!

2008-02-28 11:21
varför ha på sig ett järnkors när man vet att folk tar åt sig och i vissa fall säkert blir jävligt ledsna.

det var inte direkt så Hitler var en bonde som råkade sparka sina getter då och då. vi snackar massmord yaow!

2008-02-28 11:29
dizzyswe

Glöm inte att vi befinner oss i Sverige, där är ALLT bruk per automatik MISSBRUK, har du testat något klassat preparat är du per automatik NARKOMAN och BEROENDE.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-28 11:34
amfetaminpsykos X27

Ja, just det. Bara ett fel, man är inte NARKOMAN. Man är KNARKARE. En fara för samhället.

gobbegrogg X0

Ingen tog illa upp förutom lärarna, sen så tog hon ju inte på sig tröjan för att provocera utan för att hon gillade tröjan. Ska vi säga att allt som Hitler någonsin har använt är nazistiskt?
I tego arcana dei!

2008-02-28 12:03
nej, det ska vi inte säga. men att hon har på den för hon gillar den när många folk ser det som en nazistisk symbol. varför ha på den, det kan man lika gärna skita i. lika barnsligt som att jag tar på mig en tröja med ett hakkors och berätta att det faktiskt var mr adolf som snodde det. ja, fast lite anorlunda vinklat.

2008-02-28 12:40
gobbegrogg X0

Ska jag vara ärlig så tror jag inte att hon visste att det fanns folk som såg den som nazistisk. Jag tycker att alla får klä sig som de vill, för min del går även nazistiska och rasistiska symboler bra. Inte för att jag gillar rasister och nazister, men ändå. Det är personens eget val enligt mig. Åsiktsfrihet är bra, även om man har fel åsikter. Om någon har ett hakkors på tröjan så håller jag mig undan från den personen, helt enkelt.

Nu läser de flesta det här som "diZZySWE ÄR WHOAS STÖRSTA NAZIST", men försök att inte tolka det så. Jag är inte nazist eller liknande, jag tycker bara att alla borde få uttrycka sina åsikter.

Ett exempel:

Om en person har ett hakkors på tröjan så råkar han i bästa fall möta ett invandrargäng, och då är det väldigt tydligt för invandrargänget; "Den där snubben borde vi slå ner". Då slipper vi nazister, eller hur?
I tego arcana dei!

2008-02-28 12:59
Haha, så det är så vi ska bekämpa nazismen? De ska märkas & hetsa invandrargäng.

2008-02-28 13:10
jag har en tröja som det står COCAINE på och Made in cartel columbia på baksidan av fast det har alltid vart lugnt.
-

2008-02-28 13:25
kown

Jag känner att det jag skrev inte var så seriöst xD Nåväl, ett alternativ i alla fall?
I tego arcana dei!

2008-02-28 13:28
diZZySWE P17
ja. du har helt rätt! om man vill kan man ha en bild föreställande en massgrav och folket däri har stora näsor, feta plånböcker. sen kan man smälla in ett hakkors på en soldat som står och pissar på dom också.. jättebra idé. vill man så får man ha det.

2008-02-28 13:36
amfetaminpsykos

min mamma gillar vallmor, man blir ju nästan lite orolig!

2008-02-28 14:00
hahah, så jävla snygg mössa
your career is a typo, mine is written like a haiku

2008-02-28 14:01
Jag är intresserad av alla slags droger
your career is a typo, mine is written like a haiku

2008-02-28 14:21
jävla toy

2008-02-28 14:30
har en bandana i röd gul grön med såna löv på också,när jag hade den på skolan i sjuan så var alla lärare efter mej och det blev ett jävla liv,men jag håller med,den är ju inte stötande mot någon ,som däremot kläder med rasistiska symboler är t.ex.
nu i nian får jag ha den iallafall,konstigt nog, vet inte om det är för att lärarna inte pallar bry sej eller om dom har mer respekt för mej nu.
AayFukYuuuu :@

2008-02-28 14:34
Jag tycker vi ringer soc så fort barn har på sig tveksamma symboler. Tidig kontakt med det sociala brukar göra alla familjer nytta!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-28 14:39
Svinful mössa till att börja med...
Sen förstår jag inte hur du inte kan förstå att skolan inte tolererar en drogklassad växt sittandes i pannan på dig.

Den där mössan tycker inte jag representerar något land... Att säga så är mer en fördom..
Den där mössan representerar röka, och inget annat. Du får omedelbart en "pundar"-stämpel på dig med den mössan, och skulle inte förvåna mig om de skickar dig på pissprov.

Att skylta med droger har väl aldrig uppskattats av majoriteten av befolkningen?
Ta av dig din mössa och insé att din synvinkel är jävligt skev.
http://myspace.com/BoodaBlezzin

2008-02-28 14:47
å andra sidan; hade det varit en mössa med en fet smiley på så hade nog skolan inte reagerat...
Hangaround

2008-02-28 14:51
Titta vad ni gjort, nu skrämde ni i väg den snälla ryssen, han har inte skrivit på år och dar.

2008-02-28 14:55
SpT P21

Jag läser :D

Känns inte värt att svara ... ännu
Karlsson, ska vi dunka på dem?
- Lillebror (tjackmonster)

2008-02-28 15:03
diZZySWE P17

Nej men tröjan var antingen skitful i vilket fall så det är bara att arrätta henne.
 DIF!

2008-02-28 15:04
avrätta*
 DIF!

2008-02-28 15:18
hade det varit en mössa med en fet smiley på så hade nog skolan inte reagerat...

haha,på tal om det ,så hade vi en lärare på mellanstadiet som förbjöd oss att rita smileysar på bildlektionerna eller överhuvudtaget, för att det "förknippades" med droger.men vetefan om man verkligen förknippar smileys med knark.det är väl lite att ta i.
AayFukYuuuu :@

2008-02-28 15:52
ChewwY_ F1  haha smileys förknippas med en viss drog som e rätt flippad hehe...och by the way tycker du veklrigen det är snyggt med ett pannband för det först, ocvh sedan som är röd gul grönt och med majja blad på?..de ser fruktansvärt ut hade d mä förut så jävla töntigt

2008-02-28 16:02
Förstår inte vad problemet är? Vill inte skolan att du ska få ha din mössa så skit i att använda den. Orka leka rebell.

2008-02-28 16:03
haha aa exakt för en asful ganja mössa? Och den du har på din visningsbild är ju ännu fulare, vad säger mamma om alla ganja mössor?

2008-02-28 16:35
i min högstadieskola fick en polare göra en "rasta" mössa på syslöjden, no biggie

På gymnasiet jag gick på fick man inte ha huvudbonad inne på skolan, varken på lektion eller i uppehålls rummen, sen fick man inte röka runt skolan utan man fick gå runt huset eller till andra sidan vägen.
Tråd dödadar!

2008-02-28 16:40
Man får inte röka på skolans område i Sverige. Finns lag på det.

2008-02-28 17:51
Blaze_We P21
Den på min visningsbild är exakt samma mössa som jag länkat i tråden!

Sen vad mina föräldrar säger om det är en annan femma.
Då mina föräldrar VET att jag inte sysslar med droger, så tillåter dem det.

Och till alla andra:
Gör inte så stor grej av det hela.

2008-02-28 17:55
mellanöl p22 skrev inte skolans område, skrev runt skolans område.. skolan låg mitt i stan o man får inte stå utanför o röka, det är allmän plats
Tråd dödadar!

2008-02-28 18:25
Du tycker alltså att du representerar ett land merän droger när du bär en, vad är den, svart? mössa prydd med knarksymboler? Hur går det ihop? Mössan representerar absolut ingenting annat än droger.

2008-02-28 18:32
kan folk vara vänliga att sluta skriva "droger", det är ju att likställa cannabis med heroin osv. vilket är synnerligen efterblivet.
om man pratar om lagen så är det ok då det anses vara samma saker men i verkligheten är det ju inte så.
vill påpeka att jag aldrig skulle påstå att cannabis är ofarligt eller något men skillnaden på det å de tyngsta drogerna är milslång
Mabuhay!

2008-02-28 18:33
Jeppzo P19

Aha, trodde du mena skolans område. Vad hände om man röka utanför då?

EmCi_Emm

Exakt. En sån mössa känns mer som "hej-jag-har-aldrig-rökt-men-tycker-det-är-tufft-som-fan"

2008-02-28 18:46
Eller lite som "hej-jag-tycker-denna-mössa-såg-festlig-ut-därför-köpte-jag-den"

eller varför inte "hej-jag-älskar-att-röka-holk-och-bryr-mig-inte-ett-skit-om-vad-andra-säger"

Jag har förklarat precis allt, men endå fortsätter ni.

2008-02-28 19:07
bob P19

Du visar oerhörd mognad när du säger att vi borde avrätta en person för att hon bar en tröja med ett järnkors på, bra där.
I tego arcana dei!
Hangaround

2008-02-28 20:14
"kan folk vara vänliga att sluta skriva "droger", det är ju att likställa cannabis med heroin osv. vilket är synnerligen efterblivet."

Cannabis = Ingen drog?

2008-02-28 20:23
Grov miss där, cannabis är den drog.
I tego arcana dei!

2008-02-28 20:23
en drog *
I tego arcana dei!
Hangaround

2008-02-28 20:25
Dekay
Alkohol måste svaret vara.
Men varför ställer du den frågan? Jag har aldrig påstått att alkohol inte är en drog, inte cigaretter eller för den delen. Så vart vill du komma?

2008-02-28 20:36
Ärligt, då borde dom förbjuda typ sverigetröjor o  sådant också.

2008-02-28 20:38
ryskflodhest X0

Det är redan gjort. Det är tydligen stötande.
I tego arcana dei!
Hangaround

2008-02-28 20:44
Om det är något som skolledningen verkligen borde förbjuda så är det foppatofflor.

2008-02-28 21:01
diZZySWE P17; Ja och du visar på en oerhörd mognad genom ett skitnödigt beteende samt avsaknaden av att förstå ironi..
 DIF!

2008-02-28 21:04
kaffe är en drog... men om man sätter alla droger i ett sammanhang blir det jävligt skevt och folk som inte vet något om det får fel uppfattning
Mabuhay!

2008-02-28 21:06
bob P19

Ironi kan vara bättre.
I tego arcana dei!

2008-02-28 21:10
Denna tråd var rätt underhållande, faktiskt.
"lite knark så är det där problemet ur världen. " - Balhoo

2008-02-28 21:40
dizzyswe p17 åhfan