diZZySWE: Du som är olärd som inte anser att svastikan är nazistisk. Solkorset ("rättvänd" svastika) är inte nazistisk. Rätt stor skillnad tycker jag.
mm exakt, dom med ganja mössor röker alltså inte och det gör det ännu mer löjligt, om man förespråkar ganja, som man kopplar med afrika?(sjuk koppling HAN har) och inte ens röker.....
Hazn_ P19 Oj, nu skäms jag. Hon hade naturligtvis ett järnkors, ingen jävla svastika. Svastikor är nazistiska. Fan också. Blandade ihop svastika och järnkors lite där är jag rädd =/
I tego arcana dei!
Klart du inte kan ha sånt där på dig i skolan, helt olämpligt.
som alla andra säkerligen redan har sagt (detta är ju trots allt whoa) så gjorde skolan dig en tjänst när dom förbjöd din rastamössa med majja blad på, du kommer säkert fatta om några år. Förhoppningsvis iaf....
Haha, du beskriver dig som en inbiten hashrökare med social fobi, dessutom tyckte du om alla droger så de hade ju rätt. Jag har inte något emot cannabis men att ha kläder som stämplar en är jävligt dumt, dessutom är det fult. Jag vet inte om jag ska säga att skolan gjorde rätt eller inte men varför gå runt med löv på sig?
ôWho0sA
samma sak på min förra skola. hade ett "svettband" runt handleden som var gul grön och röd och ett stort svart löv över hela. Lärarna tyckte även här att jag representerade droger. Dock förbjöd dom inte mig tuill att använda det.
www.myspace.com/danielbylund
Dummaste tråden nånsin.. För de första, ful mössa (RIKTIGT JÄVLA KRAFTFUL men de får man tycka som man vill om) Men hur FAN kan du ifrågasätta skolans agerande. Dom (och vi flesta andra) skiter väl fullständigt i vad du förknippar bladet med.. Klart som FAN du inte kan gå runt och med droger på kläderna. Dina argument är riktigt jävla dumma också. Här kommer ett liknande: Hur kan det vara otillåtet att gå runt med en tröjja med en stor jävla HÅRSHSPRUTA däre står HÅRSH .. men TILLÅTA att gå runt med en tröja där det är ett sjukhuskors med en spruta bredvid. Nu kanske nån säger "vem fan vill ha en sjukhuströjja på sig ".. ja de kan man undra.. men ja trodde heller aldrig att nån skulle vilja ha en jävla WEEDMÖSSA på sig..
Palla vara en liten svenne och gå runt och reppa Jamaica....
Graffare
2008-02-27 18:33
Är du helt dum i hudvudet, förstår du inte skillnaden mellan "Be wise legalize" och "One love"?
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
"och skolan bryr vell sig inte att du associera gräs med afrika, det är som digga polaker och glida runt med en tröja med en målarpensel och en påse tjack." vart köper man sådana tröjjor?
erkänn att du bara känner dig extra tuff med den mössan.
keep it rasta kid! ful mössa btw
Fan va korkade folk på whoa är ändå. Då menar jag inte trådskaparen.
njut
""och skolan bryr vell sig inte att du associera gräs med afrika, det är som digga polaker och glida runt med en tröja med en målarpensel och en påse tjack." vart köper man sådana tröjjor?" Det undrar jag också. Förresten gjorde skolan helt fel. Klart man ska få reppa Jamaica.
njut
Folk skriver att man inte får ha droger på kläderna, men likförbannat får man ha tröjor där det står "Heineken" eller byxor där det står "Norrlands Guld", exempelvis. Alkohol är en drog.
I tego arcana dei!
Moderator
2008-02-27 22:35
Explicit Klart man ska få reppa Jamaica. Men mössan visar inget samband med Jamaica.diZZySWE Alkohol är en drog, men det är inte olagligt. Jag förstår att de reagerade, men jag tycker inte att de ska få förbjuda dig att ha den.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
dock så är alkohol en legal drog.
Som Rapping sa:
"Men hur
FAN kan du ifrågasätta skolans agerande. Dom (och vi flesta andra) skiter väl fullständigt i vad du förknippar bladet med.. Klart som
FAN du inte kan gå runt och med droger på kläderna."
Det var mest det jag syftade på, alkohol är en drog.
KaptenKrok P22 Du har så rätt.
I tego arcana dei!
Vafan de är förbjudet me KEPSAR INOMHUS på många skolor klart som fan dom kan förbjuda det här med.
Hahahha det roliga i tråden är ju alla som förväntar sig ett moget resonemang av Snelryss på 16 jord snurr Mössan var dessutom sjukt fet, väntar på avi så jag kan hämta den på posten :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det är ju som att han en mössa med ett Hakors som dom såklart förbjuder men man kan ha en mössa med Tysklands färger!
krullet X0 Du jämför "hakors" (hakkors) med cannabis?
I tego arcana dei!
"eftersom man oftast brukar se just kläder med färgerna grön, gul o röd tillsammans med ett cannabisblad, tänker jag oftast på just Afrika/Jamaica!" finns väl inget gult eller rött på jamaicas flagga?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
I´m kind of a big deal...I have many leather-bound books and my apartment smells of rich mahogny
Fan vad alla hackar på trådskaparen förresten, han är 16 år! Kan ge mig fan på att det var en hel del här inne som sprang runt med cannabissymboler och Tupacbrallor när de var i den åldern också. Att sedan koppla cannabis till Afrika kanske är lite lustigt men om han vill ha på sig rött, gult och grönt för att "reppa Jamaica och Afrika" så får han väl ha det. Sånt där växer man väl ifrån ändå. Och hakkorsjämförelsen är ju så jäkla typisk, tycka vad man vill om cannabis men det är ju inte samma sak som att ha ett hakkors på tröjan. Om någon undrar varför så får ni sätta hjärncellerna i arbete en stund...
I´m kind of a big deal...I have many leather-bound books and my apartment smells of rich mahogny
Allt borde vara tillåtet utom nazistpropagerande kläder =D mohaha
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
Go for it bara..Ha på dig mössan med leafen på..Du ska väl kunna gå och klä dig som du vill? Fan ta ett snack med rektorn eller nåt
diZZySWE P17 : Det är ju ganska stor skillnad iomed att alkohol är lagligt och cannabis inte, du ser inte det?
I just don't trust anything that bleeds for five days and doesn't die
sällan jag brukar hålla med en skola och dess klädesregler, men i detta fall håller jag med skolan fullt ut.
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
hehehe "hur får rastafari dig att tänka på afrika" jag slänger ur mig en vild gissnig.. etiopien, Haile Sellasie King of Kings! Rastafari Boom!
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
ja, core, typ 20 skulle gynna oss som fan!
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
INFÖR ÅLDERSGRÄNS PÅ WHOA
Jadu
Men vafan gubben är 16 år och lider av social fobi och panikångest, give the kid a fucking break! Utan att klappa på huvudet för mycket så kommer han förstå om några år att det givetvis inte är acceptabelt med en sån mössa
HMOR
framförallt för man får skämmas som fan. Sen tråden starta igårnatt så har du nog insett att din mössa e skit ful så sälj den på blocket o hoppas på nån som har samma dåliga smak som du!
Jag säger inget! Läkerol, makes people talk shiet!
snelryss P16 - Du måste ju varit påtänd när du skrev de där!
skumläst fort. men vill bara säga. LÅT SNELRYSS FÅ HA MÖSSAN!!. Snelryss du har all rätt at på dig, kläder, mössor och plagg som inte skadar någon annan individ eller folkgrupp, dvs du kan ta på dig mössan, sen vet jag inte eran skolpolicy, Men du har mitt stöd i denna tråd. Peace bro!
Glöm inte igår. Lev för idag. Be för imorgon.
du kommer att förstå när du blir äldre.
blev avstängd i 4 dar från skolan när rektorn upptäckte mitt halsband,jag gick i åttan då... men han fick skit sen från skolverket o av nåra andra lärare....hans försvar var ju att han skicka hem oss resten av veckan för att "ta oss en funderare för att vi kanske påverkar andra och uppmanar folk till saker som anses vara olagliga" ..... ja hade en fet majjaplanta som halsband som lyste/sken på ett konstigt sätt...den var alltid instoppad fast den råka hänga utanför lite då han såg den.... btw så är majja-mössan nog den fulaste jag sett....
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hangaround
2008-02-28 05:07
Och då sätter vi punkt för den här tråden. Killen inser att mössan är ful och att man ibland får anpassa sig efter samhällets normer, vare sig man vill eller inte.
core P18 vilken jävla lallare du är. om det vore 20 års gräns skulle du få vänta 2 år på att logga in igen..
Hahaha inte diskretaste mössan, fett cool dock (dock inte snyggaste skiten, men den funkar ju) :). Säg åt rektorn att du borde få ha den på dig om du vill.
^-_-^
jag kan fan inte förstå vad det är som är så jävla viktigt med att knalla runt med en växt på mössan..
diZZySWE P17 Det var ett exempel. Men det är ju samma sak typ? Hakorset förknippas med tyskland och cannabis förknippar iaf jag Jamica. Det är faktiskt sjukt att dom kan förbjuda bilder på växter? Menmen, finns nog inget att göra:/ Om din rektor är lika blåst som min så skit it.
diZZySWE P17 Hade hon järnkorset för att hon tyckte att det var snyggt, eller för att hon presterat bra i kriget mot Frankrike?
kown Det har inte särskilt mycket med saken att göra, då hon faktiskt inte är nazist av något slag.
krullet X0 Det är inte samma sak, hakkorset är liksom "Hej, jag gillar Hitler och representerar den ariska rasen", ett cannabisblad är en helt annan sak.
I tego arcana dei!
Ja, "Hej, jag gillar knark och representerar den unga missbrukarskaran". Allting handlar om att framhäva sig själv som en bra kille, typ. Det som är lite lustigt i sammanhanget är att ingen skulle reagera ifall du hade opiumplantor avbildade på din huvudbonad. KNÄPPT ASSÅ.
diZZySWE Nej, det förstod jag redan från början.
Frågan var i "vilket syfte" hon hade det. Enbart för att dess sköna yttre, eller? Jag är bara nyfiken.
kown Bra fråga, antingen kände hon sig tapper (tapperhetsmärke, right me if I'm wrong), eller så gillade hon utseendet. Hon kan dess historia och försökte förklara, men lärarna sa att det var ett "nazistmärke".
I tego arcana dei!