hon borde ju bara länka till den här diskussionen för att få tyst på alla kritiker
http://www.kommandot.se/wp/
Hur orkar ni ens bry er om en enda kvinnas personliga åsikt om hiphop?
hur kan man rådissa en hel kultur som man inte vet ett skit om ?
SKU - SKU - SKULASON!
Du svarade på din egen fråga. Man vet inte ett skit om kulturen.
jo men vet man inget om något så är det inte så normalt funtat att uttala sig så kritiskt om det.
SKU - SKU - SKULASON!
Ta det lugnt med fjantiga påhopp om att hon är en hora, feministjävel, någon som inte fått "något" på länge osv. Ni gör bara bort er... Ska tråden finnas kvar är det saklig kritik som gäller. *TRÅD RENSAD*
För övrigt kanske man skulle satsa på att bli krönikör i någon tidning.. om man inte behöver vara bättre än vad hon är? :) Jag kunde inte låta bli att skriva en liten kommentar på hennes andra inlägg, hehe.. skrev följande: "Hej! Intressant att du uppenbarligen väljer att besvara de mest idiotiska kommentarerna på ditt inlägg och inte de med substans och verkligt ifrågasättande. Det som stör mig och de flesta andra är inte att du "attackerar vår musikstil" eller att du "tycker fel". Det som är irriterande är att du uppenbarligen häver ur dig saker som inte riktigt har någon grund. Du har en poäng och det är att det finns mycket skit inom hiphop och även mycket machokultur, fast det är knappast något som enbart förekommer inom hiphop. Inom de flesta musikstilar är machokulturen väldigt utbred tyvärr och avspeglar att vi lever i ett patriarkalt samhälle, fast kanske på ett ännu mer extremt sätt än inom många andra områden i samhället. Du har visserligen en poäng i att det finns mycket texter inom hiphop som är väldigt grova och det finns väl inget där att försvara. Fast detta handlar kanske om 10% av all hiphop och det är faktiskt inte bara undergroundhiphop som är bra. Sen ska vi komma ihåg att i vissa texter finns det stora mått av ironi och vardagsrealism, som jag tycker i vissa fall berättigar hårda texter. För visst får man skriva om knark och våld i romaner eller visa det i dramdokumentärer och då borde man ju få göra det i musik också? Nu har jag bara tagit upp musiken inom hiphopen. Som flera påpekat finns det många andra element inom hiphop, men eftersom du riktar in dig på just musiken (och texterna) så skriver jag om det. Det är uppebart att du inte gillar hiphopmusik och det har du all rätt att göra, men det är tråkigt och ganska barnsligt att du tar ditt ogillande av musiken som förevändning att häva ur dig ganska grundlösa anklagelser. Det är som att jag skulle skriva ett inlägg om att alla dansbandsmusiker är pedofiler bara för att jag inte gillar dansbandsmusik. Nåväl, du har ju fått uppmärksamhet åtminstone, men om jag var du skulle jag träna lite på mitt skrivande. Då kanske du kan få uppmärksamhet för välskrivna texter istället för pubertala utbrott. Lycka till!" //NickeMannen
I'm back! NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
"Kommentar av sorten: Tar du den i tvåan, din korkade jävla hora? Svar: Nej" måste vara en flashback-hiphopare
AIK
väl skrivet nicke! även om det är vida känt att dansband is a peddo thing
AIK
Detta grundas på vad? Känns som om hon suttit uppe och kollat MTV´s dont stop the music och hoppats på en indiepoplåt men istället spelades det en hiphoplåt med en lättkläd brud och hon blev besviken
va?
snälla sluta skriva om och till henne! det är reaktioner och uppmärksamhet hon är ute efter, bra eller dålig spelar ingen jävla roll. låt hennes idiotiska blogg dö ut i tystnad istället för att mata egomonstret.
Hahaha ni skulle inte ha lyfta på så mycket som ögonbrynet om hon hade snackat så om tex punk eller pop eller nått sånt ^^ Jag skrev en del kommentarer i bloggen trots att jag är väldigt lite hiphop, mest för att jag tycker att det är fruktansvärt pinsamt att Sveriges (otroligt nog..) största tidning faktiskt intresserar sig i tjejer som Lisa Magnusson. Det värsta är inte hennes prepubertala utbrott, det är att hon hävdar att det inte är musiken eller stilen hon ogillar utan PERSONERNA, ARTISTERNA. DET är rätt äckligt, i min mening. Otroligt ytligt och om man ska vara ärlig så väldigt Aftonbladet att jag blir mörkrädd. Nej, trots att hon "bara" är 26 är hon redan för tråkig och ointressant för att ens få skriva krönikor för Mitt i Skärholmen.
•pave paradise•
SpT P21 Läs just de där med en gnutta ironi.
Försökte göra mitt bästa för att låta som en arg förortsrappare P12 :)
kjello P23 HighFive =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hone så ledsam, e inte förtjust i folk som bara klagar på allt o alla hela tiden. blir lätt lite tjatigt. men men.
Det finns ju faktiskt en brud i pappersupplagan av metro som är om möjligt ännu mer olämpad för att få sina skrifter publicerade i media och det är Vicky Olesen eller vad hon heter.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skrev också ett inlägg igår, "Asså, jag kan nog kanske kalla mig hiphopare ja, är musikproducent och har arbetat med kulturen ett bra tag. Styrt jams, konserter, workshops och många av mina vänner dansar, koreograferar, målar och mkt annat inom kulturen. Det du syftar på är dagens populär-rapmusik vilket jag själv tycker är rätt kasst för det mesta. Där kan jag hålla med dig i ditt inlägg. Men att du smutskastar en hel kulturrörelse som du gör är bara tråkigt. Det går inte att jämföra hiphop med rock, country eller pop. Dessa är musikstilar medan hiphop är en ganska stor och blandad kompott av massvis av olika konstnärliga uttryckssätt. Själva musikgenren rapmusik utgör på intet sätt kärnan inom hiphopkulturen. Tråkigt också att du bara slår ifrån dig kommentarerna som en femåring och konsekvent vägrar att ta till dig något, alla som kommenterat är inte ute efter att jävlas med dig, många vill försöka få dig att förstå att du missat lite vad hiphop egentligen är och du har all chans att lära dig något nytt. Tror tyvärr inte du blir nån vidare krönikör om du tänker hålla på såhär. Det är möjligt att du hela tiden menade något annat men du uttryckte dig i så fall mycket klumpigt. Många av mina tjejbekanta som dansar breaking, popping, locking, streetdance, house och mkt annat tror jag inte är så glada av att läsa ett blogginlägg som detta.."
Hangaround
2008-01-10 16:14
Coolingen3 P20 Jag försökte göra det. Men jag tog det som att du gjorde dig rolig över att alla hiphoppare snackade sådär. Men okej, 12 årig förortsrappare utan självdistans, det är berättigat.
tror inte att de flesta har fattat att detta förmodligen är precis vad hon vill, ha sin stund i "rampljuset" och det får hon ju nu tack vare att hon försöker reta upp alla med en dåligt skriven text och urusla argument som man inte ens borde behöva kommentera för de är så dåliga att hon borde fatta det själv och skämmas.. nu kom jag in lite på samma spår som hon vill, men frågan är vad det nu gör om en flicka utan förkunskaper och noll koll överhuvudtaget på ämnet skriver att hon inte gillar det hela?
va?
Moderator
2008-01-10 18:27
lhabia Väl skrivet. Att hon ogillar musikstilen är helt ok. Men att hon dömer ut en hel grupp som lyssnar på den är det som inte känns särskilt ok. Bra skrivet ni också som kritiserar henne för att hon vägrar ta till sig av de kommentarer som har en bra poäng. Faktiskt tyckte jag att ganska många av kommentarerna var sådana så hon är verkligen skicklig på att ignorera.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Hon blev dumpad av KEN... och nu har hon mens...
Tyckte det var en lite rolig blogg.. Nog för att den stämde in på så många "hiphopare" i den här staden med sina taskiga attityder och tydligt dåliga smak på artister.. Så jag måste säga att jag håller med henne till viss del och tyckte det var kul. Men sen så är det ju klart att hon generaliserar väldigt mycket nu, för går man djupare (inte ens jätte djupt) så finns det ju annat än "ghetto" och texter om horor, vapen och knark. Men det är lite kul iaf att hon lyckas provocera väldigt många. Jag är ju själv "hiphopare" och håller på med musiken. Men kan inte påstå att jag tar åt mig eller bryr mig nämnvärt av det hon skriver förutom att det stämmer in på så många som finns här. Sen så stämmer det ju samtidigt inte in på mig och många andra som bor här och kanke upptäcker hon en dag att det finns hiphop och personer som inte är som hon skriver. Vilket nog skulle vara bra.. Så jäkla lätt att generalisera
Och efter alla försvarstal ni författat i respons till en retsam blogg på fem rader så har ni bara lyckats med en sak: bekräftat att ni inte har någon självdistans, och det var väl lite det som hon drev med. I pop-bloggar i popblaskor så är syftet inte att skriva någon skitnödig katalog av expertfakta och sen presentera en kvalificerad tes, utan att slänga ur sig spontana kommentarer om omvärlden. Slappna av, så gör ni er själva och "kulturen" en tjänst.
BomDum Jag förstår fortfarande inte vad t.ex. en tonårig b-girl som åker på jams och har skoj med sina vänner har att göra med hennes artikel? Hiphop är ingen genre för tusende gången?
GAIA: Aha, det var du som skrev den :) För övrigt så tog jag inte åt mig av hennes första inlägg utan skrattade bara.. men jag retar mig som fan på idioter som inte kan ta kritik på något sätt och inte svarar på något relevant. Det retar mig.. Det är lite peaches över henne... //NickeMannen
I'm back! NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
Exakt, jag skiter väl i henne liksom, stör mig lite bara på att hon får mediautrymme och lanseras via sveriges största tidning, hasplar ur sig något som inte stämmer och sen vägrar att konfrontera kommentarerna. "Näää, buuhuuu, jag skiter i, jag har rätt att tycka som jag vill!" Är helt okej att vara så efterbliven, finner det olustigt att det ska ut på första sidan på nätet och visas upp dock.
Men bloggen gör ju inte heller några anspråk på att vara "korrekt", det är en uppenbar raljering. Det hade varit kul för 5 år sen. Nu var den tråkig. Livet går vidare.
Moderator
2008-01-10 19:56
BomDub Hade hon skrivit något bra och med lite glimt i ögat och författarteknik (kanske fel ord att använda, kanske rätt) så hade jag kunnat visa självdistans. Men på vilket sätt ska jag visa självdistans till en text som kan sammanfattas i stil med: Alla som lyssnar på hiphop är töntiga! För att visa självdistans måste jag känna igen mig, och det gör jag inte i texten.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
gaia: den hade inte kommit upp då.jag kollade väldigt noga. ngn admin kan väl ta bort den vid nästa rensning.
Ohh, well det var ingen diss mot dig eller så, haha.. Funderade bara på om det var samma. Har hört att Flashback, Metro och några fler ställens bloggar, forum osv dissat henne rätt hårt också så man vet ju aldrig vilken du menade. //Pz
uppmärksamheten gagnar henne bara... så låt det bara dö och hon få fortsätta jobba på sin kundtjänst i frid. peace....
Den här veckan började bra sa han som blev hängd på måndagen.
Jag hörde att hon har planer på att göra en C-Uppsats i form av en analys utav "Maskinen - Alla som inte dansar " låten med frågeställningen könsroller på svenska hiphopklubbar tillsammans med 32-åringen från Karlstad....
Det värsta med saken är att när jag loggar in på msn så finns det väldigt många kontakter som HÅLLER MED den här varelsen. Vad menas nu?
I tego arcana dei!
dizzyswe: Tror inte dina kontakter fattar att hon i princip kallar alla människor inom hiphop för fula, äckliga, oattraktiva osv. Uppmärksamheten gagnar henne? Ja, 15 minutes of fame, ingenting annat. Hon skriver alldeles för dåligt för att få skriva för Aftonbladet, iaf om man jämför med de andra krönikörerna.
•pave paradise•
lhabia X0 Helt utan att skryta anser jag att undertecknad kan "skriva henne under bordet" utan större ansträngning.
I tego arcana dei!
Det tvekar jag inte på, även om du är 10 år yngre än henne. Hon saknar allt som gör en bra krönikör tycker jag.
•pave paradise•
Hon verkar ha seriösa problem. Så äckligt me människor som henne, fullproppade me fördomar och hat mot människor dom inte vet ett skit om. Hon skulle lätt platsa i George W Bush regering.
my name is xelly smelly
fördomar var ordet ja..
work some magic
helt rätt hiphop är ju så kass
Toastare
2008-01-11 09:24
Jag skyller allt på Emma!
haha hon är ju asrolig. och eftersom alla på whoa ändå bara lyssnar på underground och def jux, anticon och inte har blöjbrallor så är det väl inget att uppröras över?
http://www.kommandot.se/wp/
Hennes ex har baggys i garderoben,.. i betcha
mama said knock you out
Tragisk människa. Hatar den här "jag är så stark" mentaliteten som många tjejer verkar köra på nu där man försöker förverkliga sig genom att klanka ner på människor och måla upp sig själv som universums bästa människa som vet allt och som tycker andra människor inte är lika värda som dem själva. Snacka om hävdelsekris och dåligt självförtroende. Kul att irritera folk? Skön inställning tjejen. Kanske för många som irriterat dig under din uppväxt så du känner att bita ifrån? Patetisk.
Toastare
2008-01-11 16:56
Guano, tro mig den stilen har tjejer kört på i all evighet...
Jag skyller allt på Emma!
det jag fortfarandebinte fattar är hur hon kan skriva så för aftonbladet KVINNA. och något svar på mitt inlägg fick jag då inte i hennes svar. precis som i hennes blogg ignorades kommentarer av tjejer som blev upprörda av hennes blogg.... jävla sorgligt alltså.
Hahaha! Alltid kul med mäniskor som ger sina åsikter om saker de inte kan nånting om. Man måste ju ha en djupare inblick i vad det är man diskuterar annars gör man bara bort sig. Som Lisa gjorde i det här fallet. Ja man undrar ju ifall Lisa någonsin har hört begreppet granskande journalistik. Men en sak som är viktig att poängtera är det att hon skriver för aftonbladet. Aftonbladet = underhållning. Aftonbladets grundkoncept är ju att sälja, sen ifall skiten som står på blaskan är sann, det är helt orelevant.
men vem fan bryr sig? hiphopar skiter i allt! jävla o-hiphopare!
hypernervikotsiska diafragmakontravibrationer !
Lisa svarade nyss på min blogg och jag svarade tillbaka,
LÄNK