GAIA P25 Jag var med om samma sak, det chockerar att hon orkar!
I tego arcana dei!
Graffare
2008-01-11 22:03
bara för att man har rätt till en åsikt betyder det inte att man har rätt att bli tagen på allvar
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
skrev ett litet inlägg hos dig Gaia, tänkte att eftersom kvinnan inte svarade alls på de hela i sin "Kommentar" som lades upp på aftonbladet idag o i hennes blogg igår, kanske hon ser de när hon läser ditt svar på henne i din blogg. tycker de är helt stört att hon helt vinkar bort kvinnosynen hon presenterar i sitt inlägg igår..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tror inte hon är speciellt sugen på att svara faktiskt, hon känns som en rätt envis och lätt dryg person. Hur som helst, budskapet har gått fram, vill hon skriva krönikor som generaliserar och provocerar och sen vägra att konfrontera kritiken så får det stå för henne, tror dock inte att hon blir långvarig på aftonbladet isf, :)
Beat the odds like an abusive freak show owner
Oj, såg inte att ni hade skrivit det längre upp, hehe.
Hangaround
2008-01-12 04:40
Daniel håller däremot med Lisa:
”Klockrent. Skönt att höra att det finns vissa kvinnor som inte jämställer macho med manlighet. Själv tycker jag att jag är manlig trots att jag sysslar med design, var bättre i syslöjd än i träslöjd och lyssnar på Elton John. Och HipHop är ja, bara tragiskt om man tar det på allvar.”
SHiiiiit, Daniel hade lika gärna kunnat varit jag. Förutom att jag gärna hade spelat upp En Celph Titled låt för honom och samtidigt slagit honom på käften för att bevisa att även "designers" kan förstå allt det fina med hiphop.
Helvete vad jag vart arg nu, vilken jävla sopa!!
Nåja, vi får väl se vad det blir av det här, vidhåller i alla mina svar att hon säkert är en trevlig och begåvad tjej i övrigt och att hon som alla andra ska få ha åsikter om vad helst. Men det var inte därför så många irriterade sig på henne heller. Strunt samma, palla lägga mer tid på det här liksom.. ^^
Hangaround
2008-01-12 04:54
If Ya Fresh To Death Then Im Deceased
hon är kvinna. det säger väl allt?
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
läser vidare i gaias blogg.. ja som sagt..vad fan ska man säga. duktiga försvar hon har...not
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Haha hon har lyckats med precis det hon ville, att folk skulle läsa och uppmärksamma hennes blogg, ni har alla blivit lurade.
I sexrådgivningsspalten står det att man ska vara sig själv. Omöjligt! Om folk anade bara en tiondel av vem jag egentligen är skulle jag dömas för brott mot mänskligheten. -Arne Anka
hon måste få en lektion i hur man lägger rouge.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world
ho e rövnyttu
mickelito - en Nalle Puh figur?
My two cents angående "hora"-inlägget: "Och där har vi spiken i kistan. Nu är jag SÄKER på att världen kommer att gå under den dagen du får ett jobb som skribent på en SERIÖS tidning. Hur jag drar denna kanske aningen luddiga parallell? Ja du. Du är bevisligen duktig på att läsa en grej och få det att betyda något HELT aningen. Alltså, förvränga sanningen, förvränga budskap, förvränga åsikter och kommentarer, till något som passar dig bättre och möjligen kan generera mer uppmärksamhet och publicitet för dig själv. I sann Aftonbladet-anda. Grattis."
•pave paradise•
varför är "hiphopare" så jävla känsliga såfort någon kritiserar "deras" kultur utan att påpeka att det finns svåra, humorlösa, filosofi-citerande bokmalar som tar i princip allting på först stor allvar som också rappar? maken till lipsillar har jag aldrig varit med om. "åh, hon har inte saklig kritik. hon lägger inte ner fyra månader på reasearch om våran kultur innan hon slänger ur sig saker, a-buuh-uu"
Nu har jag bytt forumsignatur till denna.
utter: Även om du inte skrev till mig svarar jag som så: jag är inte hiphopare. Idioti, fördomar och trångsynthet är tre saker som förstör journalistiken, därför skriver jag och reagerar. Vad hiphoparna har för anledningar är deras egna och även om vissa är mer aggressiva än andra kan jag inte klarndra någon av dem.
•pave paradise•
vad arga alla blir. lisa magnusson - svenska hiphopfans 1-0 och hon var inte ens värd vinsten.
alltså, det var ju itne så att hon skrev en 10-sidig artikel för dn, det var ett litet blogginlägg. tvivlar på att någon i denna tråden skulle göra någon vidare reaserch ifall dom skulle få för sig och dissa någon annan genre i sin lilla blogg. nörderi och brist på självdistans och humor är tre saker som förstör.. mja, hela världen.
det jag inte förstår med henne, och mja, allihopa, är hur man kan bli upprörd över underhållning? det är för mig helt omöjligt att greppa.
Och mitt svar blir: jag ser inte humorn överhuvudtaget i något som hon skriver, och jag har väldigt mycket självdistans kan jag lova. Hon upprör mig inte det minsta, men det faktum att hon förmodligen tror att hon är duktig på att skriva och förtjänar ett jobb på Aftonbladet är det som gör mig rätt uppgiven. Hon lyckas uppröra och få uppmärksamhet, men är på tok för dålig på att skriva för att få ett jobb. Att hon hotas är beklagligt men jag har bara kommentaret i hennes blogg för att hon måste få höra hur saker faktiskt ligger till på ett korrekt sätt som inte innefattar mordhot och rättelser.
•pave paradise•
Qnivqast Jag har fått sjukt mycket uppmärksamhet med hjälp av hennes lilla inlägg... Helt sjukt.
I tego arcana dei!
men alltså, aftonbladet är ju inte direkt en kvalitetstidning som bara anställer de bästa skribenterna? hon verkar ju passa alldeles perfekt för att jobba på den tidningen, och det är ju knappast hennes fel. det där är ju hennes åsikter och vad hon grundar dom på är väl hennes eget problem. som sagt jag tvivlar på att varken du, eller någon annan, lägger ner en timma på reasearch när ni känner att ni vill dissa något ni ogillar på internet? och gör ni det så är ni ju bara så löjligt korrekta att jag tyvärr måste kräkas upp på er.
På frökens Magnussons svar: "Jefferson Coatsworth, eftersom du verkar vara en sån där självutnämnd högonbryns-intellektuell och jag överhuvudtaget inte är intresserad av såna tidningar så tror jag att du inte behöver skriva ditt testamente riktigt än! För säkerhets skull vill jag också tillägga att jag faktiskt känner till den svenska betydelsen av ordet hora. Ifall du inte förstod det alltså. (Folks dumhet, har jag lärt mig, är nämligen obegränsad.) "Svarade jag: "Tror du att du kommer att få ett jobb på Aftonbladet nu när du erkänt att du inte ens tycker att det är en seriös tidning? Du får gärna se det som dumhet, det rör mig inte i ryggen då jag är väldigt medveten om att det var ett prepubertalt och tafatt försök till ett skämt från din sida. Sen är det intressant att du svarar på min kommentar när jag skriver som "Jefferson Coatsworth" och kallar mig "självutnämnd högonbrys-intellektuell" men att du totalignorerar lika välgrundande kommentarer när jag skriver med samma mailadress och hemsideadress inskrivet och mitt högst osvenska riktiga namn. Värt att antecknas. P.S. En bra skribent försöker inte idiotförklara sina läsare och kommenterare i varje andetag." Jag är fortfarande förbluffad att en person som är 26 och faktiskt verkar ha ett genuint intresse för att skriva för Aftonbladet kan gång på gång försöka håna de som läser och skriver i hennes blogg.
•pave paradise•
Seriöst, hon är verkligen annorlunda...Hon undviker själva ämnet och försöker få in något klagomål (bl a klagade på min kostym som jag har på min profilbild på bloggen), och det är inte professionellt alls.
KOLLA Skrev ett till inlägg när första chocken hade lagt sig, nu blev det bättre tror jag.
I tego arcana dei!
lhabia X0 Tog hon bort din tidigare kommentar?
DIF!
bob: Hon tog bort en, svarade inte på ett annat och svarade först på det som är skrivet av Jefferson Coatsworth. Hon har dock inte publicerat det jag skrev häri.
•pave paradise•
Äh, hon är duktig på att radera inlägg som inte faller henne i smaken, många som klagat på det bland hennes kommentarer.
Fattar inte varför hon låter de kommentarerna vara kvar dock om så är fallet...
•pave paradise•
Här kom svaret. Jag är imponerad, på riktigt:"Jefferson Coatsworth, men snälla, var inte så nojig. Om din förra kommentar inte kom med så beror det inte på att jag raderat den, för jag tillåter typ alla kommentarer utom spam. Du skrev väl i bokstavskombinationen fel eller nåt. Om kommentaren kom med men ligger under nåt av hiphop-inläggen så ber jag dig att vänligen se dig omkring och notera att jag inte svarat nån annan heller de senaste dagarna, vilket jag redan förklarat. Om den ligger under ännu äldre inlägg kan jag återkomma, ifall du talar om var. Vet att en del kommentarer till annat drunknade i syndafloden under de där dagarna, så jag har inte besvarat dem heller. Jag har inget emot blattar, men nice try! PS. En bra skribent kallar saker vid deras rätta namn." Jag tycker inte att det är ok att termen "blattar" ens existerar, men det är kanske bara jag som tycker det...
•pave paradise•
lhabia X0 Faktiskt.
Kan någon förklara varför hon svarade på mitt skitinlägg, men inte på mitt senare inlägg som jag la ner tid på? Är det för att hon inte kan?
I tego arcana dei!
Hon svarar på det hon känner att hon vill svara på eftersom hon öppet medger att hon inte är intresserad av att skriva för en seriös tidning.
•pave paradise•
Jävligt mycket hiphop är sexistisk. Inte bara mainstream. Hon tillför dock ingetning nytt och skriver ganska dåligt
lhabia X0 Oj nu fick vi ett helt inlägg (som vanligt lika intetet sägande) som svar angående "blatte-användandet"
DIF!
Hon är inte så smart bara. Vet inte vad jag kan säga utöver det, som någon kommenterade så kan hon omöjligen ha blivit förvånad. Nu är det ju inte så att jag är upprörd, men jag tycker däremot att man ska vara försiktig med vad man säger om man hela tiden ändå hävdar att man har rätt i allt man säger, hur fel det än är.
•pave paradise•
Som svar till hennes blogginlägg: "Det handlar inte om att någon är korkad, utan om att du är förbaskad förutsägbar och enkel att reta upp över ingenting. Pang pang boom, och vi har ett nytt intetsägande inlägg om något någon elaking skrev i din blogg. Och NEJ, du är inte "blatte" och kommer aldrig att vara "blatte", oavsett var någonstans du bor. Vill du veta varför? För att det är en term som är skapat i SVERIGE för "SVARTSKALLAR" av mindre intelligenta varelser. Det är väldigt enkelt. HUR kunde du inte ha förutspått detta om du dessutom själv jämt och ständigt måste förklara att du är svenska och inte ryska? Det är inte helt vansinniga paralleller man måste dra för att förstå allt kring "blatte"." Börjar bli lite tröttsamt, men om jag ser till att hon inte får pengar för detta så är jag nöjd.
•pave paradise•
lhabia Om du avsatte en gnutta av din korstågs-energi till politiken så skulle du sitta i regeringen om ett par år, ^^ Jag får känslan att hon inte vill bry sig eller debattera, dvs Linda Norrman Skugge Stylee. Strunt samma, hon får göra som hon vill, går det så går det annars så går det åt helvete, ;) Ang den nya diskussionen om ordet blatte så är jag väl mer van vid att personer med utländsk härkomst får säga det till likasinnade, lite som the N-word i USA. Men om nån svensk person säger det och inte menar något ont med det så är det inte så farligt. Allt handlar om kontexten. //Pz
GAIA: Möjligen, men jag ogillar politik något enormt...så det är lika bra att jag håller mig undan, haha. Nej, hon är inte mycket för att driva debatter utan säger något och försvarar skiten ur det tills man tröttnar på att ha med henne att göra. Det är väldigt lustigt trots allt, och angående blatte-grejen är det bara så onödigt att ens nämna den termen i ett helt annat sammanhang trots att hon uppenbarligen vet om att det är ungefär som n-word i USA. ALLA vet detta, men ändå gör som som hon gör. Vad meningen bakom är vet bara hon själv, hoppas jag iaf.
•pave paradise•
Nu senast var det något om att barn är en plåga och var mer eller mindre synonymt med psykopater typ, haha..
Senaste hiphopinlägget , :D
Kul tjej det där..
Bara att ignorera. T o m min meningslösa sida har ju mer vett, och vi lägger inte ens upp något.
•pave paradise•
Kände mig tvungen att posta ett sista litet inlägg.. :)
Off-topic men...är det ingen som bryr sig om P3 Guld och dess pinsamheter? Ska bli kul om mordhot delas ut på även denna gång!
•pave paradise•
Lite mordhot rensar magen
Nä, det blir inget. Petter vann.
•pave paradise•
Ja nu får det fan vara nog med henne, i fortsättning blir det att ignorera till det att hon faller i glömska.
DIF!
lol.. appropå ingenting, blev mordhotad idag btw av en hotfull snubbe.. Magen känns inte mindre tom för det, kanske laxeringsmedel kan fungera? ;) Sen ang Lisa, ja asså fan jag pallar inte med henne längre, det är ju nu uppenbart iom blattegrejen, hata barn, pissa på sångare och dissa hiphop på typ nästan lika många inlägg att hon är en provokatör, Linda Norrman Skugge, here we go again.. //
mycket att ens bry sig om? alla har olika tycke och smak. hon får mycket väl beskriva hur hon ser på hip hop utan att det ska komma flera 100 och försöka rätta. smaken kan man aldrig diskutera. jag argumenterar inte med folk som anser att drum n bass bara är oljud och bonkande på trummor eller att techno bara är melodifri dunka dunka. och andra diskuterar inte beatles, rolling stones eller queen med mig. det är bara lönlöst.