Flytt! Gbg eller Sthlm?
Ja Göteborg eller Stockholm är frågan, bor nu i västerås och har planer på att dra härifrån och hitta jobb i någon av dessa städer. Boende till en början har jag inget problem med i båda städerna. Men vill bara ha lite åsikter vad folk tycker! Varit i Stockholm en del, kanske därför jag känner mig lite mer sugen på Göteborg. Men tänkte hur det är med jobb i de olika städerna? För i Västerås finns fan inte ett skit!
I'm almost famous, you people are halfass, almost anus.
Jobb vet jag inget om men jag tycker du ska ta stockholm, jag har själv velat bo där sen jag va 12 år
Stockholm!
Vi är överallt!
Det spelar ju egentligen ingen roll vart du flyttar. Både Stockholm och Göteborg är jävligt trevliga ställen. Jag tror att jag hade valt Götet dock, allt är lite lugnare, folk är mer chill. Visst finns det dryga människor och Götet och trevliga människor i Stockholm men Stockholm har nog fler dryga.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Ah också hört att Götet är en mer chill stad, och för min del så är den staden ganska outforskad, så ja det låter ju nice.
Jag har inte varit i Stockholm. Men bor 30 minuter från Göteborg och det är riktigt go stad, ska själv flytta in när man har ekonomin. Så jag skulle slå en slag för Göteborg!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
STHLM, kan va hårt att skaffa polare i början, men underbar stad.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Annars kan jag tipsa om Barcelona. Lätt att få jobb utan att kunna vare sig spanska eller engelska. Lätt att hitta en lya att bo i. Kul ställe att spendera några månader på.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
stad som stad. så länge du har jobb eller plugg liksom. känns som både götet o sthlm är svårt med bostäder. själv diggar jag inte sthlm. drar förmodligen ned till malmö igen så fort jag kan. där har vi en bra stad. man kan cykla överallt- inga pendeltider eller dyra busskort finns ingen bostadskö, nära till köpenhamn. it's all good.
tror inte de finns fler jobb i sthlm eller gbg om du inte har en utbildning för något speciellt som enbart finns i dessa två städer. och inga jobb i västerås? du är en skojare du!
i get more pussy then panty!
som före detta stockholmare och numera göteborgsbo måste jag säga att göteborg är snäppet trevligare
http://www.kommandot.se/wp/
Gbg såklart ;)
Be kinder than necessary, for everyone you meet is fighting some kind of battle.
Hufhudstaden självklart, varför nöja dig med mindre?
Säger som Magnus Betnér: Göteborg är som ett gruppboende för efterblivna fiskare! Eller som Patrik Arve: Jag tycker inte man ska döma saker och ting efter utsidan och förutfattade meningar. Dessutom tycker jag att Göteborg är Sveriges rövhål!
Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!
Båda ställena e väldigt nice.. men jag skulle välja sthlm då de finns allt där och det är sveriges huvudstad.
We don't really dance, We just rub the dick on the ass.
Confidence, jag flyttar inte bara pga brist på jobb, men det är en del av det hela. För det andra vet du inte vad jag vill jobba med och om man behöver utbildning för det eller inte.
Håller med candide, utomlands hade varit grymt nice. F.ö så tycker jag att Stockholm är det självklara valet.
utomlands har jag redan provat på var ett tag i london och jobbade, men nu är jag hemma och är sugen på att byta stad här i sverige bara :)
Ser gärna att inflyttningen till Göteborg regleras så det fortsätter vara den sköna stad den är. Flytta gärna till Stockholm!
strength
Så du tror att jag kommer göra staden sämre? haha
Stockholm ftw!
Me? What? naw, I'm the kid closing curtains<br> Perfect? No, I'm a brew slamming guy with a purpose<br>http://www.thewrestlinggame.com/wg.asp?w=110101
Göteborg är westside!!! Stockholm ligger österut. I Sovjet.
hahaha mantis, word on that.
Mantis Alltså göteborg är ju mer åt sovjet om du frågar mig med tanke på politiken!Raze Men till det vesäntliga, Jag tycker att du absolut skall välja göteborg. Själv bor jag i Stockholm och tycker att Göteborg är betydligt trevilgare och mer välkomnande och har ett lätt bättre uteliv. Stockholm på så sätt är jävligt preppy och allmänt drygt. Lycka till!
Ah okej ja det lutar nog mot Göteborg. Känns lite tråkigt att flytta till Stockholm då det är så otroligt nära hem, även fast jag gillar Stockholm också. Men som sagt Göteborg för mig är lite mer outforskat och låter mer nice :).
Göteborg e underbar stad på sommaren .. LOVe ! Stockholm e trist som fan:P
SunShine Reggae!.
måste de va i sverige hade jag tagit malmö, efter de göteborg lätt annars är köpenhamn/berlin/barcelona/amsterdam heta förslag :)
Yo,i got a slight problem
ayah Jo men geografiskt så ligger Stockholm borta i Sebirien känns det som. Medans Göteborg ligger helt gött på västsidan nära rästen av Europa, närmare London, Köpenhman och Tyskland och även närmare till Oslo och så Mallmö och så..
jag skulle flytta till gbg om jag var du. verkar mer chill och så har en fetish för spårvagnar. och liseberg är soft.. men hur det är med jobb vet jag ingenting om. bara att chansa kanske
forever feels like home
I Stockholm kan du alltid ta jobb på något fik, eller restaurang om du vill! Ha även i åtanke att stockholmare är de trevligaste människor som finns, och som har blivit förärade att bo i den bästa staden på jorden! I Götet pratar de roligt.
Signatur får rum här
stockholm lätt! i göteborg kan du göra de som man kan här i en stadsdel.
gashen I vilken stadsdel då?
Stockholm!!!
Follow the dao, right about....NOW!
gashen Stockholm har ju inget eget.. Inte äns räkor, dom är fiskade ut vårat hav. Kom igen, fiska ur erat eget sovjethav!!
Det är som att fråga om du ska köpa en kvarting eller ett helrör, självklart köper man helröret.
Självklart Stockholm, Nordens största stad och center. Alla inflyttade bönder kan vara dryga dock, så du kanske borde flytta till göteborg och bo med likasinnade.
Sittin sideways...
Raze Lyssna på Puserb , sådär låter dom värkligt dryga. Så det blir nog bäst som han säger, kom till Göteborg istället, här är du hjärtligt välkommen!
Och jag som trodde ironin var uppenbar. stupid me.
Sittin sideways...
Allvarligt dock, så har jag aldrig varit i göteborg utöver 2 gånger då jag bytte till buss mot oslo, så jag har absolut ingenting att säga, varken gott eller ont. Göteborgare är dock jävligt trevliga, på gränsen till överdrift ibland. Ang. Stockholm dock, så är det en intressant stad på många sätt, för många för att räkna upp här. Stockholmares dryghet är överdriven, och bevis på dess existens förstoras gärna upp av illvilligt folk. Det finns nästan 2 miljoner människor, varav dom flesta med översittarattityd huserar i innerstaden enligt min erfarenhet. Våra förorter är dock packade med vänligt folk. Men att Stockholm är nordens i särklass viktigaste stad backar jag inte för, inte minst ekonomiskt och kulturellt. Dessutom störst.
Sittin sideways...
det beror väl på vad du gillar att göra också. mascara och uppknäppt skjorta så att alla ska kunna smeka din rakade bringa så flytta till stockholm. ytliga samtal på en dyr krog om vilka man lärde känna förra helgen. gillar du roliga saker däremot så bli sillstrypare
http://www.kommandot.se/wp/
Alla inflyttade bönder kan vara dryga dock, haha, jag tycker det är mer tvärtom, att det är de inflyttade bönderna som har nått vett och inte är dryga jävlar. men alla ser vi ju saker på olika sätt. Om jag var du skulle jag utan tvekan välja Göteborg. Jag har bott i sthlm i lite mer än ett år nu, men skulle välja Göteborg i alla lägen. Västkusten is the shit.
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
Fyfan för göteborg! Jävla fiskränsare!
asså vadå dryga sttockholmare? hur fgan kan ni säga de när ni kanske träffat 0.00001 % av alla ?
finns ju inga jobb i Stockholm heller, men det är en mycket bättre stad. Det finns mer att välja på här.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
Fyfan för göteborg! Jävla fiskränsare! Dedär far nog drygast hitils! Att du lyckades tala om att du är stockholmare i så få ord..