I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Flytt! Gbg eller Sthlm?

Övrigt - Blandat

2008-01-06 21:28
Stockholm är jävligt fint på sommaren, men på vintern är det samma skit som vilken stad som helst. Grå och jävlig!

Så jag hade självklart flyttat till göteborg eftersom här är folk iaf trevliga! ;P
Sångare

2008-01-06 22:34
Stockholm ligger vid Östersjön. Känns väldigt Estland. Dessutom ligger det högt upp och är nära Norrland = kallt. GBG är västkusten. GBG är kontinenten. Valet är enkelt.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2008-01-06 23:37
Det har ju precis slagit över till 2008, ska du inte se hur året utvecklar sig innan du flyttar tillbaka till 2007? Stockholm såklart.

2008-01-07 00:35

problemet med alla som flyttar in till stan är att alla får för sig att de bara "mååååste vara söder" och när de försöker vara det men misslyckas blir det bara fel..

kom hit och var dig själv för då uppskattas du, men försök varken bli söderkis, stureplansprofil eller nån getthokid för då blir vi dryga 08or mot dig ;P

mest en kul grej...? (känns barre bus)

2008-01-07 00:43
Cluny sa det, men en sak till. Var inte i vägen. Alltså, stå till höger i rulltrappor, gå till vänster i tunneln till T-centralen, gå inte så förbannat sakta, stanna inte och filma diverse performanceartister på drottninggatan så att hela gatan blockeras av folk med mobilkameran i högsta hugg och ta upp busskortet innan du kommer fram till spärren.

Så, då kommer ingen att vara dryg :)

2008-01-07 00:48
haha va låter som folk tror att jag bott ute på landet och aldrig ens besökt eller bott i en storstad :D
I'm almost famous, you people are halfass, almost anus.

2008-01-07 01:00
Enola

"
finns ju inga jobb i Stockholm heller,"

jag hoppas du skojar.
"I welcome all the hatred you can aim at my name"<br>Roadlake

2008-01-07 01:15
Nästan alla som inte bor i Stockholm hatar Stockholm, jävla bönder.. vad fan vet ni?
Är väl förmodligen er avundsjuka som slår in.

2008-01-07 01:18
6314 annonser i Stockholm Län på AMS.se, och då kan jag garantera att det finns jobb som inte ligger ute på den sidan.

2008-01-07 04:06
Öhm.. Är det sant att GBG inte har mycket till hip hop scen? ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-07 04:15
får en fet känsla av att göteborgs förorter e ett sånt där ställe där folk fastnat i kickers 90talet, vet inte varför..

2008-01-07 06:35
Kickers var iofs på 80talet...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-07 06:52
90-talet enligt wikipedia

2008-01-07 12:38
det beror väl på vad du gillar att göra också. mascara och uppknäppt skjorta så att alla ska kunna smeka din rakade bringa så flytta till stockholm. ytliga samtal på en dyr krog om vilka man lärde känna förra helgen. gillar du roliga saker däremot så bli sillstrypare

Ja jo för Stockholm består bara av Östemalm och Stureplan.

Jag skulle välja Stockholm helt klart. Men jag är rätt partisk också.

+ Stockholm
Det finns tunnelbana, bussar och spårvagn. Och med tunnelbana menar jag ett relativt stort nät och inte bara två stationer.
Monteliusvägen på sommaren! Tror inte jag behöver säga något mer. Utsikten är enorm.
Långholmsfesterna under sommaren, sjukt roliga och bra stämning.
Alla stadsdelarna har ju sin gemytliga charm och prägel, det är bara att hitta rätt :)

Sen har Stockholm sköna förorter också.. det har inte Göteborg.

samt att kebaben i Göteborg smakar peck.

2008-01-07 14:00
stockholm så klart, göteborg är unket. plus att kebaben precis som babyphat sa, är riktigt dålig

2008-01-07 14:03
Mäh! Klaga på kebabben liskom.. Kom med något bättre då.

2008-01-07 14:06

Nästan alla som inte bor i Stockholm hatar Stockholm, jävla bönder.. vad fan vet ni?
Är väl förmodligen er avundsjuka som slår in.

Jag är en sån där ni kallar "bönder", jag är ifrån Vänersborg men bor nu i sthlm och tycker faksitkst inte stockholm är sådär överdrivet grymt som alla vill få det till.

Stockholm har jävligt mycket som är bra, fint och trevligt, men stressen är ju olidlig. Jag är inne i city som högst en gång i månaden och då enbart för att jag måste. Bara grejen att man måste stå på en viss sida i rulltrappan, gå på ett visst ställe i stressgången osvosv gör ju hela stället fett obekvämt att vara på. Bli puttad i rulltrappan av galningar som har magsår upp till armhålorna och skiter blod för all jävla stress, mysigt!
Vad finns det att vara avundsjuk på?!

Bara av att säga Göteborg så får jag härliga mysiga känslor. Göteborg är stort, men ändå litet och mysigt!
Visst är det stress i Götet också, men verkligen inte på samma nivå som i Sthlm.

mja, skulle jag välja nu så skulle jag inte flyttat till nått av ställena, utan bort från Sverige.

If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
Lyricist

2008-01-07 14:10
Flytta till strömstad! Världens mittpunkt:)

Nää, men göteborg är fan trevligt ju.

2008-01-07 14:19
Många göteborgare som säger "kom till Göteborg för Göteborg är bra".
Många stockholmare som säger "kom till Stockholm för Göteborg är dåligt".

Fångat skillnaden mellan städerna?
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
Poet

2008-01-07 14:33
Götet, definitivt.
At the gates of Eternity...

2008-01-07 14:48
Ja som det ser ut nu blir det nog Götet faktiskt :)

2008-01-07 14:59
Knô daj in fast dôrra é trång, för här é änna nå't på gång.

När som du känner dig joggens vessen, ta dig en frikväll, du kan adressen.

Kom å lyssna till brölet,
det skummar utav ölet,
å alla gamla tjommarna é här!
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!!

Maria, många år och mil från här

2008-01-07 15:47
Raze

Glömde dock tillägga att om du inte klarar dig utan en riktigt bra kebab i veckan så kan du glömma göteborg direkt, då måste det bli Årsta i Stockholm!

2008-01-07 15:56
Det klarar jag mig utan, bara de finns schyssta pizzor :)

2008-01-07 16:06
ooh! ah det lär nog finnas en del schyssta pizzerior annars blir jag besviken :)
Poet

2008-01-07 16:06
Måste faktiskt säga det, som föredetta 08:a, Stockholms kebaben är faktiskt den bästa.

2008-01-07 17:22
Och om det är någon som vet om ställen som söker personal i Götet får gärna lägga upp förslag :)
Poet

2008-01-07 17:25

Personal inom vad? Sopgubbe? Eskortservice? Pizzabagare? Du får specifiera dig lite :P

2008-01-07 17:26
Jag tar ju helst butiksjobb eftersom det är det jag har mest referenser ifrån, men bara att lägga upp förslag om någon vet någonting, alla förslag uppskattas :)

2008-01-07 18:44
Som någon sa är det många stockholmare som säger kom till oss gbg är dåligt medans göteborgarna säger att gbg är bra kom till oss.

blir lätt så när man är van med att allt fungerar som det ska och man ser det som en självklarhet, för att sedan komma till en stad där det inte alls fungerar som det ska.

personligen tycker jag göteborgarna faktist är sköna och trevliga, visst rötägg finns det alltid, men ändå.
däremot tycker jag (no offens) att staden på fult allvar suger hästdolme. inget verkar liksom funka där.

och ja, jag har varit där med födda göteborgare som vet precis hur allt funkar men det är inte i närheten av lika effektivt som i stockholm.

2008-01-07 19:03
effektivt? funka?

va fan...de e  ju gött när det e lite vajsigt, måste allt gå så jävla fort, okej om trean får ta svängen om domkyrkan nångång, men de e la gött, då får man ju se de oxåå..

2008-01-07 19:22
mantis: Stockholm har ju inget eget.. Inte äns räkor, dom är fiskade ut vårat hav. Kom igen, fiska ur erat eget sovjethav!!

aaahahaha skönast idag..
Hakuna matata

2008-01-07 20:15
javadå, om man nu vill sitta en kvart i snitt extra i komunaltrafiken har vi möjlighten att ta en omväg, men ni har inget val. ni måste sitta en kvart extra.

tänk på det i morron när du ska till jobbet/plugget att jag får sova en kvart till ;P

2008-01-07 22:18
Men ja ni som bor i Götet och vet butiker tex. där de söker folk, får gärna lägga upp förslag!

Och ja nu är det nästan helt klart, i'm movin to gothenburg i slutet av månaden.

2008-01-07 22:52
fick whoa bestämma ditt öööde...ajfan

2008-01-07 22:58
Nej jag var redan mer inriktad mot Götet än Sthlm, men har varit rolig läsning iallafall :)

2008-01-07 23:50
alltså förstår inte folk som säger en stad har den bästa kebaben.. det handlar väl om vem det är som gör den eller? sheeet!
Yo,i got a slight problem

2008-01-08 01:11
Mantis..
Wikipedia har inte alltid rätt. Folk gick inte runt & sparkade ner varandra så på 90talet.. Namnet kommer ifrån våldsfixerade tae kwon do grabbar här i Stockholm i mitten av 80talet (Paolo Roberto osv), 'kickers' på 90talet är som nu bara ett nervärderande namn på vilka kaxiga ungar som helst.

2008-01-08 03:56
Äh.. fuck the west coast. Det är på the best coast som vi har vår framsida.. och det är inte Göteborg.
http://www.finest.se/drzamani

Varje andetag! Varje natt och dag! Varje slag jag slog var för AIK, stolta AIK!

2008-01-11 20:48
Någon som vet ett bra och billigt gym centralt i Göteborg?

2008-01-11 21:36
efter att ha bott 25 år i stockholm har jag insett att det finns väldigt få softa människor där. efter 1,5 år i göteborg har jag förstått att det faktiskt finns trevliga ställen om man letar sig utanför pendeltågsnätet
http://www.kommandot.se/wp/
Producent

2008-01-11 22:14
om du är dum i huvudet - flytta till stockholm.
om annat välj gbg
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2008-01-11 22:45
Stockholm är den största ångesthåla du kan hamna i.

2008-01-11 23:16
Flytta till GBG. I Sthlm är det fullt, tyvärr.

2008-01-12 00:23

För det första så har varken Stockholm eller Göteborg de bästa kebaberna, Norrköping har det bästa kebaberna, och detta säger jag som grundare av kebab-crew.
För det andra så föredrar jag lätt Göteborg på sommaren, men resten av året föredrar ja Stockholm.

DIF!

2008-01-12 01:14
Nu uppade jag inte tråden för att veta om Sthlm eller Gbg är bäst för att det är Göteborg jag flyttar till! Men täntke höra med folket som bor i Göteborg om de vet något bra och billigt gym centralt! :)

2008-01-12 01:14
Nu uppade jag inte tråden för att veta om Sthlm eller Gbg är bäst för att det är Göteborg jag flyttar till! Men täntke höra med folket som bor i Göteborg om de vet något bra och billigt gym centralt! :)

2008-01-12 01:31
Jag säger Göteborg.

Ska själv flytta dit om en vecka. :)
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2008-01-12 03:08
_Mackan_Breaker_     Good Job! Ses där! haha fast jag fyller iofs inte ner förens i slutet av månaden!

2008-01-12 04:30
Flytta till Shlm, det är bostads- och arbetsbrist som det är i gbg, vi behöver inte dig =)
Tror du mej inte? Fråga min mamma!