I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Den Officiella Julklappstråden [Håll er här]

Övrigt - Blandat

2007-11-14 10:34

Den Officiella Julklappstråden [Håll er här]

God jul på alla glada whoaiter!

Nu börjar det snart bli dags att planera julklappsinköpen för i år.
Så, jag tänkte att det kanske skulle vara på sin plats att lägga upp en tråd med tips på olika roliga presenter.

Jag själv har otroligt svårt att hitta paket åt min käre far tex och brukar alltid vänta in i det sista innan jag akutköper något.

Så, om någon har en jättebra julklappside och vill dela med sig, eller kanske är som jag och behöver tips, skriv på. =)

Julklappsrim också välkomna.

Härmed är detta den officiella tråden angående julklappar, tips och rim och allt som hör där till. Alla andra trådar kommer att slängas, så håll er här! // Friktion

You're just jeallous 'cause the voices only talk to me

2007-11-14 10:43
Haha, jag gillar rimmet =) får väl se till att "råka" tappa den i golvet eller nåt. ^^

2007-11-14 10:52
rimmet ska inte avslöja presenten!!!!!!!!!
don't you know there ain't no devil, there's just god when he's drunk

2007-11-14 10:55
köper en GPS åt farsan då han aldrig hittar dit han ska och vägrar att fråga efter vägen eller läsa på kartor.

syrran får "stora svarsboken". är som en magic 8-ball ungefär. ställ en fråga, bläddra på måfå och få svar på din fråga.

mamma får en spa-weekend i helsingfors och får ta med sig pappa om hon vill.

polarna får en bira på juldagen

mormor... det vettefaen. en hårbehandling på bästa frisörsalongen i stan tror jag då hon är så rädd om sitt hår.

2007-11-14 11:33
Köpt en malaysia / thailand resa.Nu jävlar känner jag mig nöjd!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-14 12:53
Hajjaru - Spa-weekend går väl på typ 3-4000 kr? Och GPS är väl inte billigt det heller... shit

Mina föräldrar får nöja sig med paket värda ett par 100 ...
Jaha ?
Sångare

2007-11-14 13:07
Jag tänkte nog beställa lite prylar från http://www.coolstuff.se
i år. Vissa i släkten är så svåra att veta vad dem behöver eller vill ha, men roliga, onödiga prylar får man ju aldrig nog av. :)

Redaktionen

2007-11-14 13:11

Syster/mor/valfri kvinna du bryr dig om: Personalarm!

Billigt, omtänksamt och bra att ha.

namaste

2007-11-14 13:38
jag har redan börjat köpa julklappar till dem som brukar vara svårast att köpa till. Det är mitt tips, var ute i god tid och börja med dem svåraste.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2007-11-14 13:39
oh!
beställ från nätet så slipper du slåss med packet i aff'rerna.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2007-11-14 16:08
tror jag ska köpa en sodastreamer till ma & pa. vet dock inte om jag orkar släpa med mig ett så stort paket till österrike. annars blir det några dvd-boxar, allt som nte är dubbat till tyska är paradiset enligt dem =)

pojkvännen får bara en cd-skiva eller rockybok vi ska köpa för max 200 var och istället spara julklappspengar till en gemensam resa till våren.

själv vill jag ha en philips wake up light.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2007-11-14 17:43
tankte gora som magnolia_, coolstuff.se is the way to go! Iaf till farsan!
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2007-11-14 17:48
Ingenting till någon. Billigast så.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-14 17:54
ääh baka en bulle o ge dom, kål till barnbarnen o sen säger du att dom har vart elaka! billigt och bra :)
Sleep is the cousin of death

2007-11-14 17:55
Min mor har precis köpt en TV spels kontroll till PCn, men hon vill ha nåt bra spel, inte för avancerat då hon är typ 50. Nån som har nått bra tips på PC spel till päron?
Vi är överallt!

2007-11-14 18:04
Everlast P17
pettson och findus i trädgården kanske är något för henne?:)
Sleep is the cousin of death

2007-11-14 18:20
vafan, brorsan vill ju att jag ska flerstava på hans julklapp :(
hahaha

Snart jul, ah fan va tråkigt..
be the change

2007-11-14 21:32
Jag ska måla tavlor :D
Det är det folk vill ha av mig i julklapp, så de ska dom väl få.
Men sen hittar jag säkert på något mer

2007-11-14 21:36
fan räcker inte halsband längre?

här har du ett halsband åt din hals
detta är mitt försök till ett rim rams .

2007-11-14 21:36
Men för fan det är november! Kan vi inte vänta bara lite till? Två veckor iaf?

2007-11-14 21:46
Pappa ska få serialbumet Palestine av Joe Sacco översatt till finska ( ja han är finne) samt kanske även Maus av Art Spiegelman.

Mamma ska eventuell få pengar till en tatuering.

Brorsan ska få en disktrasa med Darth Vader på där det står Evil is good som jag köpte på Scifimässan och lite böcker han med, det är enda sättet att få honom att läsa på.

2007-11-14 21:50
Klassisk present - After eight-choklad. "Ätes varsamt och med måtta. Gärna efter klockan åtta".

Fett gay.
Signatur får rum här

2007-11-14 22:33
Everlast P17

Startegispel brukar va uppskattade av den lite äldre publiken. :)

The Sims
Age of Empires
Civilization (även fast det är ganska komplicerat)
Roller Coaster Tycoon

Nåt sånt kanske?
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2007-11-14 22:44
Guitar Hero 3!
hypernervikotsiska diafragmakontravibrationer !

2007-11-15 09:15
Stashie

pengar är inte riktigt ett problem för mig.

2007-11-15 09:17
ooooh
jag ska kopa julklappar imorn
vet att jag ska kopa en het adidastroja till min bror, men det ar ocksa allt jag vet:p
brukar ni skriva rim?

2007-11-15 09:20
Hajjaru:
Nu kanske det inte var så han menade, utan mer att det är helt totalt jävla onödigt att slösa sån summa pengar på saker som inte är till en själv. Fiifan.

2007-11-15 09:29
Dieallot

Varför är det det? Så mycket är det ju inte. 5 k eller nåt sånt går allt på

2007-11-15 09:32
Det kanske inte är mycket, men varför lägga ut 5k på nån annan?

2007-11-15 09:35
För att jag vill det.

Jag har lagt ut tillräckligt mycket på mig själv redan det här året.

2007-11-15 09:37

till min bror ska jag köpa en axl rose självbiografi, en kokbok som heter typ hårdrockskokboken och så har jag specialbeställt en tavla med axl på. jepp. han gillar GNR

Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2007-11-15 10:10
rita en eckning och säg att julen inte handlar om att konsumera
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.

2007-11-23 00:07
aaaw crap ... jag måste komma på vad jag skall köpa till morsan... nån som har nåt annat tips än vad som redan står? hon har alltför många gånger fått te och liknande så jag skulle vilja ge henne nåt annat spännande, men nåt i "matväg" är alltid kul.

2007-11-26 23:31
ok, jag behöver 4st julklappar och har en nollbudget! VAD GÖRA?
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2007-11-26 23:34
Kan någon säga vad fan man ger sin pojkvän i julklapp? Det måste slå förra årets julklapp ; ingenting.
Så, hosta upp idéer om vad man ger sig pojkvän.

Oh, kan ta två flugor i en smäll;
Min bror ska också ha julklapp, och han är 24. Hook me up!
Det ska inte heller va för dyrt
whoopzidoo

2007-11-26 23:45
till killen tycker ja du ska ge nåt som ni kan göra tillsammans.. en lite weekendresa, eller vafan som hällst, en natt på hotell, nåt i stil med det
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2007-11-27 00:06
rita en teckning

2007-11-27 00:09
Min ekonomi säger inte weekend resa, den säger ; en tröja. På sin höjd från caliroots eller någon annan dyr affär. Men det känns lite beigt att ge..
whoopzidoo

2007-11-27 17:35
Vi ger mamma en DVD-spelare och en DVD box, en utmärkt gåva som dessutom innebär att vi kommer kunna slöa med film i mellandagarna...(ja, min mamma har bara skogstv...och inte ens det).

Pappa får en obligatorisk bok, men i år funderar jag på talbok, så att han har när han pendlar mellan sitt hem här och i Laos.

Bror och svägerska ska få en digital fotoram, och eftersom det är en genialisk plan får även svärmor en sån haha...

Svärfar får f.ö samma DVD-box som min mor, har man väl hittat en klockren present är det lika bra att applicera den på flera.

Brorsbarnen får i år bara leksaker, då min sambo vägrar köpa kläder eller dylikt till dem. Hittills har vi hittat en barnsax i form av en krokodil som säger grrrr grrr när man klipper.

Bästa vännen får en dvd-box och godis...

Sambon får en jävla fin julklapp.

....själv vill jag ha ryska dockor i julklapp.

2007-11-27 17:48
någon mer än jag som funtar på att köpa Camorra av Roberto Saviano till pappa?

jag ska nog be alla mina nära föreslå en välgörenhetsorganisation som jag kan skänka lite pengar till också!

2007-11-27 18:00
Woo! Min första officiella tråd! =)

Det jag redan vet ska inhandlas är:

Mamma min ska få ett bodyshop paket och en importerad bootleg av hennes favoritband.

Min lillebror får en animebox så vi har något att gör i mellandagarna. =)

Mammas stefan har jag ingen aning...

Pappa min får alla säsonger av star trek next generation.

Och vad pojkvännen (snart sambo) får är hemligt. =P

Mormor och morfar brukar få matkorgar eller liknande. Eller att vi bjuder ut dom på middag.

Min enda tjejkompis (jag gillar pojkar^^) får en sminkkurs på make up store kombinerat med tjejkväll.

2007-11-27 18:33
jag vill ha typ 360! ... vart får man tag på det billigt??!?!?!? ARRGH
Get Random!

2007-12-10 11:44
Vad blir/är årets julklapp?
Poet

2007-12-10 14:31

Jag har handlat nästan alla presenter från internet, har blivit
bland annat köp på www.coolstuff.se och www.bluebox.se
samt någon porrig sida som jag inte tänker avslöja, wawawoom.

Finns även lite saker på http://www.favoritsaker.se/
för den som vill titta. Mitt tips är även att spana efter presenter
i internetaffärer som t.ex www.ginza.se då man kan köpa
nu och betala i februari, vilket kan spara någon peng just nu
när det läggs ut så mycket pengar på saker i jul.

Handlat på http://fashionfordogs.se/ till min vovve.

Min sambos familj ska få lite gift-baskets, som jag ska
göra i ordning. Man tar helt enkelt en korg och fyller den
med godsaker, saker som kan uppskattas. Eller ett fat och
fina ljus samt annat i, det kan vara riktigt fint att få om man
gör det fint.

Själv önskar jag som vanligt ingenting, kanske en ny lägenhet
men det kan jag inte få vips sådär :/

What I said, yo!
Poet

2007-12-10 14:32

Glöm inte att det är (oftast) tanken som räknas!
What I said, yo!
Promotor

2007-12-13 11:50
Jag har 350 kvar denna månaden, och har INGEN aning om vad jag ska köpa till min brud.. Hon har inte några andra hobbys än att shoppa eller sitta på msn, och NEJ jag köper inget presentkort..

Någon som vet vadfan man ska göra??

tacksam för svar..

2007-12-14 00:01
Syrran får ett ipodfodral, precis som hon ville
Mor får ett printat foto av sin favoritbild av mig, billigt är gott.
Far vet jag inte.
Syrra2 (7år) får akvariefiskez. hon får åka in till människobyn med mig och välja ut några tuffa fiskar. Hon ska få ett akvarium av far nämligen.

Vad ska man ge till far ~40år?!
...och det är det som är så fint med whoa!

2007-12-14 15:56
om jag var man så skulle jag lätt ge detta till frugan. billigt och bra.

http://www.videoboom.se/saturday-night-live-dick-in-a-box/

2007-12-14 16:57

Mamma får en ljusbricka som jag har limmat snäckor på, sen håller jag på att göra 3st egna ljus till henne som hon ska få till också. : )
Tvillingbror får en tavla jag och min pojkväns syster har gjort och en fiskebok. Har limmat på massa olika snäckor och ska måla några fiskar på tavlan också, så det passar ihop lite med fiskeboken! hehe.
Storebror 1 får en komponentsladd eller vafan det var till sitt tvpel och storebror 2 ska få ett skissblock och färgpennor + någonting mer.

Har dock pojkvännen och hans familj kvar att styra till. phu! fantasin ligger på minus just nu. Tips? ; )

If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
Skivsamlare

2007-12-14 17:18
Jag har 350 kvar denna månaden, och har INGEN aning om vad jag ska köpa till min brud.. Hon har inte några andra hobbys än att shoppa eller sitta på msn, och NEJ jag köper inget presentkort..

är du jag? för jag sitter i precis samma sits. bara att min brud hänger på bilddagboken och slår in paket (ja hon lever typ för att slå in klappar året runt :P)/inredning :<
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2007-12-14 17:30
Någon som vet var man kan köpa ekologiska/rättvisemärkta kläder i Göteborg (främst tröjor)? förutom den lilla affären på bangatan i majorna.

mama wants some
L'âge d'or était l'âge où l'or ne régnait pas