Vilket djur är smartast då? Delfinen? Apan?
Highfive anyone, anyone?
BountyBoo F27 Det är säkert som du säger, men tänk på att tigern inte kan hålla balansen och vandra omkring på två ben, så där har björnen en klar fördel.
jumpcut P24 Anledningen till att björnar undviker järvar är att järvarna är kapabla att tillfoga dem skador som inte gör det värt att slåss över ett självdött kadaver eller liknande. Skulle däremot 500 kg grizzly slåss mot 75 kg järv på liv och död skulle nog däremot utgången vara given...
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul
Unrealistic P29 : Så björnen väljer att inte slåss mot järven för att järven kan skada den, varför väljer då järven att slåss mot björnen?
Jag vägrar tro att järvar är som Hannes Westberg och björnar som poliser ;)
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz "Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum." -QanA
jumpcut P24 För att den är en överaggressiv jävel... ungefär som en liten ettrig hundjävel som lyckas skrämma bort en schäfer.
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul
varför pratar ni om flockar o skit? det är en mot en !!! annars kan ju en hop fjärilar döda en elefant bara dom är tillräckligt många.
Din hojtlåda är tom.
Toastare
2007-09-28 15:46
Okej lyssna nu. Jag pratade med min storebror.. för han vet sånt här. Han sa 1. elefanten, för den har så tjock hud att ingen kan bita igenom. Dessutom sa han att man aldrig ser en elefant bli attackerad på djurprogram. Han gick stenhårt in för det här med att inte vara ett byte, istället för att vara en fighter. Elefanter dricker bara vatten eller går vilse. 2:a skulle vara noshörningen av samma skäl, dock kan elefanten trampa på noshörningen. Tveksamt är om noshörningen kan göra mer skada med sina horn. I vattnet sa han också val. Men att valrossen var en stark tvåa. Han hade sett (ja, på tv såklart) en isbjörn attackera en valross utan att kunna ta hål på huden. Frågan är.. kan en vithaj eller späckhuggare klara det? Späckhuggaren äter ju säl men inte valross. Så läderhud och att inte vara ett byte är starka egenskaper. Spindel och giftorm hade inte heller klarat av läderhuden.
Jag skyller allt på Emma!
Toastare
2007-09-28 15:47
och vi talar klart EN mot EN. ingen flockrejsing.
Undrar om björnen skulle rå på en skunk, skunken använder ju sitt illaluktande medel till självförsvar, och därmed räknas ju det som en fight...annars tror jag järven med sina dampanfall tar björnen eller iafl tillfogar mycket skada
12345678910
BountyBoo F27 : Eftersom att en flock späckhuggare kan döda en frisk blåval så borde en ensam späckhuggare kunna - måhända med kramp i käkarna - klara av det själv genom utnötning. Som du sa - hur ska blåvalen skydda sig? Späckhuggare äter ju trots allt blåval :P
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz "Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum." -QanA
Sagt innan, men 1 vs. 1 så är det garanterat elefanten som segrar på land.
My oral illustration be like clitoral stimulation
har själv dykt med både späckhuggare och valar och dom är väldigt fredliga djur ( även om jag kanske inte var mycket till hot ) däremot så vill jue vithajar ''smaka'' på en och dom kan ha jävligt stort gap. späckhuggarens naturliga föda är mest pingviner och olka fiska men tar ju en svag val om den kan få tag på det. späckhuggare är också väldigt aggressiva när det gäller fight så jag tror späckhuggaren vinner i fighten mot vithaj ändå.. däremot så tror jag den inte rår på en vuxen,fullt frisk val för dom är: 1. alldelles för stora. 2.valen behöver bara gapa så svälger den späckis hel. människan är jue helt värdelös själv och ute i naturen. skulle hellre möta en björn i skogen själv än en järv men det är vad jag tycker och tror.....
i like to smoke da ducsh stuff.
Den här tråden hålller på att bli värre och dummare än pitbull vs människa tråden. Det är iofs lite underhållande att diskutera om det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
blir man jordens härskare bara för att man klarar alla andra djur EN mot EN ? knappast.
appropå störda små hetsiga djur som skulle kunna klå andra djur lätt, som typ järven... det finns någon liten jävla fisk som lever på väldigt djupt vatten, tror den hette cookie-någonting-fish, som har så jävla vassa tänder att den kan ta en tugga från redigt jävla hårt gummi som finns på typ båtar och sånt. såg på animal planet eller discovery att dom upptäckt denna fisk's existens just genom att de sett att något/någon tagit en tugga på båten och så kunde dom inte förklara hur fan någon lyckats ta sig igenom materialet - så upptäckte de tillslut den lilla satans rackarn till fisk. den fisken lär väl typ kunna klå en osmidig blåval med tillräckligt många bett? visst, nu är väl blåvalen sjukt stor men om dom skulle jaga i stim/flock som t.ex. späckhuggare så borde dom ju kunna ta rätt många vattendjur..
Toastare
2007-09-28 21:50
phatie, om det är en djuphavsfisk så är den ju anpassad till det trycket och skulle inte klara av att simma upp till ytan där en båt flyter? och pratar vi inte om 1 on 1 fighter, vilket borde vara rimligast. Utan bara snackar däggdjurens härskare så vinner ju människan. Vi vet att vi ska dö och skapar därför redskap som kan döda. så tråkigt var det heja elefanten!
Vi vet att vi ska dö och skapar därför redskap som kan döda nu hängde jag inte med riktigt :)
Toastare
2007-09-28 21:55
nej, ja vi är den enda levande varelsen som är medvetna om att vi ska dö. Därför har vi då införskaffat oss kunskapen i VAD som dödar oss. På så sätt har vi vapen.. lejon har vassa tänder, men vi kan skjuta det så vi skulle kunna spränga upp alla djur och så vinner vi.. eller förgifta havet.
Toastare
2007-09-28 21:55
hade vi inte vetat att vi skulle dö då hade vi inte försökt överleva.. djur lever på instinkt, vi lever mycket på vetskap. aja annan diskussion återigen, heja elefanten!
BountyBoo F27 bakterier då? dom dödar ju lätt en människa. och typ björndjur kan överleva i vakuum, radioktivitet o grejer. om tokigt många björndjur går till anfall så dör allt och alla.
Din hojtlåda är tom.
Toastare
2007-09-28 21:57
Chonbo, men bakterier är inte medvetna om vad de gör.. de kan inte medvetet döda en människa. Vi kan däremot döda massor medvetet med hjälp av virus. HUR överlever en björn i vakuum? Andas sina sparade syre resurser som de har i bukspottkörteln? Är det ett rikt djurliv runt Tjernobyl?
Toastare
2007-09-28 21:57
jag lät lite dryg där.. men det är jag inte.
Chonbo Bakterier är väl ändå inte ett djur?
we ruled the school..
Toastare
2007-09-28 22:02
jahaa, sorry.. jag som läste snabbt. Men det är faktiskt sant som apos säger, bakterier är inte ett djur. ;)
BountyBoo well. där ubåtar simmar tolkar jag som djupt : /
BountyBoo F27 Du menar att förmågan till abstrakta idéer som tex död är mer viktigt för vapens uppkomst än till exempel verktygsanvändande osv. Det finns ju djur som dödar varandra utan att ha förmågan att förstå abstrakta begrepp. Dessa djur försöker även överleva.
hade vi inte vetat att vi skulle dö då hade vi inte försökt överleva
Cookiecutter shark
"There has been little interaction between humans and the cookiecutter shark. However, there was an incident in which a cookiecutter shark took a bite out of the rubber sonar dome of a US Navy submarine, causing damage to the housing, and forcing the submarine out of service until the rubber could be replaced."
Din hojtlåda är tom.
Toastare
2007-09-28 22:13
phatie, men den kan ju inte ätit järn? nej, djuret har inte medvetet blivit mer utvecklad genom evolutionen. Med t.ex en starkare färg för att luras att den är giftig. Det är evolutionen i sig som skapat det för att arten tillför något i näringskedjan. okej blev fel där. Hade vi inte vetat att vi skulle dö hade vi inte medvetet dödat andra... eller nej.. men du förstår nog vad jag menar. Det är skillnad på vårt döda a la ta över världen och döda a la jag är hungrig jag lägger en gasell.
BountyBoo nu kommer det låta som jag bara hittat på allt och försöker bortförklara mig i brist av kunnighet. jag minns inte exakt vad det var för båt just nu men om jag minns rätt så var det något som en ubåt skickat ut eller en vanlig båt skickat ut som typ likande en ubåt (fast den lär ju inte ha varit lika stor). tror det var ngn sån där grej dom skickar ut för att mäta saker, för jag vet att det var ngt som inte var helt i plåt eftersom fisken just kunde ta en tugga och jag vet att det var på ett ganska stort djup den levde men jag minns inte vad för båttyp det var. men det måste varit ngn slags forskningsbåtgrej de skickat ner för det var en båtliknande sak som de visade upp iaf.
BountyBoo F27 Nej, jag förstår inte riktigt var du drar gränsen. Vi krigar ju mot varandra, det gör även myror. Även andra djur dödar varandra inom arterna. Jag tror, om jag fattat dig rätt, att det är skillnad på att döda när man är medveten om vad det innebär att döda och att döda utan att vara medveten om innebörden av ordet döda? Men varför skulle vi döda
på grund av att vi har idén döda?
Dessutom är förmågan att kunna resonera och förstå abstrakta begrepp också ett resultat av evolutionen.
JAg resonerar ju knappast såhär: det går att leva, ja men då måste jag leva. Det går att döda, ja men då måste jag göra vapen så att jag genast kan döda något.
Toastare
2007-09-28 22:25
phatie, ah förstår vad du menar.. då är jag med och då vill jag aldrig åka med en sån båt :) nej, Inga andra djur tillverkar vapen. Förstår du? Vi är i överläge.. vi skapar vapen inte bara för att döda, utan för att försvara oss. djur lever på instinkt.
Nja, vissa andra djur använder verktyg som vapen. Men ja okej vi säger att bara människan använder vapen, vad har det med min fråga att göra? Varför skulle vi skapa vapen bara för att vi har abstrakta koncept som döden, döda etc. Låten det inte rimligare att vi skapat vapen för att fälla en gazell som du tidigare uttryckte det.
Hajar, valar, björnar, ugglor, krokodiler och allt vad som nämnts.. Jag Vs. Ubåts-ätande-hajar = Pang! 1-0
we ruled the school..
Toastare
2007-09-28 22:39
nej, jag kan hålla med dig. Men inget djur använder vapen för att döda? Nämn ett. Chimpanser tar pinnar till hjälp för att slåss, men inte för att döda. Vi har skapat vapen från början ja för att döda pga överlevnad. Men du känner inte att t.ex vapen som atombomben är lite utanför tanken att få mat på fatet? Hade vi inte vetat att vi skulle dö eller döden, skulle jag inte tro att vi skulle skapat vapen. Vi hade fortfarande ätit det vi var kapabla till att fånga med våra händer. men det är en helt annan tråd egentligen.
Fågel Fenix, for fucks sake. Där. Dead thread.
•pave paradise•
Eller en Chimaera, ni får välja fritt.
•pave paradise•
nej jag tycker det är viktigt för att avgöra på vilka grunder vi utser någon till härskare över jorden. Så om vi inte förstått att vi skulle dö? då skulle vi inte utvecklat avancerade verktyg. Tidiga fynd från våra förfäder visar ju att dom jagade med hjälp av vapen, och inte med händerna. Vad kan en människa döda med händerna? Den tidigaste jaktformen jag känner till är att springa ifatt djuret över långa sträckor och sen spjuta ihjäl det. En annan tidig variant var att med hjälp av flera stycken personer driva ett djur över ett stup så det slog ihjäl sig. Även då användes spjut. Dessa "människor" inte homosapiens sapiens hade ju helt andra skallformer. Vi kan ju inte vara säkra på att dom hade idén om döden. haha. nej nu orkar jag inte mer.
Toastare
2007-09-28 23:02
nej, ja det är ju det jag menar.. att jag håller med dig när vi pratar om de första stenåldersmänniskorna som fick försmak på kött. Annars hade vi som sagt levt på det vi fick tag i. Men jag pratar om vidareutvecklingen.. gå fram ex antal 1000 år i tiden. När vi började bli giriga och ville ÖVERLEVA för vi visste att vi kunde dö eller rättare sagt bli dödade. Jag tror inte stenåldersfolket var riktigt medvetna om döden.. vad den innebar.
jag förstår fortfarande inte. och jag tror inte heller att jag kommer att fatta hur du resonerar. Men tack för att du försökte förklara iaf :)
Kan ni inte ta det i gästboken? Vi skapade inte vapen för att döda djur, utan för att döda människor. Aja. Elefanten är ju rädd för en mus så jag är inte så sugen på att kora elefanten till jordens härskare på rak arm. Skulle vilja ha lite mer kriterier?
Not a follower, so Twitter has never been an option.
Toastare
2007-09-29 00:34
att elefanten är rädd för en mus är bullshit.. men second runner up var ju noshörningen? vad tror ni om den? Måste ju klå flodhästen iaf..
BLÅVAL!
norman bates behemot bubba fett alfred bello arthur's detour azazello
beror väl lite på hur du vrider på den... den som överlever när allt annat e borta e kackerlackan.. myrorna är inte långt efter. Råttorna är fanskap de med.. finns hur många som helst å överallt är dem. Resten av djuren lever ju i princip bara för att vi håller beståndet vid liv..
mama said knock you out
Inte just för musen kanske, men den blir väl lite töntig av plötsliga rörelser från buskage t.ex. Undrar egentligen vad den där myten kommer ifrån alltså. Finns väl rätt många djur-ordspråk och -liknelser som är helt falska. "Man kan inte lära en gammal hund sitta" t.ex.. Vart kommer allt ifrån. Noshörningen hade jag glömt.. Helt klart en stark kandidat. Rätt snabb också (om den vill). Fan jag måste läsa på om djur. Intressant som in i helvete ju.
Not a follower, so Twitter has never been an option.
härejag1 P21 : Du som verkar ha koll har ändå inte koll. Det finns fall där späckhuggare dödat fullt friska blåvalar...
På tal om cookie cutter sharken så är det så att när den öppnar käken så blir det en helt rund ring, sen snurrar den likt krokodilen och får loss runda bitar späck från valarna...