Vilket djur är jordens härskare?
Lite svårt att utse för att vissa djur lever i vatten å andra på land men dom får göra upp i grunt vatten te.x en haj mot en björn. Fanns ett program på discovery förut som hette "Battle of the beasts" väldigt intressant. har för mig att brunbjörnen klassades som vinnaren.
It´s BIG it´s BLACK it´s JACK´S
Brunbjörnen? Som får tvärspö av järven alla dagar i veckan?
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz "Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum." -QanA
Så jävla olika det där. Men i vatten så kaskelot/jättebläckfisk/willy. På land typ flodhäst. sen finns det mindre djur som är grymt giftiga osv som man inte ska tjafsa med
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Dinosaurier! Annars lätt katten! Mjau!
be the change
På tal om dinosaurier... Borde inte krokodilen räknas till jordens härskare eftersom att de är det djuret som funnits längst utan ändring? Eller har jag missuppfattat det?
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz "Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum." -QanA
Jo på de viset men menade med i fighter djuren sinsemellan. krokodilen har ruskigt känslig mage. tror att även boaormen å hajen kan va farliga.
är inte människan jordens härskare bland djur? men vi kanske inte räknas?
De kan man säga.. vi använmder inteligens för att överleva. vi hade dött ut direkt på vårat fysiska anlag
razaone : ja, såklart. men var detta endast en mätning på styrka och storlek? för det förstod jag inte i inlägget du skrev.. om det baseras på styrka etc. som i "vem kan ta vem" så lär väl ändå en tiger eller liknande klå upp en björn? björnar är väl inte så jävla smidiga vilket jag antar att dom skulle förlora på? men då gissar jag bara utifrån vad jag själv vet om djuren, har inte sett det där programmet som du snackar om från discovery..
om man ser till vem som har störts överlevnadspotential så är det kackerlackan
har blåvalen några naturliga fiender? inget som rår på en sån biff känns d som, ett lejon fastnar mellan tänderna typ
norman bates behemot bubba fett alfred bello arthur's detour azazello
spex : Späckhuggare och jättebläckfiskar, va?
jag tror på isbjörnen jag
Graffiti is like music for your eyes.
späckhuggarna dödar väl inte blåvalen? eller? och finns d fysiska bevis på att jättebläckfiskar ens finns? största blåvalen som sett va tydligen 33 m lång och vägde 190 ton, kan en späckhuggare rå på nå sånt? eller en töntig bläckfisk? sen kanske inte blåvalar e kända för att va nå slagskämpar, inte så inläst på just blåvalar, konstigt nog :P
kameler
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
BLÅVAL, Balaeno´ptera mu´sculus, art i familjen fenvalar. Den kan bli över 30 m lång och väga bortåt 150 ton och är därmed den största av alla valar och även det största djur som någonsin levt på jorden. Ovansidan är ljusare än hos andra bardvalar och har samma färg som undersidan, mörkt blågrå med ljusa fläckar. Blåval förekommer i alla världshav. Liksom andra bardvalar besöker den arktiska eller antarktiska planktonrika vatten under sommarmånaderna, medan den tillbringar resten av året i de mer tempererade fortplantningsområdena. blåval känns igen framför allt på storleken och på att kroppen har ungefär samma blåaktiga färg på både översida och undersida. Den enda val som blir nästan lika stor är sillval, som har mörkare, gråbrun översida och vitaktig undersida. Blåvalens enda fiende, förutom människan, är späckhuggare, som flera gånger har setts attackera blåvalar för att komma åt deras köttiga tungor. Blåval jagades hårt under slutet av 1800-talet och fram till mitten av 1900-talet. Antalet minskade katastrofalt, från 200 000 till ca 6 000 djur. Trots fridlysning 1965 fanns 2004 uppskattningsvis bara ca 2 000 djur kvar. --- Jag vill bara påpeka att späckhuggare jagar i flock... Eller stim kanske det heter i vattnet?
Flock hette det tydligen när det gällde späckhuggare. Dessutom har de inga naturliga fiender förutom människan... Så ska vi enas om att späckhuggarna är bäst i vattnet? ;)
haha nej, d står ingenstans att de dödar blåvalarna ;) nej men du har säkert rätt, men om en haj ville tror ja lätt att han skulle dödat späckhuggarn, stora vithajen liksom.. men men
Varanen plz.
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
All makt åt lamor,onödig tråd?!
Tror knappast att en flock späckhuggare skulle ens kunna såra blåvalen litegrann... Hail the mighty grizzly, annars.
•pave paradise•
spex : Späckhuggaren räknas som en fiende till vithajen, inte tvärtom. SPÄCKHUGGAREN HAR INGA NATURLIGA FIENDER har jag ju sagt. Detta innebär att om en vithaj kommer och vill trolla med späckhuggaren så blir den uppäten av späckhuggaren. Bokstavligt talat ;)
lhabia:
http://www.thebigzoo.com/Animals/Killer_Whale.asp Fucker... ;)
jumpcut: Vadå, ska jag tro på en källa som säljer T-shirtar med hoppande späckhuggare på för $14.95? Please!
•pave paradise•
lhabia X0 : Nä, det är sant... Vänta, jag ska se om det kanske står på wikipedia eller aftonbladet...
;)
kan ju säga snett av att tigern inte är farligaste, som nån hade skrivit.
- OKAAAAJ
Isbjörnen har jag hört nånstans att den ska vara farligast på land.
http://www.myspace.com/Sifon
Människan, människan, människan och på plats nummer fyra: ... you guessed it, its människan... Va ska en björnhajj göra mot satellitguidade lasersiktade atomkryssningsmissiler med trippla organiska och kemiska payloads? Dö, thats what. Det ända som kan fucka med människan är delfinerna, dom har byggt undervattensstäder och lurat oss alla att dom är välmenande cirkusfiskar som gillar att simma med cancerpatienter..
vad fan ska en haj göra? dom kan inte ens besegra en människa.
foot in mouth and head up ass, so what’chu talkin’ bout?
arj-som-fan: Shark: Argh, I'm gonna eat ya! *biting movement* Man: AHHH....*bleeds*
•pave paradise•
Elefanten för fan. Har ni nån gång sett en förbannad elefant så vet ni vad jag snackar om. Sen stampar den sönder allt annat. Så elefanten är vinnaren.
jumpcut P24 bara för att ett djur inte har naturliga fiender betyder det inte att den vinner i en fight one on one mot vad som helst. kiwifågeln har inte heller naturliga fiender, det betyder inte att den vinner mot en hyena.
men men, tillbaka till ämnet. så det ska vara bara one on one fight? annars skulle nog bakterier vinna. sen så blir det ju oavgjort i många fall, en tiger vs flodhäst så lär ingen vinna. flodhästen är typ oförstörbar men jävligt långsam så den kan inte fånga en tiger. eller om en giftig orm biter en björn och björnen dödar ormen innan giftet kickar in. oavgjort där med.
det var någon som länkade en film här på whoa där en tiger och en björn sattes i en samma bur i en kinesisk djurpark och fick slåss. dom höll på ett bra tag men tigern fick till slut nog och drog sig undan.
Din hojtlåda är tom.
jag lägger min röst på "mördarbin". dom har inte heller några naturliga fiender.
Fedor.
Look with your own eyes - See with your own mind
BLÅVALEN! vafan kan ett mördarbi göra mot en blåval one on one? :P saken e ju att man bara borde få utmana varandra i varsitt element, inte vattendjur mot landgående, sen är väl krokodil och flodhästar gränsfall oavsett åt vilket håll, men de får ha en egen superclass där de fightas på grunt vatten eller nå.
Gällande blåvalar vill jag minnas att späckhuggare inte ger sig på en vuxen frisk blåval utan snarare siktar in sig på gamla/skadade eller unga blåvalar.
Look with your own eyes - See with your own mind
kodiak björnen är fet med mongo stor. 700kg mördar maskin som är 3m på bakbenen. jag röstar lätt för dem då isbjörnar är tråkiga medans kodiak björnen lever i närheten av folk.
Ni kan ju inte glömma Komodovaranen! Fyfan vilken stor och äcklig ödla! Plus att den springer ganska fort också!
Live Hard, Die Young
FuelDOg P23 : Men späckhuggarna jagar i flock, så vithajen har ändå ingenting att sätta emot! Sådeså! Dessutom är de delfiner, inte hajar. Så det är ännu mer respekt! ;)
Fast nu kommer du väl och säger att vithajar också jagar i flock...
Men jag vill se Järven fightas mot vilket landgående djur som helst. Jag tror att järven skulle slakta!
Annars röstar jag på Gracie-familjen...
Läste en utläggning på nätet om att björnar enkelt spöar lejon, tigrar och andra stora katter pga att de är helt sjukt muskulösa och har en fördelaktig fighting stance, dvs de ställer sig upp på bakbenen och utdelar dödliga blows med framtassarna. Lejon och tigrar kurar ihop sig och anfaller via språng underifrån därför att deras naturliga bytesdjur har sina halsar ganska nära marken och det är där de riktar in sina attacker. När lejonet eller tigern ska gå till angrepp mot grizzlyn når de inte upp till strupen lika lätt och får istället nacken knäckt med ett enda slag av björnen. That's the way it goes...
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul
Toastare
2007-09-28 13:56
Jag tror på späckhuggaren i vattnet. Hur försvarar sig en blåval, förutom att vara stor? Den har liksom barder.. och tror knappast den skulle göra en bodyslam på späckhuggaren. På land är det helt klart tigern eller isbjörn. Isbjörnen tar grizzlyn any da... MEN det kan ju också vara nån liten slug jävel som någon giftorm eller giftspindel som inte tigern och isbjörnen har någon chans emot. störst är inte alltid bäst. Unrealistic, men tigrar ställer sig ju på bakbenen när de dödar människor och biter tag i nacken och knäcker den. Men annars kan jag faktiskt tro på vad du säger, att en isbjörn på något sätt har mer kraft.
Jag skyller allt på Emma!
Unrealistic P29 : Men vet ni ingenting? Järvar slaktar ju björnar till frukost. Liten, ettrig, muskulös, vassa klor.
De är så jävliga att björnar inte ens slåss mot dem, utan sticker därifrån.
Järvar käkar ju ÄLG för fan.
Komma här och hävda att björnen då skulle vara bäst? Fnys!
Vilket är de ultimata djuret då? Jag tror på Järv.. Eller?
Highfive anyone, anyone?
ultimata djuret är ugglan! den som säger annat är äfterbliven
Din hojtlåda är tom.
Tell me why :)
Highfive anyone, anyone?
Lyricist
2007-09-28 14:51
Jag tror att det mest supermegacoola djuret är Vithajen, jag tror att vithajen måste vara universumshärskare (JA! UNIVERSUMS!). En vithaj skulle lätt cutta blåvalen på mitten.
Toastare
2007-09-28 14:55
jag tror inte på järven alltså...de äter mest ren, men KAN ta en älg. Tror det är mer i kanada,där renbeståndet är obefintligt. men björn? langa upp en text där det står att järv käkar björn..
BountyBoo F27 : Jag menade inte att järv äter björn. Däremot finns det inte en björn som står kvar vid sitt byte när järven kommer och är hungrig.
Källa: Morsans förra snubbe från Jokkmokk ;) Borde finnas information om det på nätet om du är intresserad av det.
Toastare
2007-09-28 15:02
jumpcut, okej okej.. ja kan tänka mig det MEN då kvarstår fakta att järven faktiskt bara skrämmer bort björnen och den hellre flyr än slåss. Men OM björnjäveln var tvungen att slåss.. PLUS att det är en isbjörn vi talar om.
BountyBoo F27 : Isbjörnen är en stor tönt. Tänk dig Magnus Samuelsson mot Bruce Lee. Hiiiiiya!