Hur kan du gnälla på att vi är dryga när du själv inte gör någon hemlighet av att du är en dryg jävel. Skoja min papegoja liksom.
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
Emil_Brikha P28 det förklarar inte varför du tror att du har rätt till att skriva så just för att andra på whoa skriver så om aftonbladet?
det är skillnad på att vara en smula sarkastisk och dryg att skriva som du gjorde till henne.
Och tror du verkligen att hon kommer att känna sig peppad på att skriva bättre och att göra läsare nöjda efter att tagit emot ett brev som ditt? Jag menar kom igen du är 28år gammal och har kommit med kommentarer här och där i dina trådar om hur folk ska mogna till osv, vart på mognadsskalan skulle du placera ditt brev?
tänk någerlunda humanistiskt istället för ett bete dig som ett 14årig besserwisser som kännar att han ska klaga på allt runt omkring sig.
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"
misery: Jag tycker det är roligt och en del håller med. Andra gör inte det och det är helt okej. Att folk gör det till något slags övergrepp och hån och jag vet inte vad... det är där det komiska inslaget kommer in med den våldtagna tjejen i badrummet som klöser av sig huden. Dessutom gör AF det svårt att INTE vara överlägsen med tanke på vad de producerar (och plagierar. Ja, Alex) i dessa dagar.
http://www.LQP.se - The Portal To Self (ehm, myself, that is)
Jag håller med de flesta om att översittar attityden inte var nödigvändig, men det här är faktist hennes jobb, och hennes artikel publicerades i tidningen med stavfel och lästes av jagvetintehurmånga människor. Det är samma sak som om jag höll på att sammanställa ett kontrakt och stavade fel. Visst, några säger att det inte är en stor grej och att man gör misstag, men om jag representerar företaget jag jobbar för har man inte råd att skriva fel i de dokument man skickar till kunden. Precis som kunden är personen som läser aftonbladet i detta scenario.
Journalist blir man efter så många långa år av högre studier att man fan ska kunna stava rätt. Så jävla enkelt är det. Något ansvar måste tas. Varför ursäktar alla tanten för? Förrutom det uppenbara - att alla ogillar Emil. Jag noterar dagligen s.k. välutbildade journalister som inte vet vad indrag är, som inte justerar marginalerna, som utelämnar HUR/VAR/VEM/NÄR/VARFÖR som retarderade mellanstadiebarn och ändå håvar in hänsynslösa löner. Som journalist räcker det tydligen att bajsa ur sig några rader innan man hoppar på bussen hem, sen kan man alltid skylla på någonting dator-eller stressrelaterat så tycker folk synd om en. Vad har hänt med yrkesmoralen i Sverige? Är det ingen som lägger vikt i att leverera top notch shit oavsett vad man gör? Man förtjänar inte sitt jobb om man inte respekterar arbets-uppgifterna eller de som tar del av dem. Och NEJ det är inte synd om Elisabet - hon har uppenbarligen ett jobb som hon är underkvalificerad för och ska vara tacksam för det. (Btw: Min ilska bottnar till 50% i att jag själv är överkvalificerad för mitt jobb.)
It would be nice to have more, but I kind of like bein´poor. At least I know what my friends are here for...<br><br>www.pawshop.se
Emil_Brikha P28 ptja, jag har inte påstått att det var ett övergrepp eller liknande, däremot otrevligt helt i onödan. och du har ju fortsatt tendensen hela tråden igenom, nedlåtande och dryg. jag förstår helt om du helt enkelt tröttnat på att vara ett av whoas egna små driftkuckun, det är du inte ensam om, men du gör det ju inte direkt bättre genom att hålla på såhär.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Med Påhoppad menar jag att du är jävligt dryg mot henne. Citat: "Hur fick du detta jobbet egentligen" (By the way, heter det verkligen "detta jobbet"? heter det inte "detta jobb" eller "det där jobbet"?) Med Blottad menar jag att du slänger upp er mailkonversation i ett forum. Jag kanske är gammalmodig, förlåt om jag var för dramatisk.
MIXTAPES: www.djcrilloh.com
Brunsås: Ser du skillnaden i att dryga sig om något som någon gör, och att dryga sig om vem någon är? Lite som jag och min musik och du din tatuering.
afflaf: mitt mål var inte att peppa henne, det var att göra narr av Aftonbladet. Sen lägger hon en volley och säger att hon inte använder rättstavning och då gör jag narr av henne. Jag tycker det är jätteroligt och jag tycker det är okej att du inte tycker det.
Jag hade inte tyckt att jag var rolig om jag skrev "din äckliga skvallerpresshora" för jag, som du, tycker inte man ska förnedra folk på det sättet.
Sen att dra paralleller till ord som
humanistisk , kära nån. Då kapitulerar jag i ren förundran och letar efter den
heliga messias som har frälst Whoa med den här saliga rättfärdigheten som tycker att
"Ha ha, du halkade och slog dig!" är ohumanistiskt.
CrillOh: Du har redan missat rättstavningspunchlinjerna från Mabande tidigare i tråden ;) Jag är dryg och sarkastisk mot henne, jag är ganska dryg och sarkastisk, om ändå med glimten i ögat. Men ja jag menar verkligen "hur fick du det, det här, det där, denna därringa jobbet" för det riktigt pinsamt. Och med pinsamt hänvisar jag till reinas inlägg i debatten om yrkesstolthet och att vara kvalificerad för jobbet man har och får betalt för. Kort sagt, ja jag kunde varit superpedagogisk och förklarat en 3e gång för henne att hon stavat fel. Men jag är, på riktigt, utan sarkasm eller överdrifter alldeles för dryg för att göra det. Orka förklara som för ett dagisbarn (vilket jag gjorde) och dagisbarn inte fattar (Hallå?!) och orka ännu mindre att förklara som för ett efterblivet dagisbarn. Hon är pinsam, riktigt pinsam i mejlkonversationen. Men hon förklarade sen också varför, för hon inte läste igenom det ordentligt. Hennes misstag, hon bad om ursäkt och så var sagan slut.
Misery: Jag tycker inte jag var otrevlig i onödan. Jag var saklig och sarkastisk. Otrevlig i onödan hade varit name calling i stil med "aftonhora".
jag håller inte med, tycker såndär överlägsen dryghet är värre än lite korkad namecalling och att du blir mindre vettig och mer pinsam för varje tråd nuförtiden. men hey, olika åsikter and so on.
Men herregud,två små stavfel som kan hända vem som helst? Kan det inte vaa så att det slutade fungera dagen innan och hon inte ha hunnit? Jösses Emil...självklart är det fel att en journalist har stavat fel,men har du verkligen inget viktigare att göra?
www.susei.blogg.se
Emil_Brikha P28 min poäng var att var att det finns ingen vettigt till att göra det du gjorde. så nu igenom din förklaring så ser jag att du gått från en enstöring som gör sin grej till en komplett idiot som letar uppmärksamhet i allt han gör.
göra narr av Aftonbladet? om jag inte minns fel så var du med i Aftonbladet för ett tag sen?
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"
Frågan är vem som är pinsam Emil, hon som "förlorade" och var tvungen att be om ursäkt eller du som sitter och mailar en journalist fram och tillbaka angående stavfel? Är det så du söder bekräftelse? Och varför dela med sig här som om du vunnit Nobels fredspris?Får man bonus om man är av utländsk härkomst? ;) nödvändigt att poängtera?
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"
Den stora frågan är hur kraftig Emils erektion var när han postade den här posten.
DIF!
"Får man bonus om man är av utländsk härkomst? ;)" nödvändigt att poängtera? haha håller med, det där va så pinsamt skrivet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hahaha...Brunsås du är en riktig captain-save-a-ho alltså...
hpntiq: Jag vet inte vad en sådan är, men räddar jag någon så är jag nöjd!
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
MIXTAPES: www.djcrilloh.com
jag har lite huvudvärk. just nu säger jag bara: att ni orkar.
Kanske vore ett tips att dom slutade korrläsa sina egna artiklar och anställde någon som faktiskt tar jobbet på allvar? =) (alternativt fixar ett fungerande rättstavningsprogram)
cry me a river! --> thcrew
Aftonbladet är ett skämt som många skrattat åt länge nu...
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic
emil. vad menar du med att sätta journalist inom citations-tecken?
skriv kort, helst inte alls
Aftonbladet är ett skämt som många skrattat åt länge nu... ...men som ALLA läser, åtminstone online.
...och som vissa ställer upp på att vara med i för att sedan börja tokdissa...
Haha sant. http://www.emil.lqp.se/temp/aftonbladet.jpg
DIF!
Varför klaga på emil för att han rättar aftonbladet? Arbetar man med att skriva texter får man utstå kritik för uppenbara stavfel osv. Om ingen klagar så läggs inga resurser på att rätta till felen. Klaga mer så kanske vi får bättre ordning i media i fortsättningen
Det är ju inte saken i sig som vi klagar på utan sättet han gör det på och som han dessutom skyltar med efteråt.. Klaga mindre så får vi ett bättre och öppnare samhälle att leva i. Frågan är om Emil överhuvetaget hade tänkt tanken på att ta upp det via telefon eller personligen om inte det var möjligt att maila.
Att hon frågar efter felen trots ditt dryga mail visar ju att hon är mån om att få det rätt.
Why the fuck can't emcees emcee no more?
tahoma, ställer man inga krav så får man en rutten produkt..
Ja och två stavfel som ändå inte gör orden oläsbara gör ju hela artikeln "rutten". Du kommer bli en sån jävla gnällkärring som skriver insändare i Metro om att folk pratar högt med varandra på bussarna.
tahoma, varför tolerera stavfel, accepterar vi 2, så försöker dom med 3, sen 4 sen 5 osv.. Sätt krav på bra skrivna artiklar så ökar även kvaliten på det som förmedlas..
haha vadå försöker dom med fler? tror du dom gör det med flit eller? och eftersom Emil skrev direkt till henne tror jag inte "dom" (AB) förbättras eftersom hon knappast skyltar med felen för övrig personal.
Emil, hur orkar du gång på gång tro att du är Guds gåva till Tellus? Jag blir - ärligt talat - spyfärdig på din repetitiva självgodhet och dina tafatta försök till självbelåtenhet genom att sätta sej över folk...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Så jävla rätt Emil!! Man ska ta varje chans man får att jävlas med journalister och poliser.. värsta typrn av människor jag vet!
det var skönt att brainstorm kom in och rätt ut summerade hela den attityd som emils inlägg andas.
skriv kort, helst inte alls
Hahaha! Jag har börjat gilla Mabande efter den här tråden! Underhållande läsning detta!
Haha... Jag tänkte skriva något småklyftigt om att jag håller med Emil och därför kallar honom "textförfattare" eller att det är sååå svennigt att sitta och gnälla på småfel i piss-artiklar. Men jag tror det räcker med att Emil läser Brainstorms inlägg för att inse läget.
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
Du verkar se saker väldigt svart och vitt. Du har ju inte en aning om varför hon inte hade rättstavning på sin dator. Som nån annan skrev så kanske det för tillfället inte funkade, hon kanske satt vid en annan dator av nån anledning exempelvis. Skulle även kunnat vara en sommarvikarie på sin första dag eller nåt.
så är det med det som det är med det som är.....
Bra gjort Emil! felstavningar suger... men! du kunde ju faktiskt ha uttryckt dig mindre...tja...drygt? kanske?
We call them winerbrods.
Finns lite grejer jag gillar i den här tråden, så jag tänkte nog göra en listning:5 . Gillar att Emil, efter att ha upprört sig till sån grad att han hotat med fysiskt våld, säger att "det är helt okej" att folk inte gillar hans uthängning.4 . Gillar att de som ifrågasätter mobbningen av en "journalist" på en av landets sämre blaskor blir kallade obs-barn (d.v.s. "bråkiga" och "stökiga"). I kombination med denna listas #5 så nästan älskar jag det :)3 . Gillar (egentligen inte) att tråden ligger kvar, trots de ganska flagranta otrevligheterna. Dock kan jag ju själv inte plocka tråden eftersom det troligtvis skulle generera påhitt i stil med "maktmissbruk", att jag gjorde det bara för att "trakassera stackars, stackars emil", eller att jag gjorde det för att "gömma sina egna påhopp" : /2 . Gillar att de som förfasar sig över bristen på stavningskontroll lägger skulden helt på journalisten och inte på skittidningen som inte ser till så att alla medarbetare antingen har fungerande programvara eller skickar sina texter till de korrläsare som (enligt ryktet) finns :)1 . Gillar att när det kommer från Emil till alla andra är det "sarkasm", men när det kommer från Mabande till Emil så är det "härskartekniker" :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
elite_fixer vad är ett liv?
alternativen följer:
1. säga vad man tycker, skapa diskussioner, inte sitta tyst i datorstolen utan göra vad man själv gör, oavsett andras åsikter.
2. klaga på folk som gör ovanstående.
eller,
3. inte göra nått alls.
av någon konstig anledning så placerar jag dig på nummer två och emil på nummer ett.
vänta. emil har säkert inte spelat in flertalet låtar, skrivit teaterpjäser, fotograferat en helskota massa, rest otaliga resor, andra saker som kanske räknas som liv?
nej nej.
vänta, vänta. du är säkert sjukt säker på CS, det är ju vad som räknas, och att man super ofta.
sorry my bad, emil borde skaffa sig ett liv och ett cs-konto.
//sexuellt upphettsad och frustrerad.
P.S
"som journalist får man ofta agera som en sorts offentlig slaskhink" dagens citat.
Obs. missförstå mig intejag tycker nog att emil kanske kunde ha spenderat sin tid bättre. jag hör bara det här snacket om liv för ofta från folk som heter saker som haXXoR, 1337dude osv. osv.
CameraObscura - Jag tycker du hade lite få alternativ på din lista :P 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Mabande P30 förlåt, men jag var bara tvungen att spotta ur mig det innan jag hoppa i bastun, folköl och bastubad, jippi!
ses och hörs!
MVH niclas.
Jag önskar jag hade en bastu... Skulle i och för sig nöja mig med en golv / rumstemperatur över 18 grader just nu (centralvärmen i kåken är dansk och svårförståelig) :( 10-4, over...
haha, var tvungen att logga in igen, (blöt är jag nu) för att säga att jag på väg in i bastun kopplade vad som kunnat vara en diss. alternativet som saknades kunde ha varit. 4. folk som klagar på folk som klagar på folk på internet!. vilket då skulle vara jag. //killen med gott samvete och en blöt datorstol. P.S jag skall be för din rumstemperatur.
Tack! Jag skänker en tanke till din datorstol :) 10-4, over...
Mabande: Får man fråga varför du säger chai-te? En kopp te-te tack