Snusnäsduk Precis. Det handlar om miljön man befinner sig i. Just därför det hänt så pass "ofta" som det ändå har i USA... De har ett sjukt hierarkisystem i såväl skolan som i hela samhället. De klassiska uttrycken "loser" och "winner" är en sak vi knappt ens har i Sverige. I alla fall inte med den grova innebörden och det används inte i den utsträckningen heller. Det är en segregation som innehåller en hög mobbningsnivå... En mobbning som i princip är godkänd av de runt omkring. Det tillhör helt enkelt. En slags slags pennalism som dött ut på de flesta (om inte alla) skolor i Sverige. Sen så spelar det helt klart in att USA även är mycket större än Sverige. Finns säkert några skolor i Sverige som är så grovt uppdelade med, men USA har 30 gånger så stor befolkning, vilket gör att sannolikheten är mycket större. Sen så handlar det självklart om hela vapen och våldssynen. Den är lite annorlunda i USA och det vet vi nog alla och vi vet nog ungefär på vilket sätt med. Så det är helt klart flera faktorer som spelar in.... Och det är det som gör att jag ser ingen anledning till att det skulle vara just en invandrare som skulle utföra en skolmassaker i Sverige. Etniciteten är inte en stor anledning till att något sånt här skulle hända. Den kan spela en roll om vi ser till utanförskapsfrågan, men då kan likaväl en "helsvensk" person känna sig utanför i en miljö bland många invandrare. Fan. Känns som jag skriver slarvigt och inte får ut allt helt rätt... Aja, hoppas folk förstår vad jag menar.
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly