I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Skolmassaker i Sverige?

Övrigt - Blandat

2007-05-22 17:14

Skolmassaker i Sverige?

Har det varit nån skolmassaker i sverige nån gång? Även om det är svårare att få tag på vapen här än i t.ex. USA så borde det ju inte vara omöjligt, bara för att det är Sverige.

Så har det varit nån?

Jag tog stolen och kastade den på henne när hon sprang när för trappan (yeeeees) och träffade henne och hon började gråta som en hora/snopp_dogg p19 om bråket med sin lillesyrra

2007-05-22 17:18
Knappast.
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered

2007-05-22 17:19
var det inte någon som blev skjuten på en toalett i en skola, någon gång?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-22 17:20
lite mindre skala med andra ord
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-22 17:20
ok, så det har skett mord "iallafall"
Jag tog stolen och kastade den på henne när hon sprang när för trappan (yeeeees) och träffade henne och hon började gråta som en hora/snopp_dogg p19 om bråket med sin lillesyrra

2007-05-22 17:52
var skottlossning på en skola jag gick på.. eller var iaf snack om det kan fan inte komma ihåg om det blev bekräftat eller inte.
checkcheck:

T-ink.se & art4food.org

2007-05-22 17:55
Bromma 2001 som sagt vart det en pojk som blev mördad pga knark pengar.
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2007-05-22 18:15
Nån snubbe blev ju mördad med en sax för några år sen.

"Dom hittade honom med en sax i tinningen"
You already know, den e on lean!

2007-05-22 18:25
att nån blir mördad av en bekant är ju knappast samma sak som en skolmassaker.

2007-05-22 18:27
de va väl nån stackars jävel dom lyckades skjuta ihjäl med en kolsyrepistol hur man nu gör det...
Du får döda en kossa och äta den, men du får inte plocka en blomma och röka den.

FREE 42-ÅRINGEN!

2007-05-22 19:01
tids nog
Tavlor - Väggar
WWW.DR-FACELIFTER.COM

2007-05-22 19:08
När jag var mindre var det än som blev dödat i min skola med sax i södertälje..

2007-05-22 19:14
efter den senaste massakern så hade ju någon specialliserad psykolog uttalat sig om att de bara var en tidsfråga innan det skulle ske i sverige.

2007-05-22 19:15
Ja en tidsfråga är det väl alltid innan något händer :P
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D

2007-05-22 19:50

brunsås

haha, det stämmer!
men vad tror du? kommer det ske i sverige?

2007-05-22 20:35
sverige är ju wannabe-ghetto alá usa så det kommer nog ske..

2007-05-22 20:54

Svenskar är för fega. Alltså tror inte jag att någon svensk skulle hitta på en sån sak ...

Blenda shonarna som vill spela mangas, en ozman i din skalle och det blir en kongas!

2007-05-22 21:07
asumetrisk

ja precis. för amerikanarna e så jävla modiga och skjuter ner folk me automatkarbiner.

2007-05-22 21:14
tror att scarface p4 planerar att göra något hemskt

2007-05-22 21:14
cameljointen P11
Varför kommer det vara just en invandrare? :/
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2007-05-22 21:24
Räfjused P56: Dumhuvud, det var ju verkligen så jag menade.
Blenda shonarna som vill spela mangas, en ozman i din skalle och det blir en kongas!

2007-05-22 22:47

är det en skolmassaker om någon pundare blir dödad i Bromma ?

2007-05-22 22:50
asumetrisk
Var du allvarlig eller inte med din kommentar? :S
Producent

2007-05-22 22:58
såg nuff gats i gymnasiet och det var endå snart 4 år sen.. så ja, nån kommer bli popped.

Bromma-skottlossningen gjordes ju inte av en average brajrökar snubbe, både han som skjöt och han som blev skjuten var ganska tungt kriminellt belastade..

och det finns det ju nuff med i de svenska gymnasierna.. en del iaf.
Level 8 Studio - www.level8studio.se
Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!

2007-05-22 23:02

Även om det inte har varit någon än så har det funnits folk som planerat det. Var någon kille som åkte fast för några år sen och hade planerat att utföra en. Han hade vapen och kemikalier som skulle kunnat användas för det hemma.

2007-05-23 00:25
En och annan skolbyggnad har ju genom åren massakrerats, kanske är två olika symtom på samma problematik vad vet jag.

FREE Ayatolla.

2007-05-23 02:09

Jag menade mer på att om någon kommer göra det i sverige kommer det inte vara en med svensk härkomst.

2007-05-23 02:30
Shit vad stort det skolla bli i medierna om en riktigt maffig skolmassaker skulle inträffa i sverige, där en eller ett par elever kommer in och mosar bly i alla dom ser.

Holy mama..
^ Smart sagt.

2007-05-23 02:30
Jag ryser av tanken. Får mig nästan att spy när man ser bilder och klipp från columbine..

2007-05-23 02:48
Det var en kille som greps i Malmö förra året som planerade en massaker, Polisen fann bla 2 Gevär  och en massa kemikalier. En massaker likt den i columbine eller Vt kommer "kan" inte ske isverige, då tillgången till ammunition stoppar det. Fö så är det mer troligt att en kniv kommer att användas vid en eventuell  massaker i sverige., I övrigt så har vi mkt bättre psykvård än vad de har tex i usa.

2007-05-23 02:59
Nymapp 
"Skolmassaker" med kniv, haha!
^ Smart sagt.

2007-05-23 03:01

Jag menade mer på att om någon kommer göra det i sverige kommer det inte vara en med svensk härkomst.

ursäkta?

paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!

2007-05-23 03:13
Poker_face P1:De i columbine hade bla knivar på sig, dock användes de aldrig.

2007-05-23 04:14
Nymapp 
Ja, jag är ganska insatt i columbine massakern, tycker det är fett intressant på något sätt.

Men tänk dig själv en "skolmassaker" med endast en kniv, springa runt som ett cp och vifta runt med kniven. Helt annat än att bara rikta vapnet och trycka av.
^ Smart sagt.

2007-05-23 08:14
cameljointen
gud vilket korkat uttalande.

o t:
I Sverige kanske lärare och andra vuxna som jobbar med barn/ungdomar bättre på att se om någon mår dåligt samt göra något åt det. Det hinner kanske inte lika ofta gå lika snett...
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se

2007-05-23 09:00
men varför snackar folk om att man måste vara modig för att genomföra en massaker? och att inte svenskar skulle vara "modiga nog". jag tycker ett vanligt "singel"-mord är en minst lika hemsk handling även om en massaker är värre då det krävt fler liv såklart MEN titta er omkring - det finns nog X antal personer med svensk härkomst som sitter inne på våra fängelser, dömda för mord. är det tillräckligt modigt? eller menar ni att man måste döda minst 3 för att bli klassade som modig i era ögon? btw så är inte modig rätt ord - sjuk i huvudet är snarare rätt benämning för en person som skjuter ner en massa elever och lärare på sin skola.

2007-05-23 09:37
En massaker likt den i columbine eller Vt kommer "kan" inte ske isverige, då tillgången till ammunition stoppar det.

haha va ? om någon bestämmer sig för en massaker så är det nog inga som helst problem att få tag i puffror och ammo i sverige ska du se.

Det handlar inte om mod heller ? Det handlar nog snarare om att vara så psykiskt instabil att man inte ser något fel i att skjuta upp en hel skola. man kan inte skilja på verklighet och fantasi.
SKU - SKU - SKULASON!

2007-05-23 10:42
Planerade våldsdåd i svenska skolor är ovanligt. Om man ytterligare skär ner det till det klassiska amerikanska "mobbad elev hämnas"-temat blir det ännu färre. På rak arm minns jag bara ett fall; en elev som tog med sig en kökskniv och högg en av sina antagonister under en lektion. Ingen avled eller skadades allvarligt. Hände för 4-5 år sedan i norrort.

2007-05-23 10:45
tur man inte går i skolan längre. Usch. Var det inte några killar i malmö som planerat att spränga skolan eller nåt?
"it's not england you fairy fart, it's the ukay!"

http://starbuck.blogg.se

2007-05-23 13:02
"Jag menade mer på att om någon kommer göra det i sverige kommer det inte vara en med svensk härkomst."

"därför som många här inne säger, svenskar har inte modet!"

Idiotin haglar!

Är det modigt att springa in fulladdad i en skola och spraya ner folk?
Sen var ju Mattias Flinck och Tommy Zethraeus svenskar...
Men de var väl den typen av modiga svenskar som inte finns längre i Sverige?

Vissa är ju totalt dumma i huvudet här!

2007-05-23 13:12
det är bara en tidsfråga innan det händer i sverige, tyvärr.
SKU - SKU - SKULASON!

2007-05-23 13:21
Eccan P20: Men håll käften förfan, jag säger vad jag tror. Håll dig till vad du tror istället.

Självfallet hoppas jag inte att något sådant kommer ske. Och nej, jag menade inte riktigt att man måste vara modig för att göra en sån grej, menade mer på att det är få svenskar som verkligen skulle genomföra en sån grej jämfört med andra länder. Kollar på USA eller IRAK eller något sådant land, och sen jämför brotten här i sverige, visst vi har väl haft ett par sjuka saker men inget som riktigt går att jämföra med columbine, eller den senaste massakern

2007-05-23 13:21
Det kommer att hända, inget snack om saken. Men risken är oändligt mycket mindre här än i USA. Det handlar bara delvis om tillgång till vapen. Vill man får man tag i ungefär vad som helst även i Sverige. Jag tror att vår sociala kontroll spelar in, vi lever nära varandra och skulle upptäcka när någon börjar spåra ur. I alla fall när det gäller barn och tonåringar. Vuxna kan komma på glid ordentligt och det finns det ett antal exempel på under senare år.

2007-05-23 13:22
Kanske skulle vara skillnad om vapen var lika tillgängligt, men vad vet jag, här får man ju inte säga vad man tror förens det kommer en viktigpetter och ska börja gapa..

2007-05-23 13:24
interior 

du lever i en jävla fantasivärld, självklart går det att få tag på vapen och självklart finns det människor i sverige som kan gå loss totalt på en skola, bara att inse. Handlar inte om att man vill att det ska vara som i usa ? gangster hit och dit ?!
SKU - SKU - SKULASON!

2007-05-23 13:25
Som folk sa längre upp i tråden, så kan inte heller jag komma på något annat än just mordet i Bromma 2001.

Snubben gick i samma grundskola som mej, så det känns jävligt obehagligt det där.

2007-05-23 14:03
asumetrisk
Haha...
"håll käften förfan"? Trodde vi diskuterade här... Blir ingen diskussion om man håller käften.
Nu vet jag inte var ditt argument ligger för du hoppar lite fram och tillbaka.
Förklara för mig varför det är större chans att en invandrare skulle göra detta än en svensk.

Och jag kan kolla på andra länder och se att det vissa saker är annorlunda DÄR, men det handlar ju mer om livssituationen och förhållanderna i de länderna och inte människornas gener.
Eller menar du att det sitter i en amerikans gener att begå massakrer?

Och till sist:
Svenskar är för fega, men du menar inte att man måste vara modig för att begå denna handling?
Förklara det med, tack.

2007-05-23 14:06
Anledningen till att vi inta har sett röken av några skolmasaker i här beror främst på att vi inte har så många amerikaner i Sverige.

2007-05-23 14:07
mantis
Hehe...

2007-05-23 15:31
skriv vad ni menar då för helvete.

2007-05-23 15:35
cameljointen P11
Invandrare är puckade nog?
Det var en jävligt grav generalisering som jag tror man i folkmun kallar för rasism...
Men men, det får stå för dig!

Vad har du för argument som backar upp att invandrare är "puckade nog" för att utföra en skolmassaker, men inte svenskar?