I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag älskar att vara hatad av Sveriges förenade bondläppar!

Övrigt - Blandat

2007-04-02 21:10
ja japsarna älskar ju sthlm av någon anledning och nu är kineserna också en ökande turist grupp.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-02 21:12
Jappsarna älskar fan hela europa.. har sett dom med kamerorna utanför Buckingham Palace.. :p Kul att dom kommer hit också!
http://www.finest.se/drzamani

Varje andetag! Varje natt och dag! Varje slag jag slog var för AIK, stolta AIK!

2007-04-02 21:16
Nar allt kommer omkring är det skitsamma hur många affärer man har (bönderna har inga, men ändå). Det handlar ju om atmosfär, och är det något som Stockholm har, så är det just det; atmosfär.

En av många saker som gör Stockholm så underbart är att man på bara några minuter kan gå från "inner city" ner till vattnet, där man kan sitta och chilla och ta en glass i trevliga medmänniskors lag.

Den känslan av samhörighet och välmående är som bortblåst när man närmar sig Skåne och Göteborg...

Acceptera det, sötnosar...
Signatur får rum här

2007-04-02 22:48
Aa nära till vattnet är schysst! Sen att mälaren och riddarfjärden flyter igenom staden som en flod får en att tänka på London och Paris... Thames River och la Seine. Vi har Mälaren och Riddarfjärden.
Men det som ingen av städerna har är oregelbundenheten i alla öar... hur är det med Venezzia? Många broar finns det, men är inte öarna också konstgjorda där?

2007-04-03 00:25
alla vet att stockholm är sveriges framsida. av alla sveriges städer så står stockholm i särklass högst bland turisterna, så ta och skärp er nu bönder
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-03 00:42
Nej tydligen var dom inte konstgjorda... utan äkta. Men men!
Nu har vi vårt lilla venezia här uppe, som vi alltid har haft.

Enda anledningen till att alla(eller de flesta) utanför stockholm, hatar stockholm just pga såna som åffer

Åffer trivs med det kan jag se... så keep it goin'! :p

folk som tror sig dem står över alla andra.. så Förortspiraten, sug du min karamell istället

Du det var inte mycket att suga på... nej jag tror jag ska fortsätta med mitt tedrickande á la söders höjder!

Hmm... det låter som om nåra fler här än jag gärna går klädda i svartgula triåker! Heja AIK!

2007-04-03 00:44
fåå en beeeeda, fåå en beeeeda ..snääälla snälla fåå en beeeda

2007-04-03 11:05

Fan palla bry sig om vart man bor alla är människor eller hur !

Jag är stockholmare och stolt över att jag bor hära. Har bott lite över allt i svergie och inte är det stockholm som har mest fördommar.Har nog hört ett och annat skit för att jag är ifrån stockholm , men tar det med en nypa salt bara.. Om man är stolt över där man bor så behöver man ju inte helle lägga ner tid på att bry sig om vad andra tycker !! och behöver inte heller bry sig om folk som bor någon annanstans !

2007-04-03 18:27
Fan palla bry sig om vart man bor alla är människor eller hur

Alla är människor, och människor har en tendens att dra snabba slutsatser och så skapas fördomar. På det sättet spelar det fet roll vart du bor.

2007-04-03 18:35
och varför skulle man vara stolt över vart man bor?
hur löjligt är inte det
No cake for the impurity!

2007-04-03 18:48
Vad är det för löjligt med det?

2007-04-03 21:22
Förortspiraten sluta vara en sån där wannabe stockholmare vi vet att du bara är en ditflyttad bonne som har annamat hela kulturen och tror du är en del av de..haaalllåååå??

2007-04-03 21:50
blazeandamaze - brushan brushan... :p

2007-04-03 21:51
sorry :/

2007-04-03 21:56
Hahaa... kunde bara inte låta bli. Wannabestockholmare asså... den var alldeles för skrattretande.

2007-04-03 21:57
yeee...gotcha!

2007-04-03 22:02
Kolla här.. om man flyttat till staden, hur kan man då vara wannabe? Logiken funkar inte!
En äkta wannabe sitter hemma i sitt hus mitt i ödemarken nånstans, och försöker härma söderslang!

2007-04-03 22:03
jag härmar endast söderslang då jag gör narr av någon eller leker feminin. du därimot..ack ack! tvättäkta plast stockholmare!

2007-04-03 22:12
Denial! Hehe.. men erkänn att du sitter hemma och tränar bort ditt radioknaster till r-ljud. :p

2007-04-03 22:15
tvättäkta plast stockholmare

Plast är ett hållbart ämne.. så jag ser inget negativt i det.

2007-04-03 22:16
ääh haha nää skåning 4 life och behåller nog mina supermanliga brudmagnets R :)

2007-04-03 22:17
okej plast stockholmaren!

2007-04-03 22:34
supermanliga brudmagnets R

Översatt till radioknaster... blandat med het potatis. Inte all så lockande skulle jag vilja säga... vet ingen som lockas av radioknaster... förutom mitt ex, som iallafall är en ärthjärna i ordets sanna bemärkelse.

Hangaround

2007-04-03 23:01
Snart kommer norrlänningarna och invaderar Stockholm. Lägger ett fängelse i form av en Svensk motsvarighet till Guantánamo på Gotland. Öser bomber över innerstaden och patrulerar gatorna.

Östermalmarna börjar att kidnappa Söderkisarnas söner och döttrar. Söderborna planterar bilbomber på stureplan och spränger sig själva inne i saluhallen.

Göteborgarna är med på Norrlänningarnas sida. De kommer med 15 000 feskare för att vara delaktig i denna strid. De ser detta som en chans till att bli den nya huvudstaden.

Nere i syd spinner Skåningarna på nuklära planer om att ta över Sverige och bilda ett platt och skårrande land. Detta får Stockholmarna reda på och i ren frustration så flyger de in i Turning Torso.

Sen dör alla av en tsunami som ödelägger halva Skandinavien. Detta pågrund av att polarisarna smällt och att ett jordskalv skett ute i den norska kusten. Vågen blir 300 meter hög. Och det var slutet för det patriotiska Sverige.

2007-04-04 00:02
Nykvarn äger allt! lika stort som min fot... tar ca 5 minuter å gå runt jätte trevligt folk av dom 15 pers som bor här så NYKVARN ÄGER ALLA STÄDER!

2007-04-04 00:11
storpajsarn:
för att han som du själv sa, ett stolpskott på många andra sätt, du är nog den första jag nånsin hört som sagt så många goda ord om honom.
därav var det en knasig upplevelse att läsa det inlägget.
boat sluts looking for work in borlänge, sweden

2007-04-04 11:30
jo men man är en idiot för att inte inse hur viktig han var för kommande historiska event och landets utväkling om man ser på historien från där vi står i dag.

2007-04-04 19:42
Tydligen dör tråden när som helst nu... :p

2007-04-04 19:50
jag kan bråka med dig om vilken del av sthlm som är bäst

2007-04-04 20:09
Men, varför snacka om att Sthlm är större än blablabla..? Det spelar väl ingen som helst roll om det är en stor stad!? Det finns stora städer som är jävligt pissiga, och mindre städer som är väldigt trevliga. & som många andra sagt, varför hata så mycket?? Jag är skåning och lite lagom patriotisk (eftersom skåningar egentligen är danskar måste man ju gilla Köpenhamn lite mer än Sthlm, framförallt eftersom många här väljer att kalla oss bonnläppar), men jag har aldrig tyck illa om varken Stockholm eller personer från Stockholm. Det finns dryga jävlar överallt oavsett om man är skåning, turk, stockholmare eller irländare.. Precis som det finns trevliga människor oavsett vilken bakgrund de har!

man kan väl värna om sin stad utan att bli så jävla aggro...
Skåne!

2007-04-04 20:27
men det där vet vi ju alla. sluta förstöra nu vi håler faktiskt på att bråka här.

2007-04-05 08:51
HAHA!!! LOOOSER!
Se mig som gud-Aiiit!

2007-04-05 12:44
skaune!!

2007-04-05 13:01

Vadå stockholm är större än budapest... Budapest är ju fan som sthlm och cph tillsammans...

2007-04-05 13:50
vafan har det för betydelse hur stort jävla stockholm är?
Se mig som gud-Aiiit!

2007-04-05 15:48
Gillar Sthlm men måste hålla med tidigare inlägg om att Sverige består av väldigt små städer och att inte ens "stora" sthlm räknas när vi jämför med övriga världen. Det är ju just jämföra som detta handlar om va?

Älskar Göteborg, född och uppvuxen här. Bott här i hela mitt liv förutom 5 månader i Barcelona. Men jag känner inte att jag har kunskapen om att säga att Göteborg är bäst av alla städer. Så med andra ord är jag väl ingen patriot då:)

Sen kan jag väl hålla tillviss del med om att det inte spelar någon roll om hur stor staden är men ändå spelar det ju rätt stor roll. Kanske inte så konstigt att det inte finns massa sköna kafféer och uteställen i Bengtsfors liksom? Ju mer befolkning desto mer kultur och desto mer chill:)
Du och dina farsor?

2007-04-05 16:05
brydde sig om det faktum att vi är skapelsens kronjuveler - stockholmare.
Det om något bekräftar ju sotckholmarnas dryghet på ett väldigt ironiskt sätt.

Har bara en fråga, bönder, är det alla som inte bor i Stoholm?

För övrigt så älskar jag min stad Jönköping, som är belägen vid Sveriges vackraste sjö, Vättern. Den är djup, klar, och har världens finaste strand, slå det.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2007-04-05 19:57
stockholm är ju hyffsat stort, och bör räknas som en storstad även internationellt. Grejjen är att det känns som stockholm är typ tio år före i utvecklingen än många andra europeiska storstäder tex. berlin som verkar ligga kvar i typ 92 . Rent estetiskt och så.
Better active today than radioactive tomorrow

2007-04-05 19:59
haha, nu blev det lite fult. Om sthlm är tio år före berlin som är fast i 92 så är vi endå fem år efter världen. Men  ni fattar...
Better active today than radioactive tomorrow

2007-04-05 20:18
Äh vafan, jag älskar alla!

2007-04-05 20:22
Haha, vilken jävla nolla till trådskapare, tro att det bara finns städer i USA inte Sverige, gulligt.

Jag är själv uppvuxen i Orlando, Florida och skulle vilja klassa stockholm som ett mycket trevligt men litet ställe. Invänarna verkar tro sig leva storstadslivet, det är mest patetiskt.
www.erikbergstrom.se

2007-04-05 23:11
Det är säkerligen storstad om man inte sett något annat :)
www.erikbergstrom.se
Hangaround

2007-04-05 23:37
Roligt att bönder och förortskids oftast klär sig lika dant. En svart hoodie, militärkeps och ett par jeans. (TA MIG PÅ ORDEN)

2007-04-06 00:17
pratglad
Kolla upp det där om städer och kommuner riktigt noggrant, och återkom sedan när du har obestridliga fakta...

Jag har sett många andra "städer", och jag är inte avundsjuk. Stockholm är relativt stort i jämförelse med många andra "städer" i Europa. Och även om det är så att det inte är en enorm storstad i klass med t.ex. New York, är det fortfarande ett ofrånkomligt faktum att det är underbart i Stockholm på alla sätt och vis. Vi har allt som de andra större städerna har, bara att det är belagt på en mindre yta.

Och personen som sa åt mig att åka till Malmö, kan jag svara; jag har redan varit där vid flertalet tillfällen, och det är ingen vacker syn ;)

Kärleken växer sig bara starkare när ni spyr galla över oss stockholmare, vilket bekräftar avundsjukan jag beskrev tidigare i tråden...
Signatur får rum här

2007-04-06 10:37

Föresten, när man pratar om att Stockholm är en vacker stad, är det bara innerstan som räknas då eller? & skärgården? För där min syster bott (skärholmen, hagsätra och likande ställen) är verkligen ingen vacker syn.

Skåne!

2007-04-06 12:57
måste säga att dem gånger jag har varit i sthlm och hälsa på så har jag BARA träffat dryga människor inte en enda odryg människa som kunda tala ordentligt utan alla talade med diftong. för övrigt så måste jag säga att det här med turister och kulturskatter är väl ut spritt över hela ladet. om man tar dem lite störee komunarna så tror jag att man skulle kunna ränka upp lika många saker..  rondom city tex:

Anläggandet av Karlskrona fick stora återverkningar också i stadens omgivningar och innebar att en lönsam marknad öppnades. Till Karlskrona och Amiralitetet levererades bland annat stora mängder livsmedel, trävaror, tjära och järn. Särskilt omfattande var handeln under uppbyggnaden av örlogsvarvet och under krigstid, då den militära närvaron ökade i staden.

En serie befästningar byggdes från tiden för örlogsbasens tillkomst och framåt, dels på Trossö och intilliggande öar, dels i havet vid de yttre, västra och östra redderna.

I enlighet med Erik Dahlberghs intentioner inleddes år 1680 arbetet med att befästa inloppet till Karlskrona genom byggandet av Drottningskärs kastell och Kungsholms fort. Drottningskärs kastell var ursprungligen huvudbefästningen, en roll som Kungsholmen övertog från början av 1800-talet. Längre in ligger befästningstornen Kurrholmen och Godnatt från 1800-tal och närmare staden befästningarna på Koholmen, Mjölnareholmen och Ljungskär från 1700-tal. Ursprungligen planerades hamn och skeppsvarv få skydd mot angrepp både från vatten eller land av en fästningsring.
Förutom hamnen, varvet och befästningarna omfattade
örlogsbasen också kaserner, boställen, verkstäder och förråd,
allt byggt successivt under årens lopp. Till Stumholmen förlades verkstäder och förråd. Kronokvarnen, en mjölkvarn ägd av Kronan, uppfördes i Lyckeby.

Örlogsstaden Karlskrona upptogs under 1998 som objekt nr 560 på Unescos lista över omistliga världsarv. Staden är internationellt intressant som ett unikt exempel på en konsekvent genomförd, marint befäst stadsanläggning och sjöarsenal från 1600- och 1700-talen.

Utvecklingen i Karlskrona inom skeppsbyggeri, arkitektur och stadsplanering samt anläggnings- och försvarsteknik väckte under 1700-talet uppmärksamhet i hela Europa. Den teknologiska och arkitektoniskt säregna varvsanläggningen var under mer än 100 år östersjöområdets militärindustriella centrum. Såväl örlogsbas som skeppsvarv har brukats kontinuerligt sedan grundläggningen.

-vad e klockan
-va?
-inte vatten ...MILK

2007-04-06 13:28
"Kolla upp det där om städer och kommuner riktigt noggrant, och återkom sedan när du har obestridliga fakta... "

Alltså jag har svårt att förstå om du bara vill vara lustig eller om du faktiskt är seriös. Jag tänker inte starta någon övertalningsprocess mot dig att det finns städer i Sverige. Om du tror något annat tycker jag bara synd om dig
www.erikbergstrom.se

2007-04-06 13:37
åffer

Det är inte så att ni syns som du värkar tro. Ni är så otroligt ointressanta och man tittar aldrig efter er.
När man stöter på er så är det när ni vräker er fram i desperation på uppmärksamhet. Jag vet knappt var Stockholm ligger mer än att det ligger österut någonstans mot Sovjet..

2007-04-06 15:38
Word up!

2007-04-06 15:48
Stockholm är väl okej. Förutom alla stekare och brats.
Annars är Västerås fint, Malmö gillar jag också. Göteborg är bråkigt, inte så fint men trevligt. ALLA städer har sin charm för att det bor människor där.
www.google.se