I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag älskar att vara hatad av Sveriges förenade bondläppar!

Övrigt - Blandat

2007-04-02 12:43
han var den som förde in ett krav på kultur liv, instiftade så att icke adliga kunde bli riskråd m.m. han gjorde mycket skit men drog upp stockholm ur skiten och puttade in oss mot en moderna stads bild efter fransk förlaga. han instiftade inte bara svenska akademin och många andra instutetioner men han byggde ut det mästa som står kvar i dag som stora kultur instutetioner där år hundrade av skolning har skett för den svenska kultur skatten. utan honom så hade vi nog inte haft samma nivå av kultur liv i sthlm i dag då innan gustav satte värde på kultur var det salt sill och visor hela vägen. sen att han var ett stolp skott på sjukt många andra plan är ju helt annan fema men rent historiskt så har han bettyt mer för våran kultur historia än någon annan kung. sen är den mästa som står kvar i dag just hus och planer han uppförde medans det äldre 1600-1700 tals husen och annat är borta i dag. det är han som gätt mycket av staden des prägel. han var den första rigent med intrese för den upplsyning som det då tita europa gick igenom.

hail to the king baby!

från wikipedia

Musikaliska akademien (1771), Målar- och bildhuggarakademien (1773), Svenska teatern (1773; Kungliga stora teatern invigdes 1782), Svenska akademien (1786) samt Vitterhets- historie- och antikvitetsakademien (1786). Han inte bara beskyddade de svenska konstnärerna, utan inkallade även framstående utlänningar, bland annat Louis Jean Desprez, Louis Masreliez, Johann Gottlieb Naumann, och förvärvade genom inköp (i synnerhet under sin italienska resa, 1783-84) en mängd antika skulpturarbeten av stort konstvärde för statens räkning, vilka idag ingår i Gustav III:s antikmuseum som återinvigdes 1958. En staty över Gustav III, modellerad av Johan Tobias Sergel, restes i Stockholm 1808.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-02 12:57
kan tex gämföras med att stockholm har alla statliga museum som fins för utom ett som fins i göteborg. alla stora samlingar sammt  konst instutetioner liger här. ät det och acceptera det, sthlm rockar kultur scenen!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-02 14:32
Vem bryr sig om kultur. Kultur är gay.
Intressepenisen hårdnar!

2007-04-02 14:35
hehe Malmö rockar den unga kulturscenen pajsarn. Stokholm har dramaten och några operor.
http://www.earforcefm.blogspot.com

2007-04-02 15:09
Fan vilka töntar det finns på whoa asså (och ja jag pratar om er).. ^^

2007-04-02 15:14
ASUL P19

ja värkligen, för utom kanske så där 50 fri teatrar. och lite annat som du förbiser. jag är jävligt nöjd med vårat ut bud, specilet som film intreserad boandes vid filmhuset.

wasteapa01 P19

smart där nu låter du inte som mer bondlurk

2007-04-02 15:21

Jag var hur seriös som helst, ifall du inte förstod det. Men hellre bondlurk än någon mupp som tror sig vara finare än andra för denne är kultur-intresserad.

Intressepenisen hårdnar!

2007-04-02 15:22
det är tyvär inget någon stad kan tävla med i breden på något ut bud så det är lika bra läga ner den här fakta bitten. ända som götet har är nordens största hamn men vem fan uppskattar sånt. vu har även frihamnen som är nästan lika stort som hela innerstan om vi vill hänga i en hamn.

malmö här dock inget jag vet för utom bilig sperma falafel och en helt okej världsmusik scen som vi iofs också har i den här stan.
så förstår att det sticker från stan till ett annat land så fort det kan.

2007-04-02 15:22
Men nu ska jag inte skriva mer i den här tråden, man kan ju tro att jag faktiskt bryr mig.
Intressepenisen hårdnar!

2007-04-02 15:23
vem bryr sig bara kul att jävlas med alla idioter som måste förska göra ner sthlm ut bud. det blir ju bara pinsam och enkelt att skjuta ner sånt. därför gör man det när man inte har bättre saker för sig.

2007-04-02 15:24
Haha, det är snarare du som gör bort dig i tråden storpajsarn.. Du signalerar mindervärdeskomplex över ngt då du så febrilt tvingas gå i försvarsställning, du tar det nästan personligt verkar det som, ^^

Chilla ned..

2007-04-02 15:28
har all tid i världen. försvar stälning? jag rätta bara alla fel folk kläker ur sig. sthlm är störst, bäst och vackrast sen att folk vill hävda annat är ju bara pinsamt. ända osm gör staden är människorna och kultur ut budet sammt det visuela. sthlm är i top på alla tre så sen skiter jag i rästen. om film vill skrika om fiske kyrkor och padan båtar eller falafel och hur kul det är att lämna sin hem kommun får det göra det men det impar inte på mig. själv joggade jag längst med hela södermälarstand i morse i morgon solen och sen genom gamlstan och upp genom östmeralm till karlaplan. det var det ända bevisa jag behöver på att den här staden ägger allt någon sin skappat i det här sketna landet.

2007-04-02 15:29
när rästen av folket slutat skylfa skit är det välkomna ta ett tåg till stan i stälet  så sliper det tjura över att det inte fins ett skit mer än kanske ett natt öppet statoil.

2007-04-02 15:33

Storpajsarn

Varför är det så viktigt för dig att du har rätt? Varför känner du att du måste "rätta" vissa personer. Du tar hela grejen väldigt personligt, som om Stockholm var din lillasyster och din bästa polare precis satt på henne. Varför bryr du dig så hårt? Gör det ngt om Stockholm inte är den bästa staden i Sverige av nån skum hypotetisk anledning? :)

2007-04-02 15:36
för jag kan och för det är kul. tror du jag tar den här tråden på allvar? vi är alla svenska och sthlm är allas våran huvustad. jag hatar inte på götet eller malmö igentligen tycker bara sthlm erbjuder så mycket mer och vore lökig säga något annat. förstår bara inte varför andra försöker hävda motsatsen när det bara blir skumt. men alltid kul bråka lite på nätet när man väntar på tvätten ska blir klar.

PS: vi är den bästa staden i världen nästan, kanske drar gämt men några andra men vinner på looks.

2007-04-02 15:41
Storpajsarn

Okej, hehe, det finns två sätt att se saker på;

1. 5-årings retoriken, min pappa är starkare än din där man bara säger att ngt är bäst, resten är bajs.

2. Allätaren som ser bra saker i allt.

Ena dagen kanske Sthlm är världens bästa stad för mig, andra dagen den sämsta. Sthlm är liksom inte en bättre stad på ngt vis än t.ex. Göteborg, bara annorlunda. Precis som jag inte tycker att Lennon är en bättre musiker än Hendrix, bara annorlunda.

Man får gilla många saker på en gng, städer också, :)

2007-04-02 16:11
för det göra alla andra snea uppenbarligen vilket är fasligt kul. som sakt värkar folk tro det fins något slag genuint ogillande av andra lands ändar nej det fins det värkligen inte men det är kul att mäta kuk när andra börjat så kan man lika gärna slå dem på fingrarna vilket är rätt lätt om man bor i en huvustad i ett land där det inte fins mer än tre stora städer och den näst största är hälvften så stor som den man bor i. det är ju alltid lokande att jävlas då. sen är det kul läsa alla lama come backs som sakt. klassiker som "vi kan åka här i från till ett bättre stäla snabbara", "kultur är gay", vi har "bilig falafel" m.m.

2007-04-02 16:14
Malmö är ändå koolast ifall jag måste ställa mig på nån sida.
Intressepenisen hårdnar!

2007-04-02 16:23
coolast kan du tycka det är men varför är det så då?

2007-04-02 16:26
Bara varit där en gång iofs. i höstas, men det var djäkligt nice, kändes rufft och exotiskt för en jämte som mig också, sen så är det så nära Köpenhamn vilket är djäkligt kewl. Kan ha något att göra med att det var min jungfru-vistelse där också iofs.
Intressepenisen hårdnar!

2007-04-02 16:32
GAIA SA DET!

2007-04-02 16:33
äh men malmö är rätt gött, speciellt för att folket från malmö ligger lägre än stockholmarna.
http://www.earforcefm.blogspot.com

2007-04-02 17:39
Dressyourself:
"de flesta gnäller nog på stockholm för att ni beter er som ni gör, (drar inte alla över en kam) men många utav er verkar ju älska er själva så mycket att ni skulle kunna sänka resten av sverige för att sedan bli ett eget land och gifta er med eran egen kropp."
Broshan, eller syrran. Du är närsomhelst välkommen till stockholm. Så kan vi knäcka nåra bärs i en park o softa lite bara för att bevisa att alla stockholmare inte är egocentrerade sillmjölkar, du kommer träffa gaalet sköna shunnar och shunnettes efter ett sexpack bira liksom!

2007-04-02 19:25

storpajsarn: jojo, det där visste man ju, behöver ingen historielektion, jag tycker bara att det var ett väldigt knasigt uttalande hah gustaf III..

boat sluts looking for work in borlänge, sweden

2007-04-02 19:33
Tänk att trådfan fortfarande är aktiv... haha! Aja då får jag väl kriga vidare då! :p
http://www.finest.se/drzamani

Varje andetag! Varje natt och dag! Varje slag jag slog var för AIK, stolta AIK!

2007-04-02 19:49
 sodoku P18

varför var det då knasigt på något vis då han drog in hela lort sverige in i upplysning tider sammt styrde upp våran huvustad så den kunde konkurera med rästen av europa?

2007-04-02 19:54

Har skrivit, raderat, skrivit, raderat nu en kvart..

Håll käften, Stockholm är bäst i världen alla andra är bajs!

/Nuff said.

I'm Superman! King fucking Kong! I can pick you up and throw you a million miles. I'm number one. Number fucking one. I'm number one. Number fucking one. Number one! Number one! Number one!

2007-04-02 19:57
Räfjused - åffer tog orden ur min mun, så mer behöver jag inte säga... jag frågar det samma som han frågar, och jag kommer med en följdfråga: Vad har ni som inte vi har? Kom nu inte med den platta gräsmattan ni har till natur, eller närheten till Köpenhamn.
Det senare visar bara hur jävla tråkigt ni måste ha det hemma. Köpenhamn hit och Köpenhamn dit.
Sen tycker jag också det låter förbannat löjligt att ett helt landskap försöker överträffa en stad. Det är inget vidare bra propaganda.

Refused - jag ska kolla upp den... jag tror min farsa vet bäst vart den finns.. jag får ringa honom och fråga ikväll.

2007-04-02 20:04
Äsch... billig snabbmat har vi massor av här också... och som jag sa tidigare vill jag inte ha nån falafelrulle med sperma i.

2007-04-02 20:06
Här in hufvudstaden kan vi äta vad vi vill. Matställen varannan meter.
Signatur får rum här

2007-04-02 20:09
malmö är ju lätt coolare än sthlm, sthlm ba.,..nörd!

2007-04-02 20:09
019 ÄGER UT 08ORNA HÅÅÅÅÅÅRT!!!!!!! ÖREBRO IS THE SHIT!!!!
Se mig som gud-Aiiit!

2007-04-02 20:13
Malmö är löjligt.. jag har krigat mot dom på El Barrio. Och sanna mina ord.. det är dom som syns mest där och är mest aggressiva.

"Jag ska kuuuura daai"
"jag ska knoulla daai"

Det är fan det enda man hör från ungarna där.

2007-04-02 20:14
ja men vad har det med saken att göra? är det rätta att fly sina sanna rötter och visa sig vara en true förrädare mot sitt fosterland?

2007-04-02 20:18
Malmö är en fin stad det är så äckligt i stockholm. avgaser som tar död på en och det är så jävla rörigt.
Se mig som gud-Aiiit!

2007-04-02 20:23
True förrädare mot sitt fosterland.. haha! Sverige är mitt fosterland, och här bor jag kvar. Aldrig nånsin förrått mitt fosterland, med andra ord.. vart fick du det ifrån?

2007-04-02 20:25
avgaser som tar död på en och det är så jävla rörigt

Malmö är fuktigare och det blir mer smogbildning där. Vänta bara till den dag Malmö har 2 miljoner invånare och en välbehövlig tunnelbana. Då ska du se vart man andas bättre.

2007-04-02 20:26
ööö den dag ungefär 2078 eller?
Se mig som gud-Aiiit!

2007-04-02 20:30
2078 kommer Malmö vara lika förorenat som London är idag.. men smogen finns redan nu. Den finns hos oss också, men Malmö är fuktigare.. och vi ska inte glömma Göteborg heller. Det är ännu fuktigare där.

2007-04-02 20:42
"malmö är fuktigare" vilka dåliga argument ni kör nu!

2007-04-02 20:43
2078 är det nog stor risk att varenda byhåla i sverige är infekterad

2007-04-02 20:50
blazeandamaze - närheten till öppet hav är anledningen. Det kallas kustklimat.

2007-04-02 20:52
japp hur bra låter inte de då? :)

2007-04-02 20:54
använder t.o.m ap's malmoe låt som signatur! har ni inget eget? den där..stockholm i mitt hjärta? kör den!

2007-04-02 20:54
Jag föredar lite skärgårdsmiljö innan jag kommer ut på det öppna havet.

2007-04-02 20:55
jao det kan väl va trevligt det med

2007-04-02 20:57
använder t.o.m ap's malmoe låt som signatur! har ni inget eget? den där..stockholm i mitt hjärta? kör den!

Mm jag gillar inte APs text, så jag förbättrade den.

2007-04-02 20:58
men ja lets face it, sverige har inget barcelona,n.y eller tokyo utan vi bor i ett fattigt land som fortfarande kör på succesionsordningen ala 1400-tal och vi bor granne med finland vilket är väldigt ohett

2007-04-02 21:02
Vi har enormt med turism i landet.. det är smockfullt med dom i Gamla Stan om somrarna.

2007-04-02 21:09
Vad är det egentligen vi saknar, som finns hos Barcelona, New York och Tokyo?
Sverige har Stockholm ju! Östersjöns Pärla och Mälarens Drottning. Folk kommer hit från världen, och vi drar förstås och besöker deras städer och stränder.