I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

tjockisar pa whoa

Övrigt - Blandat

2007-02-17 22:10
orkar inte läsa hela hattråden men några tips är väl

-drick mycket vatten
-ät sallad före maten (mättnadskänsla)
-inte så mycket salt

Borde jag också göra men gör inte det. Ska tappa några kg men det handlar mest om deff.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-17 23:00
fyra F23
"(finns mer nogranna uträkningar) dvs. om jag käkar 2400 kcal per dag sa innebär det att jag äter som en 180 cm lang man. sa sluta bessra dig :)"
Det jag gick emot var att ditt sätt att räkna ut knappast utgick ifrån ens basbehov. Det du började skriva om var hur mycket man var tvungen att anstränga sig för att gå ner ett kilo. Vilket är jävligt irellevant. För det är knappast så att man anstränger sig en viss mängd enbart för att gå ner det kilot. Det man räknar på är hur stort underskott man har, och då startar man rimligtvis med hur mycket man naturligt gör av med per dag och vecka när man räknar kalorier.

Det finns gott om dietister som snackar massa skit. Jag tänker inte sitta o googla efter dina myter. Om du pratar om en massa gymmyter och jag säger att dom inte är sanna. Då borde du väl ta fram bevis för dina myter?

Hon har all anledning att bli frustrerad, om du försöker överföra din skeva syn på bantning och kropp o själ på andra. Den metoden du verkar förespråka är destruktiv. Och det är väl rätt självklart, du verkade vara för lat för att träna bra o äta rätt.

"jag har faktikst skrivit att det är bättre att äta nyttigt 6 ganger om dagen, framför en crash diet. " Jaha? Och. Detta är ju galenskaper, din crash diet skulle troligen få dig att gå ner mer i vikt, däremot på ett ganska destruktivt sätt. Att äta sex gånger idag behöver inte nödvändigtvis påverka din vikt något alls, det beror på hur mycket du äter. Så att äta sex gånger om dagen är ingen metod för att gå ner i vikt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-17 23:11
Men gummsan. Du ser ju inte ens "tjock" ut. Du är ju relativt lång med. Jag tycker inte du ska bry dig särskillt mycket:S
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"

2007-02-18 01:06
Tycker den här tråden är läskig. Ser den som ett hån mot alla som lider av ätstörningar, mig själv inräknat.
Vill du få en sund kropp, så rör dig mer och ät nyttigare- det är det enda sättet som fungerar. Jag vet det själv, trots detta kämpar jag mot min bulimi. Det är en konstant kamp, som jag skämts för i årtal. Först nu som jag kan stå för att jag lider av detta.

Och ja Fyra, att väga 55kg och vara 168 cm är OSUNT.

Producent

2007-02-18 01:12
babyphat. nä det är normalviktigt för en kvinna (enligt bmi). och kan du och alla andra stila er? jag skapade inte traden för att fa folk att börja äta sitt egna spy och dö i anorexi. jag skapade traden för att whoafolkt skulle motivera varandra att ga ner i vikt (FÖR DOM SOM VILL) dom som inte vill behöver ju inte. eller hur. sen lär det vara mer osunt att vara överviktig (75kg) än normalviktig (55kg) eller hur.

kan ni sluta ta mig pa fel sätt era jävla nötter
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2007-02-18 01:16
fyra

Tycker du ska lugna dig lite med dina påhopp, dom är onödiga och säger mer om dig än om mig.
Äta sitt eget spy? Läs på lite innan du uttalar dig, du är enbart larvig som håller på och tramsar. Ja visst, det är väl skitbra att uppmuntra varann att gå ner i vikt, men det var sättet du framförde det på som jag fann stötande.

jag skulle lätt vilja ga ner 10 kg. allra helst 20, för att bli sadär heroinsmal. fast det kanske är osunt.

Ja, det låter ju fint det där.

min favvometod är krash dieting (är lat och otalig). det gar ut pa att man käkar frukt, sallad eller maltidsersättning (typ nutriett), och inget annat.

Lycka till med bantningen. Det lär behövas.

2007-02-18 01:16
Men suck .. ät så nyttigt du kan visst men kroppen behöver ändå socker.och fett .. det är inget dåligt eller farligt med att äta godis då och då bara du inte gör det varje dag.. '

Ät gott när du känner att du vill .. säg helgen?
men något av det viktigaste är träningen ..
50 % av världens befolkning tränar FEL..

fan jag är ca 165 cm lång
väger ca 65..  skulle jag lyssna på jävla gi måtten BMI eller va fan det nu heter ska jag väga 55.. 

hur sjutton skulle jag se ut då?

jag e inte tjock snarare musklad och satt / bred går jag ner 5 kilo kilo ser man mina revben och bäckenbenen sticker fram hur snyggt är det..?

visst man får börja tänka sig för när magen hänger utanför kanten osv.. men annars så whattahell ..
Hjulet snurrar men hamstern är död
Producent

2007-02-18 01:21
babyphat. jag har inte hoppat pa dig? fan vad gnällig du är, ta och läs traden istället för att gnäll.
du gnäller precis pa det som alla andra som inte har läst vad jag har skrivt, har gjort.. och jag är rätt trött pa att svara pa (vad jag tycker är) idiotiska inlägg hela tiden

om du verkligen vill bli hanad och pahoppad sa kan jag gärna bjuda pa det. hitills har jag INTE gjort det iallafall. sedan om du är överkänslig mot fult sprak är det inte mitt problem.
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2007-02-18 01:31
fyra

Du borde läsa reglerna som finns här. Du accepterade dom när du vart medlem här. Om det inte passar dig, finns det ett antal andra communitys du kan bli medlem på. Sen tror jag förövrigt inte att du har så mycket att komma med ang. mig..inte mer än vad jag har om dig iaf.

Producent

2007-02-18 01:35
men gud! läs aftonbladet istället
Producent

2007-02-18 02:18
ja jag säger ju det
Producent

2007-02-18 03:10
men äsch det där är en ansiktsbild. den där säger inte sa mycket. jag ÄR tjock och sa är det.

2007-02-18 09:18
fyra F23
Snacka om att ta på sig skygglappar. Det kanske inte är så att alla tar dig på fel sätt. Utan snarare så att alla ser hur du skriver och vilka metoder du tipsar om för viktnedgång.
De metoderna du tagit upp är sånna som leder till ätstörningar.
Det är ett sånt skevt synsätt du verkar ha. Jag tror det är därför folk reagerar. Inte minst folk som har eller har haft ätstörningar.

2007-02-18 10:24
men hjälp! galna människor....

är det inte allmänt känt att normalvikten är sin egen längd minus 110. dvs om fyra är 168, så skulle normalvikten för henne vara 58, så varför skulle det då vara så hemskt om hon vill väga 55?
själv är jag 173 och väger 83, vilket är helt åt helvete.

sen kan man självklart väga mer, och vara nöjd med sig själv, men alla blir ju tjocka på olika ställen. på vissa sätter sig allt på rumpan, på vissa på magen.

min plan för tillfället är att skippa allt godis och läsk, förrutom lightläsk, käka en rejäl frukost, mellanmål, en bra lunch, mellanmål, och en lättare middag. eftersom jag ofta jobbar sent och inte är hemma förrän 21-22, så får middagen bli så lätt som möjligt.
och så går jag till gymmet, jag är lat, jag tycker det är skönare att ligga kvar i sängen med laptopen i knäet, men jag får helt enkelt tvinga mig själv.
Wisdom is wonder
Producent

2007-02-18 10:47
Lynguistic

ja pappa

vaniljj

ja jag fattar inte vad folk lipar om.

blir sa jävla irriterad pa fingerpekare som drar ut smadelar av det jag skrev, och sedan vinklar det och skapar helt annorlunda uppfattningar. ohja döö.

nr 1 borde vara att säga till psk att sluta laga sa grym mat.
har hört hans seriösa mathistorier! "mmm grädde, smör mmm sen CHIPS" :D

2007-02-18 10:49
vaniljj F26

Om man är 1 meter hög då?

Producent

2007-02-18 10:54
haha mupp!

Poet

2007-02-18 10:58

vem är en meter hög?

min drömvikt är 52-55
jag är 1,65, när jag började banta var jag 1,63
kan nån förklara hur jag blev 3 cm längre på 3 månader?
det är roligt.

och tack pri, om jag inte var storrökare så hade jag
nog hängt med och powerwalkat eller så.

jag ska köpa en mixer!
What I said, yo!
Producent

2007-02-18 11:02
philly. jag är ocksa storrökare och jag prommade jättelangt varje dag i somras! man far bättre kondis fastän man röker. sa till slut sa gick jag 2,5 mil pa 4 timmar utan att ens känna mig det minsta trött!
Poet

2007-02-18 11:04

bah, fritid!
det är duktigt av dig att gå så länge och mycket.
jag tycker nog det räcker om man går snabbt i
45 min men det är inte min favvis direkt, jag
köper hellre löpband och gör hemma.

What I said, yo!
Producent

2007-02-18 11:10
jag har faktikst ett löpband. jag använde det typ 40 minuter. bra timlön för löpbandet.

att ga pa löpband är skittrakigt. och det känns som att man gar i 5 timmar fastän man gar i 20. även om man kollar tv pa samma gang
Producent

2007-02-18 11:10
20 minuter menar JAG SAKLART

2007-02-18 11:12
fyra
haha jag vet! han e galen på att laga god mat!
Wisdom is wonder
Poet

2007-02-18 11:13

men nej! jag vill inte ut. jag vill ha löpband :D
What I said, yo!
Producent

2007-02-18 11:22
du kan fa mitt gratis om du tar dig ner till gbg
Producent

2007-02-18 11:29
vaniljj

:D jag är glad att inte min hun är bra pa att laga, för han är matvraktjockis nr1. tror ärligt inte han skulle göra annat än firra massiva bufféer!

fast han är sa söt. han har en helt rund mage! typ som en fullgubbe.

synd bara att han är sa lat, annars kunde man tvingat honom att banta tillsammans.

2007-02-18 11:47
192cm - 85 kg. tror jag behöver lägga på mig mer muskler iaf:P
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan

2007-02-18 11:52
Jag vill inte vara ful i munnen, men spinkiga brudar är fett avtändande.
Unionen är namnet, mannen! http://myspace.com/unionen

2007-02-18 11:54
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan
Poet

2007-02-18 12:11
jag e 158 och väger 54... och tycker jag e perfekt för den kropp jag vill uppnå

om du tycker att det är perfekt, så behöver
du ju inte uppnå något? det är redan uppnått, så att säga..

sen har alla sina ideer och tankar och hur man ska se ut och va som räknas som fet elr smal

vs

att vara 168 och väga 50 står dock int epå min lista som het.

jag hänger inte med. bestäm dig.
alla får vara som dom vill, men du tycker det är fel.. eller vad?
What I said, yo!
Producent

2007-02-18 12:13
jag passar grymt bra som riktigt smal! jag trivs bäst med det psyiskt ocksa (jag ser mig själv helt enkelt inte som tjock, man, harig, svart etc etc. sa kom inte och säg att jag har dalig självbild för att jag trivs bäst med att vara smal). alltsa inte sadär knotsmal. men ballettsmal :) det passar bättre till mina breda axlar/höfter/höga midja och höga kindben (som man förövrigt inte kan se nu) plus att fettet lägger sig pa rumpan sa jag ser ut som kalle anka när jag är överviktig, alltsa det är inte ens snyggt stor rumpa, utan mer bulltantsrumpa! och jag trivs inte med det! kalla mig ytlg, men jag vil lha en snyggt stor rumpa och en smal midja! :)

jag tycker dock att knubbiga tjejer är sötare än vanliga traktjejer utan former. men det passar tyvärr inte pa mig alls. jag har helt enkelt inte "chubby little doll"-kroppen!
Producent

2007-02-18 12:15
oj. senaste inlägget var riktat till anwar
Producent

2007-02-18 12:15
oj tawar.
Poet

2007-02-18 12:20
fyra

hahaha, jag är exakt likadan.
men däremot har jag lyckats få en
redigt smal midja, det är mina lår
som ser ut som nån hiphopvideo gone bad.

What I said, yo!
Producent

2007-02-18 12:27
haha usch snacka inte lar. mina är sadär dallriga pa insidan att varje gang jag ser dom sa tänker jag pa sadanadär undervattensfilmer där nagon har filmat en fet tant som simmar. du vet vad jag menar.

min midja är inte smal. eller jo. min midja är jävligt smal där uppe. men sedan kommer det en kalaskula längre ner som sitter hur fult som helst.

sahär fast fulare + celluliter och bullfitta

2007-02-18 12:30
börja klättra!! roligaste sporten och man tränar både styrka och smidighet..
kärleken till pengarna är roten till problemen.
Poet

2007-02-18 12:38

klättra? tänk om man är höjdrädd.
seriöst, jag vågar inte ens stå på en stol hemma.

fyra, gör situps, dra in magen när du gör
det. finns jättemånga bra situps övningar
man kan göra som gör effekt på magen
och på kärlekshandtagen..

What I said, yo!
Producent

2007-02-18 12:45
jag ska googla fram lite bra övningar bara för det! fast jag har just opererat magen. sa jag har ett kliande ärr där som kanske är störigt. men jag ska försöka ända!
Producent

2007-02-18 12:47
ge mig tips pa vad man kan göra hemma för innerlaren! du har väl tränat rätt mycket philly? du lär veta iallafall! med lite vett sa kan jag tänka mig att halla en hukande/bredbent position kanske skulle funka. fast jag vet inte om det är hett för kroppen.

2007-02-18 13:02
åh vad jag hatar när insidan av låren rör vid varandra...
Wisdom is wonder
Producent

2007-02-18 13:06
smart jag är som sitter och väntar pa posten. nu ska jag sova hej!

2007-02-18 14:51
phila.. - men då kan man bouldra.. då klättrar man inte lika högt ;)
Poet

2007-02-18 15:02
fyris
kan inte förklara vad jag gjort för innerlårsövningar
men jag har en hemsida!
där står det vad man kan göra för övningar för innerlåren
och det hjälper faktiskt! gör ca 20-30 per ben, eller mer
om så önskas. och fuska inte!

hittade den rätt nyligen, så förrut körde jag bara
pilates och dumma jag insåg inte att jag hjälpte
bara ytterlåren med det men inte innerlåren.
men nu har dom minskat i centimeter när jag
börjat göra övningarna. så någe bra är dom iaf!

annars för mage:
ligg ner på rygg, lyft axlarna och nudda dina
böjda bens tår med fingrarna, fram o tillbaka
höger fingertoppar på höger fot, sväng till
vänster fingertoppar till vänster fot.

och det absolut bästa man kan göra:
utfall!

googla fram det för det är jobbigt att förklara hur man gör
med ord.

spacecake

vad är bouldra?

What I said, yo!

2007-02-18 15:05
phi - man klättrar utan rep på låga höjder med madrass under..
Poet

2007-02-18 15:06

och det ska hjälpa min ghetto-ass hur?
jag har rätt starka armar :)
What I said, yo!

2007-02-18 15:26
"Jag förstår dig men är itne överviktig just nu.."

haha det tyngsta jag läst på whoa det här året!
Skivsamlare

2007-02-18 15:36
jag är "tjock" men vill säga att jag är kraftig och älskar det :D haha orka gå ner i vikt bara för att :D får det jag vill ha en då! haha kraftig bär man va annars dör man!
Så får man inte göra!

2007-02-18 15:40
styrketräning är ju annars ett effektivt sätt att få in en inte särskilt jobbig träningsvana. eller jag personligen tycker iaf att konditionsträning är den verkligt avskyvärda träningen, medan styrketräning är kul. med hjälp av några månaders styrketräning når man en fastare kropp, och höjer sin förbränning. detta kombinerat med en bättre kost tycker jag är ett trivsamt sätt att justera kroppen på.
ett plus för att man slutar fixera sig på vikten, man blir ju inte direkt ledsen när man väger två kilo mer, men drar två storlekar mindre.
dessutom kan man inte hysteribanta när man styrketränar. man måste tänka på vad man äter, man måste verkligen äta, annars uteblir resultaten.

nu har jag iofs bestämt att spinningpassen ska få ta överhanden i min träning. jag har gett mig fan på att jag ska klara av konditionen, bara för att jag hatar den så mycket. varenda gång jag går dit är jag så förbannad, och bestämmer mig för att jag ska övervinna den där jävla cykeln i den där jävla timmen. jävlar.

put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world
Skivsamlare

2007-02-18 15:40
brudar med som har problem med vikten är fett roliga! hahah koas
Så får man inte göra!
Skivsamlare

2007-02-18 15:41
varför kan inte folk bara vara nöjda med sig själva och gå vidare utan att bry sig vad andra säger om en!?
Så får man inte göra!