Producent
2007-02-16 22:46
tjockisar pa whoa
jag tror jag skämmer ut mig när jag postar detta inlägget. men skitsamma. jag tänkte att alla tjockisar pa whoa skulle go dr phil och börja stötta varandra för att ga ner i vikt! man kan tillexempel dela med sig av sadana fuskrecept, fuskträning, och allmänt hur man ska göra! dom som bor i samma stad kan ju ha tjockisträffar och träna eller promenera tillsammans! jag skulle lätt vilja ga ner 10 kg. allra helst 20, för att bli sadär heroinsmal. fast det kanske är osunt. här är mina tips! räkna kalorier och undvik glutenhaltig mat! det är seriöst det som funkar ALLRA bäst. här är en bra sida för det lite om hur kalorier funkar: du maste göra dig av med omkring 7000 kalorier för att förlora ett kilo, en mils promenad/joggning/spring = ~1000 kcal. (det gör ingen större skillnad om du springer, joggar eller promenerar, enda skillnaden är tiden) saklart beror det ocksa pa hur din kropp funkar allmänt. sa alltas behöver du ga runt 7 mil för att förora ett kilo, och da maste du halla dig under eller omkring din "kalori-per-dag-niva", om du haller dig under sa förlorar du mer saklart. min favvometod är krash dieting (är lat och otalig). det gar ut pa att man käkar frukt, sallad eller maltidsersättning (typ nutriett), och inget annat. det funkar skitbra och snabbt, förutom att man jämt är hungrig och det tar lang tid att aterställa kroppen efter det. för om man börjar äta snabbmat och godis direkt efter man har natt sin malvikt sa kommer man ga upp dubbelt sa fort eftersom kroppen är inställd pa svält och lagar allt fett den kan fa tag pa. alltsa är det bättre att ga ner genom att äta mycket (typ 6 ganger per dag, och inte efter klockan 18) men nyttigt och äta sa manga "dagskalorier" man borde äta, för att vara pa den vikten man önskar sig! eftersom det värsta är att tänka "jag far absolut inte äta det där även om jag är sjukt sugen" när man bantar, sa tänkte jag dela med mig av lite fusk! det är bättre att äta nagonting ibland som man är sugen pa, än att inte unna sig det. för till slut sa blir man helt besatt och proppar i sig 124912 4kg av det! sa bästa är att tänka "jag far äta det, men jag har ingen lust" och funkar inte det! sa unna dig lite. iallafall, fusk! om du är sjukt sugen pa tex mjuk chokladkaka, sa baka dig en lite nyttigare! använd kvarg istället för smör, och candela (eller annat sötningsmedel utan mycket kcal) istället för socker! det smakar sött, men är jättemycket smalare! free och zeroläsk är guds gava till tjockisarna! det är light-light, och man kan i princip dricka hur mycket som helst utan att bli tjock. och det finns faktikst sorter av den läsken som INTe smakar bajskorv. gör saker själv! tex, sylt, saft, äpplemos, karameller, gelé och använd candela istället för socker! (bästa skulle vara om du hittade ren aspartam nagonstans). fan vad pinsamt! men jag tror det skulle behövas en sadanhär trad här! sadär, uppmuntra mig att förlora vikt nu!
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
Tramsig tråd. Du vill gå ner 20 kilo? Hur mycket väger du?
Signatur får rum här
Producent
2007-02-16 22:51
75 typ :< jag är 168 käften. det är inte tramsigt alls. finns massa fläskon pa whoa, som säkert skulle vilja träffas och promenera tillsammans om dom bor i samma stad tex. jag skulle ocksa vilja om det inte vore sa att jag bor utomlands och do flesta fran whoa bor i sverige.
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
fyra F23 Du är 1.68 och vill väga 55 kilo?
Signatur får rum här
Producent
2007-02-16 22:55
ja! eller kanske närmare 50. jag vet inte. jag vet att det inte är undervikt för en kvinna iallafall, även om det är nära.
Även om det inte är undervikt, så ser det ändå ut som grov undernärdhet.
Signatur får rum här
Producent
2007-02-16 23:01
din grej om du gillar feta kvinnor.
ta tjack 2 veckor så har du nog nått ditt mål
The Only Good System Is A SoundSystem! http://www.myspace.com/thundahvibesound
Varför i hela värdlen ska man undvika glutenhaltig mat?"du maste göra dig av med omkring 7000 kalorier för att förlora ett kilo, en mils promenad/joggning/spring = ~1000 kcal. (det gör ingen större skillnad om du springer, joggar eller promenerar, enda skillnaden är tiden) saklart beror det ocksa pa hur din kropp funkar allmänt. sa alltas behöver du ga runt 7 mil för att förora ett kilo, och da maste du halla dig under eller omkring din "kalori-per-dag-niva"" Kaloriräkning är ett mycket bra sätt att gå ner i vikt på. Men detta är ju bara helt skevt. Du kan inte räkna på detta sättet. Först måste du börja med att räkna på hur mycket energi du gör av med varje dag, en människa gör väl av med runt 2400 kcal per dag. För att gå ner i vikt ska du äta mindre energi än vad du gör av med. Så ät mindre energi än de ca 2400 kcal per dag så kommer du gå ner i vikt. Däremot kan man inte svälta sig själv hur mycket som helst, eller visst kan du, men det är inte hälsosamt, och du kommer förlora muskelmassa och bryta ner kroppen. Vilket knappast är bra. Man ska väl högst ligga på 500 kcal per dag har jag hört. Sedan så kan man omöjligt gå ner i vikt genom att räkna vad du gör en dag. Att gå ner i vikt tar tid, så om du räknar kalorier, räkna på hur mycket du gör av med veckovis istället. "min favvometod är krash dieting (är lat och otalig). det gar ut pa att man käkar frukt, sallad eller maltidsersättning (typ nutriett), och inget annat." Vad är detta för galenskaper? Ät riktig energirik mat istället, men lite mindre av den. Då går du ner i vikt. Varför ska man på nån sallad och måltidsersättningsdiet?"och inte efter klockan 18) " Detta är en seglivat myt. Man kan gott käka efter kl 18. Det handlar om hu mycket energi man tar in och hur mycket man gör av med."gör saker själv! tex, sylt, saft, äpplemos, karameller, gelé och använd candela istället för socker! (bästa skulle vara om du hittade ren aspartam nagonstans)." Eller vänj dig vid att inte äta sockersöt mat hela tiden?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skinny bitches är inte lika roliga... Jag vill inte ha något hårt som stöter emot mig...yadig?
För övrigt tycker jag det är trevligt om folk som vill gå ner i vikt hjälper varandra och har skoj samtidigt. Men att dela med sig av en massa gamla gymmyter om en massa sjuka super dieter kommer leda till att alla går upp dubbelt så mycket som ni går ner. Sunt förnuft, sund livsstil och en allmänt bra självkännedom leder till bättre resultat än Fusk, aspartan och måltidsersättning.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Nej, jag tänder inte på feta kvinnor, som du så vackert uttryckte det. Men du tycker det ser fullt friskt ut att vara kortare än 170 cm lång och väga 50 kilo?
Signatur får rum här
Haha tjockisträffar :D
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
jag e lätt på! hittade nån sida där man kunde räkna ut hur mkt kalorier man brände genom att bara ligga hemma i soffan hela dagen, och för mig var det då ca 1400 kcal. och jag har läst i en fitnesstidning, precis som du skrev, att med ett underskott på 7000 kcal så går man ner 1 kg, så jag räknade ut att om jag ligger hemma i soffan, käkar 400 kcal om dagen, så går jag ner 1 kg i veckan. naturligtvis ligger jag inte hemma i soffan hela dagarna, men det är en bra tanke att utgå ifrån.
Wisdom is wonder
varken heroin smal, eller tjackis smal (som jag tror du menar) är ju särskilt snyggt... så om du verkligen vill gå ner i vikt så ät nyttigare och träna regelbundet? men ofta så beror väl(?) övervikt pga antingen på att man vänjer sig vid att äta mer än man igentligen behöver, eller pga långsam ämnesomssättning?
du går snabbare ner i vikt på tjack en på heroin, men det är inget du borde prova, för psyket rasar i samma takt som kroppen..
Producent
2007-02-16 23:22
Lynguistic för att gluten är typ lika sexigt som mjölkprodukter.
"Först måste du börja med att räkna på hur mycket energi du gör av med varje dag, en människa gör väl av med runt 2400 kcal per dag. osv osv blallba"
ja det framgar i det jag skrev.
"Detta är en seglivat myt. Man kan gott käka efter kl 18."
det är inte bra för kroppen eftersom man knappt rör sig efter klockan 18. da funkar smältningen lagsammare
"Eller vänj dig vid att inte äta sockersöt mat hela tiden?"
^ "det är bättre att äta nagonting ibland som man är sugen pa, än att inte unna sig det. för till slut sa blir man helt besatt och proppar i sig 124912 4kg av det! sa bästa är att tänka "jag far äta det, men jag har ingen lust" och funkar inte det! sa unna dig lite."
åffer tjockislover
kan alla här sluta vara sa pk eller! alla tjockisar ORKAR inte vänta i typ 2 ar innan dom ser nagon skillnad.
"alla tjockisar ORKAR inte vänta i typ 2 ar innan dom ser nagon skillnad." ja säger ju ta tjack
jag säger tjack också, men det är inte bra om du inte vill ha tix för livet och bli fett parnaoid
Producent
2007-02-16 23:28
sa jävla kassa försök till att vara lustig och snabbtänkt. typ lika roligt som att halla upp en korv och säga "KUK HEHEHEHEHE"
ehh får man inte av att ta en kort tid
*tänker på att någon håller upp en korv och säger kuk* *fnittrar som en liten tjej*
Jag är 173cm och väger 55-56 kg.. jag går gärna upp 20!
Producent
2007-02-16 23:38
alltsa, inte ett enda vettigt inlägg. kan nagon ta bort traden? men tänk pa mig när ni sitter där med handen fastklistrad i chipspasen, och har dubbelhaka som skulle fa per silver att se smal ut! da önskar ni att min tjockistrad var kvar!
Producent
2007-02-16 23:43
asb du ligger nästan pa fetmaniva. inte sa konstigt att du tycker att 110-längd är undernärt
men palla gå runt och ha fetångest. ge er ut kuta eller nåt någon timme om dan så händer det grejer ska du se.
Producent
2007-02-16 23:44
usch förlat :<
Regel nummer ett: Man startar inte en seriös diskussion på Whoa en fredagskväll. Trams så länge helgyran varar. På söndag kommer det trilla in ett par deprimerande suicidala men öppenhjärtiga inlägg eftersom det är söndag och först på måndag kommer det första "vettiga" inlägget.
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.
Du är 168 och vill väga 55 eller helst nedåt 50? aja bästa sättet att bli av med sockersug är dessutom pk-vägen.. sluta ät en jävla massa godis.. jag älskar själv godis och har perioder då jag äter massor men då går jag upp en jävla massa i vikt och får ta mig i kragen och sluka käka skiten. Sen skulle jag vilja säga att det första man ska göra när man ska gå ner i vikt är sluta upp med att vara så jävla vardagslat.. Ta hissen när man ska tre trappor upp? vad är det för jävla skit.. eller öppna dörren med dörröppnarknappen istället för med handen? Sen är mitt bästa tipps att promenera lite mera. Hoppa av bussen ett par stationer innan och gå hem.. det tar en halvtimma att gå tre kilometer och det gör gott för kroppen.
Gerdaman
Gå ner i vikt handlar egentligen inget om maten man äter, det är ens livstil och mentalitet som måste ändras. Om inte det händer så hjälper inte kortsiktigt skit som nutrilette och annat bajs som är gjort för att tjäna pengar på folks problem.
det är inte bra för kroppen eftersom man knappt rör sig efter klockan 18. da funkar smältningen lagsammare om du inte rör på dig efter klockan 18 kankse det inte är så konstigt att du är tjock. då är det nog bättre att du kanske börjar träna istället för att sluta äta
Producent
2007-02-16 23:52
jaa mer bra tips! aha. asb men alla som gillar att vara överviktiga far väl vara det! denna traden gar inte ut pa att jävlas med alla överviktiga för att man vill ga ner i vikt. det handlar om att försöka att motivera dom som VILL ga ner i vikt. och visa att det faktikst finns fuskvägar (som light-light) för sockergrisar som mig och säkert manga andra! förlat att jag var rude :< sen har jag inte emot tjockisar, jag gillar tjockiskillar mer än nagot annat! (detta later typ som när man rakar säga neger och sedan säger "inte för att jag är rasist alltsa, har svarta kompisar")
Producent
2007-02-16 23:56
Antonthaman men jo! äh. jag ska hitta en bra sida som du kan fa läsa. fan vad alla ska missuppfatta helt fel.
Alla fat chicks som känner sig ledsna för den här tråden holla at me. Gäller dig med fyra ...
jag tycker det här är obehagligt. behåll din normalvikt!
Producent
2007-02-16 23:59
jamen iallafall anledningen varför man inte ska äta efter 18 är för att kroppen ställer in sig pa vila och inte bränner lika mycket. man kan tillexempel inte sova sig smal. sadär nu vet ni det
Producent
2007-02-17 00:03
barling. jamen NJE! jag ser ut som en 16-aring med babyfat! hyppa: ouu *fatgirl lapdance*
Jag hade det sjukaste sockerbehovet innan.. Åt i princip bara godis, aldrig mat. Men äter man bara godis om dagarna mår man sjukt illa, så jag låg ändå på kaloriundeskott och gick nog ner en tre kg på den tiden.. Men nu har jag tagit mitt förnuft till fånga efter en enträgen pojkvän och nu äter jag allt utom godis igen =) Det är inte så svårt det där med sockersug. Sluta äta det en dag, efter två-tre dagar är du inte sugen längre. Det funkade på mig och jag var en riktig sockermissbrukare... fyra Vill du gå ner i vikt "på riktigt" och inte bara jojobanta så gå med i viktväktarna. Du får äta i princip vad du vill.. Lite lättare (och godare och billigare) än att dricka dyra nutrilett varje dag. Sen tycker jag att folk är ganska naiva i den här tråden.. Känns som att många känner äckel och någt slags hat mot människor som råkar vara lite överviktiga.. Har så svårt att förstå det eftersom de flesta människor på detta forumet verkar vara riktiga puckon (och om det är något som är äcklande och avtändande är det idioter). Hur hälsosamt är det att supa skallen i bitar varje helg? Eller att röka både laglig och olaglig tobak? Vad är skillnaden mellan att missbruka socker/fett och alkohol eller andra droger?
Skåne!
öh, jag tror ngn har fått det lite om bakfoten här. det finns inte "knep" eller "fusk" för att gå ner i vikt. bra kost och att röra på sig regelbundet är det ända. kroppen mår inte bra av att svältas (banta) och sedan gå upp massivt igen för att man börjar äta 'normalt'. musklerna försvinner även av bantning. om du är 168 lång bör du verkligen inte gå ner till 50 kg (ta inte illa upp nu om du råkar vara i just de måtten), för tänk på att muskler väger tre gånger (har jag rätt?) så mkt som fett. det är bättre att räkna centimeter än kilo. så träna istället, få muskler och en frisk kropp istället för att plåga den och dig med bantning och dåliga knep.
höhö jag är en tjockis på whoa :D hjälp mig :)
I'm a relatively respectable citizen. Mutiple felon perhaps, but certainly not dangerous.
Producent
2007-02-17 01:16
men om man inte orkar träna och äta som en bodybuilder da. trana later förövrigt jävligt fel. later som att man ska ga pa gym varje dag och sedan flexa med bruna, inoljade muskler framför en spegel. förövrigt. med fuska mernar jag att man int behöver anstränga sig väsentligt mycket. som att lagintensivträna = fusk! promenera simma, och cylkla är skitbra, även om det tar tid. alltsa är promma bästa lösningen för latmasken som har all tid i världen! och ater igen... lightläsk/saft är ocksa fusk, fast pa ett bra sätt-fusk:) leija: tack för tipset. :) fast nutrilett är inte överdrivet dyrt. det kostar lite mindre än 10:- per pase. och 1 pase = en portion
Jag är för lat/fattig för att gå på gym :P
I'm a relatively respectable citizen. Mutiple felon perhaps, but certainly not dangerous.
Producent
2007-02-17 01:27
jag med! fast jag är grym pa att promenera. ingen vill hänga med mig pa langpromenader för dom vet vad jag gar för (höhö)
väx upp, om du är för lat får du faktiskt skylla dig själv. förstör du hellre kroppen än att ta hand om den? att träna kan fanimej vara en rask promenad varje dag, lite styrka i veckan, kanske simma på söndagar eller gå på danslektioner. vadfan, inte behöver du gå på gym varje daf (vilket du inte ska göra heller) bara för att gå ner i vikt.
sen hur nyttigt sötningsmedel är kan juh diskuteras. läste en tabell som jämnförde "vanliga"" produkter (allt från lightläsker till bakelser) och jag kan säga att jag hellre använder riktiga livsmedel än artificiella.
Producent
2007-02-17 01:40
penguin. men alltsa. alla har inte det där i generna, att det ska vara sa enkelt att röra pa sig och sköta sin kropp etc etc. för vissa är det vardagligt, vissa gillar till och med fysisk aktivitet, medan andra är totalt tvärtom, det handlar inte om att vara lat, det handlar helt enkelt om att man blir utmattad snabbare, bade fysiskt och psykiskt. och det beror inte pa att man käkar daligt, det beror pa gener. (ja jag läser mycket vetenskapens värld) pa vilket sätt förstör man kroppen genom att svälta sig? alltsa är det inte sa att man far kroppen att ma daligt en tid. utan det är verkligen sa att man FÖRSTÖR den? som att tappa en vas i golvet sa att den gar i tusen bitar, och aldrig mer gar att reparera? jag tror inte det :) varför skäller du för.
Att äta lite kolhydrater är ju bara fel, det gäller att äta rätt kolhydrater, nu säger jag inte att man ska bomba på med kolhydrater, men att käka långsamma kolhydrater som pasta osv, choklad tex är snabba, det är bara bajs.. Gå ner i vikt handlar egentligen inget om maten man äter, det är ens livstil och mentalitet som måste ändras. Om inte det händer så hjälper inte kortsiktigt skit som nutrilette och annat bajs som är gjort för att tjäna pengar på folks problem. Delvis har du rätt, om man bara äter rätt och inte rör sig så händer ingenting, men om du rör dig men äter helt fel, så händer ingenting heller, utan den handlar om en kombination av båda. Sen så är fetma en sjukdom, så att bara gå ner i vikt är inte så jävla lätt :S Utan röra på sig regelbundet så att man får igång förbränningen, och äta rätt. Ät en tallrik med mat, om du fortfarande är hungrig så ta en frukt istället, blir du sugen på nåt på kvällen, så ta en frukt istället för att knäcka en påse chips. :)
Du menar att din kropp mår bra av att svältas och gödas vartannat? grattis. Argh. det handlar inte om gener eller vem som orkar mest. du orkar inte för att du svälter bort muskler! det handlar faktiskt om inställning (klyshor har oftast rätt). du BEHÖVER inte springa i två timmar före frukost för att det ska kallas träning. man MÅSTE inte springa på gymmet det första man gör, eller simma femtio längder. man tar det i sin egen takt. ingen kräver att du ska mäta dig med erik, man 25 som har varit aktiv sportare sen barnsben. Orkar du inte promenera en timme(..) så gå en halv. simma tills du känner att du inte orkar längre. men skyll inte ifrån dig på att du är lat, lat är något man väljer att vara. när jag började träna så var det skitjobbigt att gå upp varje morgon och ta sin promenad, men jag stog ut och efter en vecka så sov jag bättre, smååt inte, var på jättebra humör och mådde sitbra! och i ungefär samma veva började jag tycka om att gå upp två timmar tidigare för att starta dagen med att röra på sig lite.
Producent
2007-02-17 01:47
penguin. om man vill ga ner i vikt sa kan man inte dricka 5 liter juice om dagen. alternativet (kalorimässigt) efter lightläsk/saft/juice är vatten. alltsa till och med juice som INTE är sötad innehaller mer kalorier än lightläsken. det jag menar är att personer som är lata och feta kan inte smälla i sig hur mycket som helst utan att ga upp i vikt. sen är propagandan om aspartamet bara bullshit. aspartam har funnits i livsmedel i snart 40 ar. och det finns inga bevis öht för att det skulle vara farligt i dom sma mängder som vi far i oss. sen finns aspartam naturligt i bade frukt och grönsaker. sa sluta bajsa pa dig när man föresprakar sötningsmedel
man DRICKER INTE fem liter juice om dagen. jag menade inte sötningsmedel. sen säger du att lightdrycker är en gåva från ovan, det var ett fint exempel på den där tabellen jag pratade om. vad tror du är bäst(bättre)? att dricka en coca cola, eller som du säger "smälla i sig hur mkt spritazero som helst". det finns inga genvägar.