I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

tjockisar pa whoa

Övrigt - Blandat

   
Producent

2007-02-16 22:46

tjockisar pa whoa

jag tror jag skämmer ut mig när jag postar detta inlägget. men skitsamma.

jag tänkte att alla tjockisar pa whoa skulle go dr phil och börja stötta varandra för att ga ner i vikt! man kan tillexempel dela med sig av sadana fuskrecept, fuskträning, och allmänt hur man ska göra! dom som bor i samma stad kan ju ha tjockisträffar och träna eller promenera tillsammans!

jag skulle lätt vilja ga ner 10 kg. allra helst 20, för att bli sadär heroinsmal. fast det kanske är osunt.

här är mina tips!

räkna kalorier och undvik glutenhaltig mat! det är seriöst det som funkar ALLRA bäst. här är en bra sida för det

lite om hur kalorier funkar: du maste göra dig av med omkring 7000 kalorier för att förlora ett kilo, en mils promenad/joggning/spring =  ~1000 kcal. (det gör ingen större skillnad om du springer, joggar eller promenerar, enda skillnaden är tiden) saklart beror det ocksa pa hur din kropp funkar allmänt. sa alltas behöver du ga runt 7 mil för att förora ett kilo, och da maste du halla dig under eller omkring din "kalori-per-dag-niva", om du haller dig under sa förlorar du mer saklart.

min favvometod är krash dieting (är lat och otalig). det gar ut pa att man käkar frukt, sallad eller maltidsersättning (typ nutriett), och inget annat. det funkar skitbra och snabbt, förutom att man jämt är hungrig och det tar lang tid att aterställa kroppen efter det. för om man börjar äta snabbmat och godis direkt efter man har natt sin malvikt sa kommer man ga upp dubbelt sa fort eftersom kroppen är inställd pa svält och lagar allt fett den kan fa tag pa.

alltsa är det bättre att ga ner genom att äta mycket (typ 6 ganger per dag, och inte efter klockan 18) men nyttigt och äta sa manga "dagskalorier" man borde äta, för att vara pa den vikten man önskar sig!

eftersom det värsta är att tänka "jag far absolut inte äta det där även om jag är sjukt sugen" när man bantar, sa tänkte jag dela med mig av lite fusk! det är bättre att äta nagonting ibland som man är sugen pa, än att inte unna sig det. för till slut sa blir man helt besatt och proppar i sig 124912 4kg av det! sa bästa är att tänka "jag far äta det, men jag har ingen lust" och funkar inte det! sa unna dig lite.

iallafall, fusk!

om du är sjukt sugen pa tex mjuk chokladkaka, sa baka dig en lite nyttigare! använd kvarg istället för smör, och candela (eller annat sötningsmedel utan mycket kcal) istället för socker! det smakar sött, men är jättemycket smalare!

free och zeroläsk är guds gava till tjockisarna! det är light-light, och man kan i princip dricka hur mycket som helst utan att bli tjock. och det finns faktikst sorter av den läsken som INTe smakar bajskorv.

gör saker själv! tex, sylt, saft, äpplemos, karameller, gelé och använd candela istället för socker! (bästa skulle vara om du hittade ren aspartam nagonstans).



fan vad pinsamt! men jag tror det skulle behövas en sadanhär trad här! sadär, uppmuntra mig att förlora vikt nu!

"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."