I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hagamannen gripen!

Övrigt - Blandat

2006-03-29 18:51
Ska bli intressant att jämföra fantombilden med en riktigt bild.

Är det bara jag eller är de alltid 33 år?
America: where a poor black boy can grow up to become a rich white woman. Michael Jackson

2006-03-29 20:15
Lynguistic P20 - först tänkte jag inte ens svara för jag har gett upp med att diskutera här på whoa. det ger mig absolut ingenting och jag får känslan av att det jag säger bara till sist bli en massa slösad energi.
dewilicious svarade ungefär vad jag tänkte, rätt light men han/hon fattade åtminstone min poäng. om du dislike it så är det ditt problem, jag tänker inte ens försöka övertyga dig. du är antagligen inte mottaglig för en motsatt åsikt utan helt säker på att jag har fel. säg inte nu att det inte är så för jag har diskuterat med dig innan och då har det stått lika still.

Loungo P21 - haha, vadå framtida? jag kanske redan är?
baeng

2006-03-29 20:23
tub

hehe det ligger nått i det du säger, fattar inte att det tagit 20 år(och tiden ökar)..helt sjukt igentligen, men det är riktigt skönt, ju mer våldtäcktsmän dom griper ju desstom mer gillar jag poliser..sen att dom släpps ut i det fria efter en kvart i häkte är en annan femma..vidrigt

en grej jag funderat på är om våldtäcksmän begår brottet för en spänning som dom anser är värd eftersom straffet är så lågt för nått så fucket up att göra..hmmmm

lås in dom i en bur, eller klipp ballen av dom iaf
Andres.

FUCKKENEFÖREVIGT

2006-03-29 21:24
made_in_japan F12

du är antagligen inte mottaglig för en motsatt åsikt utan helt säker på att jag har fel. säg inte nu att det inte är så för jag har diskuterat med dig innan och då har det stått lika still.
Jag är väldigt mottaglig för annan åsikt. Annars skulle jag inte ens försöka diskutera saken..
Det är väl snarare du som inte är mottaglig för andra åsikter, eftersom du inte anser att du får något av diskussionen.. Jag tycker att jag får mycket tankeställare o sånt från det du säger..
Men jag ser diskussionen som mer ett utbyte av hur man ser på saken.. Inte som någon kamp att försöka få den andra att tycka så mycket som mig som möjligt..
Att det stått still förra gången vi diskuterade tror jag handlar om din ovilja att diskutera frågan ur olika synvinklar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-29 21:25
Det var ju på tiden att dom grep honom, särskilt med tanke på polisens mycket tydliga skiss av förövaren
Fantombilden

2006-03-29 21:58
Men shit det är ju "33-åringen" det är ju alltid 33-åringar som är superbrottslingar först var ju en "33-åring" misstänkt för Palmemordet sen när Anna Lindh mördades var det först tal om en "33-åring" som misstänk men han var häktad så länge så han fyllde 34 så de var tvungna att släppa honom. Men då hittade de Mijailovic som faktiskt var 33 år alltså kunde han fällas.
33 åringar alltså.
Min blogg: http://emilmolin.wordpress.com

2006-03-29 22:19
made_in_japan

Du klagar på whoa i största allmänhet för att det inte går att föra en diskussion kring feminism; detta menar du följer av att alla här är "tröga" och "efterblivna". Sen när folk, som jag, tar och ställer motargument, d.v.s. en inbjudan till en seriös diskussion så avstår du och menar att ens text endast är en massa "ordbajs". Vadå, stog mina å så "sofistikerade" ord bortom din förståelse eller kunde du inte ta ställning till min kritik?
Whoa - där folk möts och våldtar det svenska språket.
Graffare

2006-03-29 22:21
22:35 på tvåan ska det visas något om Hagamannen..

2006-03-29 22:24
är det så att man har en misstänkt med ett dna som överensstämmer med hagamannens så torde inga tvivel kvarstå, nej. däremot är det ju en lång väg att gå mot en fällande dom. givetvis har han fått en bra försvarare som vet att lägga upp ett bra försvar. tippar på att han kommer åka dit, men inte på särskilt många fall. pga bristande bevisning. men vi får se, det skall bli intressant att se hur en kommande rättegång ter sig.

för övrigt måste jag påpeka att det på nåt vis känns en smula fel att 'gratulera' umeå eller liknande. även om jag förstår den goda tanken i det så finns det trots allt andra våldtäktsmän ute i det fria, och blivande våldtäktsmän likaså. det är en sjuk värld vi lever i. tyvärr. men visst, grattis till en våldtäktsman färre på gatorna. att ett (eller flera) begånget brott följs upp med en fällande dom är alltid en seger i sig för rättvisan.

sojja:
"CrackPipe P26
har du något bra att säga, så visst. litar inte på whoakillar i fem.disskussioner, dom brukar spåra ur."

->
i dare you to try me. kanske inte bokstavligen, men det finns faktiskt folk (av båda kön) som kan föra en sansad debatt och har argument för sina åsikter här på whoa. det gäller bara att skilja agnarna från vetet...

2006-03-29 23:31
Hoppas Hagamannen får vård nu.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-30 00:15
Lynguistic P20 - oavsett vem som är minst mottaglig så får vi inget ut av det så vad sägs om att lägga ned och spara lite tangenttryckande?

opsydaisy P0 - well, mitt val av ord var just för att hela massan skulle hänga med. du däremot gjorde precis tvärtom, 10 raders ordbajseri som egentligen skulle kunna sammanfattas med en enda mening. bara för att man kan svåra ord så betyder det inte genast att man är bättre på att diskutera.
baeng

2006-03-30 07:55
made_in_japan

Det var inte heller min avsikt; trist om det nu uppfattades så. Mina ordval la jag inget större tanke bakom men jag anser ändå, opassande som texten än må vara på ett internetforum som whoa, att den som vill hade åtminstone kunnat ge ett hyffsat svar på frågan
Whoa - där folk möts och våldtar det svenska språket.

2006-03-30 09:26
priyan

Jag har försökt skapa en diskussion med henne i gästboken, men hon svarar inte :(

2006-03-30 09:51
Dom har lagt upp bild och namn o allt på snubben

www.expressen.se

2006-03-30 11:19
Feministisk teoribildning handlar kanske inte framförallt om att finna lösningar på konkreta problem i dagens samhälle utan om att peka ut vilka problem som finns och behöver lösas. Vad som är fel i dagens samhälle är inte något självklart utan är något som det råder stor oenighet om. Jag tror att alla har märkt att desto mer långtgående den feminstiska analysen dras desto fler problem tycks uppenbaras och kanske är det det som skrämmer. Plötsligt pekas odelad föräldraförsäkring, rättsväsendets behandling av våldtagna kvinnor, frivilliga samlag mellan 14-åriga tjejer och 20-åriga män och sexualiseringen av det offentliga rummet ut som problem. Helt utan någon feminstisk teori så är det svårt att se att kvinnor över huvud taget skulle vara underordnade på något sätt alls i dagens samhälle som då framstår som helt jämställt i och med könsneutral lagstiftning.

2006-03-30 11:52
hahahaha... arsle88 glider in å lägger en jävlit on point kommentar...
What would macgyver do?

2006-03-30 11:55
www.vk.se
det ska tydligen va där han bor... nån från umeå som känner igen stället å vet var det är?...
What would macgyver do?

2006-03-30 12:01
Pilsner P20
Klicka på -MANISH-s länk. Nyland tror jag det hette.
Reality has become a commodity

2006-03-30 12:40
aaah...
What would macgyver do?

2006-03-30 14:40
Reeferman P22
Uppenbarligen är det något fel på honom. Då ska man reparera felet, inte hämnas.

2006-03-30 15:19
Fan också!
PUNGEN SKA MED IN ANNARS KAN DU GLÖMMA DET!

2006-03-30 15:55
Måne F0
Ett fel som inte kan rättas gör man sig av med.
--- "If you shoot me in a dream, you better wake up and apologize" --- -----------------------------... JeeVee'ouS ...-------------------------------------------------http://www.myspace.com/gatomalo84----------------------

2006-03-30 16:17
Skräck för hans familj.. levt med hagamannen i flera år utan att vetat om det, om de nu inte mot förmodan visste det :\
hans barn lär ju inte ha det så nice framöver.. är väl bara 7 och 9 år?

2006-03-30 17:09
det är bara att flytta. dom lär ju knappast orka med att bo kvar i den lilla byn när varenda jävel vet precis vad som har hänt. men det är klart att det blir tungt även efter flytten, jag skulle inte vilja vara i den sitsen som barnens morsa är i. sjukt jobbigt att förklara för barnen varför pappa försvunnit och vad han har gjort :/

2006-03-30 17:45
Ja, det är väldigt synd om barnen. Idiotiskt att lägga ut hans bild så där.

Jum_Jum
Vad menar du?

2006-03-30 19:16
PARTY HARD!

unzt unzt unzt unzt

2006-03-30 20:00
crackpipe:
beklagar... dock föga förvånande kanske? det är lätt att skjuta ifrån sig problemet, det vet vi ju båda...

2006-03-30 21:29
pryian

fast jag har fått svar, men det var inte vidare roligt.

2006-03-31 08:57
Tycker att det var ganska onödigt att lägga ut bild på honom.
Efter han blivit dömd kanske men att göra det nu är lite fel.
(efter han blivit dömd kan dom gärna hissa upp han i en flaggstång med en fiskelina runt pungen)

2006-03-31 09:01
japp härligt att höra, bra att han ska bli försvarad av pajasen Silbersky också.
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>

2006-03-31 09:01
Skär av kuken på idioten.

2006-03-31 10:16
Tycker alla har Slilbersky nu för tiden. Han måste dra in fett med cash.

2006-03-31 10:29
Idiotiskt av expressen att lägga ut namn och bild på honom .

Oskyldig till motsatsen bevisats eller hur var det? Och även om bevisningen må vara stark så är det inte expressens uppgift att bestämma huruvida han är skyldig eller inte.
Rehab is for quiters.

2006-03-31 10:52
^^kunde knappt sagt det bättre själv.
Minns du när vi åkte tåg? Du tittade ut genom rutan och jag moonade. Folk trodde vi var tvillingar!

2006-03-31 13:33
finns det inte en hederskodex bland svenska jounralister att aldrig lägga ut namn och bild på någon som inte dömts? det fanns väl det förut i alla fall?
http://wifebeaterlove.blogspot.com

2006-03-31 13:37
jakpuk:
i extrema fall där det ligger i allmänhetens intresse (läs: där nyhetsvärdet är stort) så kan man göra undantag... det är så de ser på saken.

crackpipe:

ska vi diskutera feminism du och jag då?

2006-03-31 16:43
priyan

vet inte om jag vågar, det kan bli för gosigt...

2006-04-22 19:04
jaaa nu har han erkänt i vartfall
you reek!

2006-04-22 19:15
Pinsamt för hans fru.. "nej, han är oskyldig."
fuck all you haters!