I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hagamannen gripen!

Övrigt - Blandat

2006-03-29 14:42

Hagamannen gripen!

Äntligen har dom tagit aset, www.vk.se

haha, yes

Den misstänkte Hagmannen har gripits. Enligt säkra källor ska den så kallade Hagamannen ha gripits. Det ska röra sig om en vanlig familjefar från Umeåtrakten. Mannen ska ha kunnat gripits efter ett vanligt DNA-test.

Uppgifterna om Hagamannens gripande har ännu inte officiellt bekräfats, men uppgifterna kommer från säkra källor.
Polisen har kallat till presskonferens klockan 17.00 i dag.

2006-03-29 14:45
Bra, om det nu verkligen är han.
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...

2006-03-29 14:48
Ja, vem är Hagamannen?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-29 14:55
crank dude och clajlo

en snubbe som under en period på, typ, 10 år våldtagit ett tiotal kvinnor i umeå

2006-03-29 14:57
www.gbg031.se

2006-03-29 15:06
Hagamannen verkar vara en stabil och sansad person, verkligen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-29 15:06
sojja - på nåt sätt inte. du är ont anandes om att det inte går att ta feministdiskussioner här på whoa what so ever. försök inte ens, folk här är så äckligt tröga och efterblivna så man blir nästan mörkrädd. så försök inte ens, jag och flera andra har redan gjort det och misslyckats. iditts stays iditts anyway liksom. det är inte förrän det är deras egna flickvän blir våldtagen som de börjar inse att 'heey landet ligger kanske inte så rätt ändå', men jao, det är synd att det ska behöva ledas dit.
baeng

2006-03-29 15:07
babyloon

det var en konstig formulering...

2006-03-29 15:07
det blir en tv-serie på svt år 2013, med Mikael Persbrandt i huvudrollen, gissar jag på. byggt på en dokumentärbok av Jan guillou
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know

2006-03-29 15:08
Ska bli ruskigt intressant att se vad hagamannen får för dom.
Whoa - där folk möts och våldtar det svenska språket.

2006-03-29 15:09
sojja

Jag tar gärna en diskussion gällande feminism med dig...men gärna då vi gästboken istället. Annars brukar det bli onödigt tjaffs från annat håll.

2006-03-29 15:11
Sojja.. hahah.. sott.

2006-03-29 15:12
sojja - då vet du hur omöjligt det är att få någon att fatta. fast ja, om du ändå orkar så är det ju beundransvärt. keep it up liksom..
baeng

2006-03-29 15:19
sojja F18
för att känna maktbehov mer än sexuella begär, oftast av svaga psyken som känts sig underlägsna under deras uppväxt. men det finns kommunister i Sverige, det behöver inte betyda att vi lever i ett kommunistiskt samhälle.

2006-03-29 15:19
made_in_japan

Att söka ledning i feministiska synsätt och rentav urholkade samt abstrakta funderingar kring läran ger inte lösningar på alla dagens problem. Varför inte anpassa kritiken till konkreta brister i dagens samhälla istället för att klä dem i politiskt laddade teorier? Att det råder brister i rättsväsendet går att angripa från andra håll; minimumstraffet för våldtäkt och rättstillämparens förmåga att få det mesta att luta mot sexuellt utnyttjande är en bra utgångspunkt.
Att sträva efter konkreta åtgärder och angripa klara brister i samhället som sådant kan göras utan att föra en diskussion om feminism; varför försvaga din argumentation genom att föra den i ett led med läran?

2006-03-29 15:23
det gjorde min dag... riktigt skönt...
What would macgyver do?

2006-03-29 15:26
- Vi har något att säga som är mycket väsentligt, säger Bertil Östgård.

Hmm, kan det vara så att personen i fråga tagit sitt liv? Och på det sättet torskat...

2006-03-29 15:29
iditts stays iditts anyway liksom. det är inte förrän det är deras egna flickvän blir våldtagen som de börjar inse att 'heey landet ligger kanske inte så rätt ändå

det krävs ingen robot scientist för att fatta att antalet gärningsmän som går fria är på tok för många, men hur hade ni tänkt er en förbättring, åt ändå upprätthålla rättvisa i Sverige?
att anklaga en man för våldtäkt verkar numera som en tänkbar hämnd till sitt otrogna ex, eller hemska styvfar etc. det finns inga lösningar helt enkelt, domstolen måste fria gärnigsmannen om inte det finns nåt konkret som tyder på att anklagelsen än sann. Så det enda som jag skulle se som en förbättring är fler nattvandrare.

2006-03-29 15:34
Fan vad skönt och lättande att läsa! Väntat på detta.

2006-03-29 15:35
Roni

Bra idé, men vet inte om nattvandrare skulle göra så extremt stor skillnad då 9 av 10 våldtäkter sker i hemmet.

2006-03-29 15:46
Counter-clockwise P23
dom har dna-testat typ 600... dvs över 2% av alla män i stan... så han behöver nog inte dött för att dom ska fått för sig å ta dna...
What would macgyver do?

2006-03-29 15:53
Och hade vi haft en DNA-bank hade han kunnat gripas efter den första våldtäkten för 8 år sedan. Förstår verkligen inte problemet med ett DNA-register. Alla som någon gång varit hos tandläkaren finns det tandkort på. Hade Hagamannen gett ett ordentligt tandavtryck hade han vart fast för länge sen.
High Coast Hoes ain't nuthin' to fuck with

2006-03-29 15:56
SÅ JÄVLA BRA!!!

2006-03-29 15:58
umeG: javisst det är jävligt mycket meckigare. Men jag menar bara att jag inte köper integritets-argumentet mot en DNA-bank. Alltså att det redan finns ett liknande system.

2006-03-29 15:59
counter...
du tänkte att han kanske var död å att det var därför dom hade fått dna...
What would macgyver do?

2006-03-29 16:09
umeG: Ja absolut. Det är ju det jag menar.
Webmaster

2006-03-29 16:10
Grymt - grattis Umeå!

2006-03-29 16:16
fan va underbart!

aftonbladets version

2006-03-29 16:17
Japp, han kommer antagligen hamna på anstalten i Härnösand. Sån vacker stad, så många förstörda brottslingar. Suck.
Poet

ty... bra jobbat för en gångsskull, umeyopolisen
"life's a garden, dig it."

opsydaisy P0 - det var en jävla massa ordbajseri det där.
baeng

2006-03-29 16:29
made_in_japan

Haha, "ok".
Graffare

2006-03-29 16:57
Hur många år tog det för polisen att haffa honom?

2006-03-29 17:29
Man ska fortfarande ha i åtanke att han bara är misstänkt än så länge.. det är inte 100% säkert att det är rätt man.

made_in_japan F12
det är inte förrän det är deras egna flickvän blir våldtagen som de börjar inse att 'heey landet ligger kanske inte så rätt ändå', men jao, det är synd att det ska behöva ledas dit.
Vadå du menar alltså att man bara kan diskutera feminsim eller har rätt åsikt om feminism om man känner någon som blivit våldtagen.? Jag tycker hela den tanken är rätt bisarr.
Du kan gott ha bra diskussioner på whoa om feminimsm, men jag förstår varför du inte kan det om du ser folk som idioter om dom inte håller med dig.

2006-03-29 17:36
Lynguistic: kan inte svara för nån annan men tror hon menar att folk blundar för problemet och att det ibland krävs något så extremt som en våldtäkt för att folk ska vakan upp och fatta läget. lite off topic men många killar jag känner bajsar på allt som har med feminism att göra och verkar tycka att allt e helt chill här i sverige (för att vi var världens jämställdaste land 1995 eller nåt sånt). varför känner sig så många killar hotade av feminism och jämställdhet?

fett bra att dom tagit honom iaf!!

2006-03-29 17:50
dewilicious
Jag har hört det från en del personer, att jag inte kan diskutera själva frågan för att jag inte känner någon som blivit våldtagen..
Och när jag en gång påstod att mord var värre än våldtäkt då var det en person som sa att så kan jag minsann inte säga för jag har inte blivit våldtagen..
Det liknande ungefär ett sånt påstående..
Det är väl ingen som försöker förneka att våldtäkter är ett stort problem.??
Men jag förstår inte direkt kopplingen mellan det och feminism.

2006-03-29 17:52
jippie

2006-03-29 17:52
FREE HAGAMANNEN!
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL!
KOLLA MIN PROFIL!

2006-03-29 17:57
Va fan, om DNA stämmer med Hagamannens så finns de inget att snacka om.

Graffare

2006-03-29 18:03
Hagamannen skulle nog inte gått med på ett DNA test om det inte vore för den nya lagen som inträdde nyligen..
Misstänkta personer krävs att ta DNA-prov på...
Om någon annan har skrivit det så sorry..

umeG

Så JäLa KuL

2006-03-29 18:15
Jag tror det var __virre__

Han är från umeå om jag inte minns fel.
we have no rights | we have no future | no reasons why
Just born to die

2006-03-29 18:16
jag hoppas han blir rumpfuckad i fangelset!!!

2006-03-29 18:16
aaa. Virre är bannad ser jag nu. Måste vara han....
Just born to die

2006-03-29 18:17
det var fan på tiden.
- NK Zeljeznicar Sarajevo - The Maniacs´87 -

whoa = ZOG.

2006-03-29 18:23
Skönt att svinet är fast. Kan dock inte låta bli att tänka på ungarna, avslöjandet måste vara fruktansvärt ör dom och morsan, om han nu inte utsatt dom med.

2006-03-29 18:24
Tub

det räcker gått och väll med hagamannen

jag har hellre en mördare lös på gatorna än en våldtäcktsman
Andres.

FUCKKENEFÖREVIGT

2006-03-29 18:25
"Hagamannen försvaras av Leif Silbersky Den misstänkte begärde att få kändisadvokat. "

tippar på några år :D
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?

2006-03-29 18:29
Loungo P21

sverige gillar inte våldtäktsmän, Expresen och aftonbladet gillar däremot att hänga ut felaktiga våldtäktsdomar.
Just born to die

2006-03-29 18:43
lynguistic: det där med feminism hade inget med dig att göra, kom bara och tänka på det...