I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Invandrar tjejer o svenska killar?

Övrigt - Blandat

2006-03-29 13:56
true true ovan där.

alla utlänningar som skapar förhållande med svenskar eller med andra med en annan nationalitet har inte problem med dessa kulturkrockar. min föräldrar ser gärna att jag skaffar en svensk kille, eller varför itne ens kines? det spelar ingen roll för dom.

2006-03-29 14:13
Evolution like whoa!

Mycket rädsla & fördomar i den här tråden. Är det bara jag som dömer brudarna efter ass och inte hårfärg? Man får ju chansa lite. Själv har man fastnat för blattebrudar för dom är oftast svårast att få.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-29 14:24
Jag vill ha amar vilket jävla ansikte fy fan..hahah
-¤one-0-one¤-
-¤Varberg¤-

2006-03-29 14:28
olika kulturer såklart. Jag skulle nog tycka att det var ganka läskigt om jag var hemma hos nån som hade typ Jalla Jalla föräldrarna. Liksom man ba komemr dit med sin nya flickvän för att vara hemma hos henne, och Hoppsan, så har man 37 fastrar och farbrödert och allt möjligt som överfaller en och vill att man ska gifta sig med bruden.

Har man otur så har även bruden 2 brorsor i 20 års åldern och 2 kusiner med moppemustasch som hatar svenska killar och som punkterar din cykel för att dom inte vill att du ska vara tillsammans med deras syster, för hon ska gifta sig med nån snubbe hemma i libanon.

Fördomar? Nej. Det här är mi nverklighet, varje dag, varje minut.

Höhöh, med närmare eftertanke så är det kasnke inte såhär. Men HUR SKA MAN VETA??????

we have no rights | we have no future | no reasons why
Just born to die

2006-03-29 14:40
fantalight P15

fördomar. fördomar.

2006-03-29 14:56
asb...

Bra sagt...

Kvinnohat är najs !
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-29 15:04
asb - haha du är ett sånt jävla skämt så det finns fan inte..

besserwisser - jaa! jag hatar också när folk ska typ påpeka idiotiska grejer som "vet din pappa om att du träffar killar?". hahaha sånt jävla skämt för båda mina föräldrar är, till skillnad från mig, jävligt angelägna om att jag ska skaffa pojkvän. typ minsta lilla betyder inte jihad liksom..
baeng

2006-03-29 15:05
Asb... de är lugnt, de är du och jag... kvinnoförnedring är sweet.

2006-03-29 15:05
fly fly: Att alla kulturer har samma värderingar och principer är ju ganska absurt att säga. Du VET att det inte är så, hoppas jag. Svenskar och deras moral är som djur jämfört med vår kultur. Snackar vi om en svenne som växt upp bland blattar, som du, nästan uteslutande umgås med afrikaner, så är det en annan sak.

De som jag reagerar på är när jag ser östermalmssvennar med djungel feber och blattebrudar som skämts ut av så många dumma blattekillar att de tror att det enda civiliserade de kan hitta finns i en ljummen svenne. Och går där miste om mycket värdefulla förekomster som finns i vår kultur.

Jag hävdar fortfarande att kulturer skiljer sig MARKANT och på många sätt. Jag hävdar också att indivden och kulturen går hand i hand eftersom individen alltid präglas av miljön hon växer upp i.

Med allt det sagt så är MIN preferens blattetjejer, eller en tjej med en kultur/ett beteende som går hand i hand med min kultur/mitt beteende.

Sen vill jag avsluta med att be McFlo stoppa tillbaka falafeln i byxorna, vi försöker föra en seriös diskussion och att reducera en persons inlägg och uttalanden till ÅH VILKET ANSIKTE, JAG VILL HA DIG... är jävligt respektlöst, inte minst om hon har en snubbe.
http://www.LQP.se - The Portal To Self (ehm, myself, that is)

2006-03-29 15:08
asb - för att jag skrattar åt dig.
baeng

2006-03-29 15:12
asb - tolka fritt!
baeng

2006-03-29 15:16
asb - alles klar!
baeng

2006-03-29 15:26
Emil: "Svenskar och deras moral är som djur jämfört med vår kultur. "

Lust att förtydliga vad du menar med det där?
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16

2006-03-29 15:42
KungVikke: Återhållsamhet existerar inte här. Individualismen är så inmatad att vi fullkomligt ger blanka fan i allt, så länge det inte rör oss direkt. Så vi vänder blicken på stan, vi tittar bort när någon faller, vi ser mellan fingrarna för rättvisan och skiter i både land, kung, rike, gud och andlighet för att värna om individualismen, isoleringen, passiviteten. Tro inte du är någon, stöp dig i jantelagen form... osv osv.

asb: Jag bryr mig så där lagom mycket som man gör.

2006-03-29 15:42
Kungvikke: För att inte tala om den sexuella exploateringen och sexualiseringen av våra egna barn.

2006-03-29 15:59
"Bara för att du är paranoid betyder inte det att ingen jagar dig."

2006-03-29 16:00
Emil: Snygg generalisering. Jag tappade precis den lilla respekt jag hade för dig. :)
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16

2006-03-29 16:03
KungVikke: Jag skriver inte det jag skriver för att vinna din, asb´s eller någon annans respekt, jag säger bara vad jag tycker, på gott och ont. Respekt på internet är inte värt mycket.

2006-03-29 16:09
invandrar tjejer är ju riktigt fina pjäser , Damn it

2006-03-29 16:20
Svenskar och deras moral är som djur jämfört med vår kultur.

ursäkta? det är helt absurt på att du baserar din bild av svenskar från att media hela tiden målar upp att ingen i samhället ingriper i en misshandel, eller bryr sig om sina sexuella vanor (svenska tjejer är horor, det vet alla??) och att vi låter våra barn bli sexualiserade. Det finns lika många svenskar somd et finns invandrare som ingriper i olika saker, för att abra ta min mamma, som gick rakt upp till en kille som precis avfyrat ett vapen in i en bil utanför "hennes" förskola och påpekande att det fanns barn där. Likadant, ser jag ett stort antal med svenskar och invandrare som går ihop för att gå runt på stan och vara tillhands för ungdomar. Mina klasskompsiar som praktiskt nog är 50% svenska och 50% invandrare kan användas som ett exempel för att motbevisa din ppfattning om att vi har sex med vem som helst elelr hur unga som helst. Av de i min klass kan vi säga att det går lika ut på vem som är oskuld och inte, och ironiskt nog är den som förlorade sin oskuld yngst, arab. sen att vi utsätter våra barn för sexuella begrepp och tvingar de att bli medvetna om sex tidigt är ju också en helt sjuk åsikt. Kommer du kanske ihåg när Lindex ville göra bikinis till bebisar? hur länge kom det itne ramaskrin från tusentals svenska mammor som var upprörda över detta? sen får att ge det ännu en nyans; det Lindex gjorde är inte försvarsbart enligt mig, MEN, de följde ett västerländskt mode och inte ett mellanöstern. Och i väst så, OJ, har vi bikinis när vi badar. Sen att de missförstod hur barn skulle ses av allmänheten om de bar bikinis är ett fel som de uppriktigt gjorde.

Detta kan jag argumentera för hur länge som helst, men det är inte det som är min poäng utan; vi är ALLA människor, och våra grundvärderingar ÄR desamma och bara för att en kultur utvecklats i ett håll betyder det inte att den är sämre än någon annan. Personligen som svensk tycker jag inte att muslimska kvinnor ska anses vara djur för att de är kontrollerade av ett samhälle som säger att de inte får ta i hand med en man och bär tyg som täcker hela kroppen (för de som nu gör det) för att män säger att de inte kan kontrollera sig själva (BLAND ANNAT ETT ARGUMENT, jag VET att det finns fler anledningar så ingen behöver påpeka det)
Så länge min chef låtsas att jag har mycket i lön så kommer jag låtsas att jag har mycket arbete...

2006-03-29 16:31
flyfly författade det hela rätt bra.

Emil, du vet väl att alla generaliseringar är av ondo?

2006-03-29 16:31
fly fly:

* Jag baserar min bild av svenskar av det svenska samhället jag är uppväxt i, inte vad media sagt åt mig. Jag lever, pluggar och arbetar i det här samhället.

* Svenskar är världskända för sin sexuella frigjordhet (är det ett ord?). Att sex krypt ända ner i 12 års åldern idag är ett faktum. Att sexualisera ett barn handlar inte om att våldta, det handlar om att göra dom till sexuella objekt genom kläder, smink och sexuell propaganda genom tidningar och media.

* Lindex mfl tillverkar och säljer idag "sexiga" underkläder för barn som t ex stringtrosor och vadderad pushup BH i barnstorlekar. "Ramaskriet" (eller bjäffset som jag kallar det) handlade inte om badkläder.

*Sluta säg att vi har samma grundvärderingar, för det har vi inte.

2006-03-29 16:32
KungVikke: Bara ett flumhuvud förnekar faktumet att generaliseringar är ett måste i en debatt. ALLA vet att alla regler har undantag.

2006-03-29 16:34
Emil: Snyggt att du lyckades missa hela poängen med mitt inlägg. Bara ett flumhuvud lyckas med nåt sånt :)

2006-03-29 16:38
BH i barnstorlekar? Vilka storlekar kan det vara?
"Not fuck myself in the head with stupid men"

2006-03-29 16:39
Victoria: Jag är ingen storkonsument av plaggen, så jag har inte djupdykt i den informationen.

2006-03-29 16:41
Emil
Om du inte vet något om det, varför ens ha det som ett argument.
"Not fuck myself in the head with stupid men"

2006-03-29 17:03
De enda blattebrudarna förutom två jag känner är syrror till mina polare. Då känns det inte så aktuellt att dejta någon av dem.

2006-03-29 17:12
made_in_japan F12

jafan, visst är det störande? folk förstår inte hur irriterande det är.

en annan gång när jag frågade henne varför hon trodde att min farsa skulle döda mig så säger hon: "ja, men det är väl så ni muslimer är?"

och vem fan sa att jag är muslim? om jag är det också betyder det inte att jag ska bli mördad eller ngt dylikt om jag träffar en svensk pojke.

som sagt, kulturkrockar behöver inte vara negativt heller, man kan se det som en möjlighet av att lära sig av varandra också.

2006-03-29 17:13
Alltså Emil_Brikha . Förstår du själv att du är den mest bakåtsträvande i hela tråden och att du verkar propagera för att hålla isär kulturella skillnader istället för att de ska kunna fungera tillsammans?

Det är väl inte så svårt att svenska tjejer inte fungerar med dig - du verkar ju bara vilja peka ut skillnader mellan kulturer istället för jobba för att ni ska fungera tillsammans oavsett var ni kommer ifrån. Antingen har du bara träffat idioter till svenska tjejer eller så är du själv en idiot. Kanske en kombination.

2006-03-29 17:14
"Jag morrar lite i smyg när jag ser blattetjejer med svennekillar."

Låter jävligt vettigt du...
www.google.se

2006-03-29 17:17
Emil_Brikha
Att en 27 år gammal man yttrar sig i dylika termer säger en hel del om hans mognadsnivå.
Att du sedan inte betraktar respekt som ges över internet som värdefullt säger en hel del om dig också - den där moralen du gapar om verkar inte riktigt kunna appliceras på du själv, har du blivit svennifierad?

Varifrån kommer du?
och vad är det för "grundvärderingar" du går och bär på eftersom du tar dig friheten att generalisera om åtta miljoner människors moral?
Etzmaot Le Yehodim
http://kattenmjauv.blogspot.com/

2006-03-29 17:18
Vad är det med folk och vilja att vi ska prata om raser på samma sätt som i usa? "Interracial" för att det är en invandrare med en svensk eller vad man ska säga. Det är ju inte som att svarta är motsvarigheten till svartskallar här och svenskar är motsvarigheten till vita. Om vi ska snacka kulturskillnader så börja med att fatta att vi inte är amerikaner oavsett hur mycket hiphop ni vill vara och fatta att "invandrare" inte är en ras. Vi kommer från hela världen.

Att vara rasse som invandrare gör inte saker bättre, pucko.
www.google.se

2006-03-29 17:22
Emil_Brikha P27
Bara ett flumhuvud förnekar faktumet att generaliseringar är ett måste i en debatt. ALLA vet att alla regler har undantag.
Och det visar väl just att det du säger inte spelar speciellt stor rol.?? Att du gör en generalisering (som jag inte håller med om) och som du sedan försöker applicera på 2 människor.. Är inte det aningen korkat.?? Jag menar, generaliseringar är generaliseringar inget annat.

Jag bara undrar, vad exakt är det för skillnad i värderingar mellan blattar o "svennar" som gör att vi inte kan fungera ihop i ett par?
Och jag bara undrar hur det kommer sig att du vet exakt vad som gör att vi människor kan bilda par tillsammans.?

2006-03-29 17:24
besserwisser1 F16 - ja, what's up med att alla tror att man automatiskt är muslim bara för att man är blatte liksom?
annars finns det flera exemplar på roliga "förutfattade meningar" såsom att iranier jobbar hårt, att iranska tjejer är snyggast av alla mellanösterntjejerna och att vi iranska tjejer aldrig tål skit.
sånt är ju bara roligt :) men att min pappa automatiskt skulle vara ett psykfall för att jag är blatte känns väldigt off att tro..
baeng

2006-03-29 17:57
Jag får varken invandrartjejer eller svenska tjejer så skyll inte på mig!!! ;)

2006-03-29 18:01
Orkar inte läsa hela tråden så någon kanske har tagit upp samma sak. Men jag har olika erfarenheter av invarndrarbrudar, det beror på varifrån de kommer eller samhällsklass.

Har aldrig varit ihop med in invandrartjej men varit på g eller hållt på med flera stycken. Dock bara tjejer från Västafrika eller Asien. Arabiska brudar ignorerar en totallt.
Plus att man har någon fördom att arabiska brudar bara vill ha arbiska killar eller i alla fall accepteras det bara av deras familj.

Undantagsvis är rika arabiska brudar som till 99% vad jag har träffat är Iranier diggar svenskar.

Adopterade brukar också föredra svenska killar vad jag vet?
Minns du när vi åkte tåg? Du tittade ut genom rutan och jag moonade. Folk trodde vi var tvillingar!

2006-03-29 18:02
made_in_japan F12

haha. lite galen blir man allt när dom påstår att man skulle var muslim ja.. usch.
haha jo faktiskt. men fördomar är alltid fördomar :)
typ det hade varit samma sak ifall jag gick runt och sa att varje svennehem luktar mögel :O (skämt åsido)

2006-03-29 18:09
emil_brikha
"Det handlar helt enkelt om vilket utgångsläge man själv har. Jag, som är starkt kulturellt rotad behöver en kvinna som har insikt i och förståelse för detta, vilket jag aldrig upplevt att en svensk kvinna har haft."

- känns mest som du är osäker på vilken kultur du tillhör och inte har hittat dig själv ännu, men det är väl aldrig försent!

Dessutom vad ger dig rätten att säga vad andra skall tycka? Det är bara du som har problem, samt andra instängda människor.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?

2006-03-29 18:15
Why do (good girls) like bad guys
Knowin that bad guys tell mad lies?
(And why do) dog niggaz (want a honey wit class?)
(Sometimes you want more than just a honey wit ass)
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2006-03-29 18:22
vadå en soft guss e ju en soft guss oavsett hudfärg/härnkomst

det där med lacka familjemedlemar e ju vanligt även i "svenska" hem - du vill ju inte se din yngre syster med nån sopa (ej "rasrelaverat") - självklar grejj...protect your people!
if it ain't ruff - it ain't right.....

2006-03-29 18:30
Jag är mörkrädd för dom.
PUNGEN SKA MED IN ANNARS KAN DU GLÖMMA DET!

2006-03-29 18:40
asb P60

alltså mina föräldrar är födda muslimer, men aldrig har varit religiösa, jag vet inte ifall det gör mig till en muslim då jag heller aldrig har varit religiös i någon religion alls.
jag menar, mina föräldrar skulel inte uppskatta om jag gick runt med vilken kille som helst överallt och ha massa pojkvänner. jag kan liksom mina gränser (alltså det är itne förbjudet i min familj), men det skulel ALDRIG falla i mina föräldrar att ge mig stryk eller dylikt om jag skulel ha pojkvän.

jag vet MÅNGA personer som har smått religiösa föräldrar (muslimer) men de har ändå tillåtit att deras barn få ha pojk/flickvänner. alla muslimer är inte emot detta vilket många tror.

jaha. jag förstår. men ändå, man blir upprörd att man automatiskt blir klassad som en "muslim", ett "hedersoffer", ett "strykfall".

hoppas du förstår vad jag menar...

2006-03-29 18:49
när ni snackar om vita så menar skillnaden imellan blonda och mörka va, alla är still vita, även iranier, chile (om man ej är indian), araber och juggar
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2006-03-29 18:50
fly-fly:

har du hört talas om ett fenomen som kallas styckeindelning, skriver du sådär pallar ju fan ingen att läsa.
- NK Zeljeznicar Sarajevo - The Maniacs´87 -

whoa = ZOG.

2006-03-29 18:56
Victoria: Att det finns vadderade BH och string i barnstorlekar vet jag. Jag tycker inte jag behöver veta vad de storlekarna heter.

Till alla andra: Alla upprepar samma frågeställning nu i princip med "hur kan du?"... vilket leder till samma svar från mig. Jag har inget mer att tillägga, detta är mina åsikter i ämnet sen får ni värdera dom orden som ni själva behagar.

2006-03-29 18:56
besserwisser

att vara muslim är väl ingen etnicitet på samma sätt som vad det innebär att vara jude? man kan väl inte vara född muslim om man inte utövar tron?

2006-03-29 19:04
uio

nej du har rätt egentligen, men det jag menade var att dom har levt med muslimska föräldrar och släktingar. uppväxta med tron trots de aldrig själva har varit speciellt religiösa. förstår du ungefär vad jag menar? :)

2006-03-29 19:12
Emil_Brikha
Okej, så länge du kan erkänna för dig själv att du är en fördomsfull babblare så ere lugnt med mig
Etzmaot Le Yehodim
http://kattenmjauv.blogspot.com/

2006-03-29 19:14
haha, kul särskrivning.. Invandrar tjejer och svenska killar?