I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dissa din mamma!

Övrigt - Blandat

2005-11-21 13:58

Dissa din mamma!

Mammor är bra för det mesta, men de är också dåliga. Därför ska vi dissa dem.

Kör i vind!

Min mamma är helt värdelös på att laga mat, min uppväxt var ett inferno av vidbränd pasta och konstiga matkominationer (vad sägs om spagetti, torra fiskpinnar och saftsås?). Hon kan helt enkelt inte laga mat och varje gång de bjöd hem gäster (som de envisades med att göra ofta) skämdes jag när maten kom på bordet. Dessutom kan hon inte skära bröd ordentligt, skivorna blir typ 3 cm tjocka. Vidrigt.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-11-21 13:59
haha. min kan laga mat, men jag får så lite pengar. nu ska jag dissa hon.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!

2005-11-21 14:00
Min mamma är så jävla het, asjobbigt. Massa kommentarer från kompisar osv.. grr bitch!
"TenFingers ser ut som den cp-jobbiga dokusåpasnubben med piercing under läppen." //maja

2005-11-21 14:01
Kom igen nu, lite mer utförligare och framförallt vassare kan ni vara. Fördelen med Whoa är att era morsor inte läser det här.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-11-21 14:03
"Fördelen med Whoa är att era morsor inte läser det här."

Bullshit, jag har hookat massa mammor på Whoa ;)
"TenFingers ser ut som den cp-jobbiga dokusåpasnubben med piercing under läppen." //maja

2005-11-21 14:03
min mamma är världens bästa mamma.
hon vill mig alltid väl och allting. det enda jag kan klaga på e väl att hon tjatar lite mycket ibland men det e ingen stor grej. Love u mom.
http://www.myspace.com/kpeemusic
Martin Zamora - Skunk Fiction mixtape ute SNART!
FET SKIT!

2005-11-21 14:04
mina mamma är paranoid och tror att alla hatar henne jämt. så fort någon säger något så är det för att göra henne illa. det är vad hon tror. dessutom pratar hon inte med min syster längre vilket gör att jag hamnar emellan. som vanligt
annars är hos världens bästa och sämsta mamma precis som alla mammor är och jag älskar henne allra mest.
don't you know there ain't no devil, there's just god when he's drunk

2005-11-21 14:09
min mamma är ganska instabil och kan gå från normal till förbannad till depressiv på nolltid. överhuvudtaget så glider hon mest in och ut ur olika deppresioner men det är å andra sidan inget jag ser som hennes fel så det kan nog inte läggas till minuslistan ändå. en grymt jobbig ovana som jag fått henne att lägga ner typ i år är att märka mina kläder. ja...precis som mammorna ibland gjorde på dagis. om jag hänger upp en ny jacka så är hon framme med tuschpennan och skriver mitt namn och telefonnummer i den så fort jag vänder ryggen till...fast det är väl rätt sött egentligen :)

Producent

2005-11-21 14:10
min mor försökte för längesen baka pizza med nån jävla potatisbotten,, ?? what's all that about, sinnessjukt :p

nåt plagg försvinner nästan alltid när hon tvättar, från strumpor till t-shirts å tröjor..
krympt lite kläder också.

tjatade något enormt.
(nu bor jag inte hemma längre så nu slipper jag det!!)

Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

2005-11-21 14:14
min morsa är kurator/psykolog. alla som har en sådan morsa vet vad det innebär.

ett exempel: en kväll när jag var 16 år (tror jag var 16 iaf) hade jag suttit framför datorn i 6 timmar i sträck. gjort det mesta, bla chattat. då kommer morsan in och kläcker ur sig: "anledningen till att du chattar så mkt är för att du är osäker på din sexualitet..."
ahh, jo men tjena...

2005-11-21 14:19
Priyan

Hahaha, klockren koppling :)

2005-11-21 14:21
Priyan
Det där känner jag igen, min morsa är inte psykolog men däremot nån sorts terapeut. Säger man att man är trött så tror hon att man är på väg att skära handlederna av sig. Dessutom så ska hon alltid knyta ens beteende till barndomen, vilket är sjukt jobbigt. Är man rädd för höjder så beror det på ett trauma när man var knodd.
Det enda jag kan knyta till min barndom är rädslan för spagetti, torra fiskpinnar och saftsås. Det var trauma deluxe.

2005-11-21 14:21
Priyan hahaha skön morsa :p

-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.

2005-11-21 14:22
NejNej-Inte-Blond F0
De bra sakerna ska vi säga direkt till våra mammor, de mindre bra vädrar vi här. Okej?

2005-11-21 14:33
ayatolla P27
Jag håller med farsan där, din morsa är dålig. Anledningen till att gubben hänger hemma hos dig är att han är lite svag för din lillesyrra.

2005-11-21 14:36
jag kan fan inte dissa min mor idag, kom hem och hon hade lagt en lapp på köksbordes som avslutades med "ni är världens bästa ungar" åååh :) sweet!

Redaktionen

2005-11-21 14:39
Min mamma får någon slags panik när det är stökigt eller smutsigt.

Jag hatar det..

Hon kan ringa när jag är ute med folk och ha helt panikslagen röst:

DU MÅSTE KOMMA HEM! NU ! :| :| :|

varför? vad har hänt?

DU MÅSTE DAMMSUGA! :O :O :O

Jag hatar det.. Också ska hon alltid nynna, men hon gör det inte ihop med musiken.. Hon nynnar samma ton hela tiden.. Jag hatar det.
namaste

2005-11-21 14:41
min mamma är dålig på engelska och kan aldrig erkänna att hon har fel. det är jävligt jobbigt.

2005-11-21 14:42
Phluphphelicious P19

skolan?:S
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!

2005-11-21 14:52
min mamma är så satans kulturvänster att det är jobbigt och låter som ett mumintroll. dessutom är hon en klimakteriekossa som ständigt tjatar mo att hon måste gå ner i vikt (men sluta äta godis och dricka vin och börja motionera då?).

(utöver det är hon världens finaste!)
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2005-11-21 15:14
Vad härligt det är att alla någonstans i inläggen måste skriva hur snäll ens mamma är. Det är lite som "Jag är inte rasist men...".

2005-11-21 15:18
"jag kan fan inte dissa min mor idag, kom hem och hon hade lagt en lapp på köksbordes som avslutades med "ni är världens bästa ungar" åååh :) sweet!"

Men dissa henne då för fan, hon är ju helt klart mytoman.

2005-11-21 15:20
"Fördelen med Whoa är att era morsor inte läser det här."

Bevisade ju hur mycket stake du har.
One Love!

2005-11-21 15:21
Tenfingers, världens sötaste mytoman :)

2005-11-21 15:21
Johnny_K_Ståhl

jag skrev inte något om att min mamma är bra. alls. det är ju självklart och tråden handlar om hur jobbig/dum ens mamma är.

2005-11-21 15:30
junkgirl
Precis!

2005-11-21 15:34
min mamma har sjukt dålig humor.
sen tror hon att så fort jag klagar på nåt, t ex att jag är trött, så vill jag ha en lösning och den lösningen är alltid att jag ska röra på mig mer eller sitta mindre vid datorn. det har liksom aldrig nåt att göra med att jag sover 5-6 timmar om natten...
Skivsamlare

2005-11-21 15:49
jag hatar när min mamma är sjuk, det stör mig och ger mig dåligt samvete när hon låter svag och snyter sig och hostar.
"Anpassa er aldrig" som Kaj Husell sa...

2005-11-21 15:53
jag älskar min mamma.. kan faktiskt inte dissa henne för nått...

2005-11-21 16:10
Min mamma är djupt troende kristen. Hon går i kyrkan varje fredag, jag tar alla chanser jag har för att dissa hennes religion som möjligt.
Mest för att hon drar ner mina syskon i skiten, speciellt min minsta syster, utan att hon vill det.
Follow the dao, right about....NOW!

2005-11-21 16:11
Jag hatar min morsa.. jag dissar henne för allt.

2005-11-21 16:12
min mamma är socialarbetare s¨direkt jag säger att jag ska på fest, så drar hon snabbt upp massa statistik om ungdomar som dör på fester.

jobbigt i längden ja..
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL!
KOLLA MIN PROFIL!

2005-11-21 16:14
min morsa har ganska dramatiska humörsvängingar, och älskar mig lite för mkt...tvingar mig o gå natur, tidiga tider o vara inne, frågar då och då om jag röker hasch etc..

men hon är fett cool annars=)
Real ninjas

2005-11-21 16:16
Justeja, tack vare henne så vågar inte min kvinna vara här.
Follow the dao, right about....NOW!

2005-11-21 17:19
varje gång jag har varit ute å rumlat på stan kommer morsan in i rummet, drar upp rullgardinen å säger åt mig att det är dags att vakna, kan tilläggas att det brukar ske kring halv 9 på morgonen och att jag brukar vara mariapol bakis. Däremot gör hon det aldrig då jag har stannat hemma nån kväll.

Funderar på om det är nån vink om att det är dags att flytta hemifrån?

Hon är också kurator/skolpsykolog så det är typ omöjligt att argumentera med henne för hon flummar bara ut i psykolog termer, vilket gör mig ännu mer förbannad vilket leder till ännu flummigare utsvävningar osv.
Terrorists your game is through, cause now you'll have to answer to. AMERICAAA FUCK YEAH!!

2005-11-21 17:27
min mamma har verkligen _sämst_ humor, när hon drar skämt är det ingen som skrattar, utom hon, och möjligtvis människorna som skrattar åt henne och hennes usla humor.

hon går dessutom runt och fnissar för sig själv i flera timmar varje gång hon varit "rolig"
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-11-21 17:48
Jag älskar min mamma
ask Beavis, I get nothing Butt-head

2005-11-21 17:52
jag är ganska vit i huden,alltså blek.min mamma tror att det beror på att jag inte äter.
hon tycker dessutom att jag är heeeeelt för smal.jag väger 55 och är 166 lång och är VERKLIGEN inte för smal.snarare tvärtom isf.hon tror att jag har ätstörningar.det är därför jag är vit och smal säger hon.
man ska vara tjock för o se normal ut enligt henne.

2005-11-21 18:01
min mamma är så jävla hård. hon kan verkligen inte acceptera att jag är känslig, eller att man är ledsen för något. hon blir arg om man gråter, allting går att bara "rycka upp sig ifrån", eller "glömma bort".
hon är ingen man gråter ut hos, hon är någon som bitchslappar en och ber en sluta vara en sån jävla pussy. så, när min mamma är ledsen själv, (vilket hänt typ två gånger, när mormor och morfar dött), tror man att världen kommer att gå under.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2005-11-21 18:05
min morsa extrem,, om hon hittar ett papper som jag skrivit så läser hon d direkt,. hon tänker aldrig på att man vill ha nått privat, tex man kan ha skrivit upp ett låtnamn tex "bad weed blues",, sen när man ska argumentera med henne om varför man vill ha pengar till en viss sak är de första hon kommer upp med "man vet ju aldrig vart dom där pengarna går till, __allt__ i ditt liv handlar ju bara om droger" å så frågar jag vad hon snackar om,, så är de bara pga av d där jävla pappret, hon är bäst på att överdriva allt man säger/gör... ännu värre är de när man ber henne sluta städa mitt rum, å så vänder hon på allt, å säger "ahh men jag vill inte äns städa ditt rum mer,, man vet ju aldrig när man hittar en haschkaka där inne" ...

2005-11-21 18:14
Om jag går ut utan att ha borstat eller satt upp håret kommer min mamma med kommentarer som:

"Så där kan du ju inte gå ut!"
"Folk kommer ju peka och skratta åt dig på gatan"
"Tycker du att det är kul att folk tittar på dig som om du vore en knarkare?"
"Om du går in i en affär kommer du ju få vakterna efter dig direkt!"
"Vill du inte att tjejer ska tycka att du ser hyffsad ut?
"
osv..
VARNING! AV FÖR MYCKET SPRIT BLIR MAN FULL. //Tobaksbolaget

2005-11-21 18:18
laga maten själv då jävla snorunge
Om du lever ditt liv efter vad andra tycker så lever du inte ditt liv.

2005-11-21 18:31
min mamma slår ner alla mina framtidplaner i skiten totalt för att sen säga att jag inte har någon gnista, det tycker jag är jobbigt...

http://www.earforcefm.blogspot.com

2005-11-21 18:38
aquasky F15
man blir inte lika trött när man sitter vid datorn, hjärnan hamnar i en slags trans nästan och det är inga problem att vara vaken halva natten. Är man däremot ute och rör på sig blir man trött naturligt och att inte sätta sig vid datorn när man kommer hem gör att man somnar mycket lättare.

Så din morsa har helt rätt

2005-11-21 18:52
Det mesta har ju redan sagts.. jag hatar när min mamma inte litar mig och tror att saker jag ska göra också ska röra sig kring våld, sex och droger som enligt henne är "tabuuuu, jättefarligt.."blabla.. hon säger inte det rakt ut varje gång, men jag vet, man märker att hon tror det när hon frågar vissa grejer ibland. som sist igår när jag skulle på basketträning så fråga hon misstänktsamt (eller mer ett uttal) "vem är det som tränar så här sent på kvällen...?" med tanken på tonen i "frågan" och allt så.... ah.. äh ni fattar..
sen tror hon också ibland att alla är emot henne osv.. jobbigt som fan.. bara massa självömkan ofta och mycket, vilket jag hatar. har växt upp med att se henne gråta tusen ggr..det är inte bra för en barnsjäl ;/
sen är hon alltid orolig vart vi är osv.. som vanliga mammor antar jag..
men hon är min mamma iaf och hon är bäst.

jag nöjjer mig med detta så länge..
här får du lite kärlek

2005-11-21 18:53
6-12-5-23

haha jag vet väl det. men det blir till ett beroende.
det blir liksom tröttsamt när hon väver in det i varje mening hon säger typ.

2005-11-21 18:54
Cheshire_Cat

haha, roligast är ju att det där är exakt samma kommentarer hon drog för mig.

2005-11-21 18:59
fast med variationer på bad folk kommer titta på kmig som om jag vore.

knarkare/uteliggare/hora/luffare/psykfal l är ett par av de saker mamma sagt folk tror jag är.

2005-11-21 19:01
LaQuanda F16

shit va hemskt..låter hur jävla jobbigt som helst..
Real ninjas

2005-11-21 19:51
Bobdalob F60
Nej, du ska laga min mat. Miffo.

2005-11-21 19:56
Inte jag som klagar på min morsa, du har förfan kommit ur hennes underliv, så va glad att du finns
Om du lever ditt liv efter vad andra tycker så lever du inte ditt liv.