I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sean Paul och andra artister som arresterades under årets URF

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2008-08-28 10:16
kaos - Du känner inte att du slår in öppna dörrar? ;)
Självklart skulle det bli lättare att få tag i "schysst" THC om det var lagligt - det skulle ju inte vara kriminellt att odla / sälja.
På samma sätt som det skulle bli lättare att få tag i gratis laglig musik om det var tillåtet med piratkopiering.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-08-28 13:10
Självklart skulle det bli lättare att få tag i "schysst" THC om det var lagligt - det skulle ju inte vara kriminellt att odla / sälja.
På samma sätt som det skulle bli lättare att få tag i gratis laglig musik om det var tillåtet med piratkopiering.

Klockren koppling och liknelse, NOT! Hur snurrar det på däruppe egentligen?

2008-08-28 13:25
Okej, på vilket sätt fattade du inte det där? :D

10-4, over...

2008-08-28 14:19
Mabande: Att du orkar. Du är Whoa´s egna duracellkanin. Jag skulle vilja hoppa in här till din hjälp men jag är alldeles för feg för det.

Vi har iallafall inte "roadblock's" här.

PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"

2008-08-28 15:39
någon har pluggat i högstadiets skolböcker om droger >

AXXEL - Eftersom den illegala droghandeln är nära sammankopplad med både trafficking och vapenhandel så anses "trakasserier av brukarna" ett steg att komma åt den. Om slutanvändarna inte tycker det är värt priset (av att polisen är på en) så sänks marknaden. Om polisen dessutom kan få tag i nån som pekar ut sin kran så är det ett större kap och om kranen pekar ut sin leverantör kan de börja nysta upp än mer. Dock är det ju hittills inte den effektivaste av strategier

så otroligt vist, tack så mycket för informationen. jag hade inte en aning.

2008-08-28 15:44
AXXEL - Beklagar att jag försökte förklara för dig. Visste att jag borde dragit nånting om att "babylon fruktar ganjans helande kraft" för att du skulle förstått, men men...

Högstadieböcker: knappast.

10-4, over...

2008-08-28 21:23
Mabande: Ja för killen jag handlar av han brukar ofta fråga om jag vill köpa hor och vapen samtidigt. Det argumentet var ju otroligt vettigt.
Let the hungry be fed, naked clothed, infant cried for, the sick nourished and aged be protected. Jah Glory.

2008-08-28 22:06
Eftersom det var exakt det jag sa...

Fascinerande att folk som gärna tror att "staten" pysslar gigantiska konspirationer som blandar in i stort sett allt från medicintillverkare till SJ inte kan greppa att organiserad brottslighet kan smuggla både droger och vapen...

10-4, over...

2008-08-29 02:32
Mabande: ja eller så vet man att drogerna inte är smugglade av nån brottsliga. om man bara tänker liiiite längre.
Let the hungry be fed, naked clothed, infant cried for, the sick nourished and aged be protected. Jah Glory.

2008-08-29 09:59
Javisst, de kan ju vara odlade inom landets gränser av någon internationell liga också ;)

10-4, over...

2008-08-29 10:46
Det finns en mängd privatpersoner som odlar också. Det finns en mängd som gör research var drogerna kommer ifrån om man vill. Så allt är inte en härva mabande.

2008-08-29 10:52
Å andra sidan har jag aldrig påstått att vartenda gram cannabis kommer från internationella ligor heller.

Jämför med andra illegala marknader:
- Prostitution: inte alla sexsäljare är utsatta för trafficking, utan en del är "egenföretagare.
- "Svartsprit": inte all illegal alkohol är insmugglad, utan en hel del bränns hemma.
- Vapen: inte alla vapen är insmugglade från tidigare oroshärdar, utan en del är ärligt stulna av smågäng inom landets gränser.

Förstås exemplen? :)

10-4, over...

2008-08-29 11:01
fast den illegala marknaden när det gäller cannabis är inte på samma nivå som när det gäller andra droger. det är bara det jag menar. och klart jag förstår.. =)

2008-08-29 11:17
så jävla gulligt
www.markemusik.se
www.twitter.com/markemusik
http://mekkeriet.blogspot.com

2008-08-29 11:38
easyskanking - Ja, det är ju betydligt svårare att vara "självförsörjande" på heroin än på cannabis :)

10-4, over...

2008-08-29 14:11
mabande, har jag sagt något positivt om droger i den här tråden?

Det jag säger och dom flesta vettiga människor här i landet är att det är slöseri på skattepengar och resurser när man ska sätta in en hel poliskår för att få upp statistiken på ringa narkotikabrott på en festival.

Det förekommer vapen på krogar , ska man börja med "trakasserier av anvädarna" av vapen genom att kropps visitera alla som går på på krogen ?

Det finns ju även mycket folk som har narkotika i blodet/urinet på våra arbetsplatser så ska man "trakassera av anvädarna" där också?
Göra razzier på arbetsplatser och ta med arbetarna sätta dom i ett rum i 3 timmar och låta dom pissa i en burk för att sen få böta 1000kr i värsta fall ?

2008-08-29 14:31
AXXEL - Vad skulle problemet vara att göra punktinsatser mot krogar där man (på sannolika skäl) misstänker att det förekommer illegala vapen?

* "kropps visitera alla som går på på krogen ?"
- Blev alla som var på URF inplockade på pissprov?
Det är en stor skillnad mellan att ta in misstänkta och att behandla alla som misstänkta.

Om någon är misstänkt för brott finns det allt som oftast ingen anledning att inte agera på det.

Trakasserier är inget jag försvarar, dock har jag förklarat ett troligt scenario kring varför det förekommit.

10-4, over...

2008-08-29 15:40
Mabande
jo självklart men ibland så måste man göra det oxå. Glömt nu varför jag skrev som jag skrev men va genomtänkt då.
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet

2008-08-29 21:48
alla blev iofs keroppsvisiterade :D

2008-08-29 22:17
easyskanking - Så polisen kroppsvisiterade 20 000 pers? Eller menar du vakterna vid ingången? :)

AXXEL - easyskankings inlägg påminde mig i och för sig om Firstdays, en hiphopklubb jag brukade hänga på där alla blev visiterade av väktarna efter att några puckon hållit på och taggat sönder stället några veckor i rad.
Har även blivit meddragen till nåt ställe på Stureplan där det fanns metalldetektorer.
Så, helt enkelt, där det förekommer problem bör och kommer åtgärder sättas in.

10-4, over...

2008-08-30 14:25
jämt när man ska in på festivalområdet o campingen så "kroppsvisiterar" dom och "söker igenom" och klämmer väskor, detta är mer för att hitta glasflaskor och sprayburkar och andra otillåtna saker. en femma är ganska lätt att smuggla in på området. Dock lä ju inte detta va något ovanligt för en festival eller konsert
inte målaren tillståndet

2008-09-03 21:55
Igår var det on igen. Lazee och hans crew åkte dit innan han skulle uppträda som förband åt Snoop. Vad fan är det för nazi polis vi har? Detta är rasism på hög nivå!!!
poor and clean

2008-09-03 23:00
Krogarna på stureplan ville ju inte boka Snoop, eftersom att de ansåg att det vore lika med att säga ja till droger (källa: någon av veckans metro) . Känns väll lite paradoxalt då stureplan är ett av de ställena där de florerar mycket tunga droger...
 biffko to di world

2008-09-07 19:44
Torre1
Ja det är en konstig värld vi lever i.
Sen säljer dom ju alkohol där som är en drog,.
inte målaren tillståndet

2008-09-10 16:19
ANTHEM FÖR URF08 kanske???..Passande text iallfall =D

Million Stylez - Police in Helicoptah
If a fish coulda keep him mout' shut, him woulda neva get caught!
Checka bloggen = http://lionesselli.blogspot.com