Mabande P31 det är en hiphopare, tänk petter...
i get more pussy then panty!
Tänk Mange Schmitt, för det var ju tydligen han! PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"
Det förklarar i och för sig var för det inte sas nåt om rap ;) Men i alla fall: en vit svensk "musiker" som blev gripen p.g.a. misstanke om narkotikabrott (enligt egen utsago: fylla). Trist att de inte plockar in Tjack-Hellström dock. 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Håkan är väl ändå inte så tjackig av sig längre.. det var väl mer förr i tiden. Intressanta artiklar ang ämnet. Notera att detta är första året Yared Tekeste offentligt går ut med kritik mot polisens agerande. http://www2.unt.se/avd/1,,MC=77-AV_ID=785613,00.html http://www2.unt.se/avd/1,,MC=77-AV_ID=785401,00.html
Vissa av artisterna var så arga att de tänkte demonstrera utanför polisstationen under natten till lördagen. Jag lyckades dock avstyra det. - Synd att han avstyrde det, för det hade nog kunnat få bollen lite mer i rullning :)
10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
CITAT: "För övrigt inte bara reggaefolk som blir plockade: http://www.expressen.se/noje/1.1244848/polis-tog-stjarnan Ledsen att jag länkar till skittidningen Expressen, men ändå :)" roligt att det togs upp en artikel om en "artist" som åkt fast, varför nämndes inte namnet på denna artist i tidningen om han nu blivit arresterad när man nämner Sean Paul i varenda tidning i landet, för till trots så har dom inte funnit något gräs hos Sean utan han blev tagen för misstanke om brott, även om han har thc i sitt blod kan han lika gärna ha rökt i Amsteram för flera veckor sedan, det är inget brott... som sagt skillnad på folk och folk, såvitt jag vet får man väl inte nämna en persson vid namn om personen ej har blivt åttalad, eller? CITAT 2: "Hur jag förklarar en whoaits överdrivande om narkotikapåverkade överklassbarn? Jadu, först så vill jag se lite ordentlig statistik på det hela. Jag ser det som en självklarhet att folk ska behandlas exakt likadant, men hur ska jag kunna se till att det är så? I det här fallet så är jag, inte "glad" men jag hoppas ni förstår(tveksamt dock), att artisterna inte seglade över lagen utan behandlades som resten av människorna på festivalen. Om det nu är som någon över säger att det var 30 000 så kallade "brats" som knatade runt roliga på näsgodis sä är det där felet ligger, inte i att Sean Paul fick visiteras och förhöras, det mina vänner, var rätt." du är helt ute och cyklar, vi diskuterar väl inte om marijuana eller "näsgodis" är olagligt eller inte, det som diskuteras är svenska polisens beteende på uppsala reggae festival och varför inte andra subkulturer och musikstilar blir behandlade på det här sättet... jag ifrågasätter varför polisen inte arresterade folk i samma grad som i uppsala när det faktist var helt uppenbart att en stor procent av publiken på 080808 var drogpåverkade
http://www.youtube.com/watch?v=Dni1_xbLl5I Bitty Mclean with Trinity Sound ...
by the way, sean paul har redan spelat in en låt angående detta som i skrivande stund passas runt till soundsystems i hela världen...Att dom tog Sean Paul mfl. har även varit huvudnyheten i Jamaicas alla större tidningar den här veckan kolla även in you tube klipp från sundance festivalen som avslutades i helgen i Holland, fett med tal från artister angående polisens betende i uppsala...
http://www.youtube.com/watch?v=Dni1_xbLl5I Bitty Mclean with Trinity Sound ...
Jag måste verkligen ha missat att jag började diskutera om dessa narkotikaklassade saker ska vara olagliga eller inte. Eller så tolkar du nog in fan och hans mormor i mitt inlägg. Men om du läser mitt inlägg igen så borde du, kanske, möjligtvis se att om det nu var så att det gick runt massa brats påtagligt "höga" och det inte fanns en polis i närheten eller att ingen blev medtagen, vilket jag betvivlar starkt, så tycker jag att det var fel. Men jag tycker fortfarande att det var mer eller mindre rätt att ta in SP för förhör.
dj-flash * "såvitt jag vet får man väl inte nämna en persson vid namn om personen ej har blivt åttalad " - Det är inte olagligt att skriva ut namn på en misstänkt, dock är det enligt de pressetiska reglerna rekommenderat att undvika om det inte är av "allmänintresse". Främsta orsaken till att namnet på rapparen inte nämndes i artikeln är nog f.ö. att det är en svensk medborgare som inte bara var på besök i landet över helgen. 10-4, over...
skriv sean paul sweden på google. sköna träffar där väääldigt många tar upp detta.
Väldigt löjligt att hoppas att en artist ska åka dit. Jag är besviken Mabande! PZ
gäsp..
45 clash är fett underskattat
sean paul - highest grade
Sean Paul borde blivit gripen för usel underhållning istället. Fy fan så kääs det var. PZ
Min pojkvän va en av artisterna som skulle köra på festivalen..självklart blev både jag o han stoppade av två civilkrimmare o vi blev kollade...to make a long story short, han fick tömma sina fickor o han hade köpt två koptiska kors där inne på festivalen....polisen som ser hans två kors, skriker till sina kära arbetskamrater medans han backar ifrån oss (som att vi vore två kriminella psykopater) att det är rakblad!!! "Aaaahaa där ser ni, ett rakblad...han har rakblad!! ...så jävla ignorant!!!!!!
If a fish coulda keep him mout' shut, him woulda neva get caught! Checka bloggen = http://lionesselli.blogspot.com
Haha, fyfan så dumt. Men vad är koptiska kors? Är din pojkvän Sean Pauls livvakt? PZ
Etiopisk orthodoxa kors var det väl Lioness? /Judah
Christ love!
Då vet jag vad det är! PZ
Men jag tycker fortfarande att det var mer eller mindre rätt att ta in SP för förhör Vilken idiot tråd detta blivit, adminsarna ovan sitter o försvara polisens agerande iin i absurdum. Kan man väl räkna ut Big Brothers Lindas hjärnkapacitet att Polisen är på URF och bevakar, döööhh! Men det är ju deras agerande, bemötande som är helt förkastligt. Svensk polis och liknande myndighetsutövare har inte den erfarenhet att hantara sånt på ett bättre sätt tyvärr! Men man ska helt klart kräva att sådana myndigheter rensar ut köttskallarna till bonnläpps rasister.
* "polisen som ser hans två kors, skriker till sina kära arbetskamrater medans han backar ifrån oss " - Skulle kunna bli grundstenen för ett diskussion om att poliser är vampyrer ;) Men, som sagt, riktigt trist att de inte kan vara professionellare : /soulable - Vad är det för fel med att önska att en "artist" som ("ryktesvis") håller på med tyngre droger ska åka fast (och förhoppningsvis in på rehab)? Forward - Har "adminsen" försvarat polisens beteende ? Nej. Har ett par pers (varav en råkar vara moderator och råkar vara en admin) försvarat gripandet av misstänkta ? Ja. Håll reda på fakta så slipper du få hjärtattack ;) 10-4, over...
Har "adminsen" försvarat polisens beteende? Nej. Har ett par pers (varav en råkar vara moderator och råkar vara en admin) försvarat gripandet av misstänkta? Ja. Misstanke som misstanke, alla ska behandlas lika på den punkten .Sean Paul fick visiteras och förhöras, det mina vänner, var rätt. Men släpp sargen nu, klart att det kryllar av ainas och bevakar URF, men det är sättet dom utövar sin makt på, sitt agerande som är helt förkastligt. Och vadå alla ska behandlas lika, tror man här att alla behandlas lika? Vilken verklighet lever man i då?
Okej, jag konkretiserar det än en bit då. Observera noga att nedanstående inte bara gäller denna situation, men ändå tar upp det som sagts i den här diskussionen: 1. Om det fanns en misstanke mot någon om drogbrott så bör polisen försöka säkerställa den (exempelvis genom att plocka in hundar som får sniffa runt) och om de kan fastställa att misstanken är rimlig (exempelvis genom att hundarna markerar på personen eller personens tillhörigheter) så är det okej om de plockar in honom / henne. Oavsett om det är din favoritartist eller nån av "babylons" riksdagsmän. 2. Om det finns en misstanke om drogbrott mot en eller ett par personer så bör polisen inte rusa in med dragna vapen på semi-allmän plats och göra sitt bästa för att skrämma livet ur folk som bara råkar vara på plats. 3. En misstanke om drogbrott ska inte väckas bara för att en person spelar en viss typ av musik. 4. En person som propagerar för drogbruk och även poängterar att han / hon själv använder kan inte riktigt gnälla över att en misstanke väckts utan att förlora i trovärdighet. Så, för att sammanfatta: Jag släpper sargen när du slutar vifta vilt omkring dig med klubban och börjar sikta på pucken. 10-4, over...
Rykten schmykten, vad har du fått det ifrån? Han har väl "talat ut" någon gång om strulet i sina yngre dagar men är vad jag vet ren. Sen tycker jag smått om honom och jag vill honom inget ont och ogillar alla som vill det. PZ
BABY-SLM Tack Judah...du har alldeles rätt =)
If a fish coulda keep him mout' shut, him woulda neva get caught! Checka bloggen = http://lionesselli.blogspot.com
Uppsalapolisen har länge velat stoppa reggaefestivalen. Känns verkligen som de var speciellt ute efter sean paul, så kan man läsa i aftonbladet "Superstjärna fast för narkotika" Varför grep de honom inte när han var på skansen? Ne de har ju inget med reggae att göra, varför ska de stoppa skansen? Förmodligen vill polisen göra skräckexempel för kidsen där ute, men detta får ju motsatt effekt. Folket börjar misstro och tycka illa om polisen, vad tjänar egentligen polisen på detta förutom att ge festivalen dåligt rykte? Man läser ingenstans om hur trevlig festivalen är i övrigt utan bara det drogrelaterade. Reggaen är ju rätt mycket underground och precis som med de gamla ravefesterna gör polisen allt för att stoppa det. Det är bara ett krig om vem som har rätt, handlar inte om rättvisa eller något... Ingen vågar ju prata om att avkriminalisera istället... detta kriget kommer leda till mycket mer negativa effekter än positiva. Varför ska någon förbjuda mitt te bara för de dricker kaffe?
Vadå behandla alla lika!?!? Snacka skit. Hur kan ni tycka att artisterna blev behandlade som vanliga människor? Var ni där eller? NEJ JUST DET! Om ni va det så vet fattar jag inte hur ni har kunnat missa detta. Artisterna blev sjukt särbehandlade och inte på ett fördelaktigt sett. Jag vågade knappt vistas backstage alls. Det finns en backstage, sen finns det även ett område i backstageområdet, bakom stora scenen, där artisterna arrangörerna o vissa reportrar kan hålla till, en stund innan och en stund efter giget. Varför måste polisen storma in där? Mitt i omklädningsrummen och folks tillfälliga "vardagsrum eller arbetsrum", eller vad man nu vill kalla det, samt upp i folks hotellrum. Det var helt sjukt farligt att vara vanlig festivalbesökare men jag tyckte det var ännu värre att vistas backstage vid flera tillfällen. O varför måste man gripa (som alla redan sagt iofs) en person som vistas i landet ett par timmar/dagar och samtigt uppträder diskret (bortsett från all fet propaganda från scenen) genom att sitta lungt på sitt hotellrum eller VIP-backstage utan att visa för varken deras fans eller för polisen vad dom håller på med (ja, jag vet att det pratades friskt om växten cannabis sativa från scenen). O herregud, ja det är olagligt, men HERREGUD! Vi snackar ganja. har ni glömt det? e det helt omöjligt att låta vissa brott passera lagens långa arm?! haha att jag ens orkade. nu blir jag tvungen att logga in o försvara mina argument i 2 veckor... suck.. ska bli kul att höra ett par till krystade o löjliga argument om hur bra det är att artister som knarkar växter åker dit och får sitta inspärrade i timmar...
Peace inna mi heart and Spliff inna mi mout´!
Forward, word up på det du säger.. jag var inte på URF (sån tur va) men att polisen lägger ned sina resurser på att ta in 250 pers och titta i deras urin istället för att bekämpa kriminalitet som är deras jobb är för mig ett stort skämt. hoppas inte det här förstört så mkt för URF att det kommer påverka festivalens framtid..
... kanske att man kan hoppas att det förstörde så pass mycket att festivalen blir på annan ort nästa år?
biffko to di world
Jag ser det som en självklarhet att folk ska behandlas exakt likadant, men hur ska jag kunna se till att det är så? I det här fallet så är jag, inte "glad" men jag hoppas ni förstår(tveksamt dock), att artisterna inte seglade över lagen utan behandlades som resten av människorna på festivalen. first up: partillo - ORD
var precis det jag tänkte säga. om snuten vet att en viss procent av festivalbesökarna röker gräs, kan dom springa runt i timmar och försöka lokalisera de skyldiga.
ELLER så kan de ju för enkelhetens skull bara storma in backstage och plocka några gratispoäng eftersom man kan va rätt säker på att folk (artister) tar sig ett bloss eller två där före och/eller efter spelning.. som att ta de lösa pinnarna i plockepinn.
det är ju glasklart att polisen har extra bevakning på reggaefestivalen så de kan plocka folk till höger och vänster för "knarkbrott" så att de kan skina lite inför samhället åsyn. medelsvensson kan lugnt luta sig tillbaka i sin falu-rödfärgsmålade stuga och tycka "åhh vilka duktiga poliser vi har i det här landet som rensar upp bland avskummet". det är ju iaf den effekten polisen tror att detta får. i realiteten vänder de en hel subkultur och en stor del ungdomar och vuxna mot sig för ett litet skitbrott som inte hade rört nån i ryggen om det passerat. har svårt att se hur det skulle skada det svenska samhället om sean paul eller nån av de andra artisterna röker en spliff på sitt hotellrum.
Det är dags att rensa upp i poliskåren att höja kraven för nya poliser, att städa upp bland rötäggen och förmå dem att agera på ett förnuftigt vis istället! skrockigt att jag läste häromdan i nån tidning att det förmodligen (på den nya fina regeringens initiativ) kommer släppas på kraven för att komma in på polishögskolan i framtiden (såsom personlig lämplighet, fysiska krav mm), bara för att polisen vill ha en större representation av minoritetsgrupper i styrkan, dvs typ kvinnor och invandrare.
-
personlig lämplighet , SKÖJAR DU MANNEN!? det borde fan va grundkravet i att få ansöka över huvud taget!! det borde också vara det som genomsyrar tänket inom polisen; att man ska vara psykiskt stabil, empatisk, fördomsfri (jaja i den mån det går iaf..) etc etc.
absolut bra att man inom polisen eftersträvar att rekrytera folk från minoriteter så att kåren bättre speglar hur samhället ser ut, men man kan ju fan inte släppa in dessa personer om de inte passar för uppgiften! kvotering - tack men nej tack!
helvete snart har vi la 13-åringar i rikstan med för barn och ungdomar är ju ganska underrepresenterade där..
svälj huvet jävla högernötter.........
www.myspace.com/roughlynx
oj då ,visste inte att det var såhær jævla rørigt i år....aja får la bli
Länk till http://www.raggapak.dk i fortsættningen dær det ær frid o frøjd mellan vakter och røkare
http://soundsof051.com/
själv befann jag mig på festivalen reggae sundance i holland som pågick under samma helg som urf, dit kom många av artisterna som hade uppträtt i uppsala och när groundation på lördagskvällen högt och tydligt talade om för publiken att alla bandmedlemmar hade gripits och blivit tvingade att ge blodprov i uppsala kvällen innan gick det först som en kall ilning längs min ryggrad, jag har aldrig skämts så mycket för sverige som jag gjorde då... efter groundations spelning talade nästan alla artister jag såg om hur de själva eller andra hade behandlats illa av den svenska polisen. efter dessa upplysningar var sveriges poliskårs vidriga beteende det givna samtalet bland samtliga festivaldeltagare, och sveriges brist på respekt och kulturell välvilja kommer länge att vara ett stort samtalsämne inom reggaevärlden, om vi har tur, kan detta kanske leda till en stor, öppen debatt där man en gång för alla reder ut frågan om det är rimligt att lugna, fredliga människor grips, hånas, förnedras och antastas av den svenska polismakten, enbart på grund av bruket av en växt, som alla FRIGÅENDE HÖNS vet, aldrig har gjort en fluga förnär. jag kan för alla som är intresserade varmt rekommendera festivalen reggae sundance, för alla som tröttnat på den hårda attityden sverige har mot kultur och frihet. reggae sundance är en festival där alla är välkomna, vare sig man röker cannabis eller inte, i holland är det nämligen lagligt att inneha mindre mängder cannabis för eget bruk.
jalla mohammed<br> abooooo
...Om det finns en misstanke om drogbrott mot en eller ett par personer så bör polisen inte rusa in med dragna vapen på semi-allmän plats och göra sitt bästa för att skrämma livet ur folk som bara råkar vara på plats. ..En misstanke om drogbrott ska inte väckas bara för att en person spelar en viss typ av musik... Du inte förstå riktigt. När detta du beskriver händer så ställer jag upp!
Det är väl på det viset att man trots allt faktiskt inte får röka gräs i Sverige oavsett hur snäll och lugn man är. Att polisen agerar oschysst samt prioriterar konstigt är förstås tråkigt när det finns betydligt värre brott att begå, men summa sumarum - se till att skippa spliffen på URF så slipper vi smutskastningen och de står på sikt utan jobb.
www.combatsound.com Barhäng med Combat Sound på Pleasant varje månad!
"...för alla som tröttnat på den hårda attityden sverige har mot kultur och frihet ." Snälla sluta.
www.combatsound.com Barhäng med Combat Sound på Pleasant varje månad!
När det gäller narkotika är det naturligtvis väldigt mycket om man jämför med en vanlig helg i Uppsala. Men det är värt att notera att vi inte har några våldsamheter i samband med festivalen. På en cityfest är det mer fylla och slagsmål / Uppsalapolisens presstalesman Christer Nordström till TT.
Uppsalapolisen målar alltså
inte upp URF som ett sånt monster som vissa verkar vilja få det till att de gör.
Ett till citat:
"
I ett förslag till kommunstyrelsen skriver (vänster-)partiet att Uppsala kommun måste bli bättre på att informera om drogers negativa följder och om kommunens drogpolicy. Partiet tycker också att kommunen bör finnas på plats vid alla stora evenemang där unga deltar, inte bara reggaefestivalen, för att ta sitt ansvar i det drogförebyggande arbetet. "
/
unt.se AXXEL * "
att polisen lägger ned sina resurser på att ta in 250 pers och titta i deras urin istället för att bekämpa kriminalitet som är deras jobb är för mig ett stort skämt. "
- Ja du, i Sverige klassas det fortfarande som kriminellt att inneha / bruka cannabis, så du kanske kan göra om ekvationen? ;)
Forward - Okej, exakt vad var det du missade i mitt förra inlägg?
peter-rabbit - Om det nu är ett välkänt faktum att polisen vill få stopp på festivalen och att de gör räder med fokus på cannabis: varför går inte arrangören ut med det till musikerna?
Ett eller två år med misslyckade trålningar backstage skulle få Uppsalapolisen att skämma ut sig (än mer) och arrangören kunde slå på stora trumman om trakasserier mot festivalen, men så länge polisen kan hitta en enda joint eller dimebag backstage kan (och kommer) de att säga att insatsen är berättigad.
10-4, over...
så jävla löjligt sverige e fan det enda landet detta skulle hända
www.markemusik.se www.twitter.com/markemusik http://mekkeriet.blogspot.com
du menar att detta inte motverkar vare sig kultur eller frihet?
jalla mohammed<br> abooooo
Beror helt av vilken kultur och vilken frihet du menar. 10-4, over...
Mabande, problemet är ju att även om snuten inte skulle hitta någonting bakom scenen skulle dom ändå ta in folk för provtagning, prover som ofta skulle vara positiva. Även om personerna inte rökt i Sverige.
Mabande jo, men det jag menar är att det finns ju värre kriminalitet att lägga resurser på. ska vi sätta 3 poliser vid varje övergångställe och låta dom kontrollera så ingen går mot rödgubbe ?
AXXEL: Med tanke på att fler dör varje dag av att ha blivit överkörda än på grund av cannabisbruk kanske det inte vore en så dum idé...
Typ Dopingpolisen kommer. "Det är fusk att dopa sig för att må bra" Kanske måste snart alla reggaemusiker rapportera var dom repar ifall om att ganjapolisen vill göra ett oannonserat besök och nosa i din pissränna. Har jag fått en släng av Pekinginfluensan måhända? Varför görs inte en undersökning i all välvilja om hur cannabissituationen ser ut i landet? Med lite vanlig jävla vetenskaplig inriktning. Finns det verkligen ett politiskt mandat att genomföra såna här terror-räder mot fredliga människor? Vari finner polisen någon hotbild.....mot samhället ? eller ......whatever....... - Det är ju liksom ingen blodig revolution på gång. Eller har jag missat något? Håller kanske någon på att förlora greppet om slaven kanske ? Remember this: Namnet "hashish" kommer från arabiska för assassin or assassinator. Det gavs till lönnmördare som var på mördaruppdrag (som tydligen flera ur arabfolken tvingades till). Det sades döva de jobbiga känslor som mördarna bar med sig hem. Rikliga mängder "skrevs ut" för att hålla dessa med mördarångest i schack och det var frid och fröjd i samhället. Men...... Det vill inte det svenska humana samhället. Att slaven ska må bra ?! Då är han ju ingen slav längre! Tjuvlyssnat i pissbunkern på URF: - Yes Masta - I will piss (on You) Masta - Lock me up Masta - I will still smoke Masta AND Piss on You Masta aäh, jag kanske bara drömde det....
Tippa X3 Hasheesh betyder gräs på arabiska.Och assasin kommer från ordet hasheesh De kallades Hashasheenerna..Alltså inte tvärtom att Ordet hasch kommer från assasin..'menar inte att vara jobbig men jag var tvungen att rätta dig..annars vill jag bara säga FUCK THE POLICE..
Gurraa - Japp, många skulle fortfarande testa "positivt", men det är en stor skillnad för festivalen att kunna säga "tyvärr så har folk haft med sig och rökt här" eller "tyvärr verkar ju en del ha rökt innan de kom hit, men de flesta har flugit direkt från länder där det inte är ett brott att intoxikera sig". Istället för att "festivalen är ett drognäste" (i bästa aftonbladetrubrik) så blir det att musikerna är "lite oansvariga" ;)AXXEL - Eftersom den illegala droghandeln är nära sammankopplad med både trafficking och vapenhandel så anses "trakasserier av brukarna" ett steg att komma åt den. Om slutanvändarna inte tycker det är värt priset (av att polisen är på en) så sänks marknaden. Om polisen dessutom kan få tag i nån som pekar ut sin kran så är det ett större kap och om kranen pekar ut sin leverantör kan de börja nysta upp än mer. Dock är det ju hittills inte den effektivaste av strategier. Tippa * "Varför görs inte en undersökning i all välvilja om hur cannabissituationen ser ut i landet? Med lite vanlig jävla vetenskaplig inriktning. " - Menar du en undersökning om hur många det är som röker eller hur accepterat det är? "ARS Research har intervjuat 400 ungdomar från hela Sverige i en webbpanel under maj 2007. Hela 24 procent svarar att de tycker att det är okej att folk provar marijuana eller hasch, 24 procent är neutrala och 51 procent ogillar det. Bland hela befolkningen tycker 3 procent att hascheller marihuanarökning är okej, enligt en undersökning gjord 2005. " "Inställningen till att prova hasch eller marijuana skiljer sig åt mellan de ungdomar som bor i storstad och de som bor i övriga Sverige. Hela 32 procent av ungdomarna i storstaden tycker att det är okej med cannabisrökning, medan 17 procent i övriga Sverige tycker att det är okej. Acceptansen är vanligare bland killar än bland tjejer. " Citaten kanske kan ge lite svar även då underlaget i ARS undersökning är lite väl klent för att kallas statistiskt säkerställt. * "Finns det verkligen ett politiskt mandat att genomföra såna här terror-räder mot fredliga människor? " - Att gripa och testa misstänkta finns det ett klart mandat för både politiskt och juridiskt. Även folkligt (eftersom medelsvensson tycker att thc är en livsfarlig drog). * "Vari finner polisen någon hotbild. " - Se ovanstående kommentar till AXXEL. Sen så är ju inte diskussionen om legalisering av medicinsk / terapeutisk marijuana relevant för en diskussion kring gripandet av folk som rekreationsröker. 10-4, over...
Det är väl på det viset att man trots allt faktiskt inte får röka gräs i Sverige oavsett hur snäll och lugn man är. Att polisen agerar oschysst samt prioriterar konstigt är förstås tråkigt när det finns betydligt värre brott att begå, men summa sumarum - se till att skippa spliffen på URF så slipper vi smutskastningen och de står på sikt utan jobb. Dööh, självklart! Det jag blir trött på är myndighetens uppförande eller hur dom helt enkelt beter sig.
vi måste förstå att det gröna e väldigt VÄLDIGT farligt för babylon. sverige e allierade med usa å vi är ett bra testland. så rädda å snabba på att peka på andra. säga ja till alla kameror(jag har inget å dölja).fra å såvidare. hörde från säkra källor att cia e påkopplade. så what to do? love will win this holy battle... visst ere skönt å veta big up alla sköna.. flytta urf till holland. klä ut alla gäster till poliser
radiOaktiv
Grattis till en plats på "Topp tio förvirrade inlägg i den här tråden" ;) 10-4, over...
Det är pinsamt, men när cannabis beskrivs som en tung drog i samma mening som kokain i artikeln som var på löpsedeln i Metro idag kan man inte förvänta sig något annat :(
Mabande Väldigt kloka ord men jag tror att mycket handlar väl om det skulle bli en legalisering av marijuana. Så skulle det bli lättare att få tag på "gräs/hasch" utan att stödja "skumma typer" lättare att odla hemma, coffeshops etc etc. På så sätt skulle det "det fula fiskarna" som finansierar mycket av sin verksamhet på cannabissmuggling och försäljning tjäna pengar på det. Självklart skulle inte trafficing, vapen och andra hemskheter försvinna. Visst finns det risker med marijuanarökning det är helt klart bättre att inte bruka det precis som alkohol och tobak. Men marijuana är ju det som är minst skadligt för lever, lungor och hjärta. Tycker nog ändå sverige ska kolla över vår "marijuana lag"
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet