I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

13/10 - Bone thugs -N- Harmony @ BERNS Salonger [INSTÄLLT]

Klubb & Konserter - Stockholm

2007-10-12 12:55
"Till alla er som har köpt eller tänkt gå på Bone thugs n Harmony konserten
på Berns imorgon lördag den13 oktober vill vi meddela att konserten är
inställd. Vi i Sverige och alla andra i Europa har totalt blivit lurade.
Bone thugs n harmony har ställt in alla konserter de skulle ha haft i
Tyskland, England, Holland, Frankrike, Norge och Sverige. Vi tar på oss
skulden och ber om ursäkt för det inträffade. Vi ber er också att ha
överseende för detta. Köpta biljetter går från och med idag att lösa ut på
sedvanliga försäljningsställen. Observera att biljetterna måste lösas ut
senast den 13 november 2007, det är därför viktigt att ni hämtar ut köpta
biljetter senast 13 november.

Har du frågor angående detta, tveka inte att ta kontakt med oss. Maila till
[email protected] eller [email protected]

Hälsningar LMDS the society "
THE SWEDISH MIXTAPE CARTEL
http://www.twitter.com/djcrona
http://www.facebook.com/djcrona

2007-10-12 13:00
....
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-12 13:02
Då återstår den stora frågan.. Kommer dom nånsin komma hit? Fan jag är så jävla besviken alltså
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-12 13:09
eller den andra stora frågan, kommer vi få pengarna tillbaka...?
Beats:
www.myspace.com/batongboaproductions
www.soundclick.com/batongboaproductions

2007-10-12 13:10
Ser ju ut att vara enkelt av vad man kan läsa av texten, frågan hur lång tid och hur smidigt de går bara.

2007-10-12 13:15
"Nikkelz" skrev i DJ-Finest gästbok

"Ticnet står inte för inställda evenemang.

Jag kan inte hämta ut pengarna på ATG där jag köpte dom heller."

så jag antar att det blir världens jävla krångel med detta också..
Beats:

2007-10-12 13:31
dumt av oss att lita på en inkompetent och oseriös arrangör från första början
Din hojtlåda är tom.

2007-10-12 13:32
Jahapp då har jag bara en sak att säga till Dj Finest: "Hate to tell i told you soooooooooooooooo"

Ska bli roligt om Dj Finest kommer ut med den verkliga faktan, vilket jag tvivlar på efter att fått höra vad som gick ner. Killen o hans eventbolag är slut! ya heard?
"Hiphop är som lösviktgodis, man plockar sina favoriter " <br>

2007-10-12 13:32
ursäkta let me re-frase that:

"Hate to say i told you sooooooooo"

2007-10-12 13:45
dj finest sa att det var 100% att dom skulle komma :) så ticnet ljuger nog ;)

2007-10-12 14:02
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!!!!!!!!!!!!!!!!

2007-10-12 14:13

vi kommer att lägga ut en pressrelease med en förklaring till detta.

lmds var på plats i usa och de är fortforande där.

management har inte äns velat träffa oss och vi kommer lägga ut hela historian inom kort där ni får hela sanningen bakom detta helvete.

Vi beklagar detta och tar på oss självklart skulden.
Vi återkommer med en mer detaljerad inlägg inom kort.

2007-10-12 14:19
piiinsamt
Don't Give Props To The Devil

2007-10-12 14:40
Jag ringde till Ticnet och de bekräftade det som alla redan sagt här..

so.. yeah..

Visste väl det.. too good to be true.. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Helvetes piss!!!!!!!!!!!!!!!!!

Och enligt honom på Ticnet så blir det inte av någon annan gång heller.
Skumt om det blir av i GBG, jag frågade inget om det.
Biljetterna går att återlösas på alla ATG ombud.

Skandal hela grejen.. hur kan man få upp folks förväntningar på det här sättet.. they say that a broken heart hurts.. well. they are right!

2007-10-12 14:43
haha vilken cirkus...
skriv kort, helst inte alls
Manager

2007-10-12 15:07
hahahaha
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-10-12 15:36
knew it
WWW.DUBCNN.COM<br> WWW.DUBCNNAGENCY.COM<br> WWW.DUBCNN.SE

2007-10-12 16:17
(Gbg ocksån inställt)

2007-10-12 17:07
Andra gången det blev inställt.... fan vad jag är deprimerad.. hela helgen är förstörd, hela månaden och allt annat är förstört.
har känslan av att det knappast kommer att bli en tredje gång... dvs. att Bone troligen inte kommer att komma hit.

Ska se bone 1 gång innan jag dör. Blir väl USA nån gång då...

skit!!!!
Har din brud adamsäpple?

2007-10-12 17:37
sveska rap scenen e keff förderar den chilenska
Toastare

2007-10-12 17:37
Jag hoppas ni förstår att konserten i Göteborg också är inställd..
Jag skyller allt på Emma!

2007-10-12 18:29
Spotten:

Jag känner likadant, allt känns meningslöst just nu :( tomt.. i hjärtat..det här kommer att kännas en lång tid framöver..Hela helgen är körd and NOTHING can replace it :S

USA? Det är bara att haka på med mig och Gambino ("Seven") ;) We are on our mission: to hunt Bizzy (and Bone Thugs) down!

2007-10-12 19:10
äh så bull
WWW.DUBCNN.COM<br> WWW.DUBCNNAGENCY.COM<br> WWW.DUBCNN.SE

2007-10-12 20:05
hahahah denna spelning kommer ALDRIG bli av :D

2007-10-12 22:13
ni har inte tänkt på att bone kanske inte är intresserade av att åka hit å lira..   det behöver ju inte ha ett skit med arrangörerna att göra..  tycker dem verkar rätt arroganta som artister ändå..
mama said knock you out

2007-10-12 23:24
We're not against rap. we're not against rappers but we are against dj finest and his activity! 

vilken skojjare han e värd en armbåge för detta.. 

2007-10-12 23:49
hahahaha fan vad hemskt

2007-10-13 00:52
Vf har djfinest med detta å göra?????

INSE BONE HAR STÄLLT IN HELA SIN EUROPA TURNE

2007-10-13 02:07
IMMOB X0

detta har väl knappast något att göra med den svenska rap scenen.... det är ju amerikanska artister vi pratar om, och jag måste säga att jag inte blir det minsta förvånad över att Bone ställde in även denna spelning.
djsilenceblog.blogspot.com // www.dj-silence.com //

2007-10-13 07:51
handlar inte om bone själva ställt in eller inte..varför sitta och säga en massa shet som tex "officielt besked kommer från MIG inatt" osv?

2007-10-13 09:35

vi har integ ett upp än det e darför... tror du att jag vill hålla på med en projekt i 6 mänader för att inte avsluta det ? på grund av att vi blir lurade ???

2007-10-13 11:56
Dj-Finest P23

Vi har förstått av texten nån postade tidigare att alla arrangörer blivit "lurade".. men på vilket sätt har ni blivit lurade?

Självklart kan artister ställa in och managers kan missköta sitt jobb, göra misstag osv.. men snacket går att ni blivit lurade? På vilket sätt då? Jag känner mig väldigt lurad.. :(

2007-10-13 12:15
nä afn jag e en lång fan men nu e det nästan så att jag bojkottar dom.. Skiter i trogna ans 2 jävla gånger nr man laddat upp sig och allt.. fuck Bone.. Ingen bra mentalitet om man vill få kärlek från folket..
Säg Whalla!?

2007-10-13 15:00

NÅGON SOM VET vad man ska göra med sin göteborgsbiljett från 1 juli???.
försökte lösa in den häromdan men d funka inte. tjejen i kassan ringde upp ticnet o sen storans scen där konserten skulle vara,, dem sa att d fick gå max 1 månad sen vare försent att få cashen tibax..

fan någon som vet vem som e skyldig mig dem 400 spännen,, e riktigt lack!!

tacksam om ngn har nå gott råd

peace

2007-10-13 17:32
Vafan är det frågan om? Är det arrangören som är helt jävla värdelösa eller är det bone thugs som borde få en känga i röven? Trött jag blir
Don't call me a backstabber, I stabb you in the face
Rappare

2007-10-13 17:36

det lustiga är att om det inte vore för internet hade jag inte ens vetat om att det var inställt

http://www.myspace.com/bizzlebeats

2007-10-13 17:37
Näe. Men det är ju nå jävla fuffens med dom här jävla luffarna till arrangörer tror jag. Förra gången det ställdes in så fick man ju fan inte tillbaka pengarna. Jävla idioter. Jag har mord i sikte
Don't call me a backstabber, I stabb you in the face

2007-10-13 20:34
RudeGyal:

En som vet hur det känns!

Många inne i den här tråden skriver massa skit och fattar inte hur det känns. Sitter och lyssnar på Bone nu och man kan inte ens visa ett leende.

Och RudeGyal, holla at me. skulle vara fett!
Har din brud adamsäpple?

2007-10-13 23:59
vadå lurade va gaggar du om kan du va seriös o säga sanningen pisamma dj ugly

2007-10-14 11:40
haha så det blev inget? Vad förvånad jag blir

Rappare

2007-10-14 12:05
Men hur blir det med dom biljetter man har kvar från den FÖRRA turnen som blev inställd? kan man ens få cash för dom längre?
http://www.myspace.com/bizzlebeats

2007-10-14 14:22
hade jag inte råkat hitta denna tråd här på whoa som jag var medlem på för typ en månd sedan, hade jag stått i sthlm och betalt tågbiljetter och åkt 2 timmar dit för att vänta 3 timmar till... för att sedan byta bort mina dc skor till en som tog ledigt från jobbet BARA för att hämta mig på natten efter spelningen...
osnyggt skött!
Beats:

2007-10-15 02:13
There were a few fans that asked if I could contact Bone to find out what was going on and why they didn't show up to their shows in Europe and this is straight from Layzie.

He said everything was cancelled because the promoters were trying to play games with their money and paying them. The promoters never booked the flights that they were supposed to for Bone to come to Europe, Bone was all packed up and ready to roll but the promoters were full of shit. The promoters never did one thing that they said the would do and Bone felt it was too risky to go over there with some men that didn't honor their word.

Layzie says; "Our apologies to our fans but we can't move if our business is not right. Until we can find promoters that handle their business more appropriately, everything is off. We will try to do something special for our fans over there...we realise this schedule has had many changes but it's beyond our control".

So basically it's not their fault, it's the fault of the people who called Bone over to do the shows. They wanted to be there and were all ready to be there but the agreements that were made weren't fufilled on the part of the promoter.

från http://www.btnhboard.com/forums/showthread.php?t=121523
Don't Give Props To The Devil

2007-10-15 04:02

ok so om det är så de vill ha det är får ni en mer detaljerad statement om dagens situation.

Första turnen gick snett på grund av att vissa arrangörer betalade för sent och bones förra mangement var slöa mellan olika förhandlingar.

Sen fixade vi om röran fixade amsterdam och när det var dags för kontrakterna i augusti så visade sig att siffrorna inte stämde.
Helt plötsligt var det ett högre belopp.

Sen försvann agenten och mangern. Respektive mr. jamie fucking thief adler och steve lobel bones lojala manager sen 10 år tillbaka.

De flesta här inne vet att dessa människor var inblandade från första början.

En vecka gick sen två. Ingen hörde nått frånn dessa människor och de vägrade svara telefon samtal eller email. For no reason.

Jag packar åker till usa och träffar gruppen. De var på turne utan manager...

De berättade för mig att jamie och steve blev sparkade den 28 augusti, och att jag skulle tala med deras nya manager, en tjej som heter cassandra from gamla ruthless records.

Jag åker hem med ett löfte som gick så är:

We will make sure you can issue those new contracts with our new mangement asap so make sure you call her and we will be there !

Hemma i gbg...

Ingen svarar och det går vecor igen...

Tills vi får reda på att de pengarna som jamie och steve har fått från europa är borta och att om vi vill att de ska komma måste vi göra upp en ny deal !

vi hade till och med kvitto på depositionerna insatta på krayzies och layzies konto.

Men de ville inte se det och gav oss 3 veckor på hitta otroligt mycket pengar och då lämnade jag över agent jobbet för detta turne till arrangören i holland som började då deala med bones management.

Jag har inte pratat med bones mangers på 4 veckor men har haft kontakt med killarna.

det som hände i mellan under tiden jag inte var inblandad har jag ingen aning om, men nånting har tydligen gått väldigt snett.

Två arrangörer åkte till usa nylingen i veckan för att försöka lösa och lyckades inte äns se hur deras managers ser ut !

Bad communication and a huge rip off !

Vi har fortforande inte sett ett öre eller ett uppträdande !

Jag hoppas att alla håller med mig om att manger lurar gruppen på pengar från spelningar borde det vara ett problem mellan management och gruppen ?

Vi har gjort vår och har inte gjort ett enda fel under andra runda.. så varför var jag tvungen att åka till usa för att få reda på att människorna som har pengarna jag ansvarar för är sparkad från tjänsten ?

Management problem ! gruppen har ställt in över 8 konserter på 1 och en halv månad bara i usa och mexico !

Utan ett välfungerande, resonable mannagement kan man inte komma överens...

Vi får se vad som händer...  Jag kommer att berätta mer om hur vi ska agera..

2007-10-15 09:33

Sucks to be you mister Dj Badest! :D

2007-10-15 11:30
Tack för svar Finest! Bara hoppas dom kan hitta några vettiga managers osv så denna turné kan bli av inom en rimlig framtid, än har jag inte gett upp hoppet om att få se dom.

Drömscenariot vore ju att dom lägger turnén nångång efter att Flesh kommit ut samt att dom även löst sina problem med Bizzy och så får vi se en överfet reunion-tour! :D Drömma går ju :)

2007-10-15 15:47
Hade inte velat vara dj finest nu, many ppl hating on him.

sjukt att folk fatksitk tror att du har lurat dom, hahaha, helt sjukt.

i dont blame you peeace

2007-10-15 18:01
Jag lästa igenom detta forum först nu och måste säga att det är riktigt underhållande. Lite som att se en hel säsong prison break i rad, typ. Jag hade inte köpt biljetter utan satt och väntade på besked sista dagen.
Jag har alla sympatier för Finest, har andra kompisar som också arrangerar och som flera gånger fått konserter inställda.
Det är komplicerat med förskott, resor management mm.

Till alla som bara surar försök att sätta in er själva, alla perngar som läggs på reklam, hotel och lokalhyra, reosr mm. Jag skulle gärna själv arrangera en konser med tex. Bizzy bara för att få hit honom, men frågan e om man vågar? dessutom ligger det något i ett utav dom tidigare inläggen: Bryr dom sig om att spela i lilla stockholm egentligen? man kan bara hoppas på det.

2007-10-15 19:32
Jag klandrar inte DJ-Finest för att bones ställde in. MEN jag klandrar honom för at informationen varit urusel och att folk hade GIGANTISKA problem att få tillbaka sina pengar efter förra konserten...
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2007-10-16 10:55
Word.. det va just all information kring hela arrangemanget som sög så otroligt hårt, och då kan jag skatta mig lycklig som visste att Whoa fanns.. reggade mig nämligen endast för att läsa lite om vad folket här skrev om den kommande turnén.

Jag är tacksam att det finns dom som lägger sin tid på att få hit dom och hoppas verkligen inte att dom ger upp efter det här nederlaget.