Moderator
2008-04-09 11:30
Gnarls Barkley, Familjen och Miss Platinum klara. hell yeah att det ska bli pajson!
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Legoland ja, såg det idag att gnarls kommer. Har verkligen opeppad roskilde, tänkte typ vara tråkig och jobba hela sommarn och dissa festivaler totalt. Fick ett knäpp. Men nu är jag tillbaka. Du, vad säger du för övrigt om pukkelpop igen? Jag missa ju och kommer inte kunna få ro förrän jag varit där. I år I år, spikat och klart.
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!
Moderator
2008-04-09 12:20
Jag är rätt säker på att jag åker till pukkel så det satsar vi på.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Gött! Jag har en annan kompis som ska dit med ngr också, det är bra!
Grinderman är helt klart störst i min bok! Nick Cave and the bad seeds garage-rock band som bildades 2007.. De kommer garanterat köra mycket bad seeds grejer utöver grindermanlåtarna då de bara släppt en platta!! OCH PÅ ONSDAG NÄSTA VECKA SLÄPPS 130 NYA ARTISTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Missa inte det gott folk! ;) pis ut.
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
Grinderman - No pussy blues!
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
Haha...gillar Grinderman-bokningen...man kan inte vara något annat än hård med en låttitel som No Pussy Blues , gotta love it!
•pave paradise•
Haha...gillar Grinderman-bokningen...man kan inte vara något annat än hård med en låttitel som No Pussy Blues , gotta love it! Precis! ;) Kolla upp deras platta! Den är riktigt fet! Vet inte om du lyssnat på Nick Cave and the bad seeds men detta låter mer som de gamla nick cave grejerna! Riktigt bra!!
Jag har lyssnat på en del, men inte tillräckligt. Ska börja ladda om inför Roskilde snart så då blir det massa ny och gammal musik kan jag lova.
•pave paradise•
Hey people, thought I'd put together a list of all the bands who have announced on their website/myspace/interview that they will play or have been announced on radio: A kid hereafter Anti-Flag BadBoE Beardyman Black Mountain Bloodgroup Dunkelbunt Goldfrapp (!) Henrik Hall His Masters Choice Ida Corr Le Fiasko Liars Lykke Li Polarkreis 18 Seasick Steve Skream Sunburned hand of the Man The Good the Bad (NOT...AND THE QUEEN!) The Von Hertzen Brothers Tina Dickow/Dico Tokyo Police Club Vira roll on wednesday morning Från en kille på Roskildeforumet.. Vi får väl se om det stämmer imorgon.. Sen är det ju 100+ utöver dem! Wohoo..
Och ni som gillar beatbox ska inte missa Beardyman!
Liars, Anti-Flag och Black Mountain kan ju vara kul. Får se hur många som stämmer imorgon, pepp pepp.
•pave paradise•
Goldfrapp kan nog bli fett!!
Har nu gått igenom alla artister och Tokyo Police Club, The Good the Bad (NOT...AND THE QUEEN!) och Lykke Li var det enda värda enligt min smak. Beatbox känns väldigt tråkig nowadays?
böf
Moderator
2008-04-15 12:59
Nej Beardyman! :D imorgon är det dags. ja jävlar.
Imorn är det allting gäller! Hoppas man kommer in på sidan ganska fort, är ju många som vill se..
när brukar de lägga upp det? någon gång mitt på dagen eller? inte kommit något än i alla fall.
Slick Alex - Mainstream is Everything "Rape is no laughing matter, unless you're doing it to a clown"
Den 16:onde kommer det stora bandsläppet..
böf
nu idag, den 16onde, eller i maj???
www.myspace.com/cromefingers
Oj jävlar, my bad. Det var visst 16onde idag.
böf
vafan kan dom släppa innan man måste dra till jobbet lr :(
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Väntar med spänning, läste lite löst snack på roskildescommunityn om släppet.I think the press conferences usually takes place around noon, like 12-14. There's alot covered besides the bands probably. The reason for DR P3 to be able to release some bands ahead of the official news is probably that this years flyer is uncovered today as well, and they just report of some of the bigger bands released.
böf
Ser inte bra ut. Har bara kollat igenom snabbt. Den enda riktigt stora artisten jag kunde se var som sagt Jay-Z...
Vilka är Cemical Brothers?
Fett att de bokar MAGNETIC MAN paketet med SKREAM, BENGA & ARTWORK. Kommer bli fett nice. Mer och mer anledningar till att åka ner till danmark igen. Sverige ligger ju sjukt efter när man kollar på roskildes lineup kontra ALLA festivaler i Sverige. Förutom NORBERG, men den arrangeras ju av danskar så vafan. :) Got to give them propps. Även fast deras politik suger..." Vi e röööde, vi e viiide"!!!
www.ff-dvd.com / www.clubtraffic.org www.myspace.com/clubtraffic / www.myspace.com/alloutdubstep www.myspace.com/stucklife / www.stucklife.com
Hörde från SKREAM att de skulle köra på en hyfsad stor scen också.. Men man får väl se.
www.ff-dvd.com / www.clubtraffic.org www.myspace.com/clubtraffic / www.myspace.com/alloutdubstep www.myspace.com/stucklife / www.stucklife.com
Hade gärna sett My Bloody Valentine och Radiohead. Annars känns det alldeles utmärkt med Arvika för mindre än halva priset och Interpol och Saul Williams.
skriv kort, helst inte alls
lite smått besviken. får lägga ihop vad det är man vill se och fundera på om det är värt att åka i år...
Slick Alex - Mainstream is Everything "Rape is no laughing matter, unless you're doing it to a clown"
I sin helhet är jag rätt nöjd, sjukt coolt med Orichas! Jävligt illa att dom inte lyckas fixa varken Saul eller Rex The Dog när båda är bokade till Arvika dock...
Skivsamlare
2008-04-16 18:21
Trevligt med Swollen members i alla fall...
Moderator
2008-04-16 22:18
Jay Z och benga grejen är väl det som jag direkt höjer ögonbrynen för. Det är så jävla rörigt när detta släppet kommer, mycket tar ett tag att upptäcka.
Sämsta stora släpptet någonsin!! Tur att de redan hade bokat en del riktigt feta grejer för detta släpp gjorde mig sjukt besviken.. Danskjävlar!
Jay-Z, Swollen Members, Slayer, Anti-Flag, The Dillinger Escape Plan, Judas Priest, Neil Young, Grinderman, Radiohead, Battles, Teitur, The Chemical Brothers, Hot Chip, Kate Nash, Band of Horses, MIA, Liars, Yeasayer, Girl Talk, Holy Fuck, No Age... Lägg till Sigur Rós, NERD, Iron & Wine, The Flaming Lips, Sonic Youth, The Sonics från Way Out West... Rage Against The Machine, Jimmy Eat World, Jaguar Love, Atmosphere Feat. Brother Ali från Hultsfred... och hela Where The Action Is... Och du har min musiksommar. Tackar och bockar, rätt nöjd med bokningen.
•pave paradise•
Felet dom gjort är att presentera dom flesta stora akterna innan det stora bandsläppet. När man nu blickar igenom släppet hittar man mestadels okända danska akter och även en stor del (vad det verkar) flummiga band. Jag hade förväntat mig fler stora rockband. Hellacopters smakade iofs väldigt bra!
böf
Blev jävligt besviken. Som så många andra kände jag inte till en hel del namn. Givetvis ska man kolla upp så mycket som möjligt innan det drar igång, och det är ju kul att gå och kolla på grejer som man tycker verkar bra, och chansa lite.
Men det är just det att man hade en lång lista önskemål (låter bli att lista alla jag ville se, men man kan ju nämna The Roots och Sigur Ros), men inga av dom var med på släppet i onsdags.
José González, Lykke Li, Säkert! i all ära, men det är inget man trillar av stolen för.
Mina måste-ses: Radiohead, Duffy, Cat Power, The Raveonettes, Battles, Kate Nash, Band of Horses, Bonnie 'Prince' Billy, The Streets (jag fick inte plats '06), Kings of Leon, Swollen Members, Teitur, Static & Noize, Neil Young, Gossip, Hot Chip, Grinderman, MIA, Spleen United... och självklart My Bloody Valentine.
Jay Z? Who gives a fuck? Jag håller med
Noel .
http://www.toptensomething.blogg.se
Sp. I ditt fall verkar det som att du har fullt upp med att springa runt på konserter. Vi har relativt lika smak och jag börjar bli mer och mer nöjd. Även om en viss besvikelse innefann sig efter det stora släppet måste jag säga att det sjunker in väldigt fint och jag blir mer och mer nöjd med bandlistan. Har redan hittat en del nya artister att digga. Jay-Z ska jag se, men hade hellre sett typ Foo Fighters!
böf
Inte så feta band i år tycker jag... vet inte om det är värt det om vädret suger lika mkt i år igen?
Lova mig att ni INTE missar Mugison och Grinderman! ;) Upptäckte Mugison idag faktiskt. Bland det bästa jag hört! Helt såld!
Moderator
2008-04-19 16:58
Dan Deacon och Krusseldorf har jag lyssnat på nu i helgen. Kan bli bra, framförallt Dan Deacon känns som det blir en rolig spelning.
Förvisso håller jag med Noel, men Roskilde är ju fan inte Glastonbury heller...
•pave paradise•
Jag tycker att det kan vara så jobbigt med stora band, blir för hype då. Är dock nöjd i år, än så länge. Finns mycket smått och gott som jag vill se. Mycket som förhoppningsvis inte kommer spelas på orangea scenen. Just nu är jag nog gladast för Skream och Jay-z!
Upptäckte Mugison idag faktiskt. Bland det bästa jag hört! Ja, riktigt bra!
Sleep With All Your Friends gillade jag också, det lilla jag hört.
Sleep With All Your Freinds -
I Drink I Fight Santogold -
Find A Way
http://www.toptensomething.blogg.se
Dryga är att jag kan se alla dem jag vill se på Arvika för halva pengen och lägga till The Kooks, Surkin, Mstkrft, Håkan, Looptroop.
MEN, Roskilde i bra väder tror jag kan va himlen på jorden, för när solen tittade fram förra året mådde man som en prins :)
New Zealand Why not?
Just fan, Interpol oxå, jävla Arvika...
New Zealand Why not?
Men hallå, är det bara jag som INTE började gråta av släppet eller? Jag är gryyymt glad över att jay-Z kommer, har fan hoppats på det i flera jävla månader, hållt tummarna n shit. Det komemr bli en religiös jävla upplevelse! Och så Chemical brothers, det kommer bli överjävla underbart, vädret KOMMER bli bra ( ni vet, vartannat år-principen) och det är fan inte långt kvar! Sen har vi ju Digitalism och massa andra feta dansakter! (orkar inte påminna mig om namn, men ni vet vilka jag menar)Sååå... Sluta vara opepp nu folket! Den här tråden är ju till för att peppa!!!
Ses på westcamp, c-blocket!
Äh, Jay-Z spelar i Stockholm också, whatever... Visst, taggad. Men inte lika mycket som vanligt.
•pave paradise•
biljetterna tar slut på skatteåtebäringsdagen eller vad tror ni? vilken dag är det(?), måste veta börjar bli så sugen;).
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
nån som vill åka med gbg - roskilde tur och retur? pm
OBS jag uppmanar ej till brott !! OBS