Battles är ju ruggigt mysiga och Slayer käkar man popcorn till. Underbart ju.
•pave paradise•
helvetes jävla piss att det ska vara så dyrt
Battles kan bli löjligt bra!
http://www.toptensomething.blogg.se
Roskilde är så sjukt feta på att boka alla de där lite mindre men ändå extremt bra banden! :) That's why I love Roskilde!
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
Boka Rage då, vem bryr sig om barnafödslar.. Eller hur, riktiga rockstars tar med sig gravida frun på turné och föder med kejsarsnitt backstage!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Slayer och Chemical Brothers lär bli ett jävla röj, längtar till nsäta bandsläpp
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Kickshit represents the fat and the strange ones..
Håller fan med Akka, kejsarsnitt eller inget alls.
•pave paradise•
Varför envisas dom med Slayer...........
böf
buztone P23 De är roskildes rock-cliché synonymt med hultsfreds hiphop-cliché ex looptroop/timbuktu.. sorligt men sant för en sk innovativ festival.
Enbart dumt, vem lyssnar på hårdrock nowadays?
böf
Sweden Rock går bättre än någonsin, så tyvärr finns det nog folk som fortfarande lyssnar på hårdrock...
Slayer=hårdrock? Va?
•pave paradise•
Detta kanske är intressant för en whoa:it..
The announcements of music acts for this year's festival are still at an early stage. Nonetheless, we have already offered a wealth of music, especially in alternative and hard rock. This week we present three treats in rap, R&B and hip hop.
THE STREETS (UK) is the first major act in British, dirty grime hip hop. Front man and mastermind Mike Skinner weaves rough beats and lazy reggae rhythms in and out of his accurate everyday stories. He visits Roskilde Festival with an experienced and well-playing backing band.
SHAPE OF BROAD MINDS (US) is made up of psychedelic hip hop mixed with rock riffs, chilled jazz and soul savour. The ensemble has five members – but only two physical musicians! The other rappers, singers and instrumentalists in the line-up are muti-split personalities hidden inside front man Jneiro Jarel.
ISAM B (DK) is taking a break form the Danish R&B/hip hop trio Outlandish. Instead, he delves into acoustic soul and R&B, which may remind the listener of Marvin Gaye and Stevie Wonder.
böf
Moderator
2008-02-27 22:07
blir sjukt kul med streets som alltid! :D
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
The Streets '06 = en av de bästa spelningar jag någonsin varit på.
•pave paradise•
Åh, soft med The Streets.
Schlagerstjärnan Carola berättar om sina skönhetsingrepp: -Jag ser yngre ut än någonsin.
Moderator
2008-02-29 08:43
fett som fan med meatpuppets och the fall. ska bli spännande att följa bokningarna.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
grymt med the streets igen!!
we ruled the school..
Streets & CHEMICAL BROTHERS kommer bli grymt! See me jumpiN''
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL! KOLLA MIN PROFIL!
meatpuppets? var har du fått detta ifrån?
Moderator
2008-03-01 06:29
haha vafan jag vet inte. sjukt skumt. jag syftar nog på någon annan festival. eller så har jag bara drömt det. ska googla och se om det var något riktigt jag syftade på.
nån som vet om det går bussar från kaastrup till roskilde?
Moderator
2008-03-01 20:06
ja det gör det. eller nä. det går tåg.
Neil Young klar idag, sjukt mäktigt!
Ja! det blir kul att se Neil Young
Roskilde = Vikinga Fylla med en Twist!
psys?x - cameljockeys presented by Lead Paint, Delicious but Deadly!
Neil Young är stort! Någon som har koll på om han fortfarande levererar?
böf
buztone: Läste en maffig artikel i DN häromdagen, han verkar leverera och mer därtill.
•pave paradise•
Moderator
2008-03-10 11:30
Judas Priest klara nu också, nu måste väl gamlingarna ha fått sitt.
Neil Young & Judas Priest kommer bli coolt, om dom fortfarande klarar av att leverera..
Börjar bli rätt nöjd med musik som lär va skitkul å gå på efter alldeles för mycket alkohol. Något mer soft elektronisk och verkligen nåt stort hiphopnamn saknar jag ändå. Droppa 2 Live Crew och jag kommer skita i vad som släpps i efterhand!
Någon som vet vilket band Neil kommer köra med? Crazy Horse vore ju nästan lite för mäktigt!
Det är fan sinnessjuk dyrt att åka SJ nuförtiden.
Moderator
2008-03-12 16:09
BONNIE ’PRINCE’ BILLY is one of U.S.'s most mysterious and fascinating singer-songwriters. He is a master of singing about existence at its most naked and vulnerable state. The troubadour has released a long row of critically acclaimed albums since the early 90s. THE DILLINGER ESCAPE PLAN has been a defining band in the math-core genre. The band draws on both math-rock's protruding time signatures and the angry guitar grinding of hardcore. The band's live shows are known for being brutal and tightly executed affairs with an energetic front man. KINGS OF LEON play rural garage rock. The preacher's sons especially draw on the classic American guitar sound of the 70s, but their ambitious expression develops on each new album. Kings of Leon invite the audience to a rock'n'roll service where the crucifixes tremble and plaster comes down from above.
Skönaste släppet! Personer som gillar rock bör (om dom inte redan gjort det) lyssna in sig på Kings Of Leon. Åh vad glad jag blir :)
böf
Kings of Leon och The Dillinger Escape Plan i samma släpp, åh vad jag är där. Om jag inte drar till Lollapalooza istället, ryktas om Radiohead, Nine Inch Nails, Rage Against The Machine och Wilco, helst sinnessjukt.
•pave paradise•
Yes! Äntligen M.I.A.!!
Moderator
2008-03-19 22:28
Ja jävlar, efter halvmissen på hultan sist är detta självklart. fan jag har kärat ner mig i Kala nyligen. Äntligen upptäcker man något innan man är på festival. har en förmåga att upptäcka saker efter...
Moderator
2008-04-02 11:58
GRINDERMAN (AUS/UK/US) was born in 2007. The band consists of members of Cave's faithful backing band The Bad Seeds, and the side project's sound is differently coarse. Nick Cave has not sounded as raw and vital since his early punk days in The Birthday Party. Who knows, perhaps the superstar and his henchmen will also play a couple of songs from their big back catalogue? Digital beats and soul With the Grinderman announcement, this is another red-letter day for the rock people. However, we also have some treats from other parts of the genre spectrum. DIGITALISM (DE) kicks in the door between the rock club and the house party like Daft Punk and Justice have done. Look forward to dance-punk filled with pumping house rhythms and disco refrains. DUFFY (UK) is Great Britain's new soul diva who belongs alongside other great talents such as Adele and Amy Winehouse. She has a register that controls both the emotional purring notes and the big vocal explosions. HOT CHIP (UK) is known by many on the basis of the hit ”Ready for the Floor”. In the course of three albums, Hot Chip has given its smart and fun examples on how a genre-less band can handle everything from R&B to indie rock. MGMT (US) sounds like an electronic version of The Flaming Lips and Mercury Rev but also draws on glittered 70s' glam and 00s' dance rock. The winning pop song ”Time to Pretend” has already been an international hit. Roskilde går från klarhet till klarhet. Grinderman var väl inte helt oväntat med tanke på Rock Werchters bokning men fan. Digitalism och Hot Chip blir jävligt roligt.
Duffy och Grinderman kan bli intressant! är det nån som vet när "stora bandsläppet" kommer? brukar väl va i april?
Hangaround
2008-04-02 21:19
Alltså i år har de verkligen tänkt på mig då de bokat artister. Kommer inte få en ledig stund. Saknar dock lite goda hiphopakter, det lär ju komma lite senare. 05 var ett rätt bra år med. De jag skall se som finns bokade just nu: * THE CHEMICAL BROTHERS (UK) !!!! * DIGITALISM (DE) * EFTERKLANG (DK) * HOT CHIP (UK) !!!! * JUDAS PRIEST (UK) * M.I.A. (UK) * RADIOHEAD (UK) !!!! * THE STREETS (UK) * NEIL YOUNG (CAN) !!!! * KINGS OF LEON
sugigt, väntar fortfarande på en mist lika fet lineup som förra året.
69 - Try it you'll like it
SpT: Fan, jag som också ansökte till "Design your own festival"-grejen Roskilde erbjöd...grattis då, verkar som att du vann. =/
•pave paradise•
Hangaround
2008-04-03 00:42
Jag vann fan. Många av de artister jag skrev in på önskelistan är med, wihoo.
Lucky bastard...
•pave paradise•
är det nån som vet när "stora bandsläppet" kommer? brukar väl va i april? Den 16 april.
Jay-Z kommer till Splash, hoppas att han kommer till Roskilde oxå!
Moderator
2008-04-07 10:02
Efter en tids opepp är jag nu tillbaka igen, med mer roskildepepp än någonsin. Det enda problemet är att jag måste vänta till juni med att köpa biljett (skatteåterbäring yo). Haha, ska boka om och om och om tills dess. Det SKA bli roskilde 08. Redan tagit ledigt från jobb och allt. Wiho! Snart är det dags. 81 dagar kvar!
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!