Moderator
2007-08-02 23:36
Roskilde 2008
för en månad sen var vi där. börjar kännas som att det vanliga livet drar igång på allvar och jag vet inte hur era vänskapskretsar är men det känns som att hälften av allt snack handlar om roskilde. Vilka läxor lärde ni er i årets mudder? vågar ni åka nästa år? någon höjdpunkt från 2007 ni inte kommer missa att göra repris på 08? hur mycket av allt snack när man väl är där kommer handla om (förra) årets lera? hur tråkigt är det när allt efternsack handlar om leran? som vanligt, vi ses på agora e!
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
ni gjorde de jobbigt för mig!! :p jag skulle till jobbet, var i roskilde hos min farmor o skulle till köpenhamn för att jobba men tågen var ju fulla!! :P
Med en påse över huvet så kan allt funka...
Ljudet på Orange sög rätt rejält på vissa spelningar, så det får ju årets upplaga att sjunka lite i betyg för mig då förra året var bara fenomenalt bra (Deftones och Sigur Rós sitter kvar som mina favoritspelningar). Händelserna runtomkring festivalen för min del drog ner en jävla massa, men musikmässigt var det en fröjd att se många: Muse var nog mina favoriter, då de var ett av banden jag sett mest framemot och det faktum att setlisten bestod enbart av personliga favoriter gjorde inte saken sämre. Nästa år? Jag vill se Metallica och Pearl Jam. Punkt.
•pave paradise•
Payback Camp '08 Sol hela veckan, eller vad tror ni?? Det tror iaf vi! ;)
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
Jusste! Red Cloud Camp startar nästa Roskilde, om inte på någon tidigare festival, vi ställde in i år så vi kör stenhårt nästa år istället.
•pave paradise•
Nästa år tar jag med mig våtdräkt, då kan man skita i vilket väder det än är och är det sol så kan man ta av sig den. Nästa år vill jag se nån snuskigt stor dansakt typ Chemical Brothers, Prodigy eller Underworld. Då är jag nöjd.
Nästa år plankar jag / åker ett kompisgäng med husvagn annars får de fan va
Yo,i got a slight problem
07 var första gången, trots sämsta vädret någonsin(tydligen) så känner jag att jag måste ner igen.
vädret pajade en del i år tyvärr, men man vet ju hur jävla grymt det är där nere när vädret e bra, så jag kommer absolut inte sluta åka ner bara för det.. såg dock grymt mycket bra band detta år!
Kickshit represents the fat and the strange ones..
Nästa år blir jag av med min roskilde oskuld. Får hoppas på bättre väder då !
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
jobbigt att dom inte kunde tömma vissa bajamajor så man fick trampa ner skit med sina fina ÖB-stövlar. men hur kan folk skita så det kommer över kanten? måste vara punkare som håller på med sånt.
Din hojtlåda är tom.
tazern var ju årets miss. att någon råkade ge den till den mest labila killen i campet var ju tragedi. dock framkallade det mycket skratt när han väckte däckat folk med den. vädret får fan vara bättre.
Lätt jag ska dit igen,jag hade kul trots leran :). Kanske det berodde på att jag drack så mycket mer än föregående år,hmm. Stövlarna var det bästa i min packning,och ponchon,mina polare hade inget av det för att de tyckte det var fjolligt,sen fick de vandra med sina vita sneaks till east camp och köpa stövlar :P
"Min farsa har en äkta rolexkopia"
Jag har lärt mig en stor läxa: att inte dricka en massa + röka när jag är blötare än blöt av all regn. Alla krafter som jag behövde för att hålla mig varm gick till helt fel saker. 2007 var det bästa året annars (varit där sen 04). Jag tog det lite chill med alkoholen och hann uppleva festivalen istället för att sitta och vara ninjafull. Lyckades få till en bra kombo av allt. Minus var att jag missa björk, men det gjorde även att min inställning till resten av festivalen blev grymt bra. Regnet, leran. Det eviga snacket om vädret. Jag stör mig på alla som säger "höhö, var det inte lerigt? höhö". Jo, det var lerigt, men inte fan låter man det komma i vägen. Jag måste verkligen säga att 04s väder var sämre, 07 var ju nemas problemas (förutom första festivaldagen). Jag längtar tillbaka. Har redan börjat räkna dagar, månader i alla fall!
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!
whatone tazern...som i elpistol? hmm...vart bodde ni, för det där väcker traumatiska minnen? :P för övrigt var festivalen fylld av glada stunder, vårt tält stod torrt hela veckan o jag ska lätt ner till nästa år igen! kan ju inte totalregna två år i rad? eller?!
pucca, om man gick rakt upp ifrån duscharna på east så kom man till vårt camp. nästan längst upp i hörnet. och ja, som i elpistol.
Vad ser ni fram emot 2008? Själv har jag verkligen ingen aning om man ska vara realistisk. Känns som att 2007 gjorde ett bra år, med många bra spelningar. Kommer bli svårt att slå men jag vet att jag kommer bli sjukt pepp när nästa line up kommer upp. Inte för att jag är opepp nu, för det är jag verkligen inte.
Nästa år spelar Bearsville (INT), det ni!
•pave paradise•
Jag skulle inte banga på lite Common. Har sett honom en gång, men det var för ett tag sen. Skulle va fett ifall han och Eryka badu kunde köra ngt grymt, skulle vilja se dom två tillsammans. Däremot kommer det aldrig hända på roskilde, så det är bara att ge upp.
common spelade efter erykah badu 2002 (det året jag missade) och enligt vad jag har hört så gästade erykah badu på common's spelning.. nån som kan bekräfta/dementera?
Kolla Roskilde's hemsida.
•pave paradise•
komigen roskilde-peeps. är vi inte mer pepp på nästa års festival än såhär?
pajson: Vi sover vafan!! :( låt oss vaaa..
•pave paradise•
ihabia nördigt värre om du kan whoa:a dig i sömnen:P
I fucking rock this site, honey.
•pave paradise•
Guuuud va jag ångrar att jag inte gick och såg Basement Jaxxx sista kvällen! *dunka huvudet i skrivbordet* Annars rörde mig inte vädret i ryggen, vårt camp var snustorrt hela veckan haha. Och bästa inköpet var några gummi/goretex-liknande stövlar som man trädde över skorna! 100 ynka kronor, gick med tofflor i dessa "stövlar" och var torr om fötterna hela veckan. Bästa köpet alla kategorier EVER! :)
CAMPIONI!
Ihabia I dont think so, darling! Rizz Basement va grymt! :P
Ångrar också Basement Jaxxx men usch vilken dålig tidpunkt dom lirade på. Älskade detta (mitt första år) Vårat camp har haft roskildereunions varje onsdag sedan festivalen, interskämten flödar och vi längtar verkligen. En roskildebiljett skall jag önska i julklapp helt klart!
böf
OM mitt gäng spelar nästa år, vill jag att så många som möjligt här sätter upp ett camp för oss att hänga på ute i campingen. Hoppas folk vill!
•pave paradise•
buztone thats di riddim. har träffat mitt roskildegäng efter festivalen också, väldigt bra folk faktiskt! :) Ihabia Vad är det för band? Du måste ju berätta lite mer för att vi ska sätta upp campen :P
3. - 6. juli 2008, Warm-up fra 29. juni
WOHO!
fan besement jaxx va ju grymma!!! Fan alla stog o dansade o det va helt underbart! å fyrverkerierna i slutet <3 Mitt första år på roskilde, klart vädret va kefft men itrots det var det bästa som hänt mig den här sommarn !
69 - Try it you'll like it
pajson: Du får vänta o se!
•pave paradise•
Det är mycket snack om att Roskilde inte kommer att sälja slut sina biljetter '08 med hänvisning till Roskilde '04/'05, då även '04 regnade bort och '05 inte sålde slut. Men! Det verkar som att alla man pratat med har haft skitkul i år trots vädret och inte tvekar på nästa år, så jag tror definitivt det kommer sälja slut '08! :)
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
common drog up badu på the light. det var för övrigt en kanon spelning. och ja jag längtar redan till 2008 så jag missade(?) årets
finaly... ZOIDBERG is the popular one!!!
Alla ska på '08. det finns inget annat alternativ.
•pave paradise•
Moderator
2007-08-24 00:11
förövrigt, kanske borde postas i roskilde 07 tråden men fan, 07 är dött, länge leve 08. har ni sett årets publikum bild? vafan är det? inte för att vara sån men så torrt var det bara på söndagen. känns mer som det är vad roskilde festival önskar än hur det faktiskt var. våga erkänna att det var vått, jävligt och skitfett.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
legoland: Du lever alltså fortfarande kvar där? :)
•pave paradise•
Yusuf Islam Aka - Cat Stevens är avslutningen på Orange Roskilde 2008
nästa år blir det husvagn.. ingen tvekan om saken
är det mig eller åskan du är rädd för?
Radiohead blir årets största bokning.
•pave paradise•
När kan man räkna med att artist listan kommer upp ?
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
Foerplay: Den slutgiltiga? Två veckor innan festivalen börjar.
•pave paradise•
fan va ja ska dit...ska köpa i januari... drar me massa norska lirare..kan bli sjukt galet :S
vi är överallt!
med norska lirare lär det inte bli sjukt galet.
Din hojtlåda är tom.
dom dricker en aaaaningens mer än torra svenskar
vi är överallt!
Nu vågar man nu faktiskt hoppas på Radiohead. Hoppashoppashoppas.
•pave paradise•
Jag hoppas på Beirut igen! Och José González..
Foo Fighters är inte omöjligt.. Skicka dit Morrissey och Kings of leon också så kommer jag hoppa av glädje!
böf
finns ju en miljon akter man vill se.. kan inte komma på nåt såhär på rak arm jag verkligen vill se, men dom kommer boka minst 10 grejer jag absolut vill se!;)
Common körde The Light som sin sista låt, en strålkastare var riktad till sidan av scenen, där hon trädde fram ( sjuuuuukt mäktigt) sjöng refrängen till Light o kysste Common & sen körde hon sin konsert!! nice moment!
TREETOP- mer än en livsstil !!