I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Champions League 10/11

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2010-11-12 01:01
Lyckas Essien hålla sig skadefri tror jag att det kan vara Chelseas tur iår, men utan honom ser det tunt ut, speciellt med Lampard på skadelistan och troligtvis ur form en tid efter återkomst.

2010-11-24 14:33
fisjutton va arsenal är dåliga, har varit riktigt dåliga några matcher nu, förutom första halvlek mot spurs..

hoppas wenger ger laget en rejäl utskällning.... annars kör han väl "i did not ze zhat" "we were unlucky that we didnt get the pen" .. ja för chamakh var inte offside i förstaläget ändå =/
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Admin

2010-11-24 19:23
Riktig skitmatch. Braga hängde inte med så de sparkade ner Arsenalspelarna. Det gav visst resultat.

Men... bänka Cesc nu! Åtminstone ett par matcher. Antingen är han hämmad av sin skada och bör vila så han inte slår upp den helt igen. Eller så har han tappat lusten eftersom han inte fick komma till Barcelona. Om så är fallet kan man känna lite sympati för honom, men med 100 000 eller så pund i veckan ska han fan i mig agera mer professionellt. Dessutom är det bara att inse att Barca inte kommer ha en chans att värva honom eftersom den förra ledningen har kört ekonomin i botten. Det skulle vara en bytesaffär då.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2010-11-25 11:06
Killen som visade fingret till Messi är min nya idol!

Haha, så awesome!

Härligt att se Rooney spela igår faktiskt, han verkade vara på väg upp igen och såg ut att trivas på plan igen, och skönt att han fick näta igen också.
"Jag kom ihåg att jag bara glömde ditt namn"

2010-11-25 20:40
Fan vad jag hoppas att Tottenham vinner CL. Vore så jävla klockers! Ser inte varför det inte skulle kunna ske.
Rädda en ko, ät en vegetarian!

2010-11-26 08:12
fint att ibrakadabra är den som för milan framåt i cl...har väl gjort 5 av 6 mål va?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-12-02 16:34
Spoilerwell, vi går till kvartsfinal år efter år oavsett vilka vi möter. knappast vårt fel om gruppen är lätt. vinn era egna matcher istället för att böla på arsenal, det är rådet jag ger till alla andra lag :)

Ibland är det bara för kul med vad folk säger :D

2010-12-02 19:07
Men Xtremesia det är 2 lag som tagit sig till slutspel alla år under 2000 talet tror jag, och arsenal är ett av dom. Vi kommer gå vidare, förmodligen, gäller bara att vara koncentrerade sista matchen.

2010-12-17 17:24
United till kvarten!!

Så här ser lottningarna ut:

Milan–Tottenham
FC Köpenhamn–Chelsea
Inter–Bayern München
Arsenal–Barcelona
Lyon–Real Madrid
Marseille–Manchester United
Valencia–Schalke 04
Sjaktar Donetsk-Roma

Så här tippar jag:

Milan–Tottenham - Lyckas Spurs täppa till bakåt så borde dem ta det enkelt.
FC Köpenhamn–Chelsea - Chelsea är i en svacka men FCK ska väl inte ha någon chans direkt. Kan väl skrälla hemma som mest.
Inter–Bayern München - Inter är skit och Bayern är ute efter revansch efter finalförlusten.
Arsenal–Barcelona - Även fast jag hellre ser Arsenal vidare så har dem inte mycket att hämta mot Barcelona som är glödheta just nu.
Lyon–Real Madrid - Lyon slog visserligen ut Real förra året men det lär inte återupprepa sig i år igen.
Marseille–Manchester United - Enough said ;)
Valencia–Schalke 04
Sjaktar Donetsk-Roma
Admin

2010-12-17 17:32
Milan
FCK
Bayern
Arsenal
Lyon
Marseille
Schalke
Sjaktar

Så vill jag åtminstone att det ska gå och det ska inte vara någon omöjlighet ;)
(Men om FCK slår Chelsea ska de tilldelas Bragdguldet nästa år)
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Moderator

2010-12-17 21:19
Dock är det ju ett tag kvar och man ska väl inte tänka alltför mycket hur formen är nu, spelas det i slutet av februari eller början av mars någon gång?
time isn't wasted when you're getting wasted .

2010-12-18 01:11
Tror det blir så här:

Tottenham
Chelski
Bayern
Barca
Real
United
Valencia
Shakhtar

Känner att Shakhtar - Roma och Valencia - Schalke är de mest svårtippade matcherna alltså.

2010-12-19 00:29
Evolution

Marseille

Har jag drabbats av solsting i december? Var inte du Unitedsupporter? : /

Moderator

2010-12-19 00:39
Haha nej, Arsenal in i to the bone.

2010-12-19 19:10
Ett par riktigt svårtippade matcher. Nån typ av skräll inträffar väl alltid. Får hoppas att det inte händer United bara, däremot är Köpenhamn hjärtligt välkomna att slå ut Chelski, fast det skulle krävas ett gigantiskt mirakel för att det skulle ske. Sen hoppas jag faktiskt att Arsenal på nåt sätt lyckas slå ut Barca, även om det känns föga troligt.

Svåraste matcherna att tippa måste nog vara:

Milan - Tottenham
Inter - Bayern
Valencia - Schalke
Bitches Ain't Shit

2010-12-19 19:41
Hade varit så kul att slå ut barca :) jag menar, förra året på nou camp, det är inte rättvist att ställa Silvestre mot Messi.. haha

2010-12-19 23:16
Räcker med att Inter sätter Eto'o centralt i anfallet för att slå bayern
Admin

2010-12-19 23:16
SIMPO:
Säg inte så.

Arsenal - Barca blir intressant ändå. Särskilt om Arsenal får vara hyffsat friska. Minns inte exakt vilka som spelade förra året men skadelistan var nog det mest extrema jag sett. Med spelare som van Persie och Cesc tillbaka och i form, utan Silvestre som JackWilshere påpeade och med en Nasri som tagit femton steg i utvecklingen så är det här ett helt annat Arsenal. Synd bara att Sagna missar första matchen men den är hemma och där brukar Eboue trivas extra bra.

Kanske är det till Arsenals fördel att man inte briljerade hela vägen i gruppspelet. Nu är man underdog och måste spela på topp redan i början av slutspelet.

2010-12-20 00:19
Arsenal har rätt spelare för att slå Barca det är jag helt övertygad om, men frågan är om Wenger kan få till det taktiska.

2010-12-24 19:53
Haha.. Det är inte jag.. Hoppas på 2 grymma matcher iaf. Blir väldigt glad om vi slår ut barca, men just nu är vi underdogs, men självklart har vi nån månad på oss att slipa försvarsspelet.

2010-12-25 19:15
Milan–Tottenham
hoppas ju milan men som spurs sett ut det sista blir det svårt
FC Köpenhamn–Chelsea
inga konstigheter, men FCK kan skrälla
Inter–Bayern München
om inte Inter rycker upp sig rejält lär BM ta det
Arsenal–Barcelona
Kan bli jämnt på emirates men det troliga är att FCB tar det i slutet
Lyon–Real Madrid
ingen kommentar
inga konstigheter
Valencia–Schalke 04
här har jag eg. för dålig koll, men om valencia håller igen hyfsat borta så kan det gå
Sjaktar Donetsk-Roma
even steven, vore kul om sjaktar tar det

2010-12-27 18:06
Milan–Tottenham
-Zlatan måste väl få vinna CL nångång? ;)- Nä svårt att säga vinnarna här... Dom gamla hundarna eller Bale...... Svårtippat.

FC Köpenhamn–Chelsea
-Chelsea är påväg neråt, och FCK påväg uppåt, skräll här.

Inter–Bayern München
-Inter kickar benitez och anställer Leonardo, det är ju inte det bästa dom kan göra. Stackars CL vinnarna........

Arsenal–Barcelona
- Vi möts igen - Jag hoppas att båda lagen kan ställa upp med 2 hela lag(Förutom Sagna i första) för att göra en rejäl jävla kraftmätning.. Känns som att Walcott kan vara sjukt giftig.. Hoppas på Arsenal - Men tror barca tar det med 1 mål...

Lyon–Real Madrid
-Mourinho - nuff said.

-Säkert kort för halvfarts-united.

Valencia–Schalke 04
Sjaktar Donetsk-Roma

Cheers

2011-01-03 21:01
Ifall chelsea fortsätter sin osäkra form tror jag köpenhamn har stor chans att avancera.
Admin

2011-02-17 00:21
Kan tänka mig att den neutrale njöt av föreställningen på Emirates idag. Arsenal spelade ut Barca i 10 minuter innan katalanerna tog över hela första halvlek. Men jag vill inte säga att Arsenal hade tur eller kom billigt undan. Man stod ut bra.

Några reflektioner:

- Wilshere är framtidens kapten i Arsenal, England och guldbollenvinnare. Som han dominerade mittfältet och överglänsde alla mer namnkunniga spelare! Plockade bollen lekande lätt från Xavis fötter, det gör inte vem som helst. Om det finns en högre makt, låt då inte Wilshere gå samma öde till mötes som alla andra brittiska talanger, dvs alkoholism, tabloidliv och utlandsflykt.

- Barcelonas anfall vore inte mycket utan Messi. Men, nu har Barcelonas anfall Messi och då går det undan.

- Å andra sidan hade Arsenal Walcott som Barca hade enorma problem med så länge han orkade. Mer finess i framspelningarna så hade han gjort flera mål.

- Fler än van Persie måste våga ta ordentliga avslut. Ibland blev det lite väl mycket duttande.

- Nasri såg rätt bra ut. Nästa gång har han förhoppningsvis ännu mer fart i benen.

- Genidrag när Arshavin kom in och lejonet Song gick ut. Överraskande också.

- Arshavin är i form. Han hade riktigt bra fart i benen.

- van Persie har en hysterisk form.

- Hur ser Barcas försvar ut nästa match? Ingen Pique och hinner Puyol tillbaka? Hinner han i sådana fall tillbaka i tillräckligt god form?

- Fabregas visade vilken klubb han har närmast hjärtat. Och efterslängen mot glappkäften Pique var rätt rolig att se.

- Szczesny är 20 år och redan komplett. Debut mot ManU i Manchester och felfri mot Barcelona i CL. Vem behöver mer rutin än så? I övrigt har han inga synliga svagheter. Kanske lite slarviga utsparkar men å andra sidan sätter han igång spelet innan han räddat skottet och behöver inte sparka så ofta.
Poet

2011-02-17 03:38
- van Persie har en hysterisk form.

han såg väl inte allt för bra ut ändå.. tycker persie tar för mkt avslut, han borde passa mer. men som du säger avslutar ingen annan så måste han väl. fler borde ta avslut kan man säga punkt. :)

- Genidrag när Arshavin kom in och lejonet Song gick ut. Överraskande också.

det måste man hålla med om. grattis arse. om än jag inte har mkt till övers för arsenal, vore det gött om barca fick stryk
"life's a garden, dig it."
Admin

2011-02-17 10:32
han såg väl inte allt för bra ut ändå..

... och ändå gör han ett grymt mål. Minns inte vad han står på men det är mer än ett mål per match sedan comebacken iaf och det är form.

Nu ska jag ha hybris i tre veckor.
Poet

2011-02-17 12:42
jo men det är ju en målvaktstavla ?
"life's a garden, dig it."

2011-02-17 15:32
... och ändå gör han ett grymt mål.

Överdriv inte. Grymt var det inte... Som Balhoo sa så går Valdes bort sig något ordentligt.

Sen tycker jag inte alls att Van Pershit var speciellt bra igår, visst han har gjort 10 mål på 7 matcher, men igår brände han läge på läge och hade det varit han med bollen innan Arshavins mål istället för Nasri (Nasri, där har vi en kille jag diggar i Arsenal) så hade killen gått på eget avslut och skjutit 10 meter över istället för att passa Arshavin.

Killen måste lära sig passa mer.

Men ändå, hatten av för Arsenal som lyckas vända matchen ändå, jag tror och hoppas ändå inte att det räcker för er del. Ni får nöja er med Carling Cupen.

Fyfan för Roma också, förstör min tippning, 2-3 på hemmaplan på Sjaktar.
Stackars Riise.

2011-02-23 23:07
GOMEZ!

2011-02-24 20:37
Så jävla fett att Bayern vann, hoppas de går vidare! Klassiskt härligt lag.

2011-03-07 17:56
Barcelona - Arsenal imorgon.

Barcelona utan både Puyol och Piqué i mittlåset. Arsenal har Fabregas och RVP med i truppen, samt Wilshere. Ett gyllene tillfälle för Arsenal att ta sin revanch. Sen vill jag inte höra ett ord från Arsenalfans att man inte hade sina bästa spelare med och bla bla bla bla bla osv, OM nu Barcelona tar hem det ändå.

Ser fram emot en bra match!
Bitches Ain't Shit
Admin

2011-03-08 11:47
Känns lagom bra nervöst att ha med både Cesc och RvP. Ingen har spelat på nån vecka nu och det snackades om att RvP skulle vara borta till mitten av april. Cesc däremot skulle kanske vara med mot Barca.

I fjol var Cesc med trots skada och skadan blev värre och han var borta resten av säsongen. Känns ju inte helt osannolikt att det här blir säsongens sista match för någon av spelarna. Det är ju trots allt Arsenal vi snackar om. Alternativet är väl att de inte går för fullt men då ska de inte spela, åtminstone inte hela matchen.

Faktum är att jag inte tror RvP spelar. Möjligt att han slängs in med 10 kvar om Arsenal behöver göra ett mål.

Wilshere var ju aldrig skadad utan det var ett missförstånd. Han hade lite ont bara.

Däremot hade jag gärna haft med Walcott. Tills han blev trött flöt han utan problem ifrån (i jämförelse) sega Barcaspelare. Även Song saknas vilket är ett enormt avbräck. Vare sig Denilson eller Diaby kommer upp hans standard. Båda två är stora säkerhetsrisker.

Men i vilket fall som helst så är utgångsläget bättre än i fjol.

2011-03-08 12:22
Det här kan bli riktigt kul ikväll.. Jag tror matchen slutar 2-2 (Optimisten).

Tror Bendtner & Fabregas slänger dit varsitt samt Villa & Messi.

Fast Song har inte varit så bra på det sista, ovanligt slö i sitt spel, men dock fortfarande bättre än Diaby/Denilson. Dock undrar jag om man inte borde köra såhär

Chesney
Sagna-Djourou-Kos-Clichy
----Wilshere-Nasri-----
----------Cesc--------------
Bendtner/Eboue---Arshavin
---Chamakh/Bendtner/RVP

Försöka ha mittfältet med Nasri/Wilshere/Cesc. Lite väl mycket bollskickliga spelfördelare kanske, och Nasri hade varit skönt att ha på kanten mot Maxwell. Men vi behöver ju egentligen inga monster ala Diaby/Song, för Barca är små och tekniska...

Men men, vi får väl se!
Admin

2011-03-08 15:56
Hade som sagt varit guld att ha Walcott med. Hans speed mot ett dåligt samspelt mittlås. Kanske läge för Nasri att ge sig ut på ny slalomtur eller för Arshavin att springa loss?
Moderator

2011-03-08 16:34
Kommer faktiskt hålla tummarna för Arsenal ikväll, tro det eller ej. Är mycket bättre om ni har CL att koncentrerar er på och inte helt plötsligt kan lägga allt fokus på Premier League, kör hårt nu!

2011-03-08 21:53
Visst jag hatar Arsenal men jag hatar Bajselona ännu mer, ser helst att Arsenal går vidare, men då får dem fan ta och step it up, Almunia var ju så jävla bortgjord vid målet och Barcelona har spelat ut dem.

Arsenal har inte ens haft ett skott på mål..... fan.... jag tror inte ens Arsenal har haft ett skott öht.

2011-03-08 22:13
Det gick så långt så Bajselona var tvungna att göra deras mål åt dem. ;)

Men det är inte över ännu... van Pershit blit utvisad, haha, sikken domare alltså...

Dem här sista 25 är oerhört spännande.

2011-03-08 22:48
Barca vidare... Woho!

Shakhtar körde över Roma. Borriello missar en straff, Mexes blir utvisad och både Borriello och De Rossi skulle haft röda likaså. Roma visade den klass de inte har, och Shakhtar visade hur bra de är. Srna är verkligen en av mina favoritspelare... Så otroligt komplett spelare och vilken kämpaglöd!

2011-03-08 22:51
Oj vilken konstig match.
Moderator

2011-03-08 23:11
Tycker synd som fan om Arsenal nu, det röda kortet är en sån skandal. Fyfan för domare som vill avgöra matcher på egen hand.

2011-03-08 23:53
Barcelona visar hur man spelar fotboll, imponerande, men saken är den att dom bara har 1-0 i halvlek. Sen går vi ut i andra och börjar spela så mycket bättre än i första, får 1-1 och man känner wow, det här kan gå. Men då fick domaren för sig att visa ut van persie, helt otroligt, och 11 mot 10 är inte lätt på nou camp. Vi gjorde vårt bästa, men träbendtner skulle fått iväg ett skott där i 87. Men men, sånt är livet..

gunners4life

2011-03-08 23:55
Tragiskt Van Persie blev utvisad. Kommer vara Arsenals bortförklaring till 99,5%.

För övrigt är det inte första, eller ens andra, gången Van Persie skjuter bort bollen efter en offsideavblåsning...

MEN! O-M det nu verkligen är så att han inte hörde signalen den här gången förtjänar han fan bli utvisad för att lyckas missa målet så grovt från det avståndet om han nu sköt i god tro! ;)

2011-03-09 00:15
Det var med högern.... :-)

2011-03-09 00:45
0 skott på mål är fan riktigt bra.
"har allt i min ryggsäck alltid min rygg täckt."

2011-03-09 01:00
Egentligen inget att snacka om. Persies utvisning var skitlöjlig och förstörde spänningen totalt. Men att Arsenal inte kunde komma med ett enda(!!!) avslut på eller ens mot mål?! Englugg är ett bättre ord för denna match.
Bitches Ain't Shit
Moderator

2011-03-09 01:19
1 mål på 0 skott är ju jävligt bra annars, fortsätter ni så kan ni gå långt. Förresten, för att sopa bort mitt snälla jag för dagen så, nu har ni bara chans på två titlar va? Så fort rök snacket om en eventuell trippel ;)
Moderator

2011-03-09 01:19
Förresten, vad hände med polacken?

2011-03-09 18:50
Det snackades om kvadruppen brushan!

Schezny bröt tydligen något ben i handen eller vad jag läste. Dåre. Dock var ju Almunia Arsenals bästa spelare haha.

Sjukt va ineffektiva Barca va igår, tänk om Bendtner hade satt sista läget haha, kaoz det hade blivit då. Synd bara att hans förstatouch är superettan-klass.

Men ser man till matchbilden över två matcher och framförallt igår var nog Barca värdiga att gå vidare :).

SJUUUUK utvisning på RvP dock hahaha, jävla dårdomare.

2011-03-09 19:36
Vad tror ni om spurs - milan?
Highfive anyone, anyone?

2011-03-09 19:52
Är Bale på humör blir det jobbigt för Milan.
Jag hoppas att det blir en bra match, och att Milan gör ett snabbt mål så det är helt utjämnat och sen får matchen spinna vidare på det.
Är Ibra på humör blir det åandrasidan en jobbig match för Spurs :). Jättesvårt att säga hurfan det ska sluta... 2-2 säger jag, rakt jävla av. Ibra, Pato, Bale, Vdv.