I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Champions League 10/11

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2010-08-17 19:18

Champions League 10/11

Spurs ligger under mot Young Boys med 3-0 innan halvlek.. WTF ?

be the change

2010-08-18 16:16
slutade 3-2 va? De går nog vidare :)

Undra vilka som vinner skiten iår, känns som det finns typ 5-6-7 lag som kan vinna.. Jag tror på Chelsea, United, Barca, Real måste ju tas med men dom ryker väl i åttondelen som vanligt, Inter, Bayern och kanske Arsenal om ni fixar en målvakt + mittback och slipper skador. Annars skulle det vara kul med en skräll, typ Marseille!
Rädda en ko, ät en vegetarian!

2010-08-18 18:06
Jag tror Real Madrid vinner CL iår..
be the change

2010-08-19 16:46
Känner att de lag som ska tas störst på allvar iår är Inter, Chelsea, United, Real och Barca... Inter vann ju dock förra året så oss räknar vi bort... Varför inte tippa på typ... Inter-Real i gruppen och sedan Inter-Real i semi medan Barca-Chelsea möts och sedan blir Uefa så jävla glada när de vad som än händer får en drömfinal ;)

Arsenal uppstickare.. Eller håller som vanligt inte när det gäller? ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2010-08-19 18:05
Tror att Real vinner iår. Dom slår ut United i någon av utslagsmatcherna.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2010-08-24 21:33
Pazzini vilken jävla spelare
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-08-24 21:46
Om nu Zlatan lämnar Barca så... ja, då vinner dom, bara för att.
Bitches Ain't Shit

2010-08-24 22:39
Damien;

Ellerhur! Hahaha.
be the change

2010-08-24 23:24
Rätt oskönt att bortaregeln gäller i förlängningen också.. Ett lag får ju 120 minuter på sig med bortaregeln och det andra laget för 90 ifall av förlängning.. Kanske är en kompensation för att avsluta på bortaplan

2010-08-26 17:49
Snart börjar lottningen!!!
be the change
Moderator

2010-08-26 17:57
Skriv lottningen direkt efter, så kan jag bara gå in här och kolla :)

2010-08-26 18:50
Goalkeeper of the year;

Julio Cesar

Defender of the year;

Maicon

Midfielder of the year;

Wesley Sneijder

Forward of the year;

Diego Milito

be the change

2010-08-26 18:58
A:
Inter
Werder Bremen
Tottenham
Twente

B:
Lyon
Benfica
Schalke
Hapoel Tel Aviv

C:
Manchester United
Valencia
Bursaspor
Rangers

D:
Barcelona
Panatihinaikos
FC Köpenhamn
Rubin Kazan

E:
Bayern Munchen
Roma
Basel
Cluj

F:
Chelsea
Marseille
Spartak Moskva
Msk Zilina

G:
Ac Milan
Real Madrid
Ajax
Auxerre

H:
Arsenal
Shakhtar Donetsk
Braga
FC Partizan
be the change

2010-08-26 18:59
Grupp A, C & G är jävligt spännande.

Arsenal får en "lätt" grupp som vanligt.. haha..
be the change

2010-08-26 19:03
Och Footballer of the year; Diego Milito

be the change
Producent

2010-08-26 19:13
andra året irad Milan och Real hamnar i samma grupp..
Lil_H..
Moderator

2010-08-26 19:14
Du är guld! Och vi ska ta oss ur gruppen, Rangers eller Bursaspor ska inte ha någon chans. Och efter att Valencia tappat Villa och Silva tror jag inte på dom som segrare.

2010-08-26 19:19
Typiskt.. Fucking....Arsenal...... Sedan går ni enkelt till kvarten efter att ha fått ett skitlag i åttondelen och alla tror helt plötsligt att Arsenal är världens bästa lag igen... Ja jag är bitter.
Producent

2010-08-26 20:58
Xtremesia, känner mig dig bro, känner med dig...
Lil_H..

2010-08-26 21:10
Lil_h
"Andra året irad" - ska du snacka om det, då kan vi väl snacka om hur många gånger Liverpool & Chelsea har mötts irad. Nu är det inte med det här året dock, kommer nog inte heller vara det på några år (tror jag).
Don't!
Moderator

2010-08-26 21:41
Mitchy min vän, nu ska vi inte vara sånna. Jag tror på er, och om inte iår så hoppas jag ni är tillbaks, eller iallafall före, shitty nästa år!

2010-08-27 00:18
Inte i gruppen.... Fan jag trodde lxm CL förbannelsen var bruten men icke sa nicke... Dock så är det dem som ska frukta oss nu.. Det hör dock inte till vanligheterna att Milan får en svår grupp.... Konspiration mot Italien!!1111!111

2010-08-27 12:23
Jag tycker fan grupperna är bra.

Det är också riktigt roligt att Emir Bajrami får lira mot så stora lag, riktigt roligt för honom!

Ser fram emot det somfaaaaaaaaan nu, feszt.

2010-08-27 16:19
ramuz
Nu är mascherano är borta för skitsumma, de har lånat ut aquilani (som jag verkligen trodde på den här säsongen) - köpt poulsen...

"The New Liverpool Way: Sell Class and buy crap!!!"

Förlåt, ska inte ta detta mer i CL tråden...
Don't!

2010-08-27 18:38
Mitchy P11 Vart är Aquilani utlånad? Måste jag missat..
Vi är överallt!

2010-08-27 18:49
Juve

2010-08-27 20:10
Okej, aa Benitez var väll ingen klippa på att värva. Hade ändå trott han skulle få en startplats i år. Värdelöst att man inte man följa PL längre när Viasat tagit över.
Vi är överallt!

2010-09-15 15:16
Nu hare ju börjat, Inter öppnar starkt med 2-2 borta mot Twente.
United tappar hemma mot Rangers och får även Valencias fotled bruten.

Annars vare väl inga spektakulära resultat?

Valencia smulade ner Bursaspor borta vilket jag tycker är härligt!
Admin

2010-09-15 18:03
Tycker iofs att det var Twente som öppnade starkt mot Inter, inte tvärt om :)
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2010-09-15 18:53
No shit. :)

2010-09-15 23:34
va ska man säga om milan? rätt deppig första, glänste vid ett par tillfällen mot slutet men annars inget lag man tippar till final. i andra vart det bättre, två mål av zlatte är ju såklart kul, men de har en del att jobba på inför kommande matcher... tveksamma 2-0 hemma mot auxerre räcker inte. dock plus för ronaldinho på spelhumör och fiiin känsla i inlägg å pass.

2010-09-16 00:10
Att åka till München och tro att man ska kunna spela defensivt en hel match mot Bayern känns så jävla oinspirerande så jag hoppas Roma ryker på direkten. Förjävla tråkigt för egentligen gillar jag Roma som klubb och lag. Bayern malde på och var helt klart värda segern. Big ups.

Zlatan gör en Zlatan och knäpper alla på näsan som vanligt. Ibland vet man inte vad man ska tycka.

Higuain tror jag fortfarande kommer vinna skytteligan i CL den här upplagan, om det nu inte blir Messi.

2010-09-16 03:48
ahhh trevligt att komma hem från jobb och mötas av 6-0 till gunners. målen var redigt snygga också för den delen. förutom att cesc gör två och ligger bakom två så börjar man fatta vad wenger menade när han sa att Carlos Vela var en av de bästa avslutarna han någonsin sett... vilka jävla avslut alltså:

första och andra

visst helt öppna lägen, men som han lurar keepern. jisses.

Xtremesia
såg att du gnällt lite om arsenals lätta grupp... där har du visserligen rätt, men när ni själva möter Twente och spelar 2-2 så har du tyvärr inte så mycket att gnälla över. kom igen när ni vinner de lätta matcherna med 6-0 istället för att kryssa!
Admin

2010-09-16 13:20
Vet inte om man ska kalla det fotbollspropaganda (känns som en klyscha när Arsenal spelar) för Braga såg oerhört vilse ut. Men Arsenal spelade snyggt och effektivt.

Har tyckt att Cesc sett väldigt sammanbiten ut hittills i år. Inte många leenden utan mest som att han går och gör sitt jobb som det proffs han är. Så var det även vid första målet men framåt andra såg han återigen riktigt glad ut. Vilken match han gjorde...

Vela gör förvisso två mål i betydelselösa skeenden (femman och sexan) men det är riktigt snyggt avslutningar och kan förhoppningsvis bidra till att han börjar göra de där viktiga målen också; kvitteringar, ledningsmål, mål som dödar matchen.

Och jag är riktigt positivt överraskad av Chamakh. Han kan mer än bara nicka och den som jämförde honom med Adebayor var inte helt fel ute. Ser många likheter, men Chamakh jobbar dessutom mer över större delar av planen. Ser ut att löpa väldigt mycket.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2010-09-16 17:49
1. Vi har en ny tränare.
2. Han heter Benitez.
3. Vi är fortfarande inte 100% fit

4.5.6.7.8. Twente är holländska mästare, har öppnat sitt mästerskap innan oss, har en stark grund man står på och ett par riktigt duktiga spelare. Man har 7-0 i målskillnad på 4 matcher vilket får ses som otroligt starkt för ett holländskt lag.

Jag har all rätt att gnälla på era enkla grupper när jag ser det som att Twente hade varit det näst starkaste i er grupp, men man kryssar borta och vinner hemma that's the method. Förutom Arsenal som ska ta in 15 poäng i gruppen, få ett enkelt lag i åttondelen och sedan pissa ner sig när man möter ett defensivt starkt lag senare i turneringen. Det är i gruppen som allt skitigt lir ska ur laget och i den senare fasen som man ska vara dödlig. Nu var det inte så att vi lirade som bajs så att man ska bli nervös heller, vinner vi inte hemma mot Bremen så börjar jag bli nervös kan jag lova dig.

2010-09-16 17:49
Fan ni har fått de pissenklaste grupperna i kanske 10 år efter varandra, samt rätt softa lottningar senare i åttondel och kvart, medan vi stöter på det ena odjuret efter det andra. Klart som fan man klagar :D

2010-09-16 23:13
Xtremesia
allvarligt? Twente.. Tror knappast att Twente hade kommit 2a i vår grupp. Donetsk är bra. Braga har slagit ut både celtic och sevilla i kvalet. visst får du gnälla på enkla grupper, det fattar jag med att vi har en enkel grupp. det jag stör mig på är att du övervärderar era egna motståndare som ni inte ens kan göra jobbet mot. och att ni inte är 100% fit, vad betyder det? vill du så kan jag bifoga arsenals skadelista...(varsågod: van persie, walcott, vermaelen, diaby, ramsey och bendtner) och ser man på historik så har vi de senaste 10 åren slagit Real (som första lag i CL på bernabeu), vi har WHOPPAT Inter, Milan och Juventus, och det var när de var bra lag. Som vanligt så är det alla andra lag som är dåliga så fort Arsenal är bra..
YOU ONLY CAME TO SEE THE ARSENAL!

2010-09-17 23:28
Skadelistan säger mig inte ett skit.. Vi har spelat 3 matcher i ligan och hunnit med ett 2 veckors landslagsuppehåll, spelarna har långt kvar till toppformen jämfört med PL, Eredivise och Bundesligaspelarna.

När ni whoppa Inter var det de typ mest ostabila laget någonsin, compliments för resten men det säger mig fortfarande inte så mycket.. Ni har även hunnit med att få rätt många asswhoppings trots att hela världen är överens om att ni är bland favoriterna varje gång för att ni gör ett bra gruppspel och krossar motståndet i åttondelen :)

2010-09-19 11:50
well, vi går till kvartsfinal år efter år oavsett vilka vi möter. knappast vårt fel om gruppen är lätt. vinn era egna matcher istället för att böla på arsenal, det är rådet jag ger till alla andra lag :)

2010-09-29 23:29
Chichariiiito! Speed demon personified.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2010-09-30 16:52
Nice touch där.
Bitches Ain't Shit

2010-10-20 22:08
arsenal sätter nytt målrekord. Och spurs sätter ju nästan bottenrekord ;)
be the change

2010-10-20 22:45
Haha bale.. han e ju grym..
be the change

2010-11-03 13:14
Gareth Fucking Bale.. vilken jävla lirare. Taxi for Maicon!

2010-11-03 23:02
inzaghi .. vilken jävla lirare
Ignorance is venomous, and it murders the soul spreading like a virus running rampant, out of control.

2010-11-03 23:14
Ja, Pippo pippar på som vanligt!

2010-11-04 13:36
theeeoo theeeeooo snabbast i CL.

arsenal spelade för övrigt med 3 engelsmän från start igår. måste varit längesen sist (om man inte räknar in CC). och sen gick det därefter.
Moderator

2010-11-04 13:50
Äsch, hade på känn att Arsenal skulle tappa poäng. Är väl oftast så att man inte tar full pott i alla matcher, och är det någon match poängtapp borde ske är det Shaktar borta.

Sen var det väl rätt galet med Inzaghi igår, fyfan!
Admin

2010-11-04 14:00
Eastmond känns inte mogen uppgiften än. Kanske kan bli bra men nu när man är bortskämd med Wilsheres supersnabba utveckling så är det lite segt att vi förmodligen måste vänta ett par 2-3 år innan vi får se Eastmonds (eventuella) storhet på riktigt. Men det verkar ju ha gått bra för Walcott. Han kom som 17-åring och man förväntade sig ett grymt genombrott på en gång i England. De fattar inte att man måste ge de allra flesta mer tid. Spelare som Wilshere tillhör undantagen.

2010-11-04 16:41
Pippo är kung.. Dock var andra solklar offside..
Zlatan borde såklart nätat minst 1 gång..
Pato är jävligt kass nu, och varför fick inte robinho lira?

Köpenhamn överaskar med riktigt fin fotboll..
Värt att notera är att jag har mött Oskar Wendt och pissat på han :)
Vann 3-0 inomhus =)

Chelsea tror jag vinner CL i år.. Känns som att alla vet att det är deras tur.
Så bara vi inte får domarna emot oss.. Chelsea tycker jag är det mest
stabila och kompletta laget.. :)
Highfive anyone, anyone?
Poet

2010-11-04 17:27
det är så sjukt mkt chelseas tur.. och händer det inte denna säsong händer det inte alls heller..
"life's a garden, dig it."