I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Derby d'Italia = INTER - JUVE | Lördag 22/11 kl 20:30 CET | C+Sport2

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2008-11-23 11:49
Så jävla besviken. Men jag får väl försöka hålla huvudet högt. Inter vann rättvist och var bättre idag.

Juve blir jävligt lidande av för dåligt kantspel. det svider att se att även nedved kan bli för gammal. och Marchionni är inte bra nog för ett lag som juventus. Fan vad Cammoranesi saknas. När han väl kom in såg man hur mycket farligare Juventus högerkant blev.

Hu. Nåja. Grattis Inter. också ganska trevligt att se att Moratti för en gåång skull inte pratar skit om Juve efter matchen. Utan istället har goda ord för den nya ledningen i Juve. det trodde jag inte om en sån skithög som Moratti ;)

Kul också att det som alltid kommer medgångssupportrar när laget vinner som man aldrig sett förut och börjar kasta skit. jag tänker såklart på IMurderTracks 3e året som interista nu? men bara så länge ni vinner. Sen blir det barca igen.

Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2008-11-23 11:51
Moratti har väl lärt sig av mourinho. Eller så tänker han att mourinho tar på sig all skit så då slipper han jiddra.

Och yamo, SIAMO i campioni D'italia
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-11-23 13:38
Buffon hade räddat.

Chiellini har just nu störst Juve hjärta, utan honom igår hade vi förlorat med kanske 3-0.
Puzzle Productions / puzzleprod.com
soundcloud.com/iloice

2008-11-23 14:31
Ni är regerande mästare men vi är de mesta mästarna. Sen tror jag inte ni kammar hem scudetton i år, så er "campionistämpel" kan glömmas bort.

sono 29
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2008-11-23 14:38
Oj vad goda förlorare ni är. Verkligen. Mesta mästare-snacket är, som vanligt oavsett om det handlar om Real Madrid, Liverpool eller Juventus, inget annat än tröttsamt och aningen mesigt.
•pave paradise•

2008-11-23 14:41
Hur många scudetti vill ni ha egentligen? Kom igen nu, räcker det inte med dem ni redan fått?
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2008-11-23 14:49
Vad har det med saken att göra, överhuvudtaget? Är det sååå svårt att erkänna att Inter var bättre igår eller att vara goda förlorare? Vem fan bryr sig om att ni är mesta mästare i dagsläget? Sånt här skitsnack är så fruktansvärt tråkigt och löjligt. Ni vann guld senast 02-03. Det är uselt baserat på högfärdigheten som verkar följa med att vara Juventus-fan. Var goda förlorare istället, vad tjänar man på att gnälla om att ni vunnit mest guld när ni inte gjort det på 5 år?
•pave paradise•

2008-11-23 15:21
Ni har 27, om det inte borde vara mindre än så? Vad exakt vill du få fram? Vad har vi fått? Vi har vunnit 3 i rad nu och ja jag räknar "skrivbordsscudetton" som en scudetto. Likna det med en hundrameterslöpning där de två första är dopade, vem tar hem guldet då? jo trean.

Yamo vad gjorde domarn för fel igår? Lite hands dit, o några offside hit. Men det var vi som missgynnades av hans avblåsningar. Det var inte direkt så att domarn avgjorde matchen som i förra mötet när camoranesi var 4 meter offside. Sch nu din bittra jävel, vi ägde er på alla punkter!

100 år utan minnen från serie b...Curva nord
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-11-23 16:08
lhabia
Var har jag förnekat att Inter var bättre igår? Om Inter överlägset hade varit mesta mästare så kan jag garantera dig om att varje interista hade skrytit om det.

Inter har inte vunnit sedan 1989 (bortsett från scudetti de har fått av oss), snacka om att skjuta sig i foten. Sen har vi vunnit 2005 och 2006, men om man ska exkludera dem så kan man lika gärna exkludera de senaste åren för Inter, och då har de inte vunnit sedan 1989. Mycket lågt skrivet av dig faktiskt.

Xtremesia P16
När har jag sagt att domaren gjorde fel? Vad är det du snackar om? Och sen ägde ni verkligen inte oss på alla punkter, tycker du det så är du riktigt j-vla enögd.

Aja, hoppas vi möts när alla ordinarie spelare är tillgängliga, då får vi se hur det slutar. Förra året vann vi, och det med stort marginal. I år fick ni med er en knapp seger mot ett Juve utan Buffon, Trez och Zanetti (tre riktiga nyckelspelare i fjol). ;-)
AMICI DI NESSUNO

2008-11-23 16:29
Hur många scudetti vill ni ha egentligen? Kom igen nu, räcker det inte med dem ni redan fått?

Ärligt vunna!:)

Ok de andra med domarna tolka jag fel på, hade precis läst era 5 snabba på svenskafans efter matchen. My bad.

Hämta trezeguet, så hoppas jag att cordoba är tillbaks. För om matrix kan stoppa delpiero+amauri kan cordoba+samuel stoppa delpiero+trez.

Sen kan du ju nämna en punkt ni va bättre än oss på.

Förstår dock fortfarande inte varför du vill exkludera våra scudetti, vi fick EN av er(borde kanske vart flera) vi vann en promenadseger 2006/2007, vi vann förra 2007/08 med er och milan med. Och vi leder just nu.

Även om alla ordinarie spelare är friska hos er har vi bättre, ni kan bara vinna på grinta!
Anlitar man en känd smutsig person som moggi så får man ta straffet när han senare torskar.

O sista, att det inte blev mer än 1-0 var tillfälligheter.

2008-11-23 16:34
Sen har vi vunnit 2005 och 2006, men om man ska exkludera dem så kan man lika gärna exkludera de senaste åren för Inter, och då har de inte vunnit sedan 1989. Mycket lågt skrivet av dig faktiskt.

Idiotiskt. Varför ska man exkludera två titlar bara för att ert fusk kostade er det det som blev Inters första? Hur är det logiskt överhuvudtaget? Ska de exkluderas för att ni inte var med? Wow. Otroligt väl resonerat.
•pave paradise•

2008-11-23 17:36
Xtremesia P16
Tro mig, Matrix kan inte stoppa Del Piero. Det är otroligt hur folk glömmer vissa matcher så snabbt, förra säsongen blev han bokstavligt talat FÖRNEDRAD av vår kapten. Killen exkluderade ju våra två scudetti, och då ska man ju exkludera era också sett till faktumet att ni vann den ena genom domstolen, sen vann ni er andra utan era största motståndare med i racet, och så vann ni er tredje med två försvagade motståndare i Milan och Juventus i spelet och genom en massa tveksamma domarinsatser.

Ni var absolut inte bättre när vi möttes med ordinarie spelare i båda lag förra året, om du inte samtycker där så är du riktigt trångsynt för det var en otrolig klasskillnad och det kan man inte bortse ifrån. Sen att vi bara vann med 1-2 förblir en gåta för mig.

lhabia
Bortsett från scudetton vi gav dem så har de inte vunnit sedan 1989. Varför nämner du då att vi inte har vunnit sedan 02/03? Du exkluderar allt vi har vunnit den senaste tiden, då ska du göra samma sak med allt de har vunnit den senaste tiden. Då blir det följande:

Juventus vann sin senaste titel 02/03 och Inter vann sin senaste titel 1989.
AMICI DI NESSUNO

2008-11-23 20:09
Det är bara för att lhabia håller på gnaget.
Puzzle Productions / puzzleprod.com
soundcloud.com/iloice

2008-11-23 20:17
Yamo yamo yamo, du lär dig aldrig? Vi vann förra året rättvist, vi ångade på och demoliserade allt den första halvan. Andra halvan hakade vi upp oss lite, kul är att ingen någonsin nämner den utvisning vi fick mot udinese och zlatans bortdömda mål i samma match som hade kunnat göra att vi skulle lämna roma 15 poäng bakom oss?

Yamo, du bör sluta sitta i din "calciopoli var konspiration mot juventus" värld och rycka upp dig. Ordinarie spelare förra mötena? En backlinje med burdisso och materazzi säger allt om hur ordinarie vårt lag var i den matchen.

Sluta skyll våra scudetti på domarna och ryck upp dig, ni var inte värda att vinna. Och inte heller roma var värda att vinna(vilket de visat denna säsong) Vi har varit värdiga vinnare 3 säsonger i rad så sch bara.

Angående att matrix inte kan stoppa del piero och otroligt hur jag har glömt bort förra säsongens match, jag anser det vara mer otroligt att du redan glömt bort gårdagens match.

2008-11-24 12:16
Blastboy:

Att jag håller på AIK har ju väldigt lite att göra med detta, men är såklart alltid kul att nämna :)

Yamo_RGPA:

Har du bott i en grotta de två senaste åren eller? Vilka vann guldet i fjol? Berätta.
•pave paradise•

2008-11-24 16:04

2008-11-24 16:47
"Värdiga vinnare"... Finner inga ord.
AMICI DI NESSUNO

2008-11-24 16:55
Bra förklaring, och svar på frågan om vem som vann förra året.
•pave paradise•

2008-11-24 17:55
Domarkåren vann förra året, förrförra året kan knappast kallas för en riktig Serie A-säsong när de största motståndarna inte var med, och året före det var det Juventus som spelade fotboll och eventuellt vann men fick titeln fråntagen i en rättegång.

Punkt.
AMICI DI NESSUNO

2008-11-24 18:12
Nej. Nej. Och nej. Ni fuskade och besudlade sporten. Acceptera det. Det har de flesta andra som håller på Juventus gjort sedan länge och gått vidare. Det vore bra om du också gjorde det för din egen skulle för självförnekelse av denna grad kan inte vara bra för psyket.
•pave paradise•

2008-11-24 19:59
Dig kan man inte ta på allvar, och jag kommer stå fast vid det jag säger och skriver - varför ska DU av alla på det runda klotet tro att du kan ändra min uppfattning av saker och ting? Sanningen kommer fram förr eller senare, och då ska du minsann få äta varenda ord...
AMICI DI NESSUNO

2008-11-24 20:42
jag tar faktiskt lhabias sida i det här, jag tror precis som han..

Och ja, varken juve eller kanske milan har chans att vinna serie a iår heller.. Inter är grejt helt enkelt.. ( och nej, jag håller inte på inter inter inter inter..
be the change

2008-11-24 21:32
Yamo_Rgra du e för bitter... eller fan asså. Militos bortdömda offsidemål, milans 6-7 straffar men de fortfarande vi som fuskar när vi e dom som inte dömts.

Du är allt för naiv mannen sch nu

2008-11-24 21:35
Ok, som sagt sanningen lär slutligen komma fram och då får vi se vilka som får äta upp sina ord.
AMICI DI NESSUNO

2008-11-24 22:05
Tro mig, du lär få käka dom igen.. Förvånar mig inte om det var en väldigt liten del av moggis verk som kom fram vid calciopoli. Btw, ska han inte in nu 6 år?

2008-11-25 01:56
Vem fan bryr sig om jag får äta upp mina ord? Är det läge för mig att göra det så står jag fast vid vad jag har sagt. Du måste slappna av lite och diskutera det här med andra som håller på Juventus och sedan inse att även de tycker som vi andra gör: att det fuskades, att fotbollen besudlas och att det enda rätta att göra nu är att blicka framåt. Det borde ni göra.
•pave paradise•

2008-11-25 04:28
insane M P24

Tyvär kompis Interista sedan 88-89 säsongen då vi vann vår 13 scudetto

Nerazzuri 4 Life

Sångare

2008-11-25 12:58
Juventus har 29 ligatitlar vunna på planen och ingenting annat. Vi vann senast 05/06 och hade vunnit 06/07, 07/08 också om det inte vore för Telecom Italia, MorRATti och resten av dom verkliga skurkarna.

Sedan så tycker jag inte att man kan räkna Inters Scudetto 06/07 då Juventus inte var med. Själva poängen med att vinna Scudetton är att komma före Juventus. Så enkelt är det.

Den enda av dom "3" Scudetti som faktiskt kan anses någorlunda legitim är förra årets, men återigen den hade aldrig inträffat om det inte vore för att MorRATti bestämt sig för att utnyttja sina "kontakter" då han tröttnat på att vara den ständige förloraren.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Sångare

2008-11-25 13:00
Sen angående matchen så tycker jag att Inter förtjänade det. Båda tränarna gick in för 0-0 men Inter gjorde ett slumpmål. Dock så var man det laget som skapade mest, som sig bör på hemmabana. Fair play to them. Man kan inte bli utspelade och förlora på sin egen hemmaplan varje år. Nu hade vi två raka segrar på San Siro mot Inter, det var dags för ett trendbrott.

2008-11-25 13:01
Oj vad högt ni ser på er själva...
•pave paradise•

2008-11-25 16:12
Juventus har 29 ligatitlar vunna på planen och ingenting annat. Vi vann senast 05/06 och hade vunnit 06/07, 07/08 också om det inte vore för Telecom Italia, MorRATti och resten av dom verkliga skurkarna.

Den verkliga skurken är moggi din brända jävel

2008-11-25 21:44
Så jävla trött på dessa trångsynta juve fansen ni e värdelösa inse det ni kan inte vinna utan fusk. Då ska vi se när ni åter vinner en scudetto nu när de e lite bättre koll på koruptionen

2008-11-25 22:04
att munhuggas på en virtuell är det pinsammaste av allt.

var män. kom till ROMA. this is how we do it up in herre
what's good for the goose is still good for the gander.

2008-11-25 22:12
Ja..storklubben Roma med sina tre ligatitlar ;) Haha. Nej, nu var jag elak...minns varför jag brukar hålla mig ifrån att diskutera italiensk fotboll.
•pave paradise•
Sångare

2008-11-25 23:54
Moggi = Gud på det han gjorde. Alla var inblandade i det korrupta italienska systemet, Moggi råkade bara vara bäst på det. Därför straffades han då MorRATti tröttnade på att vara den ständige förloraren.

Moggi = en av oss.

2008-11-26 00:02
Hahahaha...herre min gud...
•pave paradise•

2008-11-26 00:24
Hahaha :D Dessa juventussupportrarna. Ja en dag kommer ni oxå inse.

Nu lämnar jag tråden, för jag dör! Hahaha
be the change

2008-11-26 14:02
lhabia

Du har tydligen ingen koll på vilka som har dominerat italiensk fotboll de senaste hundra åren. Vad försöker du förmedla genom dina inlägg ens? Försöker du dumförklara oss eller vad är det du vill? Du vet om att Juventus är de riktiga mästarna i Italien, sen att Inter har vunnit de tre senaste åren ändrar knappast någon större del av calcions historia. Hittills har de bara vunnit sina titlar på Juves bekostnad och det vet du om, så försök inte bortse ifrån det.

Du kastar skit på Roma, Juve och allt vad det är men jag tycker du borde ta av dig dina gnagarbrillor och inse hur saker verkligen står till. Men visst, det är klart att du känner sånt hat gentemot Juventus då du som gnagare aldrig fått stå i rampljuset och uppleva de riktiga framgångarna utan alltid har levt i skuggan av de riktiga mästarna, i likhet med många interisti.

Det är så självklart i alla calcioanhängares ögon, Juventus är störst och det svider för sådana som dig, JackVegas-, Rastasite, Xtremesia och alla andra Juvehatare på denna siten. Jättesorgligt faktiskt.
AMICI DI NESSUNO

2008-11-26 14:07
Yamo_RGRA:

Vafan har det med någonting att göra överhuvudtaget? Vad är det för störd syn på fotboll du har egentligen? Vad har AIK med det här att göra? "Riktiga mästarna"? Det är ju en riktigt tragisk syn på fotboll om du verkligen tror på det här på riktigt.
•pave paradise•

2008-11-26 14:15
lhabia
Baserat på dina inlägg så ser man ju helt klart att ditt syfte bara är att hacka ner på Juventus, eller hur? Stämpla oss som fuskare när du i själva verket inte har någon som helst koll på vad calciopoli verkligen var och vilka som verkligen stod bakom det. Du är inte det minsta insatt i det så skippa ditt skitsnack om "juventus besudlade sporten" för du kommer ingen vart. De enda som tror på dig är interisti som Xtremesia som måste tro på dig, oss andra lurar du inte.

Hade AIK haft flest allsvenska titlar så kan jag sätta en tusenlapp på att du hade nämnt det i diskussioner som rör din egen klubb. Nu är inte fallet så och därför stör du dig så hårt på alla andra klubbar som har en lite finare historia än din egen.
AMICI DI NESSUNO

2008-11-26 14:21
Yamo_RGRA:

Nej, mitt syfte är aldrig att hacka ner på en klubb jag respekterar, eller tidigare har respekterat. Jag hackar inte ens ner på Djurgårdens IF på ett sätt som inte är skämtsamt, varför skulle jag göra annorlunda med Juventus? Utöver det så kommer jag aldrig att köpa en historia från fansen om att en skandal handlade om något annat än vad alla förutom ni hävdar att det var om. Det är inget speciellt mot er, jag gör så oavsett situation, lag, land etc.

Du hade förlorat den tusenlappen väldigt, väldigt snabbt isf kan jag lova dig. Har man utövat en sport själv på elitnivå så vet man hur lite historia betyder, hur lite förra matchen ens betyder. Ny match, ny kamp. Vad som hände i förra mötet lagen emellan är en extra sporre för de som behöver det, för mig är det inte så. Så du kan inte ha mer fel i varenda uttalande du slänger min väg. Ta huvudet ur arslet, sluta hävda saker du inte vet ett piss om och förstå att åsikter alltid kommer att skilja sig från varandra. I mina ögon besudlade Juventus sporten. Det betyder INTE att jag inte har respekt för särskilda individer som personifierar det "nya Juventus".
•pave paradise•

2008-11-26 15:29
Ok, ser ingen mening i att diskutera vidare då du alltid försöker dumförklara en genom uttryck i form av "ta huvudet ur arslet" osv, sätter punkt för mitt nu.
AMICI DI NESSUNO

2008-11-26 15:43
Yamo_RGRA:

Fel igen, det var första gången jag tog till extremiteter för att påtrycka hur fel ute jag tycker att du är och har varit rakt igenom hela tråden. Det enda positiva som kommit ur tråden är väl att jag fått göra klart exakt vart jag står i frågan så jag slipper höra taffliga lögner om vad jag är, tror och tänker i framtiden.
•pave paradise•

2008-11-26 15:45
De värsta är ju att ny hyllar moggi också..?

2008-11-26 16:21
Luciano Moggi uno di noi
AMICI DI NESSUNO

2008-11-26 17:54
men jävla pl-töntar, gå och bli proffs i volleyboll eller nåt
what's good for the goose is still good for the gander.
Sångare

2008-11-27 10:49
Lol.

2008-11-27 16:33
Hahahahahahahaha

2008-11-27 17:47
Inglesi bastardi!!
AMICI DI NESSUNO

2008-11-27 17:53
Yamo_RGRA:

Om den var till mig så är du, återigen, HELT fel ute.
•pave paradise•