I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Derby d'Italia = INTER - JUVE | Lördag 22/11 kl 20:30 CET | C+Sport2

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

Sångare

2008-11-13 00:09

Derby d'Italia = INTER - JUVE | Lördag 22/11 kl 20:30 CET | C+Sport2

Ja, matchen som utvecklats till Italiens största hatmöte dom senaste åren är här igen. Förra gången var det lekstuga Juve även om segern bara skrevs till 2-1.
Mötet innan det, alltså 05/06 var det ännu en gång Juve som stod som segrare efter Alessandros frispark.

Alltså kommer Juve med två raka segrar på Inters hemmaplan i ryggen. Vänder trenden nu? Själv tror jag på kryss men avvaktar tills morgondagens drabbning med Genoa är spelad.

Manninger
Grygera Chiellini Legrottaglie Molinaro
Camoranesi Sissoko Tiago Nedved
Amauri Del Piero

Detta lag känns inspelat nu och extremt svårslaget. Tyvärr ingen Buffon men Manninger är en habil ersättare.

Vad säger ni, interisti, sugna på lite dase?

"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2008-11-13 00:46
Manninger känns ostabil, dock inte sätt han på länge - vad jag minns bara hahah..

Annars, del piero är grym.. resten vet jag inte ;) ..

Kunde ni inte hålla er till serie a tråden?
be the change
Sångare

2008-11-13 15:22
Manninger har utvecklats sen Arsenal-tiden, det var ändå... 6-7 år sen?

2008-11-13 16:17
Jag hoppas vi får tillbaka Camoranesi till den magiska form han har varit i när han varit skadefri. Han behövs verkligen i offensiven. Även om det har gått bra även utan honom på senaste.

Gillar laget som det sett ut på senaste, Grygera har tagit ett till steg framåt den här säsongen och är en jävligt bra högerback i dagsläget, Molinari har en bit kvar men har iallafall gjort ett par bra matcher på sistonde (bortsett ifrån förra)

Tiago har blivit bättre men jag föredrar Poulsen brevid den svarta ninjan.

Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2008-11-13 16:34
Jackvegas stick bara du smutsar ner varje tråd som har med italiensk fotboll att göra. Dessa möten är så otroligt mycket mer än bara storlagsmöten..

Juventus känns alltid svåra, tror det gynnar inter om juve är favoriter eftersom juve brukar höja sig otroligt i måstematcher o slå ur underläge(se madrid)

Sen hoppas, hoppas jag inte att domarn klantar till sig i denna match. Senast var ju då camoranesi 3 meter offside;) Men i guess att det var karma som slog tillbaks oss för våra billiga straffar..

Inför matchen mot palermo i helgen kan Q, cordoba och maicon bli avstängda till juvematchen. Hoppas bara inte de två sistnämnda blir det. Vilka har juventus på varningslistan?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-11-13 17:01
Juventus känns väldigt starka. Inters offensiv har stannat av lite och det lär behövas mer än ett mål för att vinna mot ett Juve i form.

2-2 eller Juveseger. Det jag ser mest fram emot är mötet mellan Zlatan och Chiellini. Vems näsa går segrande ur den striden?
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2008-11-13 21:26
Xtremesia: Molinaro och Grygera riskerar avstängning. Är inte säker på Sissoko men kanske han också. åh hemska tanke om Sissoko skulle missa...

2008-11-13 21:42
Ang. Sissoko borde han vara avstängd pga sparken mot liggande chievo spelare.
Juve är äckligt effektiva idag.. men milito var ganska solklart onside där. Men alla vet domarnivån på serie a's domare.

Oh hemska tanke att camoranesi är på väg in.. han lyckas alltid göra mål mot oss-.-
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-11-13 21:48
Xtremesia P16

Nu behöver du inte ta till hårdhanskarna lillgrabben ;)
Alla vet att the clash of titans är bättre på alla sätt ;)
be the change

2008-11-13 21:54
De enda som är bra med "clash of the titans" är domarn..

2008-11-13 22:21
Xtremesia P16

Okej, om du tycker det, då får vi se hur många italienska lag det blir i CL semifinalen iår.. ;)

good luck
be the change

2008-11-13 22:33
Xtremesia Tycker domaren var helt okej i den här matchen dock. Visst, Milito var inte offside, men det är så jävla hårfint och svårt att se att man inte kan såga domaren på det. Sånt som händer, inte mycket dom kan göra åt det förutom att skaffa offside kameror.

2008-11-13 22:45
Kul.. Hur gick det för england i EM..?;)

Insane M jo exakt. Haha fin hands av juventusbacken(tappa namnet nu.) bollen tom rullade på armen sen ser man de där minspelet och gesterna.. underbart haha.

2008-11-13 23:06
Xtremesia P16 England i EM? Handlade inte om Serie A kontra Premier League?
Vi är överallt!
Sångare

2008-11-13 23:12

Italien = världsmästare. Inhemska spelare kryddat med utlänningar.

England = cirkus med 80% utlänningar kryddat med ett gäng stela britter. Går bara bra sålänge externa finansiärer (araber, ryssar, talibaner, turkar och amerikaner) tycker det är kul att leka av sig.

Men skit nu i det. FIN SEGER I DAG JAAAAAAAAAAAAAAA GRANDE GRYGERA!!!! VICENZO IAQUINTA AAAAEEEEEEE AAAAAAAAAAOOOOOOOHHHH!!!!

2008-11-13 23:34
Jag tror inte det handlade om Serie A vs Premier league. Det handlade om Juve mot Inter.

Idag var jag nöjd med samtliga spelare. går inte att gnälla när man vinner med 4-1

Nu åker inte på stryk med. dom har ingen Del Piero, det har vi.

2008-11-13 23:54
Everlast sen kan du ju tänka på vilka länder de representerar... Tycker ni premier league folk ska tagga ner lite nu back to topic.

Grymt imponerad av juve idag, vinner mot genoa med 4-1..hur många skott på mål kan de vart. 5?

2008-11-13 23:55
Xtremesia P16

Vi jämförde Serie A mot PL, där PL är 10ggr så bra som Serie A.

Englands landslag är kända över att inte komma långt, samma som italienarna är kända filmare och spelar tråkig fotboll..
be the change

2008-11-14 00:01
Italien vann vm.
O innan förra cl finalen så var det ett ganska bra tag sedan två engelska lag stod i finalen. PL är bäst just nu kanske men serie a stormar framåt.. Sen kan vi ju alltid börja prata om PL's resurser jämfört md serie a men det orkar jag inte.

Mötet mellan inter-juventus går inte att jämföra med något engelskt möte.

2008-11-14 00:13
Barcelona-Real Madrid
Arsenal-Man Utd

Men visst, var du insnöad in din jävla zlatan..
be the change

2008-11-14 00:14
Oj vad jag ser framemot denna match

Heja inter
Geni

2008-11-14 00:40
Engelskt möte mannen. Vart kommer el clasico in ifrån? Det är historian bakom och nu modern tid är det ett riktigt bitter stor/HATmöte. Prestigen står på spel

Detta är något som inte köpas för cash utan det ligger historia bakom så lägg ner nu.

Btw så har vi roma-lazio på söndag.. jämför för fan inte det mot arsenal-tottenham, liverpool-everton o man u-man city..

2008-11-14 10:30
Svårt att låta bli att elda på ett ämne som inte tillhör tråden?

Hur kommer inter att ställa upp? 433 eller 442?
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2008-11-14 18:51
Ja det är väl bara att ignorera anglofilerna som ska invadera alla trådar. Pratar om matchen istället

2008-11-14 19:09
Underbar seger igår. Man märker verkligen hur laget växer efter varje match, all harmoni och ro som råder i klubben är så vackert att se. Det är otroligt starkt hur Juventus lyckats vända alla negativa trender de senaste åren, detta bådar riktigt gott!

Vinner vi på San Siro så vet jag inte vad jag ska göra...

NOI SIAAAMO LA JUVEEE.
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO
Admin

2008-11-14 22:03
Ingen mer offtopic nu!

Allt off-topic om Serie A vs. PL kommer rensas efter detta inlägg.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2008-11-15 01:17
Skulle tippa på att mourinho ställer upp med 4-4-2 men man får vänta tills uttagningen är klar för den matchen.. sen kan man börja spekulera. Morgondagens match spelar också in..

2008-11-15 23:03
Fan förhelvete. Cordoba missar.. Bara inte ni vet han.. aa den där nr 16 får spela!
Två helt amazing goals by zlatan idag .. wauw som hussfeltskulle sagt.

Länk till http://www.101greatgoals.com/videodisplay/1768287/

Länk till http://www.101greatgoals.com/videodisplay/1768311/

2008-11-15 23:10
Vilka mittbackar har inter som kan spela mot Juve?

Hoppas hoppas hoppas att mourinho är dum nog att spela Burdisso.

2008-11-15 23:16
Samuel som är riktigt riktigt bra just nu är den som är given iaf. Materazzi och burdisso var dem som satt på bänken idag, men skulle tro och hoppas på att chivu kommer tillbaks till juve. Annars kan cambiasso alltid gå ner som mittback så kör vi med zanetti,muntari,vieira/deki på mitten..

Sen får vi ju tillbaks en viss brasse till juve också:)

2008-11-16 08:16
Länk till http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/bank/article3782718.ab

Om Zlatan spelar som han gjorde mot Palermo bör Inter vinna. Iofs så skulle jag inte bli förvånad om Del Piero skruvar dit ett par friparkar bara för att visa vart skåpet skall stå:)

2008-11-16 13:18
Zlatan kommer garanterat bli raderad av Chiellini och co. Tveklöst.
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2008-11-16 14:07
Det kommer bli svårt att radera zlatan utan följder om t.ex. adriano spelar som både har tyngden och kapaciteten att störe juves backlinje. Ställer vi upp som vi gjorde i CL med adri, balotelli och ibra så tror jag det blir en säkerhetsrisk att plocka bort ibra.

Nyckeln till att stoppa inter är att radera ibra och maicon som Milan gjorde så bra. Grymt var att vi mot palermo gav dem EN frispark i bra läge att skjuta på och jag hoppas att vi inte ger juve en enda, hellre en straff då;)

2008-11-16 17:33
Chiellini och Legrottaglie har stoppat allt från Vucinic och Baptista till Raul och Nistelrooy. Ser inte Ibra och Adriano som ett mycket större hot än dem.

Startar Materazzi lär vi tveklöst få ett par frisparkar i alla fall.
AMICI DI NESSUNO

2008-11-16 18:08
Själv är jag ganska orolig inför matchen. Juves form är riktigt bra och det är det som är problemet, Juve är bäst i stora matcher när formen varit dålig.

1 poäng på san siro är jag nöjd med.

2008-11-16 18:26
Startar Materazzi lär vi tveklöst få ett par frisparkar i alla fall.
Jo det är sant. Men det som är mest läskigt är nog de frisparkar ni kommer att få bara pga materazzis rykte och ställning hos domarna. Jag hoppas hoppas bara att domarna inte ställer sig själva i centrum denna match!

Insane M, jag är inne lite på samma sak. Bara att jag vet att juve kommer höja sig bara för att det är vi som står på andra sidan plan. Att juve inte är i dålig form tycker jag bara är bra..

Känns sm att båda sidor är lika oroliga.. mest för att man vet vad det andra laget KAN göra.

2008-11-17 19:22
Svår match och tippa. Fans till Inter och Juve tror på vinst så klart. Vad som helst kan hända i sådana matcher.

2008-11-18 16:25
insane M P24
Juves form är riktigt bra och det är det som är problemet, Juve är bäst i stora matcher när formen varit dålig.
Hur vet vi att Juventus är dåliga i stora matcher när formen varit bra? ;-) Ytterst sällan har vi presterat såhär bra under en längre period, i alla fall under Ranieris tid. Tror storformen bara kommer stå för ett ökat confidence boost, laget är äckligt nära en förstaplats och de kommer göra allt för att säkra en seger på lördag. Sen är pressen och förväntningarna från fansen givetvis enorma, och det kommer också bidra till att laget är inställt på vinst. Vi kommer få se ett urtaggat Juventus som lär skapa stora problem på San Siro, det kan du räkna med!

FORZA JUVE!
AMICI DI NESSUNO

2008-11-18 17:44
Yamo_RGRA:
Ja det har du rätt i, Juventus med Ranieri har ännu inte gått in i någon stormatch som favoriter eller ens med en bra form i ryggen. Tycker inte Juve är favoriter nu heller. Men formen är ju bra iallafall.

En seger och mina bekymmer här i världen är glömda. Men jag försöker tona ner matchen för mig själv så att jag inte ska bli så besviken. "det är ju bara 3 poäng, som vilken match som hellst" jojo ;)
Sångare

2008-11-20 15:05
En del hets från Pigo Putana inför matchen. Han säger bl a att Moggi skulle haft mer än 6 års fängelse för det "han har gjort". Vad det nu kan vara. Tycker inte det känns befogat att komma från en lösdrivande pensionär som Pigo vars kunskap om den italienska fotbollen och dess historia torde vara begränsad då han kom hit för att hämta in dom sista pengarna och inget annat. Hoppas han spelar på lördag.

2008-11-20 17:22
Både adriano och maicon gjorde snygga mål i helgen mot portugal för brasilien. Hoppas detta påverkar iaf adriano till att göra en bra insats.

2 dagar kvar ragazzi

2008-11-22 10:40
IKVÄLL SMÄLLER DET TILL!
AMICI DI NESSUNO

2008-11-22 17:41
Kungen avgör på frispark!

Hur kan man förresten hålla på inter?! Så jävla smutsigt..
Steve Rifkind must of been sniffing!

2008-11-22 17:45
El_presidente jag skulle inte prata.....
2 timmar 45 minuter kvar.....

2008-11-22 19:49
Galet laddad!

Den gamla slynans form är riktigt fin och det oroar lite...
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2008-11-22 21:27
Dominans. men vi måste måste måste göra mål, annars får juve en halvchans och mannen där framme vid namn del piero kommer inte vänta med att göra mål. Sissoko och manninger i juve har varit riktigt bra, Zlatan gör allting riktigt bra, när han går upp i planen skapas ytorna för framförallt adriano men även stankovic kommer igenom. Förr eller senare kommer juves offsidefällor straffa sig!

2008-11-22 22:36
Så jävla matade. Helt uppätna!

Två skott på mål eller? Ah juventus spelade så jävla dåligt idag, eller så var det vi som var bra. Bestäm själv

2008-11-22 22:41
Rättvis seger skulle jag säga. Tvivlar på att Juventus-fansen håller med, i sedvanlig ordning.
•pave paradise•

2008-11-22 22:53
Fan va skönt att vi vann mot äckel Juve..Hata juve jävla äcklig smuts klubb.. Nu vinner vi Serie A iår igen

Forza Nerazzurri

2008-11-23 02:04

VINCERE

2008-11-23 10:54
INTERISTA CAZZO VUOI PUOI CANTARLO QUANTO VUOI...

MA I CAMPIONI DELL'ITALIA SIAMO NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOI
AMICI DI NESSUNO