jag undrar också vad mjm menar med Örlund.. han storspelade ju.
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
Evolution och Rastasite Aa, det är rätt att Stockholmslagen, framförallt AIK och Bajen råkar ut för höga straff, Bajen har däremot fått hårdare den senaste tiden och det var det jag ville säga. Men att Djurgården inte får lika hårda straff tack vare Bo stämmer inte. För det första, det händer "aldrig" att något på Stadion blir inkastat. Senast var mot Kalmar förra åretom jag inte minns fel när vi fick straff och den killen (som förövrigt kastade in en glasflaska) fick ett kok stryk när han puttade på några andra på Sofia. Dessförinnan och sedan dess var det ett tag sen något sånt hände. För det andra är Bo inte med i SvFF, men han är av en sådan personlighet att det inte handlar om lagets bästa. Han skulle med "glädje" tilldöma Djurgården ett straff eftersom han är så fast besluten om att få bort problemet från läktaren. Sen förstår jag aldrig varför man inte kan ha micken som vid de engelska matcherna. Nu låter det helt psykat när AIK sjunger, man hör nästan enskilda röster. När Bajen sjunger låter det mycket cleanare.
DIIIF
Men AIK är fortfarande SvFF:s hjärtebarn. Flera gånger AIK:s fans kommit undan, se igår, se matchen mot gais för två exempel där det inte blev några påföljder. En bajare kastade in en plastmugg och matchen upphörde...
DIIIF
Tror inte att "Bo" har något med inkonsekvensen att göra.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
det är ju så jävla klockrent, först går CH ut och säger att ingen av bajens backar hinner ifatt honom, Traore svarar: det är lugnt, vi är snabba nog. Vem drar ner just CH så det blir straff för att han inte hinner med? Jo Traore. kom igen gnaget!
Rädda en ko, ät en vegetarian!
äckliga bajen. ni har skjutit raketer på familjeläktare, ni håller på att skjuta ner vår målvakt men tar en kameraman istället. Men kommer det ett mynt på dojjan ja då jävlar ska det grinas, då ska matchen avbrytas. Om örlund hade börjat weina (stava) när ni sköt rakter hade vi säkert gått med en avbruten match och 3 poäng. Ett mynt kanske du kan få ett litet sår av, i värsta fall, av en jävla nyårsraket kan du ju en hel jävla hand bortsprängd. Att överhypa vårat misstag är ett smart drag för att skymma era hashbiverkningar. När ni slutat skjuta in bomber så kan ni fan klaga, men innan dess tycker jag att ni ska hålla käften. Att domaren inte vet vad ett derby är och pissar ur sig massa kort är synd. Men ett derby är ett derby, hårdare och mer intensivt än en vanlig match. Att AIK dominerar i första halvlek men har n svacka i andra är det inget snack om, synd bara med våra avslut. AIK var bättre, bajen ok.
"det går aldrig och går det - ja då går det åt helvetet i alla fall"
Du drar ju alla över en kant nu. Det var inte bajen som bröt matchen, det var dommaren. Båda lagen spelade dåligt så lika var ett rättvist resultat, dock var straffen åt helvete feldömd. Båda lagen kastade saker på planen och denna gång fick Aik skiten, lev med det.
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
KB-Raggs :
För det första, det händer "aldrig" att något på Stadion blir inkastat. Det stämmer! och återigen, ja, för att ingen kan nå fram.
marackas och kastanjetter!
elitz Drar jag!? alla över en kam? har du inte läst tidningarna? är du helt isolerad från omvärlden? SKANDAL MATCHEN! AIK-FANS GÖR BORT SIG IGEN! AIK-FANS SKÄMMER UT SIG, IGEN! e det ända man läser. Det står inte ett ord om att ni sköt ner en kameraman. Och visst fan vare bajen som avbröt matchen. Hade han bara slagit en kort hörna eller på något vis en snabb å sen sprungit så hade dem slutat kasta. Men han grinar inte en inte två utan tre jävla gånger, jag står ju själv på norra och ser hur han går mellan hörnflaggan och domarn med massa jävla grin. Men visst är det bra att man plockar alla idioter som står och kastar, jag hatar dem lika mkt som er. Jag tkr inte att det är riktiga aik-supportrar. Att straffen inte skulle vart straff kan du fan inte påstå, med tanke på första halvlek och slutet av andra, så skulle det stått 1-5, dock hade vi vår nyckelspelare Rabi Shabaan borta =P. äh..
ajjjja, din jävla mupp unge, förpestad av media.. LÄR DEJ NÅT OM NÅT innan du skriver din jävla lus.. "bajen skjuter raketer mot aiks målvakt å familjeläktaren" BRA DÄR ryktesspridande luffare FY FAN vilket vider du är scappa firman
men ajjja din jävla idiot, det har visst stått både på text-tv och i tex aftonbladet om att bajen sköt en raket som träffade en kameraman..... Och som att vi inte REDAN fått tillräckligt med jävla skandalrubriker?? Trots att vårat skandalderby inte går att jämföra mot hur ni har betett er i andra skandalderbyn.. skandal Fan du e ju utvecklingsstörd som sitter å irriterar dej på hammarbyare pga rubrikerna ni fått.. TROR DU VI TYCKER DOM E BRA ELLER?? aaahh nu ska vi fira för gnaget fick en skandalrubrik.. idiot
Haha detta är ju patetiskt. så fort man läser det du skriver så ser man en lögn. På något sätt är de ryktesspridare som dej som gör att verkligen allt går åt helvete. "Det står inte ett ord om att ni sköt ner en kameraman" På vilket jävla sätt får detta dej att må bra? VI SKÖT INTE NER NÅN JÄVLA KAMERAMAN. NÅN IDIOT KASTA DÄREMOT IN EN RAKET ELLER NÅT SOM EXPLODERADE I NÄRHETEN sluta ljug bara
ajjja ja e me dig..all the way.. gitano...lugna dej me spammen...d e anda ingen som bryr sej om va du skriver...ni e bajen..ni e ackliga..en stor skandal fran soder.....sa vitt jag vet sa sa dom t o m i tv att canal plus tv-man valde att ga hem for han blev beskjuten... HIV sprids fran soder..sa e d bara..... ONT att mota gnaget...ja det gor ONT att mota gnaget
vi är överallt!
gitano Jag sa aldrig att ni sköt raket mot familjeläktaren denna match, har för mig att det var 2006 lr 2007 som ni sköt mot familjeläktaren på ett pundarby-skansen derby. Rykten är det inte heller, av det jag läst (metro och .se) inte fan läser jag text-tv och sportbladet har jag ju iof inte läst, men där (metro och .se) skäller dom ut aik och trycker ner oss så mkt dom förmår. Att du ens använder aftonbladet som källa visar ju på hur jävla påläst du är. Och det är väl klart att man blir irriterad när folk skyller allt på aik. Visst var är moralen att sjunga "svff fotbollsmördare" och sedan kasta mynt, men att använda våra skandal"fans" för att skymma undan bajens raketer, känns onödigt. Jag tycker att om man blåser av en match pga lite tändare och mynt (jämfört med raketer är det lite) så kan man lika gärna blåsa av matchen redan när ni kastar raketer och göra razzia på södra. låt säga att raketen hade träffat örlund i bakhuvudet, eller hans rygg, fot, hand whatever. Hur jävla kaxiga hade ni varit då? Vilka är det som egentligen förstör fotboll när ni skickar hem en skärrad kameraman? Kul att inte kunna se fotboll hemma eller? Om det är någon som förstörde derbyt så är det fan domaren som haglar gula kort så fort det blir en kraftig närkamp, Det är ett DERBY för helvete, förstör inte det!!, och bajare som grinar värre än anders svensson så fort de får ett mynt på handen, eller en tändare i skallen.
gitano P21 Poängen är ändå den att bajens fans beter sig mer som svin, men får inget skit för det. Ni är SvFF's små gullebarn i jämförelse med oss.
Haha Gnaget - Störst, bäst och hatat av alla!
DIIIF
yepp!
Bra att du köper allt som tidningen skriver! va lite källkritisk och försök va lite mer objektiv för i längden är det du som gör bort dig.
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
okej, Hammarbys hemsida:
2008-04-15
Chanko: Det var ganska läskigt
Louay Chanko satte 1-0 på en vacker frispark, men mycket av eftersnacket för "Lolos" del handlade i stället om hur personer ur AIK-klacken skämde ut sig genom att kasta föremål mot honom vid en hörna. - Det är så tråkigt när det händer. De vid sidan av kanske gnäller men de måste förstå att man inte vill vara kvar där. Man kan ju få ett mynt i huvudet, säger "Lolo". När grönvitt skaffar sig hörna i den 73:e minuten blir målskytten Chanko överöst med mynt och tändare från personer i AIK-klacken. En situation slående lik derbyt lagen emellan 2004 som också bröts med Hammarby i ledningen, den matchen slutade sedermera 1-1. Visst är det viktigt huruvida "aikfans" gör bort sig? inte står det någonting om era raketer, med tanke på vilken kärring Chanko är så är det konstigt att örlund inte är likadan och gnäller på domarn om avbruten match efter raktetnedslag nära honom.
AIK tar detta på stortallvar också, och ser till att det inte ska hända igen, moget och bra. Inget gnäll från AIKs sida:
Dessvärre händer det igen att enskilda AIK-supportrar beter sig på ett sätt som klubben inte kan ställa sig bakom.
Efter att ha hejat fram laget på ett lika underbart sätt som vanligt, börjar några enskilda supportrar att bete sig illa och kasta in föremål på planen - riktat mot Hammmarbyspelare.
Detta är något som AIK Fotboll starkt fördömer och tar avstånd från.
- Det känns oerhört tråkigt att några få ska förstöra för så många. Att vi kan få stopp på det hela känns däremot skönt - och att det är tillsammans med supportrarna som vi får stopp på det är ett gott tecken, säger Henrik Koch, säkerhetsansvarig på AIK Fotboll.
Redan igår påbörjades arbetet med att identifiera de individer som kastade in föremål på planen i samband med måndagens derby mellan Hammarby-AIK.
AIK:s säkerhetsansvariga håller för närvarande på att titta igenom de filmer som finns från matchen i måndags.
Bättre källor?
ajja>> Din jävla nolla! Det är du som blir isolerad i en bubbla om du förlitar dig blint på media. Dessutom har det stått i flera tidningar om smällaren som nästan träffade kameramannen, t.o.m. en interbju med honom. Bajen Fans tar upp det på sin hemsida också. Varför skall Hammarby Fotboll ta upp sådana saker på sin hemsida, visst bajenklacken kastade in saker men det hade inget med matchens avbrytande att göra. Förstå därför skillnaden.
Att det skjöts raketer mot familjeläktaren för två år sedan är bara skitsnack. Patetisk att ens dra upp den diskussionen här. Sedan har bajenklacken fått tagit jävligt mcyket skit sista året med avbrytna matcher för 1-2 inkastade plasglas. Så sluta med tjaffset om att AIK alltif är den stora syndabocken. Ni har ju anammat Millwalls ramsa, då får ni fan sluta grina också...
Minns du när vi åkte tåg? Du tittade ut genom rutan och jag moonade. Folk trodde vi var tvillingar!
ajja vi e overallt! goodfellas....ga o grina i smutsiga sodern istallet..... "Att det skjöts raketer mot familjeläktaren för två år sedan är bara skitsnack" visa ett bra konkret bevis pa att d e skitsnack?
vi är överallt!
haha vilken jävla laugh riot. rastasite, du har alltid varit helt sjukt jävla stört efterbliven. du är fan tusen gånger stördare än en gårdare, och det säger en del. Det brukar väl gnagare knappt va Bajen SvFFs gullebarn? Du vet att SvFF typ alltid styrts av gnagare? Sen i vilken jävla värld har du levt i när du missat att bajen fått två matcher AVBRUTNA för riktig skit (till exempel en ölslump som skrivet). Shit du är fan helt otrolig, man orkar ju inte ens skriva. Jag tror faktiskt att du är whoas största idiot någonsin :S ajjja, aaaah jättebja.. jättebja jobbat.. snacka om att du inte tror på aftonbladet men ger sanningen från .se.. vill inte förstöra ditt liv men du vet att .se är aftonbladet va? nej nu går ja ut i söders sol eller nåt istället och lämnar de här forumet för alltid. kan ju inte säga att jag har saknat det, och inget har fan blivit bättre.. styr upp det nu bara nån smart gnagare shu
gitano P21 Vet inte riktigt om du är rätt person att kalla någon för något. Minns att du inte kunde argumentera för 5 öre för några år sen, och det verkar hålla i sig. Sen vill jag minnas att du är en ful nolifer. Kolla bara din press liksom, hoppas att du är ironisk!?
suck... gitano Känns som att 90% är påhopp och att du inte får mkt sagt :S goodfellas "Varför skall Hammarby Fotboll ta upp sådana saker på sin hemsida, visst bajenklacken kastade in saker men det hade inget med matchens avbrytande att göra." Så för att domarens beslut självklart stämmer. Jag litar inte på tidningarna, har jag inte varit klar nog med att kritisera dem för att blåsa upp myntkastningen? Men det är klart så länge det inte avbryter en match så är det ingen fara. Jag tycker att du å jag träffas, å så kastar jag först lite myng och tändare på dig och sen skjuter jag en raket på dig, så får du avgöra vad som borde avbryta en match. Nu är det ju inte så att Örlund börjar whinea och verkar skita i raketen. Men personligen hade jag varit skiträdd. Så för att ni får avbrutna matcher ger er rätt att skjuta raketer? ni måste va sveriges äckligaste klack, vem fan tar med sig en nyårsraket? "Det är du som blir isolerad i en bubbla om du förlitar dig blint på media" allt ajg sagt står jag personligen för och utgår alltid utifrån vad JAG har sett, och givetvis drar jämförelser med vad andra har sagt. "Ni har ju anammat Millwalls ramsa, då får ni fan sluta grina också..." Klart man anammar de ramsor som är bra, jag vet inte riktigt vilken du menar men jag antar att millwall inte sjunger om aik så ren anammning är det väl inte, bara melodin?
Alla hatar oss Alla hatar oss Vafan gör de Ni har coppat deras ramsa rakt av. Patetiska gnaget, varför undviker ni hans argument? Fatta att ni inte är så jävla utsatta, det är inte synd om er.
DIIIF
kb-raggs du kan var ramsa...ser d bara som positivt.... ni e bara avundsjuka for av vi e gnaget...ni e lillebror... vi spelar pa en riktig stadio...ni har hastskitstadion..... vi kommer alltid ha mer karlek till laget an smutsiga djurgarn..... haller me ajja...vem tar me sen en raket?? ska d va ska d va pa riktigt...som biljardkulan mot mongo kim......
vi är överallt!
haha känns som att jag har _Nova_ med mig till 100%, hehe thx ;)KB-Raggs P18 Och ni coopade magnus Ugglas - hand i hand först, vafan e ditt problem? Tror du att Bajen eller Diff lr nått annat pisslag kommit på sin ramsa själv? och om det har är det inte soft om ett lag från ngt annat land också tar den? Betyder bara att den e bra, inte att dem som sjunger har dålig fantasi. Ska du inte klaga på alla som samplar också när du ändå e i farten? Grattis att du lyckas bli så Off Topic att du börjar snacka ramsor. Jag har sagt mitt, med mig eller emot I'm out! :P (kändes häftigt att säfa så! :D)
juste!! Innan jag är out, KROSSA TRELLEBORG NU, och TAGGA TILL!!!!
Det blir 2-0 ikväll...
Vi har inte coppat Magnus Ugglas-Hand i hand. Och jag syftade på att är fel att coppa sånger rakt av. Ni har ju bara översatt texten till svenska. Att använda sig utav samma melodier har jag aldrig sagt är fel (om det inte är från ett rivalitetslag, som när ni tog Hammarbys...)
DIIIF
"Ni har ju bara översatt texten till svenska" har fortforande inte hör ngn ramsa där vi sjunger om ett lag som inte är AIK. "om det inte är från ett rivalitetslag, som när ni tog Hammarbys" Haha, klockrent. Vår e dessutom bättre :P
Bajen är ett bondelag men jag håller verkligen med när dem säger att ni inte har någon fantasi.
DIIIF
Och jag håller med om att ni har sämre klack än bajen. Hellre dåligfantasi men många supportrar, än dålig fantasi men inga supportrar/medgångssupportrar...
Så nu handlar det om hur många man är? För mig spelar det ingen roll det är kärleken till laget som spelar roll, inte hur många som kommer. Och medgångare... 26000 ena matchen och 12000 idag. Publiktapp på över 50 % ?
DIIIF
ajjja X18 Synd att ni alltid blir utsjungna i vilket fall, taskigt läge.
DIF!
Men självförtroende har ni i alla fall "Jag tror vi kommer bli HELT SJUKT utsjungna.. Bajare kommer säkert slåss på läktaren och bete sig som jävla fittor och bua så fort bajen får motgångar!"/bajenfans
DIF!
KB-Raggs P18 Skiljer ganska mycket på vad det är för match och vilken dag i veckan det är. Hällre underbar publik till och från än att aldrig ha haft det som er. Känns liksom fel när gårdare klagar på någon annans publik, typ som om Michael Jacksson skulle klaga på någon annans näsa.
asså Rastasite du är nog det största skämtet på hela whoa
Rastasite skrev ju faktiskt nåt bra där senast. djurgården är ett bondelag och ska absolut inte komma och tala om NÅGONTING. för djurgårn är verkligen sämst. det finns inga aktiva supportrar i detta land som tar er på allvar. sen får ni snacka om att alla andra inte e på riktigt å e bönder å e skämt . ni syns inte ens i sthlm
KB-Raggs är senast hade ni över 12000 åskådare? "För mig spelar det ingen roll det är kärleken till laget som spelar roll, inte hur många som kommer. Och medgångare... 26000 ena matchen och 12000 idag. Publiktapp på över 50 % ?" Fredag = Arbetsdag Senast vi hade match på en fredag var 1952 lr nått sånt. Självklart kommer inte alla, då de har jobb lr är ute och reser. Men när vi i superettan hade mer publik än hammarby och djurgården så tycker ajg att du ska hålla käften.
Den sämsta bortförklaringen nånsin, det är väl just på en fredag man har tid för fotboll
DIF!
Klart ni hade mer publik än oss i superettan. Har ändå inte med saken att göra. Ni har dem största publiktappen, ni är dem största medgångarna, tyvärr. Börjar det gå dåligt för gnaget då är det bara 10000 på Råsunda, men om det går bra är det upp emot 30000. Och Gitano, det är bajen och gnaget som trummar tillsammans med bönderna ute i landet, det är bajen och gnaget som sjunger hand i hand, det är bajen och gnaget som hela tiden klagar om hur utsatta de är. Vi är Djurgårn, lite finare, lite bättre.
DIIIF
KB-Raggs: Och när det går bra för djurgården så kommer helt plötsligt folk på att de bor på östermalm och köper en halsduk.
Faktiskt, att det pendlar mellan 6000 till 14000 på stadion är väl lika illa det.
bob, grattis till första poängen! cratz effekten