Hammarby - AIK 14/4-08
stod idag på aftonblaskan att hammarby har problem me hörnor.. fortfarande samma problem på måndag? AIK vinner nog!
Känns väldigt dött inför detta derby. Bajen snackar om runt 13000 plåtar sålda, exklusive säsongskort(?). Ni fick stryk mot gais, vi slog knappt sundsvall, som ni slog med 5-3. Vi får se på måndag helt enkelt.
"lite knark så är det där problemet ur världen. " - Balhoo
tror aik vinner, tjerna gör enda målet!
Rädda en ko, ät en vegetarian!
Bajen vinner.
I tego arcana dei!
Bajen kanske har problem med hörnor men AIK har problem med att skapa hörnor och attackera. Jag tror och hoppas på en hammarby vinst så ni äntligen inser att AIK inte har något med en toppstrid att göra. Inget guld på tio år talar ett tydligare språk än vad många av er inser.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
Inget guld på tio år talar ett tydligare språk än vad många av er inser. Jag gillar din logik.
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath A waste of breath the years behind In balance with this life, this death
Bajen vinner självklart. vem kan tro nåt annat??
Hoppas ju på bajen men Rami känns lite off hittils.. Aja vi ses på södra!
Crocodile Dundee for president!
Verkar som att Dulee får lira, ser fint ut. Vår målform är ju inte hysterisk, så för nöja sig med 1 - 0 vinst.
Vi är överallt!
får nöja sig med*
Vi är överallt!
Lyricist
2008-04-13 19:20
hjärtat säger aikseger, men det är nog fan ingen match jag vill sätta nåra pengar på ngt av lafgen, allt kan hända i ett sånt här derby, bajjen utan försvar, aik som knappt kan göra mål, känns som att matchen inte ens kommer bli intressant =(
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...
ut me rami i skogen... buy the tshirt
Dom dagarna är förbi...
Vad händer med hypen? Förra säsongen var det minst 100 inlägg innan matchdag inför ett derby. Spelar Dulee så är utgången oviss. Rami gör en bra match idag tror jag. Mitt tips: 2-1 till bajen eller 2-2.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
idag kör vi årets första derby, bajen kommer ta det, tror inte aik kan göra mål som vanligt och petter/charlie blir livsfarliga ikväll
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
the T A P dance to it 1017475779
svart o tippa idag....men hoppas pa mitt kara AIK KOM IGEN GNAGET
vi är överallt!
1-1 eller AIK vinst.
AIK ARSENAL "Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "
nu blev det mååål
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
Va fan, kan dom sluta kasta mynt eller?? Jag vill höra klart, tråkigt om dom bryter..
Tar du min mat, så äter jag din hand.<br>
Tror FAN att läktardiskussionen är som den är med hot om förbud hit och dit när jävla lallare ska pajja hela grejen för allt och alla. Råttor i detta fallet - Idioter hela högen.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Nu så..
Tar du min mat, så äter jag din hand.<br>
Bajen kan inte vinna! Vilken match! Arnefjord hjälte igen, även Davis som missar allt. Stort tack också till aik-publiken vars beteende förhoppningsvis kommer att kosta den egna klubben.
Pinsamma gnaget! Kan inte ens sköta er under protesten, snacka om att förstöra för oss alla.
If you can take a dick in your ass, you can damn sure take a joke!
Vad ska man säga? Pinsamt av aik-publiken. Jag sa före matchen att våra mittbackar skulle bli problem. Nils-Eric spelar som en jävla åsna som vanligt och går bort sig för lätt. I pausen sa jag att man skulle byta ut Arnefjord innan han drar på sig ett rött kort. För det var ju bara en tidsfråga. Även om jag tyckte att det var en solklar filmning som framledde det hela. I övrigt kul att se att Pierre fortsätter att imponera. Snodde åt sig bollen snyggt av Zengin. Bakåtpassen var en bjudning men han såg ju inte Davis komma springande så det förlåter jag. Pierre spelade grymt bra i övrigt. Hyfsat rättvist resultat till slut även om jag tycker att AIK var det bättre laget.
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
Fyfan va pinsamt gnaget. Örlund, vem är killen? Värvad från div.4? Tänker ALDRIG, ALDRIG mer betala för att se en gnaget match, fyfan!
checka http://www.myspace.com/mjmsounds
bra första halvlek från oss då vi borde stänkt in en eller två baljot åtminstone. men bajen tar över i andra o efter vårt röda kort kändes det uppgivet, men killarna slet o till slut kom utdelningen, skönt me oavgjort o eftersom det kommer i slutskedet kändes det lite som en seger. visst skämde några på norra ut sej idag, inget snack, men det verkar som ingen bryr sig om "bomben" som smällde till riktigt nära öhrlund i början på andra från de haschrökande bajarna, minst lika dåligt o ska det straffas ska även dom straffas.. men som sagt, oavgjort får ses helt ok o det var ett steg framåt med tanke på va vi åstadkommit föregående matcher.. nu krossar vi tff på fredag o klättrar uppåt! förövrigt e d somvanlgt : hammarby kan inte vinna!!!!
da hempish!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
mjm X0 Vad var de för fel på Örlund?
Vi är överallt!
Domarn var ju helt off. Kristoffer Björklund var kung! Synd på straffen i slutet och hemskt agerande av båda publikerna som vanligt på derbyn. Kul match att kolla på synd på regnet bara ^_^
Crocodile Dundee for president!
Vadå dött derby, jämfört om någon av de här lagen skulle spela mot Dif.
shimmy shimmy yo
Att avbryta matchen känns så sjukt överreagerat. Kanske fick Chanko lite extra grejer mot sig efter att nyss ha gjort mål, och givetvis ska han ändå kunna slå hörnan, men för helvete: anpassa er lite efter situationen. Nej, det är inte Chankos eller Bajens fel. Men var inte korkade bara för att några få på läktaren är det. Men skulle domarna blåsa av varje gång det slängs grejer in på plan skulle derbyna blåsas av vid varje hörna, inspark och varannat inkast. Samtidigt är det inte första gången denna domare ställer till det i ett derby, så jag är inte förvånad. Känns så extremt överilat. Antar att vi kan vänta oss ett stort straff, som vanligt när det gäller AIK. Trots att beslutet var överdramatiskt och situationen löste sig väldigt fort och smärtfritt.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Så bara för att man spelar i en klubb som spelar 6 Derbyn per år, så ska man kallt räkna med att det finns idioter som kommer försöka skada så fort du får en fast situation i närheten av borta fans? Klipp dig och skaffa ett jobb för fan, hör du hur jävla dumt det låter? Idioter, mentala kalhyggen, har inte på match att göra, om man tvunget måste bete sig som en jävla nolla med en IQ nivå på runt 3 och kasta saker så fort en motståndarmålskytt kommer i närheten. Äh jag blir så förbannad... ännu mer på den miiiiiiinnimala grupp människor inom läktarkultur som anser att det är helt ok. Förstör för alla andra.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Utan att ta ifrån skit från idioterna på norra så vill jag bara poängtera att det fanns en del idioter på södra som, bortsett från att de är bajare, verkade tycka att det är helt ok att avfyra fyrverkerier mot planen. Tack vare det agerandet kommer Canal+ inte längre ha några kameror vid kortsidorna i sina Derby-sändningar längre. Ang. bajens frispark som ledde till mål så skulle AIK haft en frispark på bajens planhalva i situationen precis före långbollen på davies, ganska solklar. Men visst davies sökte frisparken väldigt bra och kortet var solklart. Synd för Arne som gör en bättre match än konan Nisse. AIKs straff är väl lika solklar som frisparken och Ortiz är otroligt kylig. Big Ups till Pierre, Atta o Dulee. Men vafan vi borde gjort minst två mål på våra chanser i första halvlek o dödat matchen när vi hade den!
pinsamt att blåsa en straff med 3min kvar, pinsamt och att charlie inte kan göra fkking 2-0 på friläget är ett skämt, skjuta rakt på målis? ja tjena
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
I ett derby händer det att man får lite skit kastat mot sig, kolla Wilton -06 då han istället fick lägga bollen kort till Boateng, eller kolla Pierre Bengtsson igår. Men nej nej, när det är lilla underbarnet Lollo "Geléturken" Chanko så går det inte att bita ihop, för han vill inte operera sin näsa igen som han sa till aftonbladet... Annars jämn match, AIK har solklart 1a halvlek o bajen har andra.
Det är helt fel att kasta grejer och förstår inte ens varför man ska göra det. AIK får inga poäng för det. Men Lollo fick papper på sig och var tvungen att gråta ut för dommaren. Bajens klack kastade minst lika mycket på AIK:s spelare, och dessutom fyrverkerier på en kameraman och en bomb nära Örlund. Varför blåste inte dommaren av då? Skönt att Dulee är tillbaka. Atta och Bengtsson var riktigt bra också!
VI ÄR ÖVERALLT! Dubbeln 2lax9!
bajen vann klackkampen solklart .. De kan INGEN säga nånting om!
Japp sen hade bajen hemma plan.. De kan INGEN säga nånting om! Aik har fan blivit sjukt dåliga, helt seriös vafan är det som händer? Riktigt bra lag som inte kan spela tillsammans.
AIK ARSENAL "Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "
Evolution Att aik får hårda straff var bland det löjligaste jag hört. När ni fått har ni förtjänat, men det händer sällan. svff gnagarsvin!
DIIIF
KB-Raggs P18 haha, gå och läs på lite innan du uttalar dig lille vänn, AIK e fan SvFF's hatobjekt nr 1. Ni däremot är en del av SvFF med er äckliga lilla knähund till ordförande eller vad han är.
Och självklart vinner hammarby klackfighten när dom har hemma plan, men tyckte att vi stod upp bra förutom perioden när vi låg under samtidigt som regnet forsade ner.
På Canalplus lät vi högre än bajen klacken till och från också märker jag nu när jag ser matchen där. AIK's "fotbollsmördare" hörs högre än bajens "SvFF - fotbollsmördare" där i början.
Men klart baje vann den fighten
pinsamt att blåsa en straff med 3min kvar, pinsamt Ja, sista fem gäller inte regelboken, det vet väl alla?
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath A waste of breath the years behind In balance with this life, this death
mjm utsedd nu till arets sopa. varfor tanker du inte? kolla text tv hemma istallet...sopa. davis...filmning helt klart....oo han nuddar mej ja lagger mej ner......arnefjord...den stora hjalten igar.! gnaget va battre...skapade mer o laktaren..behover inte ens saga...myntkastning i all are..frustration hor till....chanko e en hora o han ska veta d.
vi är överallt!
Fy fan vilka jävla idiot du är. Hopas att dom bygger igen hela Norra och lägger en stor fet ost i mitten så kanske man slipper fotboll fuckups som du.
att bajen hade hemmaplan ska de va nån ursäkt för att ni va tysta? Råsunda är förfan gnagets arena
rastasite
Canalplus ljudupptagning sitter närmre norra än södra.
"coolt" att ni lät lite högre vid några få tillfällen på tv när ni stod stilla som fån hela matchen endå
Vilken jävla match! Vilken container hittade ni Arnefjord i? Förmodligen samma som Öhrlund. Jag förstår ändå hammarbys reaktion vid inkastade föremål, de får smaka hela tiden och då är det klart att om de andra felar så vill de ha samma behandling mot dom. Klart är iaf att gnaget är snäppet bättre än GIF Sundsvall utan Dulee Johnson. Förstår att man bortser från hans privatliv med en sådan trupp i övrigt. Hammarby kan tacka Charlie Davies för poängförlusten. Andra halvleken malde dom ner råttorna och förtjänade vinsten helt klart, även om AIK hade första halvlek så dominerade bajen andra starkt.
Rättfärdigar inte inkastade föremål, i synnerhet inte mynt eller annat som kan skada allvarligt (på sin höjd kan det vara "okej" - eller möjligtvis att man kan ha överseende - med hopskrynklade papperslappar, de hinner knappt landa ändå). Det är bara onödigt och spelförstörande. Frustration hör till, men bör självklart hållas verbalt. Många spelare påverkas otroligt mycket av publikens reaktioner och rop. Se bara på Batan mot AIK, och jag tror även Zengin blev märkbart påverkad av trycket förra året. Det jag dock reagerar mot är att matchen avbryts. Tycker det är onödigt och överreagerat. Men samtidigt kanske det är en markering som behövs. Över lag är ändå ett derby ett derby. Det är hetare och mer intensivt och det kan aldrig upplevas på samma sätt som en match mot Kalmar eller Trelleborg, vare sig för spelare eller publik. Alla står inte pall för det. Angående hårda straff. Se bara på de straff som utdelats de senaste åren och ställ dem i proportion till vad som hänt. Olika straff utdöms för samma företeelse, där AIK allt som oftast tilldöms mycket högre straff än exempelvis Malmö. Även Bajen verkar stå i hyffsad onåd hos det inkonsekventa förbundet.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?