I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Formula 1 - Säsongen 2008!

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2008-04-06 13:42
Men vilken jävla start, va. Helt galet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-06 15:29
Ferrari, simply the best
http://duckdown82.tumblr.com/
Moderator

2008-05-24 14:14
Monaco!
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2008-05-24 19:20
Jag tycker inte om Massa så mycket.
"Årets kvalkung" som Eje sa. Pfff, det klingar inte i mina öron, hoppas han kör av!

Ser fram emot racet som fan. Älskar Monaco.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2008-05-24 22:34
fan i helvete att jag slutar jobba 15 imorgon. får ladda hem racet. Monaco är ju ett fantastiskt race. det är så litet, så höga hastigheter, så mycket omkring. loppet som gjorde att jag började kolla på sporten.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2008-05-25 16:08
Fan nu blev jag lite sne faktiskt. Jävla Kimi som förstör för Sutil. Visst, han försökte att ratta undan, men det är alltid kul att vara förbannad på nån.
Kände grymt medlidande när de filmade Sutil i depån efteråt, snubben stod böjd över en bänk och var helt förstörd, och nån från crewet stod och tröstade honom. Surt som fan!

Men vilket jävla race, va? Helt galet. Skönt att det verkar släppa för Hamilton nu. Trodde ett tag där att Kubica skulle ta förstaplatsen, men sen så visade Hamilton varför han är som han är. Men snart är det dags för Kubica, nästa race eller racet efter det. Go Polen :P

2008-05-27 22:21
Urk, vad synd om Sutil där, man såg verkligen hur hans värld rasade samman.

Kanadas GP nästa, tro hur Kubica tänker inför det?
"Ibland när när jag känner för att träna brukar jag chilla i soffan och vänta tills det går över.."

2008-05-28 10:41
Jag hade helt glömt bort att det var i Canada som Kubica krockade. Men jag tror att han har gått vidare och inte tänker så mycket på det. He's gonna be just fine :)
Jag gillar Canadas GP, det är min lilla favorit av nån anledning. Det är en snabb bana med några kurvor. Stop-N-Go :)

2008-06-06 08:30
Fan vad arg jag blir:

"Kubica ingen titelutmanare"

Robert Kubica kan glömma drömmarna om Grand Prix-titeln den här säsongen. Det anser polackens egen boss Mario Theissen, trots att det bara skiljer sex poäng till ledande Lewis Hamilton.

- Vi har en ambitiös tidtabell, vi vill vinna vår första tävling och från och med 2009 utmana om titeln, säger Thiessen till tyska nyhetsbyrån SID.

Men när frågan kommer på tal om Kubicas möjligheter att utmana om Grand Prix-titeln är alltså Thiessen tvärsäker, 23-åringen kommer inte ge Hamilton en match om slutsegern.

- Det är orealistiskt, konstaterar Thiessen, stallchef för BMW-Sauber.

- Sedan vi tog över Sauber har vi nått de mål vi satt för oss själva och vi kommer fortsätta ta ett steg i taget.

Varför går han ut och säger sånt för, jag förstår inte. Kubica's självkänsla lär vara på top efter en grym start på säsongen och så kommer bossen och säger att han inte har en chans? Lägg ner, gör om och gör rätt.

Grym tävling de har på Viasatsport nu iaf, efter Canadas GP ska man skriva en egen rapport om racet. Vinner man får man åka till Tyskland och vara f1-reporter för en dag :D
Jag vill vinna :(

2008-06-06 08:59
Dieallot
Lycka till med tävlingen =)

Håller med dig att det är ett riktigt dåligt uttalande av Thiessen.
Moderator

2008-06-06 09:37
även om Thiessen har en viss poäng och det känns vettigt att låta denna säsongen bygga för nästa där bmw sauber kan vinna. men dem har en fantastisk bil och kompetent förare. jag är överhuvudtaget emot att vara med i tävlingar man inte kämpar för att vinna.
otaktiskt och jävligt dumt psykologiskt.

2008-06-06 10:51
Kaneida:
Tack så mycket! Jag ser till så att Eje kör en shout-out till Whoa i livesändning också :P

jag är överhuvudtaget emot att vara med i tävlingar man inte kämpar för att vinna.
otaktiskt och jävligt dumt psykologiskt.

True. Alonso sa ju redan efter första racet att "i år har jag ingen chans att vinna, bilen funkar inte som jag vill".
Sen dess har jag ingen respekt för honom alls. Vill han inte vinna så tänker jag inte bry mig om honom heller. Jävla snobb.

2008-06-07 20:32
Dieallot X21
Du kommer i alla fall bli utmanad av mig ;-)).
Kubica körde ju inte direkt dåligt idag, trodde han skulle vara lite hämmad från fjolåret.
"Ibland när när jag känner för att träna brukar jag chilla i soffan och vänta tills det går över.."

2008-06-08 00:09
Yao:
Hahaha, bring it! Jag har laddat upp som fan ;)

Härligt att Kubica fick första led, imorgon är han med och utmanar ordentligt.

2008-06-08 18:40
Meh!
Vinnaren får åka med och bli F1-reporter för en dag i samband med testerna på Hockenheimring.

Bara på testerna? Fan, jag trodde det var hela helgen. Besviken :(

2008-06-08 19:33
Nu har Kubica sjukt bra läge till första vinst :D:D

Jävla pajas Hamilton alltså :)

2008-06-08 19:34
Härligt Hamilton din jävla idiotjävel

2008-06-08 19:35
HATA HAMILTONJÄVELN!!!

2008-06-08 19:37
JÄVLA PAJAS

2008-06-08 20:12
Fucking-A!

2008-06-09 08:36
Haha :)

2008-06-22 15:36
Men det är gick ju inte alls som jag ville. Jävla Trulli som fuckade allt. Han har inget där uppe att göra! GAH!

2008-07-05 15:04
Herregud vilket kval!

Vem är Webber? ;)

2008-07-05 21:44
Vad fan har hänt med Alonso? Hänger iofs inte med lika mycket i f1 som förr men förr så var han grym vid varje race,nu så wtf?
Meep meep

2008-07-06 00:56
Byter man team blir det oftast så. Han och bilen kommer inte överrens lika bra som innan han böt till Mclaren.

2008-07-20 15:42
Detta var ju lätt säsongen absolut bästa och roliga race. Så underbart kul att se.

2008-07-20 17:39
Dieallot X21
Förutom att den flinande fjanten vann...

2008-07-20 18:16

Jag förstår vad du menar, men han ägde faktiskt rakt av, uppner och bakåfram.
Intressant också att McLaren fortsätter att göra tabbar då och då, väldigt stora sådana.

2008-07-21 21:18
fatta om piquet hade vunnit där eller, hade vart århundradets skräll :D han startade typ 14de plats eller vad var det? :)
 Haters gon' hate...

2008-07-31 11:06
har hängt på whoa i x antal år men aldrig sett skymten av en F1 tråd!
va lycklig jag blev nu!
hejja kimi=)

2008-07-31 15:18
Fast intresset är sjuuuuuukt lågt, fan tillochmed lägre än Glocalnet :/
..och det är ju som sagt inte ofta nått är det.

2008-08-03 11:20
mäh borde inte lite kvaltider va uppe här nu eller?
o lite uppladdning inför loppet?
eller sover alla kanske?
o kvaltiderna va ju kanske inte så inrtessanta, kimi klantade sig ju...

2008-08-03 15:41
M-HAHAH-ASSA! Underbart :D
Supergrymt för både Kovalainen som fick sin första GP-seger, och Glock som har imponerat hela helgen och verkligen förtjänar sin första pallplats.
Glock är ju namnet på allas läppar efter denna helg, med ett otroligt kval där han med en tid petade ner Hamilton från pole och säkert fick McLaren-teamet att sätta adamsäpplet i halsen (hmm) som också stod sig som andra snabbaste tid va?

Men Kimi är ju förjävla ojämn. Kör bra från start istället för att ladda på 15 sista varven. Man blir så nervös :P

Underbart jävla race.

2008-08-03 16:10
=) två finnar på pallen!
asså kimi tystade i a f de som påstår att han festar för mycket... då skulle han aldrig kunnat prestera sista 10-15 varven, ist så drar han iväg o gör tävlingens snabbaste varv.
vilka resurser.
Glock förtjänade verkligen sin pallplats, fast jag hoppades att kimi skulle tagit sig förbi i stundens hetta.
tycker synd om massa bara..

2008-08-03 19:47
Jag tycker hans körning pekar på att han "festar för mycket" (vem säger det?) Det tog 1 och en halv timme för snubben att vakna. Han verkar alldeles för trött, sliten, omotiverad osv osv. Förvånar mig inte om han lägger av efter säsongen 2009 när hans kontrakt går ut.

2008-08-03 22:41
kul för Heikki :D

askul när dom fick champangen när dom stod på pallen. tysken började skaka om flaskan som de flesta andra hade gjort medans bägge finnarna bara kör botten upp o börjar dricka ;D
 Haters gon' hate...

2008-08-04 14:34
står väl mest i finska pressens tidningar om kimi, d ja syftade på va att han va trögstartad men att han aldrig skulle pallat att maxa i slutet som han gjorde om han inte hade resurserna för det, det är ju en enorm påfrestning även om du inte "kommer igång" föränn efter halva loppet så skulle ju en sliten förare aldrig kunnat dra på i slutskedet.

2008-08-06 19:39
Var i Belgien i helgen och kikade Formula 3 samt 24h på Spa-Francorchamps. Vilken jävla bana och vilken jävla natur i detta anonyma land. Till och med jag tyckte allt var vackert :-)). Sålde öl för runt 1.7 euro runt hela banan.

Måste ner nästa år och titta på F1 där.

2008-08-23 13:54
Vakna nu förfan!
Helt ny bana och ni sover? Skärpning.

2008-08-23 14:33
Vettel kör ju grymt nu. Pumpar bra tider hela tiden, snabbast av alla på banan. Synd att kamerasnubbarna är retards och inte filmar hans körning.

2008-08-23 19:35
Missade kvalet idag. Håller på att flytta, förlåt Dieallot :'((.
Alltid kul med nya banor. Måste verkligen se racet imorgon. Senaste jag såg var Magny-Cours faktist. Helt sjukt.

Har redan börjat spara för F1-resor nästa år. Hade tänkt att dra två stycken. Spa-Francorchamps är så gott som bokat. Vet inte vilket jag ska ta mer, Barcelona eller Turkiet.

2008-08-23 19:43
YaO:
Np ;)
Jag gillar banan som fan, nästan. Vissa delar ser lite krystade ut, men fan vad fort det går. Vettel blev ju klockad som snabbaste bil: 316km/h. Det är fort för en "stadsbana" :P
Synd dock att Vettel inte höll hela vägen och ramlade ner på en sjätteplats till slut. Men han visade att han kan han också.

Heidfield lackade fett på Webber(?) under ett omkörningsförsök då Webber låg ivägen på sitt utvarv. Tysken snurrade, körde vidare och sträckte sen upp det gyllene mittenfingret åt Webber :D

Men men. Låter soft med två f1-resor. Själv ska jag försöka ta mig till Tyskland iaf. En aning om vad det kostar? Jag har noll koll på priser. Vill ha hyffsade platser hela helgen, bo lite luffig och köpa fett med öl. Lär väl bila ner ;)

2008-08-24 05:18
Dieallot X21
Lovar dig, ta Belgien och Spa. Häftigare landskap får du leta länge efter. Kostnaderna är rätt varierande vart man ska, men räkna med 1000-3000 för ett helgspass. Aja, full och trött, återkommer imorgon ;:D

2008-08-24 13:31
Mjo, en 3 lappar hade jag räknat med iaf. Men sen är ju resan dyr också. Tar man tyskland kan man väl komma iväg billigt. Om inte annat kan man bila ner och ha kul på vägen. Åker inte för att se landskapet direkt ;)

Men nu börjar sändningen, upp och hoppa!

2008-08-24 15:44
Men gud vilket tråkigt race, helt allvarligt. Kvalet såg så jävla kul ut, men i racet händer det ju fan ingenting. Kanske är för att det är första loppet, förarna vet inte så mycket om banan, det har ju knapp varit någon omkörning alls, inget action, alla placeringar är typ likasamma som innan start.
Det enda roliga var väl Kimis motorhaveri, hiiihiii. Ferrari börjar gå väldigt ojämnt. 2 motorhaverier på två tävlingar, strul med Massa vid andra depåstoppet som nästan råkade ut för ett Stop-N-Go pga det, och en överkörd mekaniker vid Kimis andra depåstopp.

I stora övrigt, tråkigt race där förarna bara låg kvar på sina platser och slappade igenom.

Kubica fick en värdig pallplats iaf och han ser fantastiskt stabil ut. Ligger nu endast 2 poäng efter Kimi i världsmästerskapet. 2 poäng som han kommer att ta igen och hålla eftersom han är sjukt mycket vassare än finnen.

2008-09-07 15:27
Alltså, Kimi & Hamilton: VILKEN JÄVLA FIGHT! Båda maxar, låser upp, byter plats, touchar, regn. Vilket jävla klimax! Synd att Kimi klantade sig.
But i love it!

2008-09-07 18:59
"Massa inherits Belgian win after Hamilton penalised
Ferrari’s Felipe Massa has been declared the winner of Sunday’s Belgian Grand Prix after McLaren’ Lewis Hamilton was handed a 25-second time penalty following the race. Hamilton drops to third as a result, with BMW Sauber’s Nick Heidfeld moving up to second place.

Hamilton was penalised after stewards decided he had gained an advantage by cutting the final chicane in his late-race battle with Ferrari’s Kimi Raikkonen"

Aah, HELL NO! Helt fel.

2008-09-07 23:30
Dieallot:

Fan i helvete vilken fight. Och fan vad synd för Kimi. Där dog nog mästerskapet för hans del.

2008-09-08 17:19

Äskar start&mål-fighten vid 1:08! Rappt och snabbt, sick och sack.
Detta kan man se tusen ggr :D

2008-09-13 18:32
Vackert av Vettel. Nu börjar han prestera på allvar.