Formula 1 - Säsongen 2008!
Eftersom vi inte är många på whoa som följer F1 med största intresse drar vi ihop en tråd som håller från och med idag, till sista racet nästa säsong! Efter söndagens race undrar i alla fall jag om vi någonsin kommer få se en liknande säsong igen. Finalracet var nog det bästa lopp jag sett. Var det något som saknades egentligen? Tjaa, under hela säsongen? Lite nyheter om F1:
* Felippe Massa stannar i Ferrari till 2010. * Spyker har blivit uppköpt och döper om sig till Force India * R. Schumacher lämnar Toyota och har inte bestämt sig vad han gör nästa säsong Men vart tar Alonso vägen?
"Ibland när när jag känner för att träna brukar jag chilla i soffan och vänta tills det går över.."
Jag tror (och vill) att Alonso tar sig till Toyota och att Kubica får sin värdiga plats hos McClaren. Alonso kan mycket väl vara med och ta fram en bra bil åt Toyota, och med hans namn i teamet får de in mycket pengar till bättre motorer osv. Kubica är en otrolig förare, som behöver ett bättre team. Inte för att BMW är dåliga, men McClaren har det där lilla extra i sina bilar, och med Kubica i den kan han mycket väl vara med att fightas om VM. Kan ju också bli så att Kubica och Alonso bara "byter" plats med varandra. Ser verkligen fram emot 2008. Hamilton som kommer köra precis lika bra som han gjorde i år, kanske tillochmed bättre nu när han är inkörd. Kimi som kommer göra allt för att försvara sin värdiga titel. Det blir sjukt :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Fyfan alltså, fyfan. Trodde ALDRIG att Kimi skulle ordna det. Alonso och Hamilton är lika arroganta som Schumi var i början på sin karriär och det kändes underbart när Kimi tog målflaggan.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Dieallot X20 Har ju gått en del rykten om att Kovalainen och Alonso byter plats. Heikki är en annan förare jag tror mycket på, liksom Kubica som du redan sagt.
"Ibland när när jag känner för att träna brukar jag chilla i soffan och vänta tills det går över.."
Yao: Det hade nog också blivit jävligt intresssant. Det finns ett par förare som har det som behövs, utom en bra bil. Skulle kanske vilja se Marc Webber i en BMW. Han visade ju i slutet på säsongen att han faktiskt kan köra. Sen har vi ju Jenson Button. När ska det bli nått av honom? Nån som vet nått om nya regler för 2008? Blir det ett nattrace? Det ser jag fram emot :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Nattrace! Formula One racing’s governing body, the FIA, has confirmed the 2008 Singapore Grand Prix will take place at night as planned. The inaugural Singapore event, to be held on a new street circuit in the Asian city, is scheduled to take place on September 28. I'm so happy :D
Dieallot X20 Blir nog kul!
Vet inte hur det ligger till med TC, men dom pratade mycket om i början på säsongen att de antagligen skulle tas bort till den som kommer nu.
Då får man i alla fall se vilka som verkligen kan köra.
Moderator
2007-10-27 09:58
fy fan vad coolt med nattrace i singapore, kan kanske bli det tuffaste nånsin. riktigt intressant att se var Alonso tar vägen. ang Schumacher så känns det väl inte helt självklart att han kör nästa säsong?
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Hoppas Alonso går till Renault så det blir lite mer team i toppstriden vore nice!
Alonso ryktas ju till Red Bull mest i alla fall. Sjukt att han fick lämna McLaren gratis.
Hoppas att han går till något mindre stall och rycker upp dem till toppen. Mest för sportens skull.
Sjukt nice att Alonso lämnade. Synd bara att Kubica stannar i BMW 2008, jag ville att han skulle få plats i McClaren. Får väl hoppas att teamet får fram en riktigt bra bil och kan vara med i toppstriden på riktigt.
Jag hade gärna sett Kubica i McLaren, får hoppas på Kovalainen nu.
Eller så får De la Rosa kliva upp lite?
Fast nu tänkte jag inte riktigt på vad jag sa, han är en testförare, med nästan noll erfarenhet av riktiga lopp. Så för att svara på min egen fråga, det får vi verkligen inte hoppas. Eller? Kan han på nått liten konstigt vänster göra nått av sitt namn? Annars ber jag om ursäkt för ett löjligt uttalande ;)
Han har ju varit andreförare i Cosworth, Arrows och McLaren (när Montoya blev skadad, om jag minns rätt). Så visst har han några lopp bakom sig och till och med en andra plats när han körde istället för Montoya.
YaO TC ska vara bort nästa år redan klubbat.
angående alla som pratar om nattrace så kommer det ju vara så att racet kommer vara lika upplyst som en fotbollsomgång. så det kommer nog inte vara så himla olikt ett race i dagsljus förutom att förrarna kommer vara tvugna att vända på dygnet för att ha bästa konsentrationen. arrangörerna lämnade ju in förslaget till fia om nattrace men många argument men ett av dem var att det skulle passa alla tittare i europa bättre. vem vet kanske för att man förlorar mycket pengar från tv licenser osv. vet faktist inte men en kul ideé helt klart
sen hoppas jag på att alonso lämnar formel ett. min personliga åsikt är att, jag aldrig gillat varken honom eller hans sätt att köra formel ett eller han sätt att bete sig. men frmodligen är det ju så att många stall skulle vilja ha honom. låt honom gå till toyota. så kommer hans ego att må skit bra. synd att fia inte tog hans superlicens.=)
Alonso kör för Renault näst år. så nu kan alla sluta spekulera.
hur ser toppstallen ut nu då?
Haters gon' hate...
Det är bara vem som ska köra brevid Hamilton som är oklart. Det kommer bli en grym säsong. FAN, vad jag längtar! 93 dagar kvar :D
Dieallot X20 skojar du kommer bli jävligt nice.
frågan är bara vilket gp man ska åka och titta på..
Dirty-k P21
Det närmast möjliga. Paketprisen ligger ju runt tiotusingen...
YaO kan ju bara köpa biljetter till banan och boka hotel själv. det ska jag göra i allfall.
nice, Kovalainen kan mycket väl bli den fjärde från Finland som vinner F1 ;)
Haters gon' hate...
Kaal: Haha, kommer ta några säsonger isf ;) Han fortfarande mycket kvar att lära innan han kan fajtas med de bästa.
Ferrari och McLaren presenterade sina nya bilar häromdagen..
finns bilder på
f1.com
Fina bilar! Heja McLaren! Hoppa också att Honda byter utseende på sin skabbiga bil. En säsong som ett jordklot var ett par race för mycket!
och
här kommer också BMW's nya
20 minuter kvar tills den TV-sända F1-träningen börjar :D.
Moderator
2008-03-15 00:46
kanal? varken trean eller sexan verkar visa? fan vem har rättigheterna denna gången?
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Legoland P22 Träningen visar inte sexan, som annars har kval och race.
Lite jobbigt känns det att jag med största sannolikhet kommer somna innan racet börjar.
Träningen var väldigt lovande i alla fall.
härligt att kimi massa eller alonso inte änns gick till Q3.' om det ser ut så hela året kan det bli en riktigt intressnt år.
Måste sova snart om man ska upp i tid till härligheten som börjar inatt/imorgon: 05:20 Australiens GP på TV 6, fan vad gött det ska bli!
Tri~ Fixion, Tri~ Fixion
Dirty-k P21 Vad såg du för kval då inte Massa kom till Q3? En fjärdeplats och andra startfält är rätt bra gjort att hamna på om man inte kom till Q3..
Nu är det snart igång, wiiiihoooo!
Moderator
2008-03-16 15:53
tokigt lopp! märks verkligen att det är en annan sport för förarna nu.
Kovalainen var grymm!
Haters gon' hate...
Legoland P22 Gah, trodde du skrev "tråkigt lopp!". Höll på att ta bort mitt whoa-account när admins har så dålig smak :P.
Längtar enormt till helgens race redan nu. Bara hoppas ferrari får ordning på grejorna tills dess.
Det kommer att bli en sån jävla tung säsong. Pass på för "de okända"! Så drygt att det bara har varit ett race, man kan inte säga så mycket om nått :p
Felipe Massa, Ferrari (1st, Q3 - 1m 35.748s): Kimi Raikkonen, Ferrari (2nd, Q3 - 1m 36.230s): Heikki Kovalainen, McLaren (3rd, Q3 - 1m 36.613s): Lewis Hamilton, McLaren (4th, Q3 - 1m 36.709s): Jarno Trulli, Toyota (5th, Q3 - 1m 36.711s): Robert Kubica, BMW Sauber (6th, Q3 - 1m 36.727s): Nick Heidfeld, BMW Sauber (7th, Q3 - 1m 36.753s): Mark Webber, Red Bull (8th, Q3 - 1m 37.009s): Fernando Alonso, Renault (9th, Q3 - 1m 38.450s): Timo Glock, Toyota (10th, Q3 - 1m 39.656s): Jenson Button, Honda (11th, Q2 - 1m 35.208s): David Coulthard, Red Bull (12th, Q2 - 1m 35.408s): Nelson Piquet Jr, Renault (13th, Q2 - 1m 35.562s): Rubens Barrichello, Honda (14th, Q2 - 1m 35.622s): Sebastian Vettel, Toro Rosso (15th, Q2 - 1m 35.648s): Nico Rosberg, Williams (16th, Q2 - 1m 35.670s): Giancarlo Fisichella, Force India (17th, Q1 - 1m 36.240s): Kazuki Nakajima, Williams (18th, Q1 - 1m 36.388s): Sebastien Bourdais, Toro Rosso (19th, Q1 - 1m 36.677s): Takuma Sato, Super Aguri (20th, Q1 - 1m 37.087s): Adrian Sutil, Force India (21st, Q1 - 1m 37.101s): Anthony Davidson, Super Aguri (22nd, Q1 - 1m 37.481s): Ser spännande ut. Ferrari har nog funderat ut en annan utgång för detta race, det blev så pinsamt sist :P Syns imorgon!
Nice race fan. Många överaskningar och betydligt fler bilar i mål än förra söndagen. Lite besviken på reglementet dock, som strulade till det ordentligt för McLaren.
"Felipe Massa kan sparkas efter ny avåkning: 0 poäng och inte en målgång på två lopp. Då ifrågasätts Felipe Massa från många håll. Fernando Alonso och Sebastian Vettel ryktas vara alternativ som ersättare i Ferrari." Det gäller för 2009 då. Men Vettel? Wtf?
Viasat:
Dieallot X20 Vettel är ju född 87 och imponerar rejält på mig och många andra.
Om han får köra en riktigt bra bil är nog han med i toppen om ett par år.
Är han så ung? Fan, det hade jag ingen aning om. Men iaf, han har inte imponerat på mig. Men det kanske kommer. Men nu är det iaf säkert att Massa får stanna. Ferraris boss gick ut med den nyheten att han sitter säkert. Lite tråkigt, för Massa förtjänar inte sin plats i Ferrari.
GRYMT Kubica tar polen. Haha skoj. Roligast var ju radion - "du har tre sekunder på dig" - "oki". Älg är dock en Massahatare och finnekuksugare, lite tråkigt.
Tri~ Fixion, Tri~ Fixion
finnekuksugare? Passa dig
http://duckdown82.tumblr.com/
Heja Kubica :D Skönt att vakna upp och läsa på f1.com att han whopat Massas ass! HA! Han vinner imorgon också, så det så.
han kommer få guldfrossa och köra ut
Haters gon' hate...
Slå på tv:n nu för helvete!