straff i slutet? va snackar du om?
FÖRORT
Konstigt nog sved det inte lika mycket som derbyförluster brukar göra. Jämn match, Bajen dominerade något i första, AIK var jävligt täta defensivt i andra och bajen fick inte riktigt till det i uppspelen. Bra ihophållet av gnaget, även om jag nog tycker att vi var värda en seger. Tråkigt med ett turmål yada yada, men det är ju derby och då händer sånt. Ingen stor fotboll idag men jag tycker att bajen ser lovande ut inför resten av säsongen, om vi klarar oss undan skador osv. Och för övrigt vill jag ta avstånd från ärkemongot som skrev "kongoapa" här uppe. Visst, han spelade skitfult och borde fått minst ett gult, men sånt där jävla skitsnack är inte ok.
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25
En dag på jobbet helt enkelt.Att slå bajen är som att slå HBK,Heif,Gais eller valfritt knäckargäng fast med lite mer hufvudstadspatriotism inblandat. Lyssna hammarby på våran sång,en gång är ingen gång. Krossa Bajen och sätt på deras apfula flickvän! Hemmamatch Råsunda,bortamatch söööeeeeedeeeeermalm,ughughugh!
Söderdamer tar den i tvåan!
Vi snor era ramsor när vi vill och känner för det era smutsiga,otrogna hundar! FINNS BARA EN KLUBB I STOCKHOLM!
It´s all about Don W Miami!
Synd att Slask Gnaget vann derbyt, råttor från kloakerna förtjänar inte att vinna, nej ni ska dränkas jävla råttor!
Twee, Twee Yo mitt namn är Emil P, jag gillar att slåss så akta er!
haha alla verkar sköna i denna tråd AIK lyckas på något sätt vinna och det är oerhört starkt, men fakta är att hammarby spelade betydligt enklare och vann dom flesta eller alla andra bollar i första halvlek...davies lekte ganska friskt på sin kant. nu höll jag på aik i denna match men man får nog inse att minst 1-1 hade varit ett rättvist och inte alltför häpnadsväckande resultat, frisparken i sista sekunden var en riktig pina
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
Wilton hade lekstuga
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
wilton skapade ju inte sådär värst mycket chanser? men kom bättre till i andra, han var stark som fan iaf antar att dom flesta småglin här har var i klacken och inte såg ett piss av matchen haha riktigt sköna snorungar efter matchen vid statiol som försökte leka allan se barjan, dom kom jävligt sköna poliser med hästar och hundar...det blev rena djurparken där
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
Jävlar va Bajen dominerade läktaren hela matchen. Vår sång ekade, eller var det gnaget som sjöng våra ramsor? Hur som helst, Bajen har ett riktigt dåligt mittbackspar. Där förlorade vi nog matchen även om vi såklart skulle gjort en balja redan efter 5-10 min...Jämn tråkig match, borde slutat 0-0 så alla kunde få va missnöjda
Kurt; Bajen dominerade inte läktaren. Nu fick jag (tyvärr) följa matchen från TVn, och jag hörde nästan bara AIK klacken. Tyvärr Kurt, ni vann ingenting igår!
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard
en sak förstår jag inte...ni säger att AIK spelade så jävla dåligt hur fan kunde brajen torska? då måste ni har lirat så jäääävla dåligt eller hur....
vi är överallt!
howser P27 du sa att bajen åker ut om dem fortsätter göra som dem gjorde igår...
enligt svt så var hammarby överlägsna på mittfältet i första halvlek och aik var utspelade på mittfältet stundtals.. och då är det ju konstigt att dem skulle åka ut när dem stundtals spelade ut "dem blivande svenska mästarna".. speciellt när jag hörde att ni inte ens hade mycket chanser..
håller inte på bajen, men kaxiga aikare är ingen favorit..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
_babyphat F23 vadfan vet du om fotboll?
Ajja och Rapsodisk Så synd att jag inte hejjar på hammarby då. Jag är djurgårdare därför konstaterade jag att det kändes härligt att ni inte ens såg ut som ett top 6 lag. Och jag spyr galla över att ni försöker få det till att ni ägde hammarby för det var en orättvis vinst. Jag skyller inte på domaren, bara ett konstaterande att ni hade honom på er sida. Hammarby lyckades inte göra mål mot ett uselt A.I.K, så grattis till den oförtjänta segern.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
Evolution Zengin vilken pajas. Han får en tändare på handen och lägger sig i värsta Rivaldostilen. Ja det är väl bra att han visar att han blir träffad av något, så någon kan straffa den idiotiska handlingen?
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
ganska kul att gnaget är dom enda som blir uthängda bara för att våra supportrar har bättre sikte på motståndarlaget hörnläggare. dom som städar planen borde bli rika på alla mynt som slängdes in mot wilton sista kvarten..
Anima Sola
MunQ P17 Haha har du ens fått hår på kuken? Vet nog mer än dig iallafall lilla gubben :)
det kastades på hela matchen ska du veta challma ;)
Hammarby Alcoholics
Gå och skäms äckliga bajare.
It´s all about Don W Miami!
_babyphat F23 Woho, yeah. 23 bast hänger på whoa, jag tar åt mig :D Och nej och åter nej, du vet knappast något om fotboll.
challma P18 ja för wilton är en n*ger, som inte kan något annat än att armbåga 10 gånger per match och göra skitmål. sjukt överskattad.
Punkter från en opartisk AIKare: -Ingenting kastades mot Zengin förrän EFTER att han lagt sig ner. Varför man lägger sig ner om man får en tändare på handen är bortom mitt förstånd, men mycket får man se. Gratulerar Erkan Zengin, du är härmed Årets Batan, och kommer att bli utbuad i all framtid på Råsunda. -Wilton Figueiredo delade ut massor av små armbågar, ja. Någon som vet vad som hände EFTER armbågarna? Jo, Hammarbyspelarna gav igen och VIPS! så hade AIK frispark. Nämen, vad är detta? Jo, kära bajare, det kallas för fultaktik: Ful men vansinnigt effektiv. -Hammarby ska ha applåder för sitt spel, trots att felpassningarna var mycket mer än ett AIK som ofta felpassar hejvilt till och från och att uppspelen var obefintliga när Dulee Johnson bestämde sig för att gå långt ner på egen planhalva för att hämta boll. -Straffsituationerna var inte att snacka om, finns inget att säga där. (Väldigt intressant att vissa bajare här inne är så arga och skyller på domaren Martin Hansson när..ja, domaren inte hette Martin Hansson. -Vi må inte ha någon fantasi på Norra Stå (våra nya ramsor till trots) MEN vi sjunger djurgårdsjävlar eftersom dessa är de vi tycker är pinsammast etc ALLTSÅ är alla som kallas för djurgårdsjävlar lika pinsamma som djurgården. DESSUTOM kanske vi saknar fantasi, men vi kan iaf bygga sånger som åtminstone LÅTER som att det rimmar. Hade INGEN aning om att Hammarbys sånger var så fasansfullt osammanhängande och saknade alla kriterier för vad som ska kallas för sång. -Ni vann förra året för att ni utnyttjade våra misstag, och trots de sex poängen vi förlorade mot er kom vi tvåa. Nu utnyttjade vi era misstag, malde ner er och gjorde mål på vår chans (matchrapporterna talar om 8-4 i målchanser för AIK förresten). När allt kommer omkring så är detta det viktigaste trots allt: vi hade tre läktare att fylla och ni hade en. Vi fyllde våra, vad gjorde ni? Tack för en god match. Vi är överallt. AIK
•pave paradise•
lhabia tvbilderna visade på repris 2 gånger när han blev träffad av tändare. tjaffset uppstod efter typ den 10e armbågen martin ingvarsson, förlåt båda är lika dåliga. du är inte ett dugg jävla opartisk. ni malde inte ner oss någonstans, vi blev blåsta på minst 1 straff, sista frisparken var dessutom felaktig. Om bajens ramsor är så dåliga, är det därför ni coppar dom rakt av?SOLNA TATTARE
MunQ: Vem vann matchen? Äckliga kvinnohatande-rasist-pundare, shut your mouth.
•pave paradise•
DESSUTOM: Gäller TV-bilderna under match? Nej. Gäller nyhetsartiklar i Skvallerbladet under match? Nej. Kan NÅGOT ändra ett domslut under match eller efter match eller någonsin förutom linjedomare sekunder efter situationen? Nej. Ni vann två gånger förra året. Vi vann igår. Ni har ett guld. Vi har tio. Värt att tjafsa? Fortsätt gärna exakt som era spelare, bla Zengin, som en omogen jävla unge som börjar gråta så snabbt något som man själv tycker är orättvist händer. Det är såna som han som får folk att generalisera när det gäller invandrare.
•pave paradise•
big WORD på ihabia munq din jävla söderpundare gå å gräv ner dej som ihabia sa om bajens ramsor...va nån som skrev nån ramsa här uppe om att gnaget e pinsamma.. den ramsan...asså vafan..HUR kan nån komma på en sån idiotisk ramsa? måste ju låta helt patetiskt..å nej ja vet inte hur det låter för ni på södra hörs inte ett skit tack å hej
vi är överallt!
_NoVA_ P21 Vad är det idiotiska med den ramsan om man får fråga?
.........................
räcker me o kolla på den... en ramsa ska väl iaf rimma lite? eller åtminsten va lite sammanhängande.....
vi är överallt!
_NoVA_ P21 Rimma ser jag verkligen inte som ett krav. Sen är den väll jävligt sammanhängande? Ni snor en ramsa från Bajen och har därför ingen fantasi samt vill vara som Hammarby.
Att ta en melodi är det inga fel på så länge laget inte är från samma land. Att ta en av lokalkonkurenterna är fett pinsamt och inget du kan säga imot.
.........................
stackars bajen... o allt snack om armbågar kanskle borde tonas ner från härliga söderbrödernas håll när man har en spelare som Castro-Tello på plan... Bajen var bra igår, det måste jag ge er. Men att sitta o klaga dagen efter , om saker man läst i aftonbladet eller sett på TV är bara pinsamt. Speciellt om man är 17 bast, full på folköl o har stått i klacken/suttit hemma o tittat. Nej, härligt med 3 poäng och härligt om vi kan bli starkare och starkare ju längre säsongen går! Framåt stolta AIK!! ä
ä
lhabia "Gäller TV-bilderna under match? Nej." Nej, men de bevisar ändå att du snackar skit när du säger att inget kastades innan han la sig ner, eller hur? Sluta muppa dig. Jag tycker inte det är så mycket att säga om igår, bajen spelade ändå rätt bra och kunde mycket väl ha vunnit. Alltid jävligt tråkigt att torska mot gnaget, men det är som det är. Många förluster som känts mycket tyngre, typ djurgårn förra året när vi bara fick pisk. Vi vann mot gnaget två gånger i fjol, och vi vinner nästa möte. Tror att anfallet kan bli riktigt bra framöver. Ännu lite enklare i uppspelen så är jag nöjd.
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25
Och det där med armbågarna kan ni ju knappast förneka. Castro-Tello slängde ett par men knappast jämförbart.
albin; I Sverige spelas för snäll fotboll. Det märks så tydligt när du pratar om armbågarna. Om man jämför med England, Spanien, Italien så är det där ingenting mer än ett psykologiskt spel för att få motståndarna ur balans. Visst det är fult spel, men man vinner så mycket om man är duktig på det vilket inte, vad hette han nu, Zengråt? var. Han tog åt sig för mycket, klagade hos domaren och gav efterslängar, precis vad AIK ville uppnå. Bajen åker ur i år.
munQ håll käften din pinsamma jävla rasse. gå och lägg dig under den sten du kom från jävla slödder.
Anima Sola
albin: Jag kollar inte på tv-bilderna oftast när det gäller spelar som Zengin som knappt kan hålla käften eller hålla dobbarna bättre. Jag orkar inte tjafsa om sint skit, han får härmed skylla sig själv.
•pave paradise•
Jag är ju absolut rasist, jag är blatte själv. Hahahah AIK vann matchen, men det betyder inte att dom var det bättre laget. Bollen är rund, allt händer i fotboll. Var inte menat som kvinnohat, men tycker inte hon utryckte sig särskilt analytiskt. AIK var effektiva, men att säga att dom var bättre och att dom krossade söder är inte objektivt. Sen kan man ju hoppas att vi får en domare som kan hantera ett derby nästa gång. Löjligt att AIK inte fick en enda varning. Löjligt att Eguren får gul kort för en armbåge som wilton gör 10 gånger.
lhabia, vi fyllde våran läktare (och de andra) med många hundra procent mer än vad ni gjorde förra året på Söderstadion. Så sorry, 1-0 till oss. Trots förlust, vilket är vidrigt, känns det ganska bra, eftersom att vi iallafall visade vissa tendenser till bra spel, och var, om något, det enda laget som visade att de kan spela fotboll. Aik är verkligen ruggigt dåliga. Kan inte förstå hur dom lyckas vinna så mycket som dom gör. Säkert Novakovic som gör allt, han är fan någon jag respekterar. Inte bara för att han sa att bajen var bättre igår, utan han har fan kunskap. Skönt iallafall att vi vann läktarmatchen, trots att vi låg under. För tillskillnad från er, så kan vi inte avgöra om era sånger rimmar, för man hörde dom inte.. Och du, efterblivna jäveln från kalmar, orkar inte kolla vad du hette. men p19 eller något sådant var du, chilla ner för du har ingen koll på något. PÅ ANDRA SIDAN DÖDEEEN
bajen var bättre första halvlek men måste säga att AIK blir bättre i andra och rycker upp sig för att visa att dom är det bättre laget. Har sett matchen 3 gånger nu och så som bajarna beskriver den så är det fan pinsamt att dom tror att dom var så bra. Det var en kämparmatch och ingen rulla boll och bajarna ska fan inte säga att dom försökte rull mer boll för det stämmer fan inte nånstans. Hur som helst 1-0 känns för jävla skönt! SM guld 07
"När allt kommer omkring så är detta det viktigaste trots allt: vi hade tre läktare att fylla och ni hade en. Vi fyllde våra, vad gjorde ni?" Kan inte sluta le åt denna kommentar!
Hammarby Alcoholics
gitano kan du inte bara gitta? du gör exakt samma fjortis fel som alla gör efter en loss. Säger att gnaget sög,läktarmatchen vann ni fast ni torska matchen etc etc vem bryr sig om läktarmatchen? Jag tyckte vi vann läktarmatchen då vi sjöng ska ni gå hem nu å bajen fansen gick ut från södra....
Lebanner, Intressant hur du hakar upp dig på en liten del av mitt inlägg, sedan tar saken helt ur sitt sammanhang. Bra jobbat, synd bara att du skriver saker jag inte sagt. Om folk tycker att AIK tog över matchen så visar det bara vad för fotbollsintresse ni har. Andra halvleken var inte någons, det var fan inte ens fotboll. Det var nog de sämsta jag sett på jävligt länge.. Iofs är väl den enda slutsatsen att allsvenskan är Sjukt jävla dålig. Och Hammarby är fan inget undantag, inte nåt drömlag direkt, däremot en del talang och spelare som kan utvecklas, och sånt är jäääävligt skönt, och det är sånt som gör att det inte känns så jävligt idag.
Jag vet inte ens varför jag skriver, har nån sjuk jävla känsla av att jag vill forma meningar, typ. Vet att det inte finns något att hämta här. Och inte i Allsvenskan heller..
MunQ: Man måste inte vara svensk för att vara rasist, att tro det ÄR rasistiskt.
•pave paradise•
Eguren fick förresten kortet för snack. Domaren gick mot er nr22 när Eguren fick kortet, och han var 5 meter bort.
•pave paradise•
När allt kommer omkring så är detta det viktigaste trots allt: vi hade tre läktare att fylla och ni hade en. Vi fyllde våra, vad gjorde ni? HAHA Roligt att du tar upp de, ska du klaga när ni inte ens fyllde 2000 platser på söder stadion?
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
sveningmar
Vem vill stå på söder? Det är kränkande att bara få 2000 platser. Tycker inte att du ska disskutera publiksiffror heller, tror vi hade en publik siffra på ung. 20 - 22 000 i genomsnitt, kmr itne ihåg.. vad hade bajen?
"det går aldrig och går det - ja då går det åt helvetet i alla fall"
PS. Vi VET att vi kan fylla mer än 2000 vi har inget att bevisa.. kom med att vi inte kan fylla 2000 platser när ni fylt södra.. puss
"det går aldrig och går det - ja då går det åt helvetet i alla fall"
gitano det jag stör mig på är att alla bajjare idag låter likadant. "vi hade allt spel, vi har bättre laget ,vi hade "klackmatchen" osv. Sen när du säger att ni har spelare som kommer utvecklas. Har väl gnaget om ngt lag oxo? vi kom tvåa förra året och vi vann även derbyt! bättre lycka nästa derby
gitano vet inte vad han pratar om, precis som alla andra bajenpack. Face it, AIK vann med 1-0, AIK hördes mest, domaren var opartisk. Dock tycker jag inte att AIK gjorde en bra match alls, men som sagt, det krävdes inte mer då Bajen var ännu sämre. /Den efterblivna jäveln från kalmar.