tijuna: 6-12 reps och utföra rörelsemomentet så snabbt som möjligt hela tiden, lägg fokus på snabbheten dvs.
Jag är ill, men du är iller... alltså djuret iller
djureri Det låter vettigt. Inte så stor skillnad mot hur jag tränar nu, men kommer lägga extra mycke tid på det. Tack för responsen.
Vad finns det för sidor med olika styrketräningsövningar?
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet. Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand
_Everybody_ underestimates the kick in the groin
Tack
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet. Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand
Varför vill man ha explosiva muskler? Jag tränar alltid för att få mer explosiva muskler då det är, precis som pastasallad sa, bra om man går på någon kampsport t.ex. Man har ju hellre explosiva muskler än stora och slöa? Fast alla som går på gym för ju självklart inte slöa muskler men dom som pumpar biceps år efter år kanske inte är så explosiva...
Haters gon' hate...
Kaal P18 Och en muskel som är uthållig är smal och slank?
Riktigt dumt påstående, inget ont mot dig personligt, men just det resonemanget är sjukt förlegat.
Stora muskler kan mycket väl vara explosiva, handlar mera om hur man tränar, och vad man strävar efter.
Westsidesnubbarna är synnerligen explosiva, och små är de definitivt inte.
:)
Jag är sur. Missade på 200 i böj igår :(((((((
Stora muskler kan mycket väl vara explosiva, handlar mera om hur man tränar, och vad man strävar efter. ja jag sa ju att inte alla som går på gym får slöa muskler men en del går ju enbart in för att få volym på musklerna och då blir dom inte så explosiva. klart att man kan vara biffig och explosiv men alla som är biffar har ju inte explosiva muskler.
Haters gon' hate...
Kaal P18 Handlar rätt mycket om fibersammansättning i muskeln också.
Ska börja med boxning 2 ggr i veckan nu. Någon här som kör något vid sidan av gymmet? Blir styrkan lidande? Jag körde båda i början av min styrketräningskarriär men då ökar man ju oavsett..
hm, det enda jag kör är fotboll o bandy inomhus nu såhär å vintern och lirat en hel del golf under sommaren och hösten. bara å ladda rätt och återställa allt efteråt oavsett aktivitet så är det lugnt.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com
Soft. Blir ju så jävla mycket hungrigare också, så de e bra.
spela bänkpress och dricka hamburgare!!
/Mvh Q
Pastasallad P6 ;
Jag kör MMA och har tidigare kört thaiboxning i åratal. Det spelar ingen roll så länge du äter, sover och vilar ordentligt. Självklart bör man ha någorlunda sans på träningenfrekvensen..
Lägg till lite extra krut på baksida axlar för framsidan får rejält iom att du kör dom både på boxningen och vid pressövningar.
..:: A dollar short and a day late. Story of my life ::...
Jo, lägger upp mitt nya schema så att mindre boxningsaktiva muskler krockar med boxningen. Har också tidigare kört thaiboxning samtidigt som gym men käkade som en skolflicka då.
Jag tänkte börja träna seriöst nu snarast möjligt men har lite problem med att lägga upp min träning. För det första har jag ingen aning om vad dips, sets, etc betyder. Det skulle vara gott om någon kunde förklara de viktigaste utrycken. Hur skulle ni själva lägga upp träningen under en vecka? Vad bör jag käka?
amen synthare då, fyra bögar och en dator est. 1986
Dips är en övning :
http://www.building-muscle101.com/images/dips.jpg Set är antalet gånger du gör övningen.
Reps är hur många gånger du t ex lyfter hanteln.
Så man kan t ex lyfta hanteln 8 gånger (8 reps), sen vila sen göra 8 lyft till, sen vila, sen lyfta dom 8 sista gångerna.
Då har du alltså kört 8reps och 3set dvs. 8x3.
Börja med att gymma hela kroppen i början, ta inte för tunga vikter utan lär dig tekniken först. Ha tålamod.
FuelDOg P23 har du aldrig halkat till, råkat greppa en öl som stog framme, öppnat den i fallet och landat på rygg med den i munnen? hände rmej varje helg..
Här är ett ännu ett nybörjar inlägg.. Har nu erbjudits att gå till skolans gym efter skoltid för 200 per år. Kommer nog bara gymma tillsammans med polare, alltså inte själv. Så det blir väl av kanske 2 ggr i veckan. Högst 3.. ca timmes pass. Har ni nå tips kring kosten? Och kommer jag hinna bygga på kroppen en aning till sommarn? Så man slipper vara spinkigast av alla på badstranden.. ha.. Nått passande schema ni skulle föreslå? Vill helst träna alla delar.. Biceps, triceps, mage, bröst, axlar, rygg och lite ben kanske.. hit me
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
orkar inte skriva nåt långt haha men glöm verkligen inte benen, det kommer verkligen se helt fucked up ut när du byggt upp överkroppen men struntat i benen.. och din balans kommer va hel sne
FuelDOg P23 har du aldrig halkat till, råkat greppa en öl som stog framme, öppnat den i fallet och landat på rygg med den i munnen? hände rmej varje helg..
orkar inte ens svara när jag ser ett inlägg där det står "träna alla delar, kanske lite ben". bwaha
tänk att förstod att det skulle dyka upp något såntdär översittande inlägg.. orsaken är för att mina ben är rätt vältränade medan resten är motsatsen. Så jag riktar in mig MER på de andra delarna, inte BARA de andra delarna..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag styrketränar sidådär 4 ggr i veckan ( har gjort det i 3 år till och från så jag har inte svårt för att bygga) sedan kör jag brottning 2 dagar i veckan, och har börjat simma lite också. jag går upp grymt mycket i vikt av att styrketräna vilken jag inte vill, jag vill bli fit!! har även fått stora bristningar vid armarna och vid axlarna. Ska jag sluta styrketräna och bara köra brottning samt simma, och eventuellt promenera då och då för att gå ner i vikt och löpa mindre risk för att få större bristningar? Eller träna med lättare vikter och köra mer reps? Jag vill som sag helst kunna styrketräna OCH samtidigt gå ner i vikt..
om det blir stökigt att svara i tråden så får ni gärna skicka ett mail om ni har något förslag eller någon erfarenhet.
Begge - träna inte så hårt, du behöver inte alltid försöka höja dig i vikter (utgår från att du gör det ??) osv utan kör fler reps på lättare vikt så behåller du formen du är i eller slipar den lite.
JEJE P0 Ajjt, njaa.. det är väl bara bänkpress jag försöker höja mig i just nu.
fast iofs så brukar jag köra rätt tugnt annars också. Jag brukar köra 3x10 typ?
3x10 är inte tungt. 3x4-6 är tungt.
Som Brunte sa, 10 reps är inte tungt. Om du inte vill växa kan du köra fler reps med lättare vikter. Vill du gå ner i vikt skulle jag rekommendera intervallträning.
Vem är du, tjänsteman?
aa exakt, 3x4-6 e jobbigt.. men 3x10 är väl rätt bra för dig och dina mål just nu.
Soheil P23 Aiit, vad menar du med intervallträning? gå/springa eller?
kanske borde pröva köra 3x12-14 eller nåt
Bänk måndag: 5x3rep bänk fredag : 5x8rep kör så 2 veckor vila sedan 1 vecka så kan jag garantera att du ökat minst 10kg iallfall.
/Mvh Q
glömde bänk onsdag: 3x5rep med en vikt som du klarar göra minst 20reps med iallfall. Bra signal träning
/Mvh Q
explosivt ner PANG uppe igen
/Mvh Q
bristningarna hör till träningen. Fan saknar edit :D
/Mvh Q
Begge P0 : Springa/cykla/trappmaskin osv. Alla maskiner med intervallinställning där du inte behöver fokusera för mycket på balansen, utan kan ösa på är bra att köra på. Kör fyra kortare pass i veckan, typ 15-20 minuter. Funkar utmärkt för mig.
Vem är du, tjänsteman?
vad är bristningar?
När huden "brister" för att den inte hänger med när musklerna/fettmassan ökar.
Vem är du, tjänsteman?
Soheil P23 Allright :)
sticker ner på gymmet nu, kör lite lätt träningt. sedan nåt intervall pass och efter lite simning ;D
Om jag nu har fattat det här rätt för att gå upp i vikt ska man köra explosiv träning med t.ex bänkpress och göra få reps men i månag omgångar typ 4x8reps? Varför jag frågar är för att jag kör 3x10-15reps på pressen, och ökar varje gång, då kör jag slow metoden, gå sakta ner och snabbt upp.
Gå upp i vikt ? för att gå upp i vikt ska du äta mer kcal än du gör av med. Men om du menar att öka styrka i bänkpress så ja få reps och mer set. själv kör jag Måndag kör jag tungt 2-3reps på max vikter och ca 5sett. onsdag kör jag med en vikt kan jag göra "oändligt"med reps fast kör bara några. Inget jag ska bli slut på villsäga, och extremt explosivt. Fredag mindre sett men mer reps. tex 3x8-10rep Ibland händer det även att jag kör tungt fredagar med. Så har jag kört länge nu och har utvecklas extremt mycket. Från början ökade jag 1reps per pass.
/Mvh Q
Klart du ökar på det med. Men du ökar mer om du kör tyngre
/Mvh Q
självklart vill jag gå upp i vikt och muskler. Funderar på att byta ut mitt pass till 4x5 gå ner några kilon maxvikt, under varje träningsdag. Är inte kcal=kolhyderater som i sin tur är socker? och socker ska väll inte hjälpa en att gå upp i vikt om man nu tränar, då är väll det bättre att öka med fibrer och proteiner samt massa vitaminer eller e jag ute och seglar?
nej kcal är kalorier, dvs mängden energi i det du äter (kolhydrater,protein,fett)
Fan kleton, dags o skapa en ny tråd .. tar runt 1 min för att sidan ska ladda klart haha :D 500 inlägg
Yes. Året börjar med 2PB, 1 tangerat. 195 i böj PB 130 i bänk Tangerat, 5 singlar på mitt gamla 1RM. 200 i mark RAW. PB.
Vad har hänt med alla Strongisar här på whoa. Här är man tillbaka på whoa efter länge sedan och ingen ny topic? DJ BRUNTE ? finns du kvar ? :P
/Mvh Q
Maque: Härliga pers. Hur mycket väger du ? :)
/Mvh Q
Rolig tråd :) Imorrn är det axlar och triceps, de blir najs! En fråga bara, jag är lite småförkyld lite torr i halsen osv.. men jag skiter i de och tränar på som vanligt det borde inte vara farligt, right?
my name is xelly smelly
Moderator
2009-02-05 14:07
du överlever nog. lyssna på kroppen under passet. som alltid. men vafan min gamla simtränare hade alltid en termometer på sig, att chicka ur för lite snor var inte ett alternativ.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman