I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur har spelandet påverkat dig irl?

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

Rappare

2009-01-08 00:03

Hur har spelandet påverkat dig irl?

Det här är mest en rolig grej, jag använder det inte till skolarbete eller dylikt. Tänkte mest kolla om någon har gjort några roliga saker efter att ni har nötat ett spel riktigt mycket. Det handlar alltså inte om att gråta ut om flickvänner som gjort slut eller muskulatur som brutits ned.

Kan väl dra till med någon historia själv till att börja med:

En gång var jag hos mitt ex med en polare, på den tiden lirade jag jäkligt mycket Ratchet & Clank. Kompisen i fråga hade moped och skulle köra hem. Jag frågade om inte jag kunde få skjuts till stan innan han skulle köra hem, men han tyckte att det var en omväg och sa att jag lika gärna kunde gå. Då slog tanken mig att jag kunde boosta mig fram istället för att gå, det skulle ju gå mycket fortare. Jag kunde även slå sönder lite lyktstolpar på vägen för att tjäna lite bolts. Tanken varade väl kanske någon sekund, men det var jäkligt roligt.

En annan gång ville jag, av impuls, ta ratten av pappa när han körde bil, och krocka med mötande bilar. Det var på den tiden jag lirade mycket Burnout Revenge.

Jag skulle såklart aldrig genomföra dessa tankar. Men impulserna är ganska roliga.

Kör hårt.

2009-01-08 00:16
När jag spela guitar hero så trodde jag att jag kunde spela riktig gitarr, det kunde jag icke!

Rappare

2009-01-08 00:41
Hur blev du varse? :D

2009-01-08 00:54
Något som har kommit mig på tanken är att dra Heartstone hem t.ex. när man har varit och badat och inte orkar gå den långa vägen hem...

2009-01-08 00:57
Jag har tappat mitt jobb, mina barn, min fru, mina vänner :(
Get Random!

2009-01-08 01:08
king phil erkänn det var värt det?

2009-01-08 01:38
Yes sir!.. 8 lvl 80s full epixx
Get Random!

2009-01-08 03:11
King-Phil, Du ljuger!! du har inte ens en 70! :D

Men ja, tappat en del polare, och fått många flera online! :)
Hoppat av skolan m.m..
Inte orkat skaffa jobb och sånt..
Jävla wow, att det ska vara så underbart roligt! :P
I'm a relatively respectable citizen. Mutiple felon perhaps, but certainly not dangerous.

2009-01-08 06:11
skämt och sido. jag fastnade inte för något spel. WoW var kul ett tag. kom till lvl 50 innan jag insåg att man inte gjorde någonting egentligen. Hur jävla platt det var liksom.

halo 3 iz all I need...
Get Random!

2009-01-08 06:31
Jag har förbannat gud många gånger pga att han inte har skapat dubbelhopp.

WoW slutade jag med redan när jag var lvl 16, dock så var jag inte särskilt snabb på att komma dit...
Would I shit you? You're my favourite turd.

2009-01-08 07:08
halo 3 är delvis anledningen till att jag inte har sovit ..

sen måste jag erkänna att jag har velat Chain Lighta folk som står i vägen, samt raida affärer..
Get Random!

2009-01-08 09:08
tanken att bara löpa amok har väl slagit en ^^, annars har jag som Siveri sa också förbannat gud många gångar att dubbelhopp inte finns, vad är grejen med det ?

Sen funderar man ju ibland på hur många poäng diverse trafikanter är värda när man kör bil ^^,
Det blir ingen extra sång, vi är klara – hej då
Graffare

2009-01-08 09:35
Hundradelssekunds-impulser har väll kommit som en vind genom hjärnan när man nött något. Men inget speciellt roligt

2009-01-08 10:53
3års wow = Jag mumlar när jag pratar och gick ner typ 10-15kg

Sen vill man väl alltid bjuda folk som är sega och står i vägen på en liten backstab ><
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2009-01-08 14:35
Sedan jag körde GTA IV så har jag haft bättre känsla med gaspedalen i en riktig bil också, iom att PS3:ans R2 är så skön.

doggson P23
Hur kan man gå ner i vikt när man sitter vid datorn hela tiden?

2009-01-08 15:10
Ibland när jag är ute brukar jag köra lite Gears Of War cover, glida mot en mur och hoppa över den.

När jag lirade sönder GTA:SA ville jag skrika på folk som jag såg klädda i lila:
Take this you Balla-mawfucka! GROVE STREET BITCH!
sen blasta dem. Men jag hade ingen pistol :(

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-08 15:12

Sen funderar man ju ibland på hur många poäng diverse trafikanter är värda när man kör bil ^^,

Ohhh, den tanken är skön :D
Brukar säga till polaren när man sitter bredvid att "kör över den där folkmassan fan, bara för att. Du får högst 2 stjärnor för det, och det losar man lätt"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-08 15:24
dieallot word balla madddafakkas is going down och alla jävla taxichaffisar dem är så jävla aggressiva har alltid spadar och golfklubbor

2009-01-09 03:04
Hmm enda jag kan komma på var när Commando eller vad det hette kom ut (utspelade sig under WW" och man spelade ett team med bl commando, sniper, demolitions osv) och jag spelade det hela tiden.

Spelet var så svårt, om man blev upptäckt av tyskarna så dog man, gick man fel nånstans så dog man, lämnade man en gubbe på fel ställe så dog man osv, det orksakade en reflex hos mig där jag sparade varje gång efter 10 sekunder så jag inte behöver spela om hela tiden.

En dag i skolan så märkte jag att jag hela tiden efter att ha svängt runt ett hörn tänkte jag ctrl+s (för det var quicksave) när jag passerade någon ctrl+s, när jag var klar med en lektion ctrl+s, ja hela jävla tiden tänkte jag ctrl+s... då bestämde jag mig för att inte spela det spelet mer för det hade skadat mig så mycket.
I sexrådgivningsspalten står det att man ska vara sig själv. Omöjligt! Om folk anade bara en tiondel av vem jag egentligen är skulle jag dömas för brott mot mänskligheten.
-Arne Anka

2009-01-09 09:37
Siveri P16: runt 100+ dagar played på wow 0 dagar utav dom var hemma :) Jag lirade hos polare i stort sett dagligen :P Käkade (ibland) 1 gång per dag och spelade bara och levde på general snus :)

fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2009-01-09 15:49
doggson P23
Byt ut WoW mot ett långt och roligt konsolspel så är det där en helt felfri bantningsmetod!

2009-01-09 17:47
sålt kontot för månader sen :)

spelar just nu en bunt spel :)

Dieallot
Skivsamlare

2009-01-09 23:07
Brukar bära ryggsäcken på samma sätt som Ryo Hazuki nuförtiden.

http://www.soundcloud.com/adamkross

2009-01-10 00:34
När ja spelar fotboll och ska dra till me nåt skott ur omöjlig vinkel så tänker ja alltid på hur ja riktar spaken till fifa 07 till xbox där man kan göra de mest otroliga wondergoalsen någonsin. Det roliga är att de funkar :D

Sedan har jag som många andra fått gta san andreas syndromet där man har lust att skrika DONT BLAME ME, BLAME SOCIETY. till lärare föräldrar osv.
Producent

2009-01-10 02:28
Det är sjukt när man har spelat ett spel grymt mycket i sträck utan att göra någonting annat socialt. Och så när man går på stan eller vad man gör så har man fortfarande "känslan" av spelet kvar i sig. Så man vill som stanna trycka på b sikta och avfyra när nån går mot en.

Låter helt jävla sjukt när man läser det, men det är fan så. självklart inte ens i närheten så starkt att man skulle göra någonting dumt, men man har ändå "känslan" av spelet kvar i kroppen. Nån annan som känt? Kommer ihåg spec efter resident evil 4

2009-01-10 02:31
The_Donut P18

feel you dawg
Get Random!

2009-01-10 10:21
The_Donut P18

mjo, fast det spel som påverkat mig mest på det sättet är katamari damacy, vilket var helt bisarrt, vill jag lova.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2009-01-10 11:07
En annan grej jag har förbannat gud för (Han får ta mycket skit nu när han uppfann TV-spel) är att han inte gjorde mitt liv ur ett tredje persons-perspektiv.

Visst är känslan bättre när det är från första person men ibland vill man bara trycka på spaken för att se vad som finns framför mig. Då syftar jag främst på GTA-spelen.

Sen så undrar jag också varför inte soldater kan tränas till CoD, CS, BF, etc. Istället för att kriga. Det är billigare att träna dom till det, samt att träningen går snabbare och konflikterna klaras av fortare.

2009-01-10 15:27
Siveri P16
Sen så undrar jag också varför inte soldater kan tränas till CoD, CS, BF, etc. Istället för att kriga. Det är billigare att träna dom till det, samt att träningen går snabbare och konflikterna klaras av fortare.

roflsmeer? om du tänker riktigt ordenligt kanske du förstår varför.
Get Random!

2009-01-10 16:05
Aldrig förstått hur folk kan fastna i Wow, det är ju så förbannat tråkigt.

2009-01-10 16:36
dumboleifi P19

WOOOORRDD!!!!!
Get Random!
Producent

2009-01-10 16:41
Aldrig förstått hur folk kan fastna i Whoa, det är ju så förbannat tråkigt.

Same shit.

2009-01-10 16:58
Same shit.

hahah

nej, inte ens i närheten.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Producent

2009-01-10 17:02
Att det är den sociala biten som håller en kvar jaoooo
Producent

2009-01-10 17:02
(spelar inte WoW för övrigt)

2009-01-10 18:27
KinG-PhiL
Vadårå? Det är billigare att köpa ett spel + dator / konsol för varje man än att spendera pengarna på vapen och artilleri. Om staterna inte vill köpa sådant så kan FN hjälpa till genom att ge bort det nödvändiga materialet, samt att finansiera och utveckla spelet med hjälp av utvalda speltillverkare. Sen skulle konkurrensen inom spelbranschen att öka iom att alla vill skapa det officiella krigsspelet. Egentligen behöver det inte vara ett krigsspel heller, men man måste ändå ha något som håller soldaterna peppade.

Det är en stor sannolikhet att USA-baserade företag kommer att tillverka spelet, men om t.ex. FN:s högkvarter ligger i USA så tror jag inte att andra länder skulle ha något emot att spelföretagen också ligger där.

Vad betyder "smeer" förresten?

2009-01-11 02:45
när jag spelar ett spel ibland på 360 så efter jag spelat o kanske går ut på stan så rör jag mig som gubben i spelet o folk tittar rätt lustigt hahah jag får för mig o vara en tv-spels karaktär
fuck you and have a nice day sucker

2009-01-11 02:52
Siveri P16

syftet med krig är ju att förinta är ju inte för att döda varandra utan för att man vill något.

låt oss ta ett exempel.

USA ville kolla om Irak(?) hade kärnvapen(yeh right) .. hur fan ska man kolla det via CS?
Get Random!

2009-01-11 03:08
Ibland när jag måste jogga någonstans, typ till tåget så kan det bli att jag börjar springa som en tv-spelsfigur. Typ exakta jämna steg och typ svänger stelt med armarna. Och typ vänder ansiktet helt "slätt" när jag ser någonting intressant. Då känns det inte lika jobbigt att springa.

Har egentligen ingenting med tv-spel att göra men skulle va kul o veta om nån annan har liknande impulser. Ibland när jag går på en bro eller står på tågperrongen så känner jag att det är nån kraft inom mig som vill hoppa, och då har det inget att göra med självmord och ångest. Bara en känsla, typ lite kittlande. Är jag ensam om det?

2009-01-11 11:34
KinG-PhiL
Om tidigare krig skulle ha lösts genom diverse spel så tror jag inte att USA hade anklagat Irak på det viset.

Annars finns det ju andra sätt att gå in i ett land och kolla om dom har kärnvapen. Spionage t.ex. :)

2009-01-11 12:57
Ett ex antal drömmar om hur man ska spela olika spel etc.
När jag var som mest inne i Starcraft så drömde jag typ varje natt igenom flera matcher.
Wow har gjort samma sak men dom är förbannat tråkigare.

2009-01-11 13:04
Siveri P16

Du kan inte vara seriös?

2009-01-11 13:42
dumboleifi P19
Min ursprungsidé kanske var halvseriös men nu har det spårat ur.
Producent

2009-01-11 13:47
"Ibland när jag måste jogga någonstans, typ till tåget så kan det bli att jag börjar springa som en tv-spelsfigur. Typ exakta jämna steg och typ svänger stelt med armarna. Och typ vänder ansiktet helt "slätt" när jag ser någonting intressant. Då känns det inte lika jobbigt att springa."

bara efter jag käkat flugsvamp.

2009-01-11 16:08
Siveri P16

tidigare krig som vaddå? andra världskriget? :P skulle vilja se Hitler avrätta judar i en simulator :)

Get Random!

2009-01-11 21:53
Jag springer runt och skriker och tror att alla är Zombies och jag är helt sjuk i huvudet :) HahahA!
be the change

2009-01-11 22:02
KinG-PhiL
Nevermind! Min idé var aldrig helt seriös och det skiter sig ändå i längden. :D

2009-01-12 00:24
jag spelade Couronne på blip.se o sen skulle jag se fall jag var lika grym på ett riktigt o de va jag dessvärre inte

förövrigt så är det väl främst att man får en shock av dagsljuset och ser lite suddigt när man vågat sig ur huset efter timmars spelande ;)

Producent

2009-01-12 00:51
detta var en riktigt rolig tråd =D.....den väckte fram ett minne av när jag var 8 då jag och min kusin lirade street fighter 2 på super nintendo. Vi lirade det i timmar och blev helt påverkade utav det. Vi imitera den rösten som säger "round one FIGHT" osv....vi höll på säga så varje gång innan vi skulle käka eller när vi skulle öppna en dörr hahahahha riktigt roliga minnen =D.
http://open.spotify.com/artist/6UyJzZ4EGKjxIif3OKICxR
Rappare

2009-01-12 03:35
Det är ganska lustigt att drömma om spel. Jag drömde seriöst att jag var en hel (!) paladin-armé ur Age of Empires 2, det var till och med RTS-vy.

2009-01-12 10:21
Fått några :

Guitar hero : spelet rätt mycket kommer en rocklåt på tv eller något och jag börjar spela i luften haha=) alla glodde

sen med GTA hade spelat det i flera timmar , ska gå ut och handla något kommer förbi en cyklist och jag bara tänker hmm kan sparka ner honom så tar cyklen . går tillochmed 1 steg ut i gatan innan jag kommer på med vafan jag håller på med
feel tha beaaat maaan