I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Call Of Duty 5: World at War

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2008-11-16 12:01
Det är redan släppt. Så stick och köp det du!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-11-16 14:04
fan va nice att de e släppt :) hade missat de totalt hehehe blir å springa iväg å köpa de nu då
Om man är pundare för man röker gräs ibland är man inte alkoholist då om man dricker ibland ?

2008-11-17 19:42
HALLÅ ELLER?

Vill man spela multiplayer så spelar man ju för fan CoD4? I ett CoD med ww2-tema och som ej är utvecklat av infinity ward så är jag väl mest intresserad av singleplayer delen, bara för att spela det så man har spelat alla spel i serien, och vänta på CoD6...

Så? Hur verkar singleplayer delen?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-11-17 21:36
Aina_spanar: Den är faktiskt bra, tycker jag iaf. Älskar eld-kastaren haha.
*snaark*

2008-11-18 05:39
Hur gåre på Live för er? Nån som dragit 65?
inte bränd, inte varm, bara rostad helt enkelt.

2008-11-18 10:50
detta är inte cod 5 , bara en expansion som vice city osv. COD 5 kommer nästa år antagligen och Infinity Ward utvecklar det. Blir 2020-2025

2008-11-18 11:48
haha R-O-BeatZ: njae, inte en expansion du haha. Call of duty 5 = World at war
*snaark*

2008-11-18 11:50
furder: Fast nej. Call of Duty 5 = ?

Call of Duty: World At War = Codwaw.

Finns ingen femma.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2008-11-18 16:15
Så de hoppar över 5an och går direkt till 6an?.
http://www.cod4forums.com/index.php?showtopic=3242
Där förklarar de att 6an är påväg, och håller på att skapas av Infinity Ward, så JAG anser iaf att jag har rätt. Men men, kanske är så insnöad i min egna värld att jag har glömt bort något call of duty spel som skall komma eller som har kommit.

Även FZ, mm., säger att Call of Duty: World At War är just exakt vad jag säger; call of duty 5.
*snaark*

2008-11-18 20:54
Det är det femte spelet, ja. Men inte den officiella 5an i serien, antar jag...

2008-11-18 21:00
Det kan stämma, jag sa inte att han har fel utan vad JAG anser :)
*snaark*

2008-11-18 21:05
tror på willa1
work some magic

2008-11-19 11:10
det är ju typ 10an om man räknar alla som finns på ps2 och xbox:P
du är kär i mig.
Graffare

2008-11-19 11:38
Men det enda som var surt, var att det inte var två "hela" bilder när man lirade co-op på samma tv. =/
Jag är miljöaktivist, tycker det gröna är gott. Om det går att röka förstås.

2008-11-19 11:42
vadå?
work some magic

2008-11-21 05:17
Tjabba! Jag har lite problem med mitt spel, när jag ska välja svårighetsgrad så hoppar spelet bak ett steg??? Är det nån som hhar samma problem och som har löst det?

Tack på förhand
Rocka kamelen en gång

2008-11-21 12:05
Ja, alltså. Tror jag blev missförstådd. Som Willa1 sa, det är det femte spelet. Men det heter inte Cod 5 =)
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2008-11-24 10:54
Är det bara jag eller fryser sig onlineläget i en minut efter varje match?
Shooo bree

2008-11-27 16:34
"Tjabba! Jag har lite problem med mitt spel, när jag ska välja svårighetsgrad så hoppar spelet bak ett steg??? Är det nån som hhar samma problem och som har löst det?

Tack på förhand"

tryck på A istället för B
Graffare

2008-11-27 16:55
hahahahaha, klockren! xD

2008-11-27 17:05
Ja, alltså. Tror jag blev missförstådd. Som Willa1 sa, det är det femte spelet. Men det heter inte Cod 5 =)

Jag har sett massa affärer, webhallen för att nämna något, skylta med detta spel, även xbox magazine, och där står det Call of Duty 5: World at war, och som någon annan sa Infinity Ward jobbar med COD 6 som ska komma nästa år, om inte detta skulle vara 5:an. Vart är då 5:an?

2008-11-29 23:43
ja undrar är ifall det är värt att köpa?
Dr.Tr00m£y! & Dr.Tr@ckd00!

2008-11-30 10:27
Klart värt. Mest för onlineläget
Shooo bree
Graffare

2008-12-04 10:33
Någon som vet om man kan få nya maps till nazi zombie grejjen?

2009-08-02 13:09
jag har precis köpt spelet, lite sent efter Jag vet! Men hur får man igång det för att kunna spela online, får inte upp några servrar lrnågot, måste väl update men vet ej hur?

Hur gör man någon som kan förklara och säga vad ajg ska göra..
Admin

2009-08-04 13:26
Är du inloggad? Alltså, har du ett PSN-konto? I sådana fall får du alla uppdateringar automatiskt och det ska bara vara att spela. Har du inget konto ordnar du på fem minuter, gå till avdelningen Network och följ instruktionerna.

Om du redan har konto och är inloggad, är det bara gå till Multiplayer -> Play online -> join game och vänta. Det dyker inte upp en massa servrar utan man hamnar i ett helt slumpmässigt spel (det finns inga dedikerade servrar utan en av spelarna agerar server; slutar den avslutas spelet).

Exakt hur det går till när spelare sätts samman vet jag inte men misstänker att det har att göra med uppkopplingen så att det ska lagga så lite möjligt. Om du t ex sitter på ett delat nätverk och flera andra sitter och surfar påverkar det din uppkoppling negativt, men du borde fortfarande kunna spela utan problem. Sitter det däremot någon och laddar ner kan du mycket väl bli sittandes länge, eller få kass uppkoppling. Antingen får du för dålig hastighet för att joina någon annan, eller så blir du server men har för dålig bandbredd för att andra ska kunna joina dig.

Alltså:
1) Fixa konto och logga in.
2) Gå till Join Game och vänta några sekunder.
3) Om det inte funkar, stäng av dina nedladdningar.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2009-08-09 15:37
Nazi Zombies e ju soft, dem nya map packsen e ju helt jävla awsome, multiplayer e ju sådär, gillar Modern Warfare där hellre!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2009-08-09 20:45
Enda som är bra med Cod waw jämnfört med Cod 4 är Gore systemet och mappacksen

Cod 4 mappacket är det värsta skiten jag någonsin betalat för
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2009-08-10 10:43
Gore systemet är för mycket i COD:WaW, visst i singleplayer funkar det, men i multiplayer kör jag hellre så som COD4 har, inga delar som flyger omkring när man spränger dom, blir som sagt för mycket.

Tycker faktiskt deras zombie läge blivit väldigt skoj, och jag hoppas Special Forces i MW2 blir minst lika skoj och på något sätt liknande WaW's zombie grej, fast ännu bättre.
 Digg it...

2009-08-10 11:54
Vänta P21: Tycker gore skiten har bjudit på rätt episka stunder, man springer med en bunt teammates och så helt plötsligt flyger nån runt i småbitar :D

Special forces ska vara 2 player coop uppdragsstyle från vissa utav delarna i sp som IW tyckte funka, så blir nog inga fucking zombies
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2009-08-10 16:35
Självklart menade jag inte att det skulle vara zombies i MW2, menade att jag skulle vilja att Special Forces skulle vara likt deras Nazi Zomvbies till sättet, typ lite horde/L4D-aktigt.

Eller som teorist-hunt i Rainbow 6:Vegas 2.
 Digg it...

2009-08-10 16:37
Special Forces kommer inte att vara likt Nazi Zombies, utan det kommer att vara likt Mile High Club från Cod4.

2009-08-10 16:49
Jag sa aldrig att de skulle vara de heller, utan att jag skulle vilja att det var de...

Okej, men där ser man, kommer nog bli skoj det också isfåfall.
 Digg it...