Call Of Duty 5: World at War
"Utöver att Treyarch är utvecklare och att spelet är tänkt att släppas det här året har det varit rätt tyst om nästa del i Call of Duty-serien. Inte alltför konstigt kanske då Call of Duty 4: Modern Warfare passerat 10 miljoner sålda exemplar och fortsätter vara ett av de mest spelade spelen online. Nu har däremot en hel del smaskig information kommit ut kring uppföljaren som nu även fått sitt fullständiga namn. Call of Duty 5: World at War kommer utspela sig under andra världskriget, men för omväxlingsskull i Stilla Havsområdet (där amerikanerna stred mot japaner) och med en mörkare ton än tidigare. Dessutom kommer spelet vara det första i serien att bjuda på co-op såväl splitscreen som online. Sedan utvecklas tydligen inte Nintendo Wii-versionen av samma team som de andra versionerna, men kommer fortfarande använda motorn från Call of Duty 4: Modern Warfare." Saxat ifrån Gamereator. Vet att det jag är jävligt tidigt ute men vad tror ni? Flopp eller succé? Rätt coolt om dom fixar co-op online och splitscreen, men det sades ju också om COD 4 innan det släpptes, så man ska inte hoppas för mycket. Lite tråkigt att det utspelar sig under andra världskriget igen, får hoppas att det blir bättre än vad 3:an blev. Säg vad ni tror.
Suck on my chocolate salty balls
Gamereactor*
Jag tror detta inte blir någon större hit (inte som COD4) just iom att det är andra världskriget det utspelas i. Jag kommer inte köpa det just bara pga detta. Gillar när det utspelas i nutid och inte dåtid, känns bara tråkigt tycker jag. Men hey det kanske bara är jag som har kass smak, men detta blir inget på min hylla iaf. Skaffar hellre det nya Battlefield som kommer ut snart isf. :)
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...
"med en mörkare ton" = Amerikaner som skurkar?
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Tror itne det blir en sådan hit som 4. Får vänta på mer info.
Meep meep
De byter utvecklare vartannat spel väl? CoD 2 och CoD 4, de två som är bäst i serien enligt mig iallafall, utvecklades inte av detta teamet.. så jag hoppas på CoD 6 istället. Och det teamet av utvecklare tror jag inte går tillbaks till WWII heller.
Lalene P24 Japp. CoD 1,2 och 4 utvecklades av Infinity Ward. 3an utvecklades av Treyarch som nu håller på med 5an. Med tanke på att jag inte gillade 3an alls så ser jag inte fram emot femman så värst.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Men det lär ju ändå vara rätt ballt att, om dom nu fixar co-op läge, spela COD co-op online och splitscreen, ngot som fler krig-spel skulle behöva. Sen tror jag inte heller det blir någon dunderhit, men jag tror ändå att det kommer vara värt att inskaffas, samt Bad Company och Brother In Arms 3.
fyfan, palla WWII
SMÅLAND!
Det är la bara att vänta på att infinity ward släpper cod 6 =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2008-06-16 03:02
BLlöööööö spyr på WWII vapen. UUUUURRRRRRKKK så jävla trött på skiten. Är dom seriöst dumma i huvet eller? Släpp ett till jävla spel i modern tid så blir alla nöjda. Tror knappast dom säljer mer genom att gå tillbaka till WWII.
Screenshots på Call of Duty 5.
http://www.gamegrep.com/screenshots/10581-first_call_of_duty_5_screenshots/
Screenshots Här är också lite mer information om spelet.
http://www.gamegrep.com/news/10565-call_of_duty_5_information/
Information Det verkar ju okej ändå, får bara hoppas på att deras pansarvagnar och andra fordon lyckas bättre än vad dom gjorde i COD 3...
Trailer ska släppas på xbox live idag nångång, av de bilder och information jag läst så tycker jag att det verkar helt okej, ett solklart köp.
"Jag kom ihåg att jag bara glömde ditt namn"
Jag kommer inte att spela detta. WW2 är så fruktansvärt uttjatat.
jagvillocksåhaenblog.com
Mmhh Trött på både WW2 och treyarch har aldrig gjort ett spel som jag gillar. kommer definitivt inte att köpa detta
Call of Duty: World at War Trailer!
Länk:
Gametrailers (HD Trailer)
Hur kan folk klaga? CoD4 hade en speciell känsla som inga av de äldre CoD hade och nu kommer World at War, som kommer vara WWII/Vietnam+COD4stil.
Jag klagar eftersom det är Treyarch(cod3) och inte Infinityward(cod2, cod4) som är utvecklare. Fast jaja, har ju inte ens spelat det än. Det ska till att de släpper en ruskigt bra demo för att kanske övertala mig :)
Producent
2008-06-22 18:27
jag klagar för att vapnen kommer vara samma jävla skittråkiga bajsvapen som man redan andvänt i typ 600 andra spel. Orka...
Men det där såg inte alls snyggt ut? Nej, nu blir jag lite ledsen. Får hoppas på lite mer info och gameplay-videos osv.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jaha, viste inte att det var treyarch som utveckla spelet >_<
man har ju knappast använt en thompson mer än en ak47a lr m4 i diverse spel...
du är kär i mig.
Producent
2008-06-24 01:26
Svensson X18 Jo faktiskt. Men också det att man spelat med samma vapen i tre andra spel från samma serie...
lul treyarch = nej tack
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
CoD ÄR INFINITYWARD. Ovärt! :D
Håller med Mr Gay-e där sen är ju ww2 skiten så jävla played så man sätter sig fan och lirar spyro the dragon istället
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Sht, trailern är ju hur läcker som helst, grymt att man kan klättra upp i palmer/träd i ghillie suit och "snipra" ner på folk som i trailern. Ett garanterat köp. Kommer bli skitbra
Någon mer än mig som är reggad på Betatesten?
inte bränd, inte varm, bara rostad helt enkelt.
Jag tror att det kommer bli halvdant. Förstår inte varför Treyarch ska göra skiten
Ingen lika stor hit i mina ögon. Kommer sakna mina claymore, UAV och Red dot sight alldeles för mycket för att kunna njuta av multiplayerläget.
Shooo bree
Det verkar riktigt nice... Ska skaffas på release dagen, co-op läget är för nice.
Mera Modern Warfare inge gamla gubbar i djungeln
\_O_/ ... ...\\...
Producent
2008-10-13 11:06
Folk som har spelat det säger att det ser väldigt lovande ut. Folk glömmer bort att Treyarch inte alls är dåliga utvecklare. Dom var sjukt stressade när dom gjorde CoD3. På WaW (coolig förkortning det blir) har dom jobbat i två år. Jag tror det blir bra.
Saken är denna: Det spelar ingen roll hur bra spelet blir, de flesta kommer ändå jämföra det med Modern Warfare, och därför kommer många tycka att WaW är ett dåligt spel. För det är ju uppenbart att ett WW2 spel inte kan slå Cod4 på långa vägar.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
Producent
2008-10-13 15:43
"För det är ju uppenbart att ett WW2 spel inte kan slå Cod4 på långa vägar." Säger vem?
Producent
2008-10-13 15:44
Det jag säger är att folk har jävligt tydliga uppfattningar på vad spelet kommer bli även fast ingen av oss har spelat det än.
The_ Donut: Jo, som du kan se ovan, så säger jag det.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
ni missar guldregnet med beta nycklar till cod 5, haha... jag har fått en nananananananana
Kommer inte in på sidan, 11k kvar :(
Nu har jag också en :D
Producent
2008-10-13 19:13
mephisto Med villka belägg var väl kanske följdfrågan.
Hahaha, nice med Jack Bauer som röst :D
The_ Donut: Belägget är att alla WW2 spel är ganska dåliga, och Cod4 är bra. Sen _finns_ det ju en chans att WaW blir bra, men knappast bättre än Modern Warfare. Allt ovan är alltså min åsikt.
Ni som kör betan nu då? Vad tycker ni?Spoiler Gillar Hundarna skarpt!
inte bränd, inte varm, bara rostad helt enkelt.
rostad: Hur kan du göra det? Sjukt irriterande. Jag gillar den där banan...War Castle. Den var skön. Ska dock inte köpa spelet. Inte än iaf. Nån som har info på hur många prestigemodes det finns? Såg ju att en prestige var 65 lvl's. I Cod4 är det ju bara 55. Att man fortfarande inte får achievements för varje pretigemode tycker jag är sjukt löjligt.
Jag tycker också det låter som Keither Suderlands röst, haha soft som fan.
Tycker Makin är skönaste banan, sen är det där första rifle vapnet skönaste, kommeer inte ihåg vad det heter men bra är det. Är redan på rank 9 och beta sträcker sig bara till 11 :(
Att man fortfarande inte får achievements för varje pretigemode tycker jag är sjukt löjligt.Varför? Att du vill ha achivements för att gå upp i presige tycker jag är löjligt. Palla spela för achivements, nu har dom fixat så man kan bära fler än två vapen när man går upp istället, öppna fler customs och sånt... Det är bra av dom. Lägg achivements på något annat än prestige.
Att du vill ha achivements för att gå upp i presige tycker jag är löjligt. Palla spela för achivements, Sa jag att jag gjorde det? Själva grejen med achievements är att få belöning för det man gör. Gå upp i prestige är nått man gör.
Palla få achievements för att klara spelet på veteran, orka spela för achievements.