I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-03-25 00:24
japp lirar på pc.. Tycker att man dör massa gånger på svåraste. det är väldigt mycket snubbar som skjuter på en o samma gång från alla håll.
RekFoto

2008-03-25 02:10
Fan vad jobbigt det är att det inte finns något friends system. Vill oftast spela med en polare, och då får man sitta och leta efter servern själv, eftersom det inte finns någon sökfunktion heller.

Kan man ansluta till en server man har ip till på något sätt?

Rappare

2008-03-25 14:23

2008-03-25 16:13
Ja just, det glömde jag att säga. Spelar PC-versionen.

2008-03-25 22:12
Håller med peter.. man borde kunna söka efter vissa namn i servern, jag lirar mest på unitednoobs, så det vore bekvämt tt få upp alla deras servrar.. samt ett alternativ för att söka efter enbart HC servrar..
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2008-03-27 20:13
peterpan P19

tryck på § och sen skriver du bara connect o ditt IP
RekFoto

2008-03-27 20:14
se till så du har console aktiverad på inställningar
RekFoto

2008-03-27 22:48
Jo, consolen har jag listat ut. Men det vore najs om dom hade lagt in en funktion för att ansluta direkt till ett IP istället. Skulle vilja kunna lägga till ett ip-nummer till favorites också. Går det att göra från consolen kanske?

2008-03-30 12:58
Hur kommer det funka för er PC-spelare med de nya banorna? Kommer ni få dom gratis som ni får allt annat?
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2008-03-30 14:23
Användaren är inte inloggad peterpan P19

Alltså, för att ansluta direkt till ett ip du har hittat skriver du ju bara in  CONNECT och därefter ditt ip.

för att  lägga, till en i favoriter trycker duju bara på add favorit, o skriver in ip.

RekFoto

2008-04-16 14:53
Vill ha de nya kartorna nu. Ska bli intressant.

2008-04-16 14:58
Blir så jävla sne att jag bara har 500 point på XBL. Helvete. Varje gång jag ser "download maps" i menyn gråter jag över att inte kan ladda ner dem :(

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-17 10:37
De nya banorna är inte överdrivet bra faktiskt.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2008-04-17 12:17
Nähä? det är fortfarande skitdrygt att spela samma banor hela tiden. Jag vill bara att det ska kännas färskt i några dagar.

Sen är ju smaken som baken -  brun, hårig och äcklig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-17 15:45
kommer det komma nya banor? eller har det redan gjort det?
nån som vet när map contest e klar? pz

2008-04-19 18:10
de har kommit nya banor, ja, creek är fett grym, chinatown också
 Digg it...
Producent

2008-04-19 18:48
Hatar Chinatown, älskar Creek, TV Station är sådär funkar på Search and Destroy och den sista har jag knappt kört.
Producent

2008-04-19 18:49
Har dom kommit till PS3 än?

2008-04-19 19:38
Hur kan man hata Chinatown??? Herregud. Det är ju en klassiker.
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard
Producent

2008-04-20 03:06
Funkar inte på CoD4, var inget fan på tvåan heller iof...

2008-04-20 15:15
Har för mig att det kommer nya banor till console varianten men inget till pc(official maps).
Meep meep

2008-04-20 18:37
hur fan kan man ta sig vidare vid det där pariserhjulet när man sätter ner sin sniper kompanjon! helt omöjligt på hard juh!

bara väller in fiender och till råga på det ska man lyfta upp den jäveln å bära till helikoptern!

kör på ps3 btw

2008-04-20 18:43
Noel:
Blir inte lättare på Veteran heller ;)
Men kolla tuben, finns lite knep om man vill ta den fega vägen ut.

2008-04-20 19:10
dieallot herregud vill inte ens tänka på veteran!

va ska jag söka på tuben ?
Producent

2008-04-20 19:13
Fastnade också där. Dom har gått ut och sagt att spelet är helt obalanserat just där, men dom upptäckte det för sent så dom kunde inte fixa det.

Alltså: Det är ok att fuska med youtube.

2008-04-20 19:16
Noel:

Jag gjorde nått liknande. Låg på ett annat ställe och fega med sniper och lite så. När helisen kom så kastade jag fett med flash och bara sprang för kung och foster.
;)

2008-04-20 19:17
Klippet är på Veteran också.
Producent

2008-04-20 19:31
Klippet är på Hard, men funkar på Veteran.

2008-04-20 19:38
såg juh jävligt lätt ut där =)

dock har jag redan råkat placera ut alla claymores etc!

och loadar från en checkpoint när helikoptrarna börjar droppa in!

kanske ska köra om från början då ? eller kan man klara sig utan claymoresen  ?

2008-04-20 19:43
hmm det där klippet hade jag inte sett som ni posta i tråden, såg nån annan strategi då man satt bakom bilbanan och tryckte =)

2008-04-20 19:45
Donut:
Så var det. My bad ;)

2008-04-20 20:19
Jag blir så trött. HATAR Helikoptern och Granatkastarn. De förstör spelet så grymt mycket.

Har en server på favorites som förbjuder granatkastarn och har ställt in helikoptern på att dö av 2 skott. Dock är det ju inte alltid det finns lediga platser.

Är det någon som vet några andra bra, seriösa servrar (PC)?

2008-04-20 21:41
peterpan

Jag kör endast hardcore mode nu.Fattar inte hur man körde vanligt förr och hur folk fortfarande kör det,.50cal genom huvudet och fortsätte springa...njae.

MoHoC serverar är bra,hardcore på tdm/sd/custom.
EVO'S Hc är bra om du vill få snabba kills etc:p
Meep meep

2008-04-20 23:45
Ja just ja, det glömde jag nämna, jag kör bara hardcore också. Den första servern jag spelade på när jag köpte cod4 var hardcore, och efter det har jag inte kunnat spela på vanliga servrar.

Ska prova dom där servrarna imorrn. :)

2008-04-21 12:12
Nu är ju jag kanske lite sen men måste säga att det är ett av de bästa spelen jag fått nöjet att plöja igenom. Bytte till mig CoD 4 mot Army of Two, och är riktigt nöjd. Grymt spel, körde igenom det på Regular, sedan Hardened och nu Veteran. Klarade precis av banan med oändligt spawnande fiender på två feta åkrar när man måste hinna till helikoptern på 4 minuter. Fan vad många gånger jag fick köra om...

Det vore lättare att säga vad jag är missnöjd med än att räkna upp hundratals förvånansvärt bra detaljer - spelet var lite kort men otroligt intensivt och banorna på Multiplayer är väldigt små och lämpar sig inte för prickskytte, man klarar sig bättre med t.ex G3:an med sikte på. Så jävla nöjd! Heja Infinity Ward och generösa utgivare.
A historian is a prophet in reverse

2008-04-21 12:18
Ett enkelt sätt att klara av One Shot, One Kill är att sätta dig bakom bumpercar-banan och huka, skjut på allt som rör sig med AK:n och när helikoptrarna kommer, lägg ut C4:an där du förväntar dig fiender i området runt kaptenen och spräng när dina grabbar hoppar ur helikoptern och börjar skjuta vilt, därefter handlar det mest om tur - spring som fan till kaptenen och lägg dig ner brevid för att få tillbaka din goda hälsa, plocka upp honom och spring som fan till helikoptern. Så klarade jag av banan. Finns kanske bättre sätt, men men. På Veteran kan jag tillägga om det var oklart.
A historian is a prophet in reverse

2008-04-21 12:40
Skitbra spel, grafiken är så jäkla skön och fysiken pippar :D
Men...

Klarade ut skiten på 4 timmar första gången jag spelade, på normal...

blä för korta spel
http://www.myspace.com/metra186

http://www.youtube.com/watch?v=MdNx9stqXLA

2008-04-21 15:37
hur får man dom nya banorna då?? fattar inget

2008-04-21 19:41
om du kör på ps3 så får du vänta lite. köp dom sen. finns till 360 redan. 800 ms points eller nåt sånt.

2008-04-22 23:28
Droppa IP till era favorit HC servrar nu så jag kan lägga till i favoriter..

2008-04-23 18:48
Captain Macmillan for president!
Essen sie mein scheisse!?

2008-04-28 02:36
Jeflar sicket spel

polaren ska utomlands så jag passade på att låna hans Cod.

Lätt ett utav dom bästa spelen jag spelet någonsin, singeplayer var måttligt kaotisk men jävligt kul.

Dock är jag sjukt kasst i multiplayer och går vilse:(
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot
Producent

2008-04-28 07:28

Welcome to the party.

2008-04-28 11:30
Detta spelet är grymt.. nuff said!

2008-04-29 07:07
Fan Cod är jävligt lätt att komma in i även för nybörjare, kan dock fortfarande inte banorna efter totalt 2-3 timmars multiplayer men det kommer väl :P har iaf inte 2-10 i stats längre
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot
Producent

2008-04-29 09:34
Användaren är inte inloggad doggson P22

yes, mycket tack vara lvlsystemet skulle jag tro som pushar på en väldigt mycket i början. Det finns ju en hel del banor, (spec om du spelar på 360) så det tar ju ett tag att lära sig dom. Men man märker att så fort man lär sig alla "platser" som folk brukar stå på så gör det grymt mycket bättre.

2008-05-09 00:16
läser inte allt. men har just börjat spela och är bara van vid typ hl spelen, riktigt snyggt och sjukt svårt, man har ju ingen koll på vad som händer alltså, kulorna kommer ju från alla håll. hur gör man för att få nån struktur på spelandet? eller är det bara att kötta?

är det krångligt att köra på multiplayer med ett crackat spel?
Producent

2008-05-09 00:44
Lär dig kartorna. Alltså spela.

2008-05-09 02:40
Gått upp till 20 nu :D tycker det är asfett inte så många banor men helvete vad striderna kan bli intensiva :D

Börjat komma igång och har + på kd ratio istället för 5-10 - :P
Fick även min första 10 killstreak idag :D

Dieallot

2008-05-09 06:17
doggson P22

grattis! xD