Har aldrig förstått grejen med GTA, många lovordar serien som att det vore det bästa som hänt tv-spelsvärlden, den enda riktiga kvalitén jag ser med serien är den totala friheten. Och jag får hellre den friheten i Spiderman 2 än i GTA :) Uppdragen är så urbota tråkiga att det alltid slutar med att man står nånstans med ett fett vapen och försöker döda så många som möjligt, sen inser man hur hjärndött det är och stänger av spelet!
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Producent
2007-07-16 11:20
"Har aldrig förstått grejen med GTA, många lovordar serien som att det vore det bästa som hänt tv-spelsvärlden, den enda riktiga kvalitén jag ser med serien är den totala friheten. Och jag får hellre den friheten i Spiderman 2 än i GTA :)" Utan GTAIII hade Spideman 2 aldrig haft samma upplägg som det nu hade. GTA serien har haft många problem, taskig grafik, dålig kontroll, bitvis dåligt upplägg på uppdrag och så vidare. Men det är precis som du säger friheten som är grejen. Friheten är GTA. Spelen har ju gett upphov till en helt ny genre, villket man inte kan säga om många andra spel. Jag är superpsyced över GTA IV. Dels för att jag älskar GTA, och dels för att rockstar har haft en lång historia av att leva upp till hypen. ;)
Valero eller nån Släng gärna upp länkarna till ingame-sekvenserna på gta 4, klart som fan att man känner sig exalterad över gta4, framförallt just av den anledningen för att man vill se vad nytt de kan tillföra. Känns ju som detta spel kommer ha en allvarligare handling och mer struktuerad gameplay dvs att åka omkring spränga, skjuta mm. på måfå finns som alternativ men inte för att klara sig spela igenom spelet just på det sättet.
Utan GTAIII hade Spideman 2 aldrig haft samma upplägg som det nu hade. Det är ju iofs omöjligt att svara på. Jag tror definitivt att nån annan hade utvecklat ett spel med ungefär samma upplägg om inte GTA funnits... Jag är superpsyced över GTA IV. Dels för att jag älskar GTA, och dels för att rockstar har haft en lång historia av att leva upp till hypen. ;) Det beror väl på vem man frågar, jag skulle aldrig säga att rockstar levt upp till hypen, har försökt spela mig igenom varenda GTA som släppts (eller ja, från och med 3an) men har inte lyckats eftersom jag tyckt varenda del har sugit otroligt mycket. Visst det va skithäftigt när trean kom, att man hade en hel stad att leka med, men som sagt, det slutade alltid med att man stog och försökte döda så många människor istället för att spela själva spelet. Och det har vart samma sak i varenda del som släppts efter det.
Länka ingame klippen damn it!!! Länka ingame klippen damn it!!!
Gogaku Erkänn att spelen är för svåra för dig om du inte använder bilfusktet för bättre grepp. Visst är kontrollen under all kritik när man är ute ur bilen och spelet hade varit ospelbart utan lock on men det är ju friheten, dialogerna, humorn och musiken som gör spelen. En del uppdrag suger stenhårt (allt som på något sätt har med en båt eller ett flygplan att göra) men där finns ju en fin variation som gör att man vill fortsätta.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Utan GTAIII hade Spideman 2 aldrig haft samma upplägg som det nu hade. GTA serien har haft många problem, taskig grafik, dålig kontroll, bitvis dåligt upplägg på uppdrag och så vidare. Men det är precis som du säger friheten som är grejen. Friheten är GTA. Spelen har ju gett upphov till en helt ny genre, villket man inte kan säga om många andra spel. Bara för att GTA har varit lite av en "revolution" (i brist på bättre ordval) inom spelvärlden, så betyder det ju inte att spelet i sig är bra. Jag menar, MGS födde ju upp stealth-gameplay men man kan ju tycka att t.ex. splinter cell är bättre för det. Catch my drift? Alltså, jag tycker att GTA alltid har varit så enformigt. Alla snackar om friheten, men efter ett tag inser man att man typ, snor en bil, kör runt, dödar lite folk and repeat. Ganska tråkiga uppdrag också. Men GTAIV verkar bättre dock, men jag tänker inte ropa hej förrän jag har testat spelet.
Coke P21 Det är klart, GTA utan bilfusk är som FF7 utan Master-All "fusket" ;)
haha ne, jag vet inte, jag kanske inte är så våldsamt lagd. Jag har verkligen försökt att ta mig igenom varje ny del i serien utan att lyckas efter att ha blivit sjukt uttråkad.
Pigeon_ P18 Jag menar, MGS födde ju upp stealth-gameplay men man kan ju tycka att t.ex. splinter cell är bättre för det. Catch my drift? Precis! Pionjärerna får alltid hype, men det betyder inte att det är dom bästa i genren!
Gogaku P21 & Pigeon_ P18 på eftersläng eftersom ni bara håller med varandra :) host*fanboys*host*haters* Just rockstar är nog den ända utvecklaren som jag med handen på hjärtat kan säga har levt upp till hypen i mina ögon (och uppenbarligen några andras också), gång på gång.
Jag vet att att de levererar, sen om det är lite försenat hit och dit spelar inte så stor roll.
Om killzone I räcker för att sätta dig i hype inför en två så kul för dig (er). Men jag skulle nog påstå att ditt
"det alltid slutar med att man står nånstans med ett fett vapen och försöker döda så många som möjligt, sen inser man hur hjärndött det är och stänger av spelet!" passar in bättre på killzone konceptet än gta, Alla dagar om året. Whats the fuzz?
Precis! Pionjärerna får alltid hype, men det betyder inte att det är dom bästa i genren! Vadå, syftar du på saints row då eller? Kanske true crime, streets of bla bla? driv3r? superman? mercs? godfather?
Visst mafia var jävligt fint, men knappast någon som knep tronen, snarare ett gott kompliment då de tog en lite annan riktning. Annars kan jag inte påminna mig om att det finns ett ända spel i samma genre som lever upp till ens hälften.
valero länka ingame klippen istället
Precis! Pionjärerna får alltid hype, men det betyder inte att det är dom bästa i genren! Vadå, syftar du på saints row då eller? Kanske true crime, streets of bla bla? driv3r? superman? mercs? godfather? Visst mafia var jävligt fint, men knappast någon som knep tronen, snarare ett gott kompliment då de tog en lite annan riktning. Annars kan jag inte påminna mig om att det finns ett ända spel i samma genre som lever upp till ens hälften. Alltså, jag kan förstå hur andra inte delar min åsikt angående GTA, men jag tycker det är ett av de absolut mest överskattade spelserierna och föredrar ett spel som spiderman 2 eller True Crime vilken dag som helst. Sen kan jag också förstå hur andra kan tycka att t.ex. MGS-serien är den mest överskattade spelserien, även fast jag tycker det är världens bästa? Jag anser helt enkelt bara att GTA alltid har haft väldigt monotont gameplay. Man har inte särskilt mycket frihet heller, eftersom dina moves är hyffsat begränsade och du gör samma saker hela tiden, inte särskilt varierat. Det är snarare bara ett stort område, mer än att det är frihet. Story/uppdrag är ju inte direkt 10/10 heller. Story kan jag iofs inte utnämna en åsikt om till 100% eftersom jag aldrig orkat lira klart något av GTA-spelen, men det var inget som fick mig att fastna iaf. Och sen, hur blir vi fanboys för att vi delar en åsikt? Det är inte så att vi är ensamma om åsikten angående Killzone 2 heller.
Vill nog bara tilläga att självklart är inte pionjärerna de som gör det bäst.. Det vore ju som att säga att världens första bil är världens bästa bil. Ni hör ju... GTA är nog, hands down, favvoserien uber alles för mig. Det är spelet (det, PES, MGS4 och Skate) som kommer få mig att hosta upp 15-16 k för hd-tv o ps3...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
valero haha fanboys och haters? Jadu, fanboys för vad? Sony? Killzone? Lite dubbelmoral då GTA varit Sonys trumfkort gång på gång, dock inte 4an, men de innan har ju varit exklusiva till PS2 ett tag innan de släppts till Xbox. Jag gillar helt enkelt inte GTA serien och ser den som den mest överhypade spelserien någonsin, visst den kanske lever upp till den hypen för vissa, men har aldrig gjort det för mig.
Killzone trailern gör mig däremot lyrisk just p.g.a att jag aldrig någonsin sett ett spel med så snygg grafik. Visst grafik är inte allt, men för mig är det jävligt mycket i ett spel. Dessutom så är ju verkligen inte trailern enbart fet grafik, det är rörelser, atmosfär, ljud, hur man rör sig. Den visar mer om man tänker på det.
passar in bättre på killzone konceptet än gta, Alla dagar om året. Whats the fuzz?Det är ju skillnad på att stå på en och samma plats och skjuta på civila bara för att man har tråkigt, än att springa runt på en bana och skjuta de som försöker ta över ens planet.
Vadå, syftar du på saints row då eller? Kanske true crime, streets of bla bla? driv3r? superman? mercs? godfather?Jag diggar inga av dom spelen, men ta t.ex. Spiderman 2 som togs upp tidigare, det är inget sjukt bra spel, men jag spelar hellre det än GTA alla gånger!
Om Killzone 2 lyckas med att ha samma "jag är verkligen personen som jag styr, jag är verkligen i den här världen" känsla som spel som Metroid Prime och Aliens Vs Predator (ettan) lyckades för mig kan det bli grymt coolt. Håller med om att GTA serien är överskattad, visst, det är ganska kul ibland men för mig är det för mycket upprepning, och att allt känns som samma. Det är kul med en stor spelvärld där jag kan göra mycket, men inte så jätte om allt jag gör känns som samma sak. Dock verkar GTA 4 kunna bli riktigt grymt, särskilt om jag dras in i storyn mer än de andra GTA spelen.
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."
Jo, det där suger verkligen av Sony! men det lär ju ersäta 60 gb modellen med något annat för samma pris alltså. Speciellt så som de hypat prissänkningen. Verkar väldigt underligt annars. Tror de vill att 60 gb modellerna ska ta slut (amerikanska) och köra enbart på mjukvaruemulering när det kommer till bakåtkompabiliteten eftersom det är mycket billigare att tillverka då. Sen sätter de förmodligen 80 gb modellerna utan spel etc på 499$. Det är rykten om att 80 gb ska komma med ny rumble-kontrollen men det tror jag inte riktigt, då borde de annonserat det under E3. Fast iofs hade det kanske hindrat folk från att handla 60 gb modellerna eller extra handkontroller. Tydligen är 80 gb diskarna billigare än 60 gb diskarna också, eftersom de är vanligare.
Finns det nått snack om wow expansionen btw?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
GT5/GTHD vs. Real Life! Kolla detta! Helt sjukt!
Och den som tror det är pre-rendered kan testa spela GTHD som finns gratis på PSN :)
^^ Hmm.. alltså, I want to belive, men jag vette fan.. :) Heeelt vansinnigt om det är in-game. Ser ju dock alltid stelare ut med klassiska bakom-bilen-kameran...
TheMatt: Det är in-game, som sagt, spela Gran turismo HD så vet du, det är samma grafik där (tror t.o.m. att bilderna är därifrån). Tappa hakan första gången jag spelade det.
Producent
2007-07-17 00:53
Tyckte inte att GTHD såg så bra ut när jag spelade det. Är du säker på att det inte är GT5? Verkligen galet villket fall...
Möjligt. Men tänk på att det mest är bilarna som ser lifelike ut. Miljöerna är jävligt snygga men inte 100% realistiska. Och om du kollar på GTHD så ser bilmodellerna lika bra ut som bilderna jag länkade tidigare. Dock om man tittar bakifrån ser man ju inte hela bilen på samma sätt. Grafiskt tycker jag GTHD är det snyggaste spelet som någonsin gjort. T.o.m asfalten är ju sjukt snygg.