I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Officiella E3-tråden!

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2007-07-06 20:13

Officiella E3-tråden!

Tänkte att man kunde starta en E3-tråd då det börjar nästa vecka. Här kan man posta information, diskutera vad ni tror kommer visas/annonseras etc.

Jag kan ta upp lite från Sonys sida. Bland annat kommer deras konferens den 11e (Onsdag) kommer innhålla Killzone 2 presentation/Trailer(!) och ny MGS4 trailer där de även visar ett nytt område från spelet. De ska även annonsera nya exklusiva titlar tydligen!

Det är mycket snack om att de ska visa en ny redesign på PSP alternativt en PSP2 samt annonsera en prissänkning på PS3an på 100$. Bl.a. Circuit City's nya reklamtidningar visar PS3an med sänkt pris och elektronikkedjorna får alltid dessa tidningar 2-4 veckor innan de släpps.

Massa E3-material, bl.a. hela SCEA's konferens, kommer släppas på PSN för nedladdning också.

OBS!
Det är många som tjatar om att de tror att MGS4 ska bli multi-plattform, men eftersom Hideo Kojima fler gånger sagt att det inte kommer komma till X360 eller någon annan konsoll kan vi skippa de spekulationer då man börjar bli rätt less på det.

Så, diskutera!

2007-07-07 00:42
Jag hoppas får se mer av Age of Conan, är dock inte säker om dom ens kommer vara där?.
Men annars blir det att se om diablo 3.

2007-07-07 02:04
Jag har hört att MGS4 kommer komma till Xbox360, vore grymt.

Tror det på att Katamari kanske droppas från PS3an och annonseras till Wii istället, låter rätt troligt i mina öron.
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."

2007-07-07 02:41
En PSP2 vore så jävla grymt!! Vet att nån ny version ska visas snart iaf. Frågan är om det bara är en upphottat version av den som redan finns eller om den kommer vara helt ny hårdvara. HDD, tryckkänsliga knappar, två "joysticks" m.m. är det som det pratats om.

Finns det nånstans där man kan streama konferenserna från live? Gamespot brukar ha det, men ibland är det bara om man är en betalande medlem där.
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2007-07-07 02:41

hahaha läste du ens vad som stog i första inlägget?? :D

2007-07-07 03:09
kanske e lite ot men jag kommer ihåg förra året när dom sa att E3 skulle lägga ner??

btw så hoppas jag verkligen på mer runt MGS4 fast en PSP2 har jag verkligen inte råd med så hoppas inget på den fronten.

hoppas även på mer från Nintendo då dom har legat lite på latsidan sen Wii släpptes. hypen var enorm men har lagt sej stendöd-.- synd tycker jag.
If ya want beef then bring tha ruckus, cuz Fo-Tang Clan aint nutthin' to fuck with.

2007-07-07 03:11

hahaha läste du ens vad som stog i första inlägget?? :D
Hahaha tack för det. Ärligt, ryktena är så  jävla uttjatade nu,,,

En PSP2 vore så jävla grymt!! Vet att nån ny version ska visas snart iaf. Frågan är om det bara är en upphottat version av den som redan finns eller om den kommer vara helt ny hårdvara. HDD, tryckkänsliga knappar, två "joysticks" m.m. är det som det pratats om.

Jag håller med! har funderat på att skaffa en psp för att den är så kompatibel med PS3:n och för att jag har en l¨ång 8    tyimmars bussresa fr amför mig så det vore värt, mern om PSP2 kommer skippar jag definitivt det, jag menar, den kommeer typ vara i klass mellan Wii   och X360... fan va coolt det vore. Men jag ville skaffa en PSP för att spela MGS: Portable Ops (MGS är den ENDA anledningen varför jag skaffa PS3 på  releasen)... Men Sony tror jag kommer DÖDA på E3... Och då  menar jag verkligen DÖDA!

Fan vilken  fanboy jag låter som, men jag tycker verkligen om Sony som förteag

2007-07-07 03:13
Här kan man iallafall titta live när det väl begär sig. Om man måste vara medlem eller ej kan jag inte tyda men om man måste det så kommer jag fan betala för en månad. I'm a real nerd yeh.
If ya want beef then bring tha ruckus, cuz Fo-Tang Clan aint nutthin' to fuck with.

2007-07-07 03:19
Många ställen på nätet som de kommer visa E3...  jag kommer dock  vänta med att se Sonys konferens på min TV... Värt o se det i HD asså även om man måste vänta 1-2 dagar....

Asså alla lär väl vara nyfikna på killzone 2 eftersom de inte har visat någonting sen GC 2005. Jag spelar inte ens FPS(Varken på PC eller på konsolll) och jag är taggad som fan. Curiosity killed the cat antar jag :P

2007-07-07 04:24
Pigeon_ P18

Precis samma sak för mig. Hade ett PSP som blev stulet i NYC (jävla fransman som sov bredvid mig på hostelet, är helt säker på att de va han) och tänkt köpa ett nytt sjukt länge, men så hörde jag att en ny version ska komma så då kommer jag lätt vänta tills dess.

Har också höga förhoppningar på Sony i år, förra året va dom ju verkligen sämst. Jag vill se fler spel att se fram emot, FF VII remake, längre trailer på FF XIII, mer från LittleBigPlanet, mer från Home, ny handkontroll med skakfunktion, Guitarr Hero 3 releasedatum, nytt spel från Team Ico, God of War 3, kanske nåt nytt Silent Hill spel, självklart ett PSP2 som jag hoppas har en gyrofunktion inbyggd i sig (förutom det jag skrev i förra inlägget), det skulle va så jävla nice, och gärna bättre hårdvara så spelen kan bli bättre och snyggare. MGS har aldrig riktigt varit min grej, köpte mest de tidigare spelen för den feta grafiken, så jag kommer nog köpa 4an också bara av den anledningen :) Killzone 2 kan ju va kul också, den första trailern man såg va ju riktigt jävla snygg (ja, jag är grafikbög), ser gärna ett releasedatum på det spelet också. Fler RPGs och äventyrsspel över huvud taget, det är precis det jag saknar till PS3an i dagsläget...

Ska bli kul att se vad som händer med Wii också, funderar starkt på att köpa en och det vore kul att se t.ex. ett fightingspel som fullt ut använder sig av den innovativa kontrollen, så att ens varje rörelse blir precis överförd till ens spelkaraktär. Lite roliga tillbehör vore fett också! Och självklart nåt storspel, t.ex. ett releasdatum på nya Super Mario eller ett nytt Mario Kart!!

2007-07-07 13:39
Vill gärna också se Age of Conan som jag funderar på att köpa till 360, soft att kunna lira ett mmo i soffan. Plus att det verkar mindre gear baserat än t.ex. WoW. Har mer med skill att göra.

Sen vill jag väl se något riktigt fet spel till DS, tycker inte riktigt det kommit något så där som är nån monster hit förrutom då remaken på FFIII som jag iofs inte ens skaffat än.

Dd_Dj P17
Nae var väl så att E3 är stängd för "vanligt" folk bara, är i stort sett pressen etc som får komma dit nu bara.

2007-07-07 13:59
Precis samma sak för mig. Hade ett PSP som blev stulet i NYC (jävla fransman som sov bredvid mig på hostelet, är helt säker på att de va han) och tänkt köpa ett nytt sjukt länge, men så hörde jag att en ny version ska komma så då kommer jag lätt vänta tills dess.

Ja exakt. Dessutom är det en stor möjlighet att PSPn sänks i pris nu om det släpper en Slimversion. Så dumt att slänga sig på den o köpa en nu.

Har också höga förhoppningar på Sony i år, förra året va dom ju verkligen sämst. Jag vill se fler spel att se fram emot, FF VII remake, längre trailer på FF XIII, mer från LittleBigPlanet, mer från Home, ny handkontroll med skakfunktion, Guitarr Hero 3 releasedatum, nytt spel från Team Ico, God of War 3, kanske nåt nytt Silent Hill spel, självklart ett PSP2 som jag hoppas har en gyrofunktion inbyggd i sig (förutom det jag skrev i förra inlägget), det skulle va så jävla nice, och gärna bättre hårdvara så spelen kan bli bättre och snyggare. MGS har aldrig riktigt varit min grej, köpte mest de tidigare spelen för den feta grafiken, så jag kommer nog köpa 4an också bara av den anledningen :) Killzone 2 kan ju va kul också, den första trailern man såg va ju riktigt jävla snygg (ja, jag är grafikbög), ser gärna ett releasedatum på det spelet också. Fler RPGs och äventyrsspel över huvud taget, det är precis det jag saknar till PS3an i dagsläget...

Japp, det här är definitivt Sonys år! Det är ganska mycket press på de också(framförallt med Killzone2) så det är lite put up or shut up. God of war 3 är jag dock ganska säker på att det inte kommer visas i år eftersom de ska släppa ett GoW till PSP och fokusen skulle försvinna från det spelet då. Annars tycker jag dina gissningar/förhoppningar var ganska spot on!

Ska bli kul att se vad som händer med Wii också, funderar starkt på att köpa en och det vore kul att se t.ex. ett fightingspel som fullt ut använder sig av den innovativa kontrollen, så att ens varje rörelse blir precis överförd till ens spelkaraktär. Lite roliga tillbehör vore fett också! Och självklart nåt storspel, t.ex. ett releasdatum på nya Super Mario eller ett nytt Mario Kart!!

Jag tror inte Wiis hårdvara tillåter att du kan svinga kontrollen och just det exakta rörelsen visas i spelet. Det är nackdelen med Wii tycker jag. Kontrollen är inte ett substitut för dålig hårdvara. Eller dålig hårdvara kanske man inte ska säga, men förra generationens.

2007-07-07 15:28

Nintendo utannonserar någon typ av sensorkostym med power gloves och hela köret. Att leka rocky och skuggboksas har aldrig sett löjligare ut.

ms har fixat hårdvaran och säljer nu funktionella xbox 360 för 600 dollar.

Sony utannonserar x antal för många nya projekt som går ut på att misslyckade musiker och pokerspelare får sin chans till upprättelse.

Jag bryr mig bara om squenix och deras femtioelva nya final fantasy fast å andra sidan kanske de inte har så mycket nytt att presentera efter deras senaste party. 

Jag är bara i vanlig ordning nedstämd över att jag aldrig kommer lyckas krångla mig in på tillställningen.   

To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

Producent

2007-07-07 20:34
Var förövrigt en svensk kille på nått spel forum som fick hela internet att tro att det var bekräftat att en 360 verision av MGS skulle komma. Dom hade en tråd där dom skulle skapa rykten :)

2007-07-07 20:38
det enda jag vill veta är vart alla RPGs kommer landa, allt annat är ointressant. men jag älskade killzone så jag är väl lite nyfiken på tvåan också.

2007-07-07 20:38
ja men droppa det ämnet för det cirkulerar överallt. Det är exklusivt till PS3, punkt slut. Släpp det nu, åtminstone i den här tråden. Blir som sagt jävligt tjatigt.

2007-07-08 17:54

The_Donut

Det som var mest underhållande var ju att ron på destructoid hävdade att han hade snackat med anställda på konami och försökte verifiera "sitt" rykte genom att hänvisa till den story användare på playing börjat sprida.

Ännu roligare var det ju att Super play fick gå ut och säga att de minsann inte hade publicerat någon information angående mgs4 till 360.

Vikten av källkritik har aldrig varit tydligare, det fanns inte ens scans men likväl hoppar folk på tåget. För er som är intresserade av lite underhållande läsning: http://www.playing.se/view.phtml?f=&id=319568&ipage=1&p=1
(jag kan inte länka på denna dator) 

To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2007-07-08 18:31
Ja, men folk tar ju att avsaknaden av PS3-logga i slutet på en trailer som bevis.

Ingen tänker på att Hideo Kojima ALDRIG nämnt nåt om en 360-version, att han inte gillar att porta spel och att han dessutom sagt att det behöver en 50 gb BD-skiva och att det är totalt anpassat för just PS3. Sen att Sony och Konami arbetar på en MGS-film är ju också något man bör ha i tankarna. DESSUTOM ska de visa MGS4 under Sonys konferens. Ändå tror folk att det ska komma till xboxen? idiotiskt.

Men snälla, ämnet är så sjukt uttjatat, finns väl annat att nämna när det gäller E3. Någon som vet något om MS/Nintendo?

Detta känns dock som Sonys E3, och det är verkligen put up or shut up från de. Ska bli sjukt spännande! 3 dagar kvar nu

2007-07-08 18:36
Har haft som tradition att glo på presskonferenserna live i tre år nu! Det ska inte ändras i år! :D

Inte hört mycket rykten om vad som ska komma i år faktiskt... lite skumt på nåt sätt... Kanske nåt riktigt fett kommer att visas enbart för att ingen väntar sig det! :D (xbox 720, jag svär)

2007-07-08 18:46
Haha, tror verkligen inte på nån xbox 720 ;D... så länge det inte är en problemfri 360(skulle ju i princip vara en hel ombyggnad av konsollen :D)

Jag känner dock på mig att MS kan släppa en bärbar konsoll.

Vore sjukt kul om Apple skulle ge sig in i konsoll-världen också. Eller gå ihop med Sony på något sätt. Fast det kommer ju knappast hända i år.

Btw, Sony lär ju visa sin nya kontroll med rumble och "touchsense". Detta känns nästan 100% säkert. Och kommer sen följa med tillsammans med konsollerna. Jag hoppas man kan byta ut sin original six-axis och kanske lite extra cash och få en Shock-axis eller nåt. Att de gör någon typ av deal iaf.

2007-07-08 18:52
Dom två saker jag mest är ute efter:

*Mer info och uppdaterade screens/videos från Spore.

*Mer om dom kommande tungviktarna till PS3 eftersom den fortfarande lider sjukt av bristen på riktigt feta spel.

Saker som vore nice som bonus:

*Info om nästa Gears of War

*Mer info om GTA:IV

Dom två sista tror jag dock inte kommer att inträffa...
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D

2007-07-08 18:54
Pigeon_ P18

Haha, nej det tror verkligen inte jag heller ;)

Det vore dock kul om det visades nåt helt oväntat! Men det händer ju typ aldrig eftersom det alltid är nån som läcker infon innan...

Tror inte MS presenterar en bärbar konsol i år faktiskt, det verkar ju gå halvbra för deras Zune, så jag tror inte dom är så sugna på att göra nåt nytt bärbart just nu. Och vad skulle det va liksom, en bärbar PC? ;)

Ska bli nice med rumble i kontrollen igen, synd att det inte va med från början, saknar det faktiskt lite, det ger en till dimension till spelandet.

2007-07-08 18:54
Spore ja! Åhh vad jag skulle vilja ha en PS3 release på det spelet också!

2007-07-08 19:01
Hittade några bilder på Spore från en mässa tidigare i år efter en sekunds speed-googling :P

Men ja, det vore helt underbart till PS3, hela första spelläget när man är en liten pytteinsekt ser ju ut ungefär som en kopia av gratisspelet Flow där man styr allt med hjälp av Sixaxis. Kan lätt tänka mig något liknande för Spore :)
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D

2007-07-08 19:05
Haha, nej det tror verkligen inte jag heller ;)

Det vore dock kul om det visades nåt helt oväntat! Men det händer ju typ aldrig eftersom det alltid är nån som läcker infon innan...

Nej jag fattade att du skojade ;P... Håller med om att det vore kul med oväntade grejer. Jag tycker dock det känns som att Sony har många äss i rockärmen som vi inte vet om ännu.

Tror inte MS presenterar en bärbar konsol i år faktiskt, det verkar ju gå halvbra för deras Zune, så jag tror inte dom är så sugna på att göra nåt nytt bärbart just nu. Och vad skulle det va liksom, en bärbar PC? ;)

Jo, just på grund av att det går hyffsat för deras Zune tror jag att de kan vara sugna på att släppa en bärbar konsoll. Men det kanske inte kommer i år. Dock tror jag de skulle behöva nåt sånt för att få mera fokus än någon annan under E3.

Ska bli nice med rumble i kontrollen igen, synd att det inte va med från början, saknar det faktiskt lite, det ger en till dimension till spelandet.

Jag har inte brytt mig alls om rumble. Inte ens skänkt det en tanke. Men eftersom de verkar ha någon ny sorts rumble på G som är bättre så blir jag jävligt nyfiken!

2007-07-08 19:06
Flow är väl inte gratis?

2007-07-08 19:06
Eller hur! Ser verkligen fram emot det spelet, däremot så är jag inte så pigg på att spela spel öht på PC, så jag vet inte om jag skulle tröttna efter ett tag (brukar alltid göra det med PC-spel av nån anledning)... Skulle det komma till PS3 så vore det en helt annan femma!

2007-07-08 19:07
Är inte Flow gratis? Skumt, har för mig att jag laddade ner det som något slags "sixaxis demo" första kvällen jag hade kopplat in PS3't...Men kan såklart ha helt fel...

2007-07-08 19:08
ska kolla upp det sen. Kan ju ha missat det.

Btw, Super stardust HD är tydligen ett riktigt roligt och bra spel. Har själv inte köpt det, men det är många som rekommenderar det, så   kan vara värt att kolla upp!

2007-07-08 19:10
Pigeon_ P18

haha jag menade iofs att det inte verkar gå så bra för Zune. Jag kanske har fel iofs, men man ser ju ingen som har den apparaten, det är knappt så man ser nån reklam för den, och nu när den nu dessutom har överhypade Iphone att tävla mot så känns det inte riktigt som att MS inte har siffrorna på sin sida.

Har verkligen tänkt på att det inte är rumble i kontrollen faktiskt, eller mer känt att nåt har varit fel när man suttit och spelat. Man ser explosionen men man känner den liksom inte :)

2007-07-08 19:11
Jag köpte Super Stardust idag, är faktiskt kul. Skiljer sig litegranna från alla andra "Asteroids"-spel, och blir sjukt stressigt ibland.
Är värt pengarna det kostar åtminstonde :)

2007-07-08 19:22

haha jag menade iofs att det inte verkar gå så bra för Zune. Jag kanske har fel iofs, men man ser ju ingen som har den apparaten, det är knappt så man ser nån reklam för den, och nu när den nu dessutom har överhypade Iphone att tävla mot så känns det inte riktigt som att MS inte har siffrorna på sin sida.

Ja, det beror väl på hur man ser det också. Den kommer ju aldrig slå Ipoden. Men tror de ändå är sugna på att släppa nåt bärbart, mycket för att kanske etablera sig ännu mer i spelbranschen (genom hårdvara då förstås)

2007-07-08 21:02
läste just en ganska intressant artikel angående det här årets E3..

E3: Last year consoles; this year games

It seems like such a short time since audiences and critics at the last E3 expo were marvelling at the "surprise hit" of the show, the Nintendo Wii, and sniping at Sony for its "overpriced", late to market PS3. As much as soon to be released hardware was the focus of 2006, games software will dominate 2007.

This year, Wii consoles are moving off shelves faster than retailers can stock them, the PS3 is selling sluggishly but picking up steam, and Microsoft is moving desperately to head off Xbox 360's quality control problems by digging into its deep pockets to keep game-buying consumers happy. With all three nextgen consoles out there, it seems fairly clear that this E3 will be all about games.

Only the Xbox 360, which is a year ahead of its two rivals in the market, has a half decent inventory of games to choose from already on store shelves. The hype surrounding the impending release in September of Halo 3 is amazing, so it's fair to assume that E3 will serve as a platform for Microsoft to further plug its new blockbuster. Will we also hear more about a firmer release date than "2008" for Gears of War 2?

Then of course there are a spate of Wii games set to come on the market in the next month or two, including the online Mario Strikers Charged, and shooters such as Alien Syndrome, Battalion Wand Brothers in Arms: Double Time. With the Wii threatening to wrest away the Xbox 360's mantle as the most widely sold nextgen console, older gamers will no doubt be interested to see if more exclusive titles of the quality of Red Steel are in the pipeline.

However, it is the high priced laggard of the nextgen group, PS3, that may provide the most interest as far as new games are concerned.There are literally scores of exclusive PS3 titles in the development pipeline. However, relatively few have firm release dates as yet. Gods of war III and Gran Turismo 5 are without release dates, as are a host of others such as Monster Hunter 3 and Wipeout HD. Still others have vague release dates such as sometime in 2008, while there are quite a few slated for release this year, including The Getaway 3 (October), Killzone 2 (Q407), Warhawk (sometime this year), Heavenly Sword (September 2007), among others.

Sony, smarting from the beating it's getting by Nintendo to date, has promised hundreds of games for its nextgen platform over the next 12 months. The company will no doubt be keen to whet the appetites of gamers with a plethora of previews of things to come at E3.

And to top things off, the latest installment of the non-exclusive kingpin of action games series, GTA IV is due to hit the market in October. Both Sony and Microsoft should be keen to give E3 attendees a taste of the long awaited Rock Star Games title on their respective platforms.

In addition, one would expect all three console manufacturers to plug the online gaming and non-gaming capabilities of their respective flagship consoles.

There has been some speculation that Sony and perhaps even Microsoft may use E3 as an opportunity to announce price drops for their consoles. However, that now seems unlikely, given the latest denials from Sony. The most likely scenario now is that Sony and Microsoft will keep their pricing powder dry for the Christmas shopping season.

Källa

2007-07-08 21:14
Jag skulle bli riktigt förvånad om Sony sänker priset på PS3an redan nu, dom förlorar ju redan sjukt mycket pengar på varje såld konsol...

Soft att det verkar som mycket spel ska utannonseras iaf! Det är ju det som saknas liksom :)

2007-07-09 00:00
Jag skulle bli riktigt förvånad om Sony sänker priset på PS3an redan nu, dom förlorar ju redan sjukt mycket pengar på varje såld konsol...

Produktionspriserna av blu-ray lasern har sänkts o PS3an ska sänkas med 100$ den 15e Juli. Har kommit skitmycket ads nu. :)

Sony behöver verkligen en prissänkning. Inte för att den inte är värd priset, men folk tänker inte så. De ser prislappen och tänker "en spelkonsoll för så mycket pengar?!?! jag kör på en wii/360 istället" eftersom de inte vet vad de faktiskt får för pengarna de betalar.

2007-07-09 00:08
Pigeon_ P18

Det är så?? Fan va nice!! 100 dollar billigare är ju dessutom skitmycket! 3500 för ett PS3 i Usa är ju nästan billigt ju! ca 5000 här är väl ok.

Och ja det behövs verkligen. Tror verkligen fler kommer köpa den nu, många bra spel kommer snart, så det tillsammans med en prissänkning tror jag kommer bli Sony's räddning!

2007-07-09 01:37
Ja, definitivt. Det har ju börjat vända lite i media nu också när RROD-problemet börjat uppmärksammas. När de riktigt tunga titlarna släpps till PS3 tror jag den kommer börja sälja som fan. Folk glömmer att ingen konsoll går bra i början verkar det som ibland. Gick varken bra för PS1 eller PS2 i början, faktum är ju att PS3an är den som har sålt som mest under de första månaderna.

Nej, efter denna E3 tror jag det kommer vända som fan för Sony. Får se hur det blir med Epic också eftersom de tydligen är väldigt less på MS. Tror dock de kommer stanna o göra fler exklusiva titlar till MS, men man vet aldrig!

Fan är så sjukt taggad på att se mer av MGS4. Sen nån vecka efter E3 kommer ju MGS 20th anniversary också så då kanske man får se ännu mera! Kanske en demo på PSN? Man kan iaf drömma ^^

2007-07-09 06:54
Ohh The getaway 3. Jag ær helt seriøst peppad. Om ettan hade haft en fungerande kontroll så hade det varit ett sjukligt bra spel.

Pigeon

E Epic fortfarande ledsna på ms? Læste om det før ett tag sedan men trodde de hade fixat till sin relation.

2007-07-09 09:43
Getaway 3 kan slå hårt asså! Just därför bryr jag mig verkligen inte om att GTAIV går multi, för Getaway verkar sjukt lovande.

Annars vet jag inte riktigt om Epic, håller inte direkt järnkoll. Men man läser om det lite här och var lite då och då så tror fortfarande inte de är på riktigt stadig mark.

En rätt kul grej föresten är att Halo-filmen kanske kommer komma på blu-ray istället för HD-DVD då den studion de är på G med inte stödjer formatet haha. Har dock ingen källa på detta, läste det någonstans bara (kommer inte ihåg riktigt). Men kan ju vara sant med  tanke på att både paramount och Fox backa ur dealen med MS.

2007-07-09 09:45
New Version Of PlayStation 3 To Go On Sale In August; Sony Cuts Price On Older Model
AP - 7/8/2007 6:57 PM - Updated 7/8/2007 6:58 PM

Sony Corp. announced a revised PlayStation 3 console Monday with a bigger hard drive for storing downloaded content such as video games and high-definition movies.

The new $599 PS3 increases the system's storage capacity from 60 to 80 gigabytes and also includes a retail copy of the online racing title ``MotorStorm,'' a company spokesman said.

Starting Monday, the current 60 gigabyte model will cost $499 _ a $100 price drop.

The larger capacity machine won't be available in the United States and Canada until August.

It plays into the company's upcoming strategy of eventually offering downloaded high-definition movies, video games, movie trailers and demos, Sony spokesman David Karraker said.

Karraker said further details on high-def movies for download would be released at a later date.

The announcement comes two days before the E3 Media & Business Summit in Santa Monica, Calif., where dozens of industry heavyweights including Sony rivals Microsoft Corp. and Nintendo Co. are expected to show off their latest games and related products.

In April, Microsoft began selling a version of its Xbox 360 with a 120-gigabyte hard drive and a souped up high-definition video connection. Called Xbox 360 Elite, the black-colored system sells for $479.99.

Xbox gamers who already own the $399.99 20-gigabyte model can buy a snap-on 120-gigabyte hard drive for $179.99.

Karraker said Sony would use the E3 show to focus on two areas: ways to increase the number of consumers who own PS3s and other products such as the PlayStation Portable handheld system, and expanding the system's library of available games.

He said Sony would be releasing 100 new video games during the current fiscal year, including 15 titles that are exclusive to the PS3 such as the hack-and-slash action title ``Heavenly Sword.''

Källa

Suger ju nästan nu att man inte väntade lite istället ;D

2007-07-09 13:53
Faktiskt! Dom borde ju göra så som MS gjorde när första Xboxen kom, efter det att dom sänkte priset så fick alla de som köpt konsollen innan sänkningen en handkontroll och typ två spel. Kom igen sony, ett spel kan man väl få iaf? :)

2007-07-09 14:41
jag hoppas på den nya kontrollen isf, eftersom spelen kommer anpassas efter den förmodligen. :)

Måste fan ringa Sony också, för jag har fortfarande inte fått min Casino Royale Blu-ray :(

2007-07-10 23:52
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-11 00:07
Skrev ett mail till Sony angående kompensation för oss som betalat 600 dollar för PS3an. Fick svar idag om att dom har vidarebefodrat mitt mail till "the management", vad nu det betyder :) Får hoppas att jag får ett svar från dom!

2007-07-11 01:43
"OBS!
Det är många som tjatar om att de tror att MGS4 ska bli multi-plattform, men eftersom Hideo Kojima fler gånger sagt att det inte kommer komma till X360 eller någon annan konsoll kan vi skippa de spekulationer då man börjar bli rätt less på det.

Så, diskutera!"

Tyvärr är det nu så att det inte är Hideo Kojima själv som bestämmer om MGS som franchise, då det är Konamis pengar det handlar om, och som det ser ut nu så kan det komma att portas till Xbox 360 då de anser att denna prissänkning på PS3an förmodligen inte kommer att påverka antalet PS3-konsumenter nämnvärt.

http://www.reuters.com/article/technologyNews/idUSN0924355620070710?rpc=401

Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2007-07-11 01:51
Grejen är ju som pigeon redan nämnt att PS3an sålt mer än både PS1 och PS2 gjort på samma tidsintervall. 360 har "sålt" så mycket dels pga falska försäljnings siffror (källa Super Play) och dels pga att dom är ett helt år före PS3. Det har dom ju fått sota för dock iom konsoller som inte fungerar. Wii leder av en väldigt klar anledning, billigt som fan och sjukligt innovativ konsoll.

Jag tror helt klart att försäljningen kommer öka iom prissänkningen, 500 dollar är inte mycket med tanke på vad man får för priset, det va inte 600 heller, men 500 känns mer ok att betala. När Blu-ray formatet etablerats mer kommer helt klart fler konsoller säljas också.

2007-07-11 02:33
Nu är det så att PS3 inte konkurrerar med PS2 och PS1, utan med 360 och Wii i nutiden. Playstation 3 har sålt sämre under sina första sju-åtta månader än vad Xbox 360 gjorde under motsvarande period, och det verkar inte vända inom den närmaste framtiden.

Wii är ju i en klass helt för sig med dessa otroliga försäljningssiffror, och det är ändå inte riktigt samma publik som väntas köpa den som 360 och PS3.

Sen så verkar det som om prissänkningen endast kommer att gälla i staterna, och angående det där med att rusta upp inför framtiden, fråga Sega hur det gick med Dreamcast.

Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2007-07-11 04:39
frost P20

Det är ju sant, men å andra sidan så är PS2 den konsol som sålt mest genom alla tider (om man inte räknar med bärbara konsoller), och om den hade en ännu långsammare start än PS3an så ser jag inte riktigt hur det inte skulle gå bra för PS3an i framtiden. (Låt oss också minnas att PS2an kostade 4500:- när den släpptes)

Det om att 360 skulle sålt snabbare behöver verkligen inte vara sant heller, då MS fuskat med sina försäjlningssiffror enligt Super Play. Tydligen räknar dom konsoller som blivit utskickade till butiker, men inte möjligtvis sålda, som sålda konsoller när dom presenterar siffrorna för hur mycket 360n sålt. Det kan handla om miljontals konsoller som är medräknade men ännu inte sålda enligt Super Play...

2007-07-11 06:51
Gogaku

Det är runt en miljon konsoler som ligger och chillar på diverse lager som ms anser att de sålt.

Som en konsekvens kommer inte nästa periods siffor vara lika imponerande men för ms verkade det vara viktig att komma upp i 10 miljoner sålda konsoler. Vem som mer bryr sig vet jag faktiskt inte.

2007-07-11 10:02
Tyvärr är det nu så att det inte är Hideo Kojima själv som bestämmer om MGS som franchise, då det är Konamis pengar det handlar om, och som det ser ut nu så kan det komma att portas till Xbox 360 då de anser att denna prissänkning på PS3an förmodligen inte kommer att påverka antalet PS3-konsumenter nämnvärt.

Ja, jag har också läst det där. Men det finns ganska stora möjligheter att det inte är sant. Dels för att Konami aldrig skulle gå ut med sån information 1-2 dagar före E3. Sen att det är Konami JPN som bestämmer vilken konsoll de släpper spelet till gör det hela ännu mer betydelselöst. Sen att de har testat släppa MGS på xbox förut (MGS 2: Substance) och det inte gick bra alls är ju ytterligare en faktor. Sen att du behöver runt 5-6 DVD9 skivor för att ens kunna sälja spelet är ju ytterligare något som Kojima inte vill göra. Det finns hur mycket som helst som talar emot en 360 version. Dessutom står det aldrig i den där intervjun du länkade att det handlar om MGS4. Han säger "might" alltså kanske, att de måste göra något MGS-spel till någon annan konsoll. D.v.s. han nämner aldrig att just MGS4 ska portas till xbox360. Han säger ju även att de vill att det helst ska stanna på PS.

Nu är det så att PS3 inte konkurrerar med PS2 och PS1, utan med 360 och Wii i nutiden. Playstation 3 har sålt sämre under sina första sju-åtta månader än vad Xbox 360 gjorde under motsvarande period, och det verkar inte vända inom den närmaste framtiden.

Det där är ju iofs inte sant. Dessutom räknar MS med de konsoller som blivit utbytta som en ny såld enhet. Och de senaste månaderna nu har microsft stannat ganska mycket i antal sålda enheter. De har dessutom bara ett övertag i USA, i Japan och Europa/AUS ligger de under.

Wii är ju i en klass helt för sig med dessa otroliga försäljningssiffror, och det är ändå inte riktigt samma publik som väntas köpa den som 360 och PS3.

Sen så verkar det som om prissänkningen endast kommer att gälla i staterna, och angående det där med att rusta upp inför framtiden, fråga Sega hur det gick med Dreamcast.

Fråga istället MS om 2-3 år hur det går att göra spel på en DVD9, med tanke på det lilla utrymmet. Du kan på samma gång fråga om de inte ångrade att de väntade lite och släppte en konsoll som inte går sönder hela tiden och hade HD-DVD.

Sen så som sagt, MGS4 kommer inte portas till Xbox. Jag kan sätta min vänstra tumme på det.

2007-07-11 10:20
skjut mig, men hur funkar en us-ps3 med spel köpta i sverige? är världen fortfarande indelad i pal och ntcs osv?