Nej, PS3an är regioinsfri(endast för spel dock). Så du kan köpa en PS3 i USA och spela europeiska spel. Blu-ray filmer och DVD's måste du dock köpa från USA
looks LIKE MGS4 MIGHT STAY EXCLUSIVE TO THE PS3. E3: MGS4 still a PS3 exclusive Wednesday 11-Jul-2007 7:41 AM Microsoft's Peter Moore didn't even mention Metal Gear Solid 4... Pre-E3 whispers say MGS4 will be a timed exclusive for PS3. Microsoft mentioned just about every other game under the sun at its E3 press conference expect Kojima's highly-anticipated action game. It was only yesterday that rumours of Metal Gear Solid 4 being released for Xbox 360 hit a new high. Konami's head of US and European operations, Kazumi Kitaue, said that even though Metal Gear Solid was born for PlayStation, and the firm would like to keep it that way, steps may have to be taken. We can only presume that he means steps taken to make the game multiplatform to cover the cost of the game's lengthy development cycle. A source has told CVG that , "Kitaue is constantly trying to force Kojima to drop the game's PS3 exclusivity, which Hideo refuses point blank to do. Trust me MGS4 will be a PS3 exclusive for for months at least." Microsoft's press conference focused on games that will be released this year (apart from Resi 5). There was no mention of MGS4 and 360 which makes us believe that Sony is still holding tight to the franchise. If it was coming to 360, Peter Moore would have made a massive song and dance about it. He didn't, probably because the deal's not been signed. Och de som säger att Hideo inte har någon talan i huruvida vilken platform hans spel släpps på, kan strunta i att skriva något. Hideo har otroligt mycket respekt på företaget och äger även sin egen studio nu.
Ny Assasssins creed demo film ute. Är lite besviken måste jag säga, känns lite kackigt just nu.. Småfula animationer, vidriga "matrix effekter" på tragets och nyckelpersoner, grafik buggar, osv. Verkar uppenbarligen som bara en fiende kan attackera åt gången (står med öppen rygg mot fiende hur många gr som helst utan att de attackerar), uppdraget som spelas känns dessutom sjukt skriptat och linjärt. Var tog den oändliga valmöjligheten vägen? Aja, det är bara hålla tummarna, har ju hänt förr att releasegrupper är dumma i huvudet och släpper den minst tilltalande banan/ uppdraget som demo/ preview.. Kan säga så mycket som att det är en 360 Valero inhandlar till höstmörkret, Sjukt dominant på E3 listan måste jag säga.
Microsofts konferens har ju iofs fått väldigt dålig kritik då den var ganska tråkig. Halo 3 var ju en besvikelse för många. Om det var något som dominerade var det ju endå Killzone 2 konferensen! Jag har inte sett trailern ännu eftersom jag sitter på jobbet, men tydligen var den i princip lika bra som deras target-render 2005... och det är bara i pre-pre-alpha stadiet. Inte pre-alpha, utan pre-pre-alpha. Helt galet hur det kommer se ut när det är klart isf! Sen är ju Sonys konferens 19:30, och de har väldigt, väldigt mycket äss i rockärmen. Längtar! Btw, vad tycker ni om den nya Xbox360 designen då? Halo 3 edition. Jag tycker den var hyffsat snygg men kefft att man inte får spelet med i boxen ;O...
Nintendos konferens börjar nu!
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Vart är bra ställe att glo på skiten?
Äh fan, jobbar Gamespot som förra året..
Sonys konferens kan ni kolla på deras officiella hemsida (us.playstation.com) Annars kan ni streama resten på bl.a. IGN, Gamespot, 1up och G4
Det enda som har varit riktigt värt på Nintendos konferens hitills är Mario Kart Wii! Är lite besviken på resten faktiskt, Zappern verkar väl soft, men ratten? Känns riktigt löjlig på nåt sätt...
Pigeon_ P18 sonys börjar 20:30..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Wii Fit? Fy fan vilken skit.
Eller hur... Det lär ju vara sjukt många som köper det dock, men fan så tråkigt för oss som vill spela och inte träna...
Precis det jag menar.. Känns konstigt med träningsprogram till en spelkonsoll, haha.
Zappern verkade häftig, men inget jag skulle köpa en wii för. Resten av Nintendos grejer imponerade inte...
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
Riktigt besviken på Nintendos konferens faktiskt...Fast ja, hade inte väntat mig så mycket heller... Det är ju lite mellantiden just nu, Storspelen har redan utannonserats eller släppts, inga nya konsoller är så långt utvecklade att dom kan presenteras, så då blir det lite tråkigt. Jag har iaf bestämt mig för att köpa en Wii, Mariokart lär ju va svinroligt, Metroid 3 också och för att inte tala om Super Smash Brawl!
Mystic: Aa, märkte det. Jag hade läst fel på tidszonerna! Ååh vad jag är taggad dock. Vad tycker ni andra om Killzone 2 trailern då? Jag tycker definitivt de lyckades med sin target render, t.o.m. bättre på vissa områden. Visst, ansiktena etc var inte riktigt lika bra, men det var fan nära. Sen gilla jag den hektiska känslan, kändes verkligen som en krigszon.
PÅ MS konferens var det bara spel som skulle komma 2007 som annonserades, bortsett från resident evil 5. Timmen kvar nu, ska bli spännande att se vad Sony har att komma med.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Killzone 2 trailern va jäääääääääääävligt fet. Helt otroligt snyggt, rörelserna, bakgrunden, atmosfären, allt verkar vara on point! Har inte sett fram emot det spelet tidigare, men den här trailern övertygade mig om att jag måste ha det spelet när det kommer!
MS har en bra 2007 line-up de också. Sen ska de väl annonsera deras titlar för 2008 under X07 vad jag har förstått?
Tycker att killzone verkar underbart, animationerna, grafiken, känslan ser helt perfekta ut, för att inte tala om det kanske snyggaste blodet hittils :D Hoppas att det blir så bra som det verkar bara.
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
Killzone 2 trailern va jäääääääääääävligt fet. Helt otroligt snyggt, rörelserna, bakgrunden, atmosfären, allt verkar vara on point! Har inte sett fram emot det spelet tidigare, men den här trailern övertygade mig om att jag måste ha det spelet när det kommer! Jag är med dig till 100%. Jag spelar inte ens FPS på konsoll, men detta är verkligen ett måste-ha nu! Shit vad taggad jag är. Det enda jag verkligen inte fattar, är att utvecklarna säger att det är pre-pre-alpha, och det ser sådär bra ut? Hur kommer den färdiga versionen se ut egentligen liksom?! haha Dessutom bevisar killzone hur DVD9 inte kommer hålla bra under denna nya generationen. De sa att de ALDRIG skulle kunnat uppnå detaljrikedomen etc utan bluray. Bara demobanan tog upp 2 GB. Sen kommer spelet vara i 7.1 ljud och 1080p. Nice! :D 45 min kvar till Sonys konferens nu... woohooo
Eller hur! MS måste fan hitta ett sätt att kunna ha spel på HD-DVDs asså. Det här är anledningen till att jag väntade tills PS3an kom och inte föll för lusten att köpa en 360 innan! Redan i alfa-alfa stadiet visar utvecklarna av Killzone vad man kan göra med PS3an, helt otroligt. Jag är riktigt pepp på att se vad konferensen kommer visa!
Eller hur! MS måste fan hitta ett sätt att kunna ha spel på HD-DVDs asså. Det här är anledningen till att jag väntade tills PS3an kom och inte föll för lusten att köpa en 360 innan! Redan i alfa-alfa stadiet visar utvecklarna av Killzone vad man kan göra med PS3an, helt otroligt. Jag är riktigt pepp på att se vad konferensen kommer visa! Again, Im right there with you. Efter E3 tror jag det kommer vända ganska bra för Sony. Redan nu med prissänkningen så har de ju ökat sina försäljningssiffror med 2700%(kolla Amazon.com). Det visar ju dock inte hur de kommer sälja de kommande månaderna men det är positivt nu iaf! Sen att de kom i samband med att RROD blev känt i media har verkligen blivit en boost för Sony. Sen har ju boxen varken HD-DVD eller HDD som standard är verkligen ett minus den här generationen. Frågan är om de kommer vara tvugna att använda dessa om några år och spelare bli tvugna att köpa båda Add-onsen? Det kan bli tungt för MS om det händer. Jag tror definitivt Sony kommer dominera denna generationen också. Möjligen, dock tror jag inte det blir så, är att Wii kommer ligga på top denna generationen och Sony 2a plats. Men tror folk kommer ledsna på Wii efter ett tag, när hypen kring konsollen har lagt sig. Men det är bara en gissning, för man vet aldrig, Nintendo kan ju verkligen dominera hela generationen. Men känns ofta som att den lockar en annan målgrupp. De som verkligen är intresserade av spel och vill uppleva nya upplevelser, kommer nog ha både en Wii och en PS3/360. Wii är trots allt förra generationens hårdvara.
Tack ^^^ Bättre kvalitet än för oss som inte betalar för användarkonto hos Gamespot.
PS. Your cunt is in the sink
Haha, fan vad ful scen Sony kör på, ser ut som en talkshow från -95 typ :X
fan va irriterande kamera vinkel när man inte ser spelen dom visar på psp, dom skulle behöva zooma in ju.
Haha Home-grejen. Aaaakwaaaaaard.
Ny PSPn ser väldigt mycket ut som den förra :D
Hah, Sony har chewbacca! Victory is ours :)
Haha jävla jippo.
Sonys conferences har alltid en lite halvpinsam stämning..
Mjo känns som att dom har skrivit in särskilda <SKRATTPAUS> i manuset, under vilka det är knäpptyst i salongen.
hahaha Chewbacca... kom igen nu Sony! Soft med PSP till TV funktionen måste jag säga! Är dock väldigt besviken på att den inte uppgraderats mer...
Vad låg priset på det nya PSP't sa han? Missade. Säljer mitt "gamla" om några dagar förmodligen. :)
I've been licking this carpet for three hours and I still don't feel like a lesbian!
$199.99 Tror jag han sa.
Tyckte också han sa det, soft!
I've been licking this carpet for three hours and I still don't feel like a lesbian!
199 med spelet Daxter och nånting annat som jag glömt redan :)
1GB memory stick.
Skivsamlare
2007-07-11 21:30
...med spelet daxter, nån umd-film samt ett minne på 2 (eller 1?) gb
fair enough..
1GB minneskort är ju lite klent om man ska ha massa HD-material tycker jag. Men till det priset så var det ju helt klart bra. MGS4 bliiiir fett!
God damn, måste se den där trailern i hd.
Äh, Little Big Planet vafan :D
En del feta spel faktiskt! Saknade dock en ny FFXIII trailer...
Sjukt najs med mgs little big planet osv men det känns ju inte som man behöver skaffa en ps3 före 2008
Skivsamlare
2007-07-11 22:08
visade dom ps2-titlar i slutet också för jag såg parappa the rapper visas på skärmarna. Synd att det inte var mer Little Big Planet
fair enough..
mGs trailern var riktigt snygg, men som sagt, det r ingen större brådska med att skaffa ps3.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Men nått jag undrar är priset, skulle det sänkas i europa oxå eller är det bara i usa ps3an kommer att bli billigare?
En del feta spel faktiskt! Saknade dock en ny FFXIII trailer... Tror de annonserade innan E3 att det inte skulle komma någon FXIII-trailer. Jag tycker i alla fall det var en dödande konferens! Haze och UT3 exklusiva! Skönt också att han verkligen la tyngd på att MGS4 ÄR exklusivt så att alla dessa jävla rykten kan sluta någon jävla gång. Men det blir väl någon ny spin på det hela i alla fall *suck* Bara jag som tyckte det där PSN/PSP-spelet verkade ascoolt? Kommer inte ihåg exakt vad det hette, men nåt med Echo. Var iaf ett japanskt pusselspel. Sjukt roligt verkade det! Blev dock väldigt, väldigt förvånad att de inte visade upp någon rumble-kontroll. Inte för att jag bryr mig särskilt mycket om rumble, men många gör det, och det är på G så ;O.