I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

GTA4 - Release 29:e april!

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2007-07-30 19:35
Gametrailers

Där finns allt mayne!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Manager

2007-07-30 23:23
Vet inte om dom är nya men..:

1tt
2vå
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit
Manager

2007-07-30 23:26
Howard Beach?

Hove Beach står det i bakgrunden på skylten.
Kan det vara Howard Beach i Queens? Eller kan det vara Brighton Beach vilket är ett känt ryskt område i Brooklyn. Isåfall kan det vara så att han bor där.
/ Deedz.
Manager

2007-07-30 23:31
Tåget till Washington Heights

oh fy helvete jag måste ha spelet nu.

/ Deedz.

2007-07-31 13:56

^^

hur fan ska man kunna se snuset på fönstret?

"Butters...I hate you with every inch of my body..." - Cartman
Skivsamlare

2007-07-31 14:13
haha, SMUTS inte snus.
http://www.soundcloud.com/adamkross

2007-07-31 15:51
Chaimeira P22
Hahaha! Made my day! :D

2007-07-31 18:23
Alltså, om ni vill ha en traileranalys så är Jordan's överlägsen. Frame by frame. Finns här. Sen så släppte Rockstar in lite skribenter och så för den här senaste previewen som tidningar har skrivit om. Och om det någon ni ska läsa så är det Kikizo's preview som är överlägsen alla andra i detaljer and such.

Kom över en jävligt häftig blogpost utav en ex-anställd på Rockstar games. Riktigt instressant läsning. Rekommenderas. -->
Life During Wartime - Working at Rockstar Games

2007-07-31 18:24
Min svenska blev lite halvskev där såg jag nu men ändå.

2007-08-01 17:29
jag är mest sugen på att meja ner folk =). Det ska vara mycket snyggare och gubbarna ska reagera olika beroende på var man skjuter dom =D NAJS!!
jag har alltid rätt.

2007-08-01 17:42
Haha :D , verkar hur soft som helst!

2007-08-02 23:06
Take-Two is reducing its fiscal 2007 guidance primarily to reflect the movement of the launch of Grand Theft Auto IV for the PLAYSTATION®3 computer entertainment system and the Xbox 360™ video game and entertainment system from the fourth quarter of fiscal 2007 to fiscal 2008, due to additional development time required to complete the title. The title is now planned for release in the Company’s second quarter of fiscal 2008.
jagvillocksåhaenblog.com

2007-08-02 23:15
Men fy fan vad tråkigt, känns riktigt ruttet, är ju inte en liten fördröjning heller.
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D

2007-08-02 23:17
Men vafan, blir det verkligen försenat? :/
Manager

2007-08-02 23:18
NEEEEEEEEEEEEEJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

/ Deedz.

2007-08-02 23:19
Tidigast 1:a februari, senast 30:e april.
jagvillocksåhaenblog.com

2007-08-02 23:25
men herregud.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-02 23:26
bara att bita ihop. nu kan man koncentrera sig på nya pes så länge, gäller att tänka positivt.
"Don't need a copy of Microsoft Office to Excel... Word."

2007-08-02 23:28
Word2yaMova P22

"jippie"

2007-08-03 00:06
mord självmord sorg gråt begravning kista död helvetet är bara några ord jag tänker på just nu.

2007-08-03 00:44
Who woulda thunk it!
PS. Your cunt is in the sink

2007-08-03 04:53
Trodde faktiskt de skulle lyckas med denna deadlinen. Konstigt att de annonserade detta så pass sent. Hmm... men, men, inte första ggn R* missar ett releasedatum?

2007-08-03 07:17
Se det som att det är bättre vi får ett riktigt bra spel än ett halvfärdigt bara för att passa deadlinen.

2007-08-03 09:37
ähh vafan finns ju garanterat bra mycket mer annat att underhålla en med fram till dess att det är dags, oavsett vilken konsoll man sitter med. Tycker det känns bara nice, åtminstone en liten lättnad för min plånbok detta året...

2007-08-03 10:27
Ah fan, tråkiga nyheter..

Men som avante säger, det kommer släppas en hel del bra spel i höst som kan dämpa längtan till GTAIV. Om inte de också blir försenade då..
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2007-08-03 13:01

Okej att det forsenas? Men salange? Anda till nasta ar kanns for langt, nagot ar skumt.

PR-Trick?

..ima shoot down the propaganda stuck in yo brain like the military did to the fourth terrorist plane!

2007-08-03 13:28
Hellre att de skeppar ut ett färdigt spel. Jag får underhålla mig med Halo 3 och Stranglehold så länge
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2007-08-03 16:18
tur att det kommer andra feta spel i höst då, Assassins Creed, Need For Speed, Mercenaries 2 osv
// be the change you wanna see in the world

2007-08-04 00:19
"Whilst the PlayStation 3 version is all set for completion at the end of this month, Microsoft have tied Take Two into an iron-clad legal agreement that forbids them from releasing the game on any format unless the Xbox 360 is ready. This has meant that whilst the PS3 version will be ready for October,"

blir riktigt sur. för första gången då det inte är ps3an som krånglar så har dom ett avtal om att dom inte får släppa spelet färnns 360n är klar.. Släpp spelet till Ps3

2007-08-04 01:12
"Whilst the PlayStation 3 version is all set for completion at the end of this month, Microsoft have tied Take Two into an iron-clad legal agreement that forbids them from releasing the game on any format unless the Xbox 360 is ready. This has meant that whilst the PS3 version will be ready for October,"

blir riktigt sur. för första gången då det inte är ps3an som krånglar så har dom ett avtal om att dom inte får släppa spelet färnns 360n är klar.. Släpp spelet till Ps3

Ska du lägga upp falska rykten så kan du ju åtminstone ta med källan. Det finns tusentals rykten på nätet just nu åt båda hållen. Har läst liknande som det du postade fast tvärtom. INGEN vet varför förutom Rockstar. Det kan t.o.m. vara så pass simpelt att de vill vänta med att släppa spelet p.g.a. att den här hösten är packad med bra titlar vilket kan skada deras egen försäljning. Sorry om jag låter lite sne, men bara det att man läser såna här rykten angående så mycket nuförtiden att jag blir lite less (MGS4 multiplatform t.ex.).

peace

2007-08-04 04:05

Shenna tänkte bara säga att 360 fuckar hela spel världen kolla så här ligger de till: PS3 är klar me spelet (Gta Iv) men effter som den här skit 360 oxå ska släppa samtidgt så gåre inte tyvär för de e för dålig konsol  de klarar inte av grafiken och ja vet att d e jätte många som inte håller med mig men ni vet att ja har rätt + att de är för stort för 360 har inte bloue moon lr va de heter asså de går bara inte de är för mkt detaljer o grejer som inte 360 klarar av så tack vare xbox så kan inte PS3 släppa bara för 360 inte klarar av de

aja fuck 360

love PS3

2007-08-04 04:09
Shenna tänkte bara säga att 360 fuckar hela spel världen kolla så här ligger de till: PS3 är klar me spelet (Gta Iv) men effter som den här skit 360 oxå ska släppa samtidgt så gåre inte tyvär för de e för dålig konsol  de klarar inte av grafiken och ja vet att d e jätte många som inte håller med mig men ni vet att ja har rätt + att de är för stort för 360 har inte bloue moon lr va de heter asså de går bara inte de är för mkt detaljer o grejer som inte 360 klarar av så tack vare xbox så kan inte PS3 släppa bara för 360 inte klarar av de

aja fuck 360

love PS3

1. Det heter blu-ray
2. Sluta vara så fanboy, för inget du sa var sant ens. 360 är en bra konsoll, visst har den brister, men det har PS3 också.

2007-08-04 09:19

"Shenna tänkte bara säga att 360 fuckar hela spel världen kolla så här ligger de till: PS3 är klar me spelet (Gta Iv) men effter som den här skit 360 oxå ska släppa samtidgt så gåre inte tyvär för de e för dålig konsol  de klarar inte av grafiken och ja vet att d e jätte många som inte håller med mig men ni vet att ja har rätt + att de är för stort för 360 har inte bloue moon lr va de heter asså de går bara inte de är för mkt detaljer o grejer som inte 360 klarar av så tack vare xbox så kan inte PS3 släppa bara för 360 inte klarar av de"

Jag förstår inte vad du snackar om? Vad baserar du den här slutsatsen på?
Nej, GTA utvecklas samtidigt till både Xbox 360 och PS3. Spelet är lika färdigt till båda konsolen antar jag. Alla in-game filmer, och demonstrationer av spelet som visats för journalister har varit från 360 versionen. Jag förstår inte vad du får tanken att ps3-versionen är mer färdig ifrån. Visst, Rockstar har i ett utlåtande sagt att, pga att alla versioner av 360konsolen inte har har hårddisk så begränsar det spelet till viss del. Är det det du menar?

Visst är det tråkigt att en svagare konsol ska begränsa spel i multikonsol format. Men så har det varit förut också. Även om xboxen var starkare än ps2:n så byggdes spelen efter den svagare konsolen med mest användare. Cash is king, en sak man aldrig bör glömma, i något som helst sammanhang.

...förövrigt anser jag att Kartago bör förstöras

2007-08-04 09:27
Shenna: Jo, jag märkte på sättet du skrev att du kanske inte är så gammal. men, för guds skull, bygg dina argument på fakta med källor, och för mycket fanboyism är dåligt för dig och andra. Det får dig att tänka irationellt. Det finns tre nya konsoler att omfamna där ute nu!
...förövrigt anser jag att Kartago bör förstöras

2007-08-04 17:36
Skriver helt under mouldtooth. Tänkte bara säga att 360 versionen har gått lite snabbare och de är ungefär 2 veckor före. Och jag tror han baserade sitt argument på något av de tusentals ryktena som florerar på nätet kring just det här hehe

2007-08-04 20:18
Så länge MGS4 kommer i höst så är jag nöjd

2007-08-04 20:35
MGS4 kommer inte föränn i början av 2008

2007-08-05 12:25

2007-08-05 18:10
andii: Som jag skrev tidigare i tråden så finns det en massa såna rykten/analyser åt båda hållen och det är sjukt onödigt att ens posta de för att faktum är att INGEN vet förutom Rockstar, några på Sony och Microsft samt Take Two. Spelet kommer dessutom släppas samtidigt till båda konsollerna i vilket fall som helst.

2007-08-05 19:26

haha

PS3, mobboffer '07!
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2007-08-05 19:49
Som sagt finns det massor av rykten om vad som är anledningen till förseningen. Och idg's artikel är även det bara spekulationer. Så vitt jag vet har ingen från Take Two kommenterat anledningen till förseningen..

Fast om man kan beskylla PS3 för förseningen av GTAIV så borde man kunna beskylla X360 för att den drar ner kvaliteten på spelet eftersom den är mindre kraftfull och att DVDn har lägre lagringskapacitet än Blu-ray (något som utvecklare av GTAIV redan har påpekat är ett problem).
Fast som sagt, onödigt att spekulera. =)

Vad anledningen än är hoppas jag bara det blir ett grymt spel, ett par månader hit och dit (oftast dit) är alltid att räkna med.
Och även exclusives blir ju trots allt försenade.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2007-08-05 20:23
Så jävla töntigt att ens spekulera vilken konsolls "fel" det är. Kan ju vara så pass simpelt att Rockstar själva VILL släppa det senare för att inte komma i skymundan av spel som Halo 3 etc. Kan finnas så sjukligt mycket anledningar och ingen vet, men istället väljer folk att spekulera och försöka peka finger på en av konsollerna. Är det inte så att det snarare är utvecklarnas fel om ett spel blir försenat och inte konsollernas??

2007-08-05 21:48
ja vafan spelet kommer ju senare. enkelt. alla spekulationer är ju bara nördars sätt att uttrycka sig eller nåt? har aldrig fattat om någon på riktigt tar åt sig av en annans kommentar om en konsoll?

så jävla vridet hela grejjen

Jag hatar de här jävla konsollkrigen. Så sjukt poänglösa. T.ex. om man tittar på hela den här MGS4 multi-plattform grejen så var det skitmånga xbox-fans som ville att spelet skulle släppas enbart för att kunna säga "playstation 3 har tappat ytterligare ett spel och det är MGS4§§!!!111 OMG RoXZzz" och inte för att de faktiskt ville ha spelet i sig.

2007-08-13 19:21
Nä men i vilket fall som helst är blue-moon det bästa som går att köpa för pengar.

2007-08-14 00:15
yay då slipper jag tråka ut kvinnan XD härlig försening och chans för coola saker i slutändan
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2007-08-14 01:35

palla vänta shit, e de mycke skujllnad på ps3 och 360 ?

skit ner dig...
Manager

2007-08-14 01:39
Orkar inte läsa allt, men visst är det försenat till både xbox 360 och ps3 och inte bara ps3?
/ Deedz.

2007-08-14 01:39
Ingen skillnad alls. Förutom att Xbox 360 versionen kommer få 2 nedladdningsbara episoder som man kommer kunna köpa på Xbox Live senare.

2007-08-14 01:41
Yun_DI: Ja, båda versionerna kommer släppas samtidigt.

2007-08-14 02:22
då blire 360
skit ner dig...