I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Iphone 3g eller HTC diamond?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2008-09-15 23:11
Nu varnar batteriet på min Diamond. Jag laddade den inatt, och den har kört på batteri sedan 08 i morse..
Sedan dess har jag surfat en jäkla massa, använt google maps en del, skrivit ca 5 mail, sms:at kanske 10 meddelanden och tagit en del foton. Störigt att behöva ladda den i natt igen, men ändå helt okey för vad jag har gjort med den under dagen och kvällen.

Har hört att de ska lansera ett nytt batteri snart, med lite mer kräm i. Det som medföljer på 900mAh är ju ett skämt egentligen till en sådan lur.
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder.
Laila Freiwalds

2008-09-16 08:15
Har bindningstid till mars 2010 :S Så jag är fast med andra ord? Crap...
im not sayin im number one...oh im sorry i lied! im number 1,2,3,4 and 5!

2008-09-18 01:30
Du har ju ändå gjort en hel del med den... många av de nyare nokia mobiler klarar inte änns av en heldag med allt de du har gjort :)

Ang. det nya batteriet så kommer den att göra mobilen lite fetare, vilket gör att dom skickar med ett annat backcover också.
http://djneno.com <-- Lyssna på ny musik och lite annat bullshit

2008-09-18 10:43
Mja, batteriet på 1350mAh gör den väl inte fetare vad jag förstått..? Däremot batteriet på 1800mAh. Där bli ju mobilen hela 5mm tjockare, vilket suger.
Laila Freiwalds

2008-09-19 11:51
Jo de e sant. Men som dom säger, vill man vara fin får man lida pin :)

Men jag läste nånstans att 1350 batteriet ska göra rätt stor skillnad ändå. Tror de va på xda developers forum.
http://djneno.com <-- Lyssna på ny musik och lite annat bullshit
DJ

2008-09-19 23:03
helt sanslöst att det här har blivit typ min all time high populära tråd :D
"Man ska inte prata med fula människor, de kan få för sig att det är okej att se ut så"

2008-09-20 17:55
Kan man surfa på nätet med HTC:n genom kontantkortet? Så som man gör med WAP, dvs.
Would I shit you? You're my favourite turd.

2008-09-20 19:09
ja det är klart att det går, men det brukar väl kosta typ 10 - 15 kr / MB, vilket inte är så billigt.
 i get more pussy then panty!

2008-09-20 20:56
Btw så har jag skaffat Diamond nu. Riktigt nöjd måste jag säga!
Det enda problemet är att Google Maphelvetet tror att jag är i Österrike... (Min Punkt-grejen)

2008-09-20 22:12
Min punkt spökar lite ibland ja, men har inte hänt mig så ofta. Använd snabbGPS eller vad den heter så hittar den dig snabbare och mer exakt.
Laila Freiwalds

2008-09-20 22:15
Mitt problem är när när jag skriver.. Ibland hoppar markören in i texten då jag valt ett ord från T9-listan.. så då fortsätter man skriva mitt i ett redan skrivet ord. Nån som fattar vad jag menar?
Laila Freiwalds

2008-09-20 22:35
Funkar ändå inte.

Och nej, jag är inte i Österrike...

2008-09-21 08:43
Hmmm... Nu har jag vart och kikat lite affärer på ströget i Köpenhamn i Google Maps. Klicka omkring där ett tag, och nr jag knackar på Min punkt så glider kartan iväg till just ströget.
Vad innebär egentligen Min punkt? Trodde att det var att positionera med triangulering, men det verkar ju snarare fungera som en punkt man själv kan ställa in positionen på..?
Laila Freiwalds

2008-09-21 13:33
Jag misstänker också något sådant.

2008-09-21 21:43
Är det meningen att man ska få någon orange text längst ner till höger när mobilen startar? Alltså det står "Touch Diamond" och så är det den texten längst ner till höger.

2008-09-21 21:49
Ja, den anger vilken ersion på ROMen osv.. Är så på alla.
Laila Freiwalds

2008-09-21 21:57
Okej, trodde att jag kunde gå in på nåt sätt och koda om hela mobilen... ^^