Okay. Men hellre att det tar lite tid att ta sig in i en meny, än att den laddar snabbt och sedan laggar tills den är färdig. Då väntar jag hellre ett par sekunder extra och sedan får upp den färdigladdad och klar att användas.
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder. Laila Freiwalds
http://www.aftonbladet.se/vss/goteborg/story/0,2789,1104598,00.html<br>
min laggade lite i menyerna förut, men istallerade nya ROMen från htc... går perfekt nu.
Better active today than radioactive tomorrow
fuck 3! argh!
i get more pussy then panty!
Ni som har htc diamond.. Nämn de tre bästa respektive sämsta sakerna med Diamonden, tack! Är fett sugen, provade den idag.
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder. Laila Freiwalds
kan du inte bara gå å köpa en telefon U-nas, dom kommer vara gamla å förlegade innan du väl har bestämt dig :P
"Man ska inte prata med fula människor, de kan få för sig att det är okej att se ut så"
Hehe, ellerhur.. Men fan. Skriv nu ni som har den :)
OM jag köpte denna så blir det med Tre som operatör. Läste på ett forum att denna mobilen var den enda som Tre inte öste massa skit i. Men om ni måste vänta på en Tre-brandad ROM så innebär detta att man inte kan hitta en egen ROM som passar, och sedan installera denna? Den största anledningen att jag är inne på denna istället för iPhone är att den inte är så jävla låst. Men om Tre låser den med sina loggor, länkar och svettiga genvägar så är det ju skit hela grejen. Ni som köpt den med Tre, upplys mig!
alright, lets make it clear! tre brandar ALLA sin telefoner med en startlogo och en genväg till planet3 på alla homescreens, det gäller i detta fall med. nu är 3's ROM ute och det funkar as nice. grym update. detta har 3 gjort med diamonden, dom har en uppstart-flash-logo, och på homescreen är det en genvägt till planet3 istället direkt till program, och det finns förinställda bokmärken till planet3, ditt3 och musik3. dessa går att ta bort dock och du kan ta bort planet3 länken på homescreenen också, och om du orkar så är det säkert bara ta bort start-logon också om du hittar den med active-synk. förresten är det as lätt att installera saker, lägga till musik, bilder osv.. lätt att även ta tillbaka saker som bilder osv... (hata bög iTunes 365 dagar a year!) jag kör med detta abbonemang, 299 kr månad + 99 kr fri surf (går faktiskt snabbt) och 29 kr för telefonen, och då ringer jag för dessa 299 också, och eftersom jag inte ringer för mer per månad så är det riktigt sweet.
Okey, då vet jag. Tack för recensionen confidence! Jag antar att jag bara väntar på en video som bevisar att den inte laggar.. har nämligen ägt w950i, och den är laggets fader. Fan vad jag tröttnade på den. Tog flera sekunder att ta sig från en skärm till en annan, och ska sanningen fram så pallar man inte det i längden.
om min cam funkar så ska jag spela in lite
Ja, det skulle ju vara grymt!
alright, de gick... vad vill du se/veta/vad ska jag prova?
Lite menybläddring och SMS-komponering med svenska tecken? :)
Vilket abonnemang är att föredra när det gäller diamanten?
im not sayin im number one...oh im sorry i lied! im number 1,2,3,4 and 5!
man vill surfa, man vill kolla mailen, uppdatera vädret ibland, hämta låtar osv vilket är datakrävande så ett abbonemang (vilket som, beroende på hur mycket man själv ringer) och nått datapaket är bäst. om jag med min fri-surf hos tre tar hem en låt här på whoa (aktuell-mp3) så går de på en minut ungefär.. eller näe, inte ens det.
Har inte 3 någon begränsning på typ 4 gig i månaden?
även om dem har de lär man aldrig komma upp i det, om man inte kör youtube osv hela tiden. det går dock inte vad jag vet se exakt hur mycket data man ligger på.
För Tre's relativt nya tjänst
X-Series/ gäller
"3 förbehåller sig rätten att begränsa accesshastigheten till 64Kbit/s om användandet är över 10GB/Månad." .
Lite surt, men så gör Tele2 med sitt mobila bredband redan efter 5GB/Månad - det måste suga.
jag har en ipod touch med alla tillägg å massa program. Vill ha en htc diamond ist för iphonen. Men undrar är samsung omnia bättre än diamonden? hehe vad tror ni?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Har inte provat den, men har svårt att tro det.. Skriver detta med min Diamond som jag fick idag, fan underbar! Har kört med touchwiz, men den var verkligen skräp.
diamond är grymt nice. har lekt lite med den oxo. fast just nu för dyr. hur är kameran på den? jag lockas av omnians 5mp.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag kan uploada lite bilder jag tagit med kameran, har fotat riktigt mycket med den. samsung omnia kör väl inte ens winmo? vilket innebär = 3partsprogram ala winmo 200.000 st? nope!
ok jo skulle gärna se bilder! Omnia ska väl ha winmo 6.1?
Nu har jag lämnat in min Diamond. Den led av ett gult ljus i nedre vänstersida av displayen. Fick den utbytt, och provade att starta upp den nya i butiken - samma sak där. Efter att de ringt till HTC så fick vi bekräftat att en hel leverans har detta felet, och det beror hårdvarufel. Piss. Nu sitter jag här med en svettig Skypetelefon som utbyte :)
Surt! Jag hatar skype ;) Men drog hem skypemobile 2.0 och den funkar as nice till T-D.
Ja, drygt som helvete. Pratade nyss med HTC, och de hade hört om "fenomenet" först i eftermiddags.. på Tre säger de att jag kan få en ny felfri telefon inom 2 till 6 veckor. Att jag betalar 399kr/mån för en telefon jag inte har, suger ju bara det ganska hårt..
Det suger. Och HTC ljuger ju om de säger att de har blivit uppmärksammade på det här nu. Vi pratar om folk all around the world som har fått denna fläck och det är väldigt många som ringt in till HTC om detta, jag är en jag med. Jag fick ju en av 3 bara 4 dagar efteråt, kunde säkert ha fått direkt, och 3 vet ju om detta problem, och det lär inte vara en leverans, leveransen som tog slut innan jag fick min var det ju också så på. Det kan ju iofs ha vart en leverans (en leverans = 400.000 kontainers packade med telefoner?).
Vet inte hur många telefoner det gäller, men det måste ju vara fler än ett par Trebutikers lurar. Detta kan man ju googla fram, med fler och fler träffar varje dag känns det som.
Här är iaf min första telefon. Ser ganska galet ut.
Någon här som har Diamond utan abonnemang? Hur dyrt är det att surfa runt då? Syftar främst på Comviq. Fan, det skulle vara skönt att köpa en mobil som är bland dom nyaste och håller i mer än 1-2 år!
Would I shit you? You're my favourite turd.
Tror det är ganska dyrt att surfa runt utan data abonnemang. comviq tar väl 15:- per mb. stannar på msn borde det funka. men ska ngn skicka en låt kostar det ju rätt mkt. 4*15:- :( jag hade nog bundit den till ett av dom billigare dator abonnemangen för 99:- i månaden plus comviq kompis. rätt billigt endå
Hur menar du med att ha abonnemang och kontant? Visste inte att det gick, men det låter dyrt.. Kollade upp lite olika abonnemang och det är bara Tre som har ett någorlunda bra erbjudande, men jag vill inte ha Tre eftersom det är dyrare för folk som ringer mig. Sen så lägger dom deras logo lite här och var.
hur ofta startar man om telefonen? bara då en logo syns, finns inget tre tema.
Du kan väl använda ditt comviq kompis abonnemang sen för datatrafik kan man väl använda ngt mobilt bredband. finns en då du max får ladda ner 1gb data å den kostar 99:- i månaden.
confidence P24 Ja, men det är fortfarande jävligt dyrt att ringa till någon med Tre. Min morsa skulle bli lite pissed, t.ex.Lebanner P22 Nu förstår jag inte. Mobilt bredband? Kräver inte det en dongel med USB-utgång? F.ö. så har jag Comviq Kompis kontant, och det skulle kännas lite onödigt med två abonnemang...
Är det så dyrt att ringa 3? Jag har noll koll på det. 3 har sjukt bra 3g täckning och denna telefon älskar att surfa runt på 3g nätet så det är sweet.
Siveri Jag tror han syftade på att man binder upp sig på ett comviq kompis abonnemang med surf. Då surfen kostar 99:- per månad. Plus den vanliga månadskostnaden för ett kompisabonnemang. Plus eventuell förhöjdmånadsavgift om du väljer att ha mobilen på "avbetalning" vilket förhöjdmånadsavgift innebär. Förstår du mig?
Shake n' Bake!
Gjorde lite research på tele2s hemsida.. --------------------------------------------------------------------------------------------- Datapaket 200 MB - 29 kr/mån 200 MB/mån med hastigheten 0,384 Mbit/s, därefter 1:69/MB. Datapaket 1 GB - 89 kr/mån 1 GB/mån med hastigheten 0,384 Mbit/s (efter 1 GB/mån begränsar vi till 30 Kbit/s). Datapaket Fri surf - 159 kr/mån Fri surf med hastigheten 0,384 Mbit/s (efter 5 GB/mån begränsar vi till 30 Kbit/s). Inträdesavgift: 0 kr (ord pris 99 kr) --------------------------------------------------------------------------------------------- Låt oss säga att du binder upp dig på 18 månaders comviq kompis abonnemang, med Datapaketet 1GB. Då betalar du 1 595:- vid köpet plus 249:- i inträdesavgift och sedan 288:- i månadsavgift. Och då har du Datapaket 1GB inräknat i priset.. Det låter väl inte så farligt? Varsågod.
Shake n' Bake!
Pharrell P35 Tack så mycket, det ser bra ut! Nu läste jag att man även kan kombinera kontant med datapaketet, om jag läste rätt så ser även det bra ut.
hm nu kunde jag tänkt fel. Men kan man inte binda ett mobilt bredband till sin mobil. eftersom den har inbyggt turbo 3g? eller måste man ta deras unkna dataabonnemang med låååg hastighet?
Nej, Tre bjussar på fri data upp till 7,2Mbit/s om man skaffar 3Bomben 399.
hm Unas. jag kan ha helt fel men kan man inte ta ett vanligt mobilt bredband. tele2,tre,telenor etc för 199:- i månaden å köra på diamonden. ist för usb dongle så kör man med det inbyggda turbo 3g som den har? Lr går det bara på datorer å man behöver modem för ett sådant abonnemang?
nja själva surfandet ligger i dosan och således måste du använda den för att surfa. Däremot kan man lägga till "fri surf" till nästan alla abonnemang idag. Det är absolut att rekommendera till en mobil som htc, iphone osv.
ok men tråkigt att lägga till frisurf med en hastighet av 0.3mbit som det stod där uppe när man borde kunna utnyttja 7,2mbit. fan jag var säker på att man kunde köra mobilt bredband eftersom dom har inbyggt turbo3g:/ aja tji fick jag
Jag har 7,2Mbit/s i min mobil. Eller "upp till" som de kallar det, men hur som haver så surfar jag med samma bandbredd i mobilen som de med dongel surfar i datorn.
ok via vilket abonnemang då?
Tre bjussar på fri data upp till 7,2Mbit/s om man skaffar 3Bomben 399.
har precis pajjat min nya nokia lur och har tröttnat satans på jävla comviq, funderar starkt på att skaffa htc diamond och 3bomben med 7,mbit/s. Men hur funkar detta? jag har aldrig surfat med en mobil. betyder det att jag kan surfa hur jävla mkt jag vill. lr snarare får jag en gratis mobil, får ringa för 399kr i mån och surfa hur mkt jag vill? undrar också om någon vet hur den är som musikmobil. kan man använda egna lurar till den med nån sorts adapter lr är man helt stuck med deras egna?
SUCK SHAFT
Fan vad trött man blir på 3. Kan man säga upp avtalet? Är väl någon 30 dagars uppsägningstid eller något? Någon som har erfarenhet av säga upp sig hos 3? kanske borde göra en separat tråd, hmm.
im not sayin im number one...oh im sorry i lied! im number 1,2,3,4 and 5!
daNTU, beror väl på lite, har du förbigått din bindningstid? annars om du sitter på 18 månaders abbonemang kommer du inte ifrån det, då sitter du på de kanske 13 resterande månader du måste betala månadsavgiften på.