I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför får man inte diskutera cannabis på whoa?

Whoa Community - Allmänt om whoa

2008-11-16 13:45
jag tycker också att det är ganska dåligt att man inte får diskutera cannabis på whoa. jag startade en tråd om psykedeliska droger som blev borttaget. frågeställningen var varför folk tror att det blev olagligt med psykedeliska droger som lsd i sverige. problemet med flashback är att folk ska vara så otrevliga och diviga, så är det inte på whoa. det är därför det är synd att man inte får diskutera psykedelika här, för det är mycket skönare stämning här än på flashback.
Zittla - The Fatal

2008-11-16 17:30
Har inte läst igenom tråden och orkar inte göra det heller, utan svarar som mod i blandat där trådarna om cannabis brukar vara. Skulle de tillåtas så kommer forumet svämmas över med den typen av trådar. Sedan finns det ju ett flertal forum med inriktning på cannabis och andra droger så håll det där.

mellanöl / mod i blandat

2008-11-16 18:47
mellanöl P23

jag vet inte om jag håller med dig. jag tror att det skulle bli en seriösare diskussion här än på exempelvis flashback.
Zittla - The Fatal

2008-11-16 22:20
Whoa.nu är hiphop ! På Flashback.se kan ni diskutera cannabis, det är en skit skön sida den också :)
Whoa.nu jag e hiphop gud !

2008-12-03 22:04
Tycker alla som är insatta här ska ta sig en ordentlig titt i följande tråd jag länkar, och kanske begrunda ifall just Du kan hjälpa till på något sätt. Vilket du kan, bara du vill...

http://www.flashback.info/showthread.php?t=796584

2008-12-04 03:21
Länk till http://www.illvid.dk/Crosslink.jsp?d=184&a=1218&id=9192

fukk alla hatare! seriöst, att ens idioter får ha en talan i en sånhär tråd är fan farligare än cannabiset,
ignorans är fan det som dödar, tänk bara lite på tyskland när hitler fikk alla ignoranta idioter att följa i hans led,
ska nu dumhuvven få komma å propagera emot sanning på samma sätt som dom gjorde?
eller camel, är dom nyttiga för att flest läkare röker dom?
eller är snus nyttigt bara för att man inte får lungcancer?

HELVETE va förbannad man kan bli på ignorans,
om man inte kan acceptera kan man ju iaf hålla käft om saker man inte har ett enda jävla belägg för..
"visa forskning som stödjer cannabis"
jag säger, bevisa istället att man får haschpsykos eller blir heroinmissbrukare efter lite gräs... visa mig gärna lite riktiga belägg för det.

om inte annat så var bara tysta, FLERA i denna tråd skämmer fan bara ut sig helt å hållet.

så alla hatare, väx upp och börja bryr er om era egna liv istället för andras.
((MAAD))
Hangaround

2008-12-05 16:20
Finner det lite lustigt att drogdiskussioner inte är tillåtna på communityt men i chatten där de flesta är på något sätt kopplat till "ledning" för den här sidan, där snackas det knark och brott hela tiden.

Ser det praktiska i att inte tillåta trådar, men hyckleriet skiner igenom.

2008-12-06 14:41
Tech - För det första är chatten inte en del av Whoa och för det andra: är det någon som säger nåt seriöst där? (jag vet ärligt inte, har inte varit inloggad där på ett antal år just p.g.a. oseriositeten hos användarna)

Om de flesta på den är kopplade till "ledningen" så måste det vara en riktigt liten chat ;)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-12-12 15:05
Säger grattis till alla på whoa som äntligen har kommit på att här lider alla styrande gestapo av dubbelmoral mer eller mindre.

2008-12-12 21:26
X-KON - Kul att du i alla fall valt att Supporta dessa "styrande gestapo" ;)

10-4, over...

2008-12-12 21:48
Mabande P31

Haha till och med en gestapo måste mutas för att bli snällare xD

2008-12-23 07:05
Det här var ju en rätt dödfödd, men ändå lagom underhållande diskussion...

Slangan
Kan hålla med dig till viss del, även om du inte verkar vara den skarpaste kniven i lådan. Tycker ibland att det är en lite väl onödigt hög nivå på den självcensur som Whoa tillämpar, det är ju som sagt inte olagligt att t.ex. diskutera droger. Men jag har inte deltagit i dessa diskussionstrådar, så om admins och moderatorers erfarenhet av dylika trådar här på sajten är att det inte sägs nåt konstruktivt, så tar jag deras ord på det.

Om man nu ska snacka om parallellen till porr: På samma sätt som de flesta av oss skulle tycka det var rätt obehagligt om folk började tipsa om bra ställen att plocka upp horor, känner sig nog många rätt obekväma i att det diskuteras vart man hittar det bästa rökat en fredagkväll i Västerås till ett bra pris.

Du borde ha insett vid det här laget att Whoa inte kommer ändra på sina regler, och definitivt inte pga av dina utomjordiska argument i stil med "om jag säger att cannabis iprincip är ofarligt (inte för psykiskt labila människor)" och "skulle de gå illa för någon för att dom röker cannabis? är du seriös?"
Skillnaden mellan dig och exempelvis Ludacris är att de yngre användare på denna sajten kanske lättare relaterar till dig och andra "Svenssons" än nån gangster från USA som de inte har nåt gemensamt med eller ens fattar allt de uttrycker i sina texter. Om ni då propagerar för cannabis och hävdar att det minsann är ofarligt så kan jag definitivt tänka mig att de blir påverkade av det i viss mån, något som Whoa uppenbarligen inte vill bidra till, helt förståeligt. Dessutom tvivlar jag på att genomsnitts-tolvåringen vet vad blueberry-yum-yum betyder ändå, är långt ifrån alla vuxna i detta land som skulle reagera på/fatta det...

Sveriges lagar lägger grundramarna för vad som får förekomma på denna, och alla andra, svenska sajter. I tillägg till det har Whoa satt upp sina egna regler som du, iochmed att du registrerar dig här, väljer att rätta dig efter. Visst, alla kan göra snedsteg och skriva nåt olämpligt för att man inte läst igenom Whoas lilla lagbok (det har inte jag heller), men då raderas inlägget/tråden och inte mer med det. Inget att lipa över enligt mig.

Vad gäller Sveriges lagar så kan du aldrig skylla på att du "inte kunde lagen", du är alltid skyldig att känna till de lagar och regler som gäller i samhället, okunskap är ingen giltig ursäkt.
www.myspace.com/roughlynx
Producent

2009-02-17 15:08
Vänta nu, man får diskutera alkohol som är en av dem farligaste lagliga drogen på denna jord, men man får inte diskutera marijuana som är den mest säkraste sättet att berusa sig på.

Ni borde ta och kolla på filmen The Union
Since 1984
@realgizlee // twitter

2009-02-17 15:16
kanske lite offtopic men vad heter den där dokumentären om nån ståupp komiker som är clean i 30 dager och sen röker varje dag i 30 dagar, den var sjukt underhållande.
http://www.aktivdemokrati.se/
Producent

2009-02-17 21:29
Super high me
Since 1984
@realgizlee // twitter

2009-02-18 11:26
mickillah har tagit upp de, de va för att de va olagligt och dom ville inte uppmuntra till brott men tydligen så spelar de ingen roll om tonåringar är här och läser fyllehistorier, även fast de uppmuntrar till brott.... skev uppfattning enigt mig men dom vill inte bli förknippade med drogen cannabis och de "hemska" den gör med människan hehe dom hänvisar till flashback...
LEGALISERA CANNABIS

2009-02-18 15:35
På vilket sätt är fyllehistorier relevanta för denna diskussion?

micKillah - Alkohol är inte den farligaste legala drogen, dock är konsekvenserna av dess missbruk enorma (och borde ge upphov till förändrad tillgänglighet och ökad information).

10-4, over...
Producent

2009-02-18 19:44
Mabande P32
Om man jämnför marijuana och alkohol, så finns inga rapporterade fall av någon människa som dött av marijuana användande, men däremot finns det ett antal rapporterade fall av alkohol användande.

Så där kan man diskutera, Marijuana är som sagt den minst farligaste "drogen" på denna jord, men ändå är den förbjuden i många länder pågrund av att Läkemedelsföretagen, alkohol bolagen med mera skulle förlora multum av cash om det skulle komma ut att Marijuana i dess rena form faktiskt är ofarligare än inflamatoriska medel som aspirin, panodil med mera.

Varför den är klassad som drog är pågrund av att ha sina medborgare i styr och spilla ut propaganda till skolorna.

Vi borde ta lärdom av Holland där dem inte är så korkade som här i Sverige
Since 1984
@realgizlee // twitter
Producent

2009-02-18 19:46
Tycker det är hyckleri av whoa att fyllehistorier är mer accepterat än majja historier liksom.
Since 1984
@realgizlee // twitter

2009-02-18 19:49
Ovanstående visar att:
1. du har antingen inte läst eller inte förstått vad som sagts i den här tråden.
2. du har antingen inte läst eller inte förstått vad jag skrev till dig i den här tråden.

Marijuana är ej heller den minst farliga drogen.

Inte allt är "antingen eller". Finns nästan löjligt många gråskalor bara man bryr sig om att kolla.

10-4, over...
Producent

2009-02-18 20:58
Har inte pallat mig på att läsa en tråd som är fylld med folk som inte är riktigt pålästa om marijuana.
Ber dig även att kolla på filmen "The Union"
Och ännu en gång, Marijuana är som sagt egentligen ingen drog, utan bara klassad som det.
Missförstå inte nu, och jag skrev egentligen ingen drog.

Det går dessutom inte diskutera med folk som är hjärntvättade av skol propaganda
Since 1984
@realgizlee // twitter

2009-02-18 21:21
micKillah - Etanol är en drog, tetrahydrocannabinol är en annan drog. En av skillnaderna mellan de två är att den ena är laglig och den andra är olaglig. En annan av skillnaderna är att den ena är vattenlöslig och den andra är fettlöslig.

Av intrycket du hittills givit så känns inte som att du är mer påläst om marijuana än att kunna rapa upp de vanliga plattityderna - där en rak jämförelse med alkohol ståtar i naket majestät.
Är det verkligen ett bevis på hur påläst du är om saker och ting när du langar in orelaterade inlägg i en tråd?

Det är f.ö. markant underhållande att diskutera med folk som upptäckte att de inte dog av första blosset och använder det som en ursäkt att förkasta allt som de inte tycker är kul att tro på ;)

10-4, over...

2009-02-18 22:09
Att inte kunna snacka om droger för att folk på whoa som e yngra itne ska påverkas
är väl lite åt skogen med tanke på att 50% av alla texter på lyrcisms handlar om knark..
50 % av all musik som man får tag på via Whoa handlar om knark!
Vad är skiillnaden?
Highfive anyone, anyone?
Producent

2009-02-19 00:56
Mabande P32
Ärligt, titta på dokumentären The Union
Since 1984
@realgizlee // twitter
Producent

2009-02-19 01:09

Köp den, ladda ner den, titta på den och sluta ha dessa sneda åsikter om marijuana, så jävla trött på folk o deras vridna bild.

Penn&Teller: Bullshit hade dessutom ett segment om detta

Since 1984
@realgizlee // twitter
Producent

2009-02-19 01:09

2009-02-19 03:23
Finner det lite lustigt att drogdiskussioner inte är tillåtna på communityt men i chatten där de flesta är på något sätt kopplat till "ledning" för den här sidan, där snackas det knark och brott hela tiden.

Ser det praktiska i att inte tillåta trådar, men hyckleriet skiner igenom.

Säger grattis till alla på whoa som äntligen har kommit på att här lider alla styrande gestapo av dubbelmoral mer eller mindre.

Förstår inte riktigt vad ni pratar om nu. Som admin/mod måste man delta i de regelbundna drogtester som utförs. Även misstankebaserade och stickprover. Som ny moderator skickar man förutom sin ansökan också med ett utdrag ur brottsregistret, hälsointyg och tidigare referenser.

..eller så handlar det om att försöka hålla någon slags nivå på whoa.nu och som moderator håller man reglerna här och ser till att de följs. Vad som görs utanför forumet/communityn (och Internet) får väl stå för var och en och hör väl inte ens hit.
One chapter a day
Producent

2009-02-19 14:05
Bottom line, Marijuana är inte skadligt, däremot är alkohol skadligt.

hasch däremot som är mer koncentrerat kan vara farligt...
Since 1984
@realgizlee // twitter

2009-02-19 14:59
mickillah seriöst nu får du nog lugna dig. asså jag vill också legalisera cannabis men att säga att cannabis är helt ofarligt är ju bara löjligt, det är en drog och ska inte delas ut till småbarn bara för de inte är hash.. obs! hasch är gjort av marijuana! cannabis har ju självklart en del skadliga effekter inte på samma sätt som alkohol som fuckkar upp dina inre organ men den fukkar ju med din tanke process och din inlärningförmåga.

Men de finns få människor som förstör sina liv pga cannabis såsom alkohol, crack och heroin gör. eftersom drogen inte är fysiskt beroende framkallande, kan man om man blir för hooked psykiskt oftast "bara" planera sitt liv utan cannabisen och fokusera på annat och inte ha cannabisen som sitt livs mittpunkt.

LEGALISERA CANNABIS

2009-02-19 15:48
Jag skulle vilja vända på det, att man ska få diskutera såna här frågor. Och jag skiter fullständigt om några snoriga kids kan läsa det synd att deras föräldrar inte kan sätta gränser och utbilda sina barn.
http://www.aktivdemokrati.se/
Producent

2009-02-19 17:59
slangan: Sorry, jag hann inte formulera mig, men hasch i dess rena form är inget farligt heller.
Men tyvärr i många länder, däribland Sverige, så späds haschet ut med glasfiber och massa annat skit, vilket gör det väldigt farligt.
Since 1984
@realgizlee // twitter

2009-02-19 18:37
Niito - Det där är väl redan besvarat i tråden?

micKillah
* "Köp den, ladda ner den, titta på den och sluta ha dessa sneda åsikter om marijuana, så jävla trött på folk o deras vridna bild."
- Själv är jag ganska trött på folk som inte kan läsa enkel svenska.
Vilka "sneda åsikter" om marijuana har jag presenterat i den här tråden?
Vilken "vriden bild" är det jag har?

"Bottom line" sluta leka hobbyrevolutionär, släpp sargen och sluta bevisa för alla förbudsivrare att de har rätt.

10-4, over...

2009-02-25 13:07
micKillah P24
JAPP! hasch späds ut med glasfiber i sverige, tur att inte systemet lyckades lura dig haha.
skrämselpropaganda. De hasch som görs i sverige är nog dunder för de gör folk åt sig själva inte för att sälja av. Hasch som är dåligt innehåller mer växtdelar än de riktigt bra, inte glasfiber.
Jag tror folk hellre choppar upp stammen och blandar ner än lägger glasfiber i sitt hasch???
LEGALISERA CANNABIS

2009-02-25 16:01
Om man nu jätte gärna skulle vilja diskutera cannabis varför inte göra det på http://https://www.flashback.info/ eller http://swecan.org ? ..

Tror att trådarna om cannabis skulle handla om "Var finns det bästa rökat?" o så vidare..
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger
Producent

2009-02-25 17:54
Mabande P32:
Du verkar så försvarande, därav missuppfattningen av att du är som en tronföljare av propaganda folket
Since 1984
@realgizlee // twitter
Producent

2009-02-25 17:55
slangan: Asså, jag menar nu inte folk som odlar hemma och säljer, utan det är det utländska import haschet som oftast späds ut med massa dynga.
Since 1984
@realgizlee // twitter

2009-02-25 21:18
micKillah - På vilket sätt är jag defensiv? Skulle snarare säga att jag gick på offensiven när jag klankade ner på att du inte läst (eller är det "inte förstått"?) tråden ;)

10-4, over...
Producent

2009-02-25 22:51
Ok, men om jag ställer frågan
Är du för eller emot marijuana ?

Är du emot, så tycker jag att du definitivt skall se dokumentären The Union
Since 1984
@realgizlee // twitter

2009-02-25 23:12
Eller dokumentären Den drogade Hjärnan - Cannabis.

Det är ett perfekt ämne att gräla om, eftersom båda sidor har lite rätt.

- Säger en utav experterna inom cannabis.

2009-02-25 23:19
micKillah - Tyvärr kan jag inte svara på den frågan i och med att den är för snäv. Kolla "Drogliberal"-tråden i Politik istället (men missa gärna en del av de mer puckade medlemmarnas inlägg) :)

10-4, over...