Varför får man inte diskutera cannabis på whoa?
Cannabis är olagligt men det är väl inte förbjudet att prata eller skriva om de? förstår inte varför modar eller admins tar bort trådar som det skrivs mycket i och där folk verkligen säger sin åsikt. Tror ni att farbror blå kommer ta ner eran server för att de diskuteras eller vad är grejen?
LEGALISERA CANNABIS
Jag tror det handlar om att man inte vill få stämpeln som "den typen" av forum. Men jag vet inte... nån mod får väl svara
amen synthare då, fyra bögar och en dator est. 1986
haha ok så om man diskuterar morden i Arboga och hur vida deras bilder borde kretsa på internet så är det ett mördar forum? vill man ha ett mördar forum?
LEGALISERA CANNABIS
för att alla hiphopers blir för sugna och kaos utbryter.
PAO!
Jag vet inte exakt vad som har skrivits i de där trådarna som du tar upp. Men jag skulle tippa på att det bara handlar om uttalanden "alla som inte röker på är dumma i huvudet", "hur kan ni säga att knark är bajs, horor" och kanske möjligtvis "knark är asbra". Sådanna uttalanden tillför inte en diskussion någonting. Om du istället kommer med reella argument för varför det t.ex. borde vara lagligt att ta en spliff då och då, så antar jag att admins inte kommer ta bort det du skriver.
ne den tråden jag talar om va verkligen inget sånt, hade väl ett 20 tal inlägg och höll sig på en sjukt lugn nivå där folk presenterade sina åsikter.
LEGALISERA CANNABIS
Det har väl sagts förut att man helt enkelt inte vill ha sånt snack här, behöver inte ha något med lagar eller polisen att göra, utan bara att man tycker att det är opassande. På samma sätt som att warezdiskussioner inte tillåts. Finns bättre forum för dessa trådar om man tvunget måste prata om det.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
kul att alla e välkommna med sina åsikter på detta forumet då, att alla är så öppna och om man inte passar inte kan gå till nått annat forum. whoa som är ett så kallat hiphop forum borde väl om nånstans vara ett stället där man kan diskutera detta när det finns så många kända artister som just står för att dom brukar cannabis och propagerar för de?? borde de inte vara en given diskussion?
LEGALISERA CANNABIS
whoahykklerin! smällar man får ta i detta facistforum, fast jag är rätt nöjd med styret ändå =)
((MAAD))
En anledning är det som en del varit inne på litegrann, att vi helt enkelt inte vill ha sånt här. Praktiskt taget alla trådar som någonsin handlat om droger klarar sig inte 24 timmar innan någon börjar diskutera bästa rökat, när är det skönast att ta det ena eller det andra, hur skön blir man på det och det, var får man tag saker etc. Det blir kort sagt knarkskolor och det är inget Whoa vill bli förknippat med. Vi vill inte uppmuntra till ett beteende som i väldigt många fall i slutändan blir destruktivt. Sen hänger det dessutom en hel del väldigt unga människor på Whoa. Vi vill inte förmedla en drogromantiserande bild till 12-13-14-15-åringar som råkar illa ut för att de läste om cannabis eller roliga piller i en tråd Whoa. Dels för att det är vore oerhört tragiskt om Whoa på ett eller annat sätt är orsaken till en persons olycka (tragiskt främst för den utsatta) och löpsedlarna om händelsen vore inte direkt positiva. Visst finns det de som klarar av att hantera tyngre droger än alkohol, men i väldigt många fall får det negativa konsekvenser, i synnerhet ju yngre personen är. Givetvis kan inte Whoa hållas som ansvarig för enskilda användares val här i livet, men vi vill inte vara en bidragande faktor till att det går illa för någon. Till syvende och sist är alla ansvariga för sina egna handlingar. En del kanske tycker att det är dubbelmoral med tanke på allt annat som skrivs på Whoa. Graffiti är det tydligaste exemplet. Graffiti är olagligt (att påstå att graffitiforumet bara handlar om lagliga väggar vore naivt) men har ändå en egen forumdel på Whoa. Anledningen till detta är ganska enkel; det är en stor skillnad på graffiti och droger. Graffiti är dels en konstform (inte bara enligt hiphoppare, utan av många människor i samhället, det är inte helt okontroversiellt och många "vanliga" människor har ingenting emot graffiti även om de ofta klagar på "klottret"), dels är graffiti en stadig grundbult i hiphopkulturen. Och det vi driver är en hiphopsite. Vad folk gör på sin fritid har vi inte med att göra och det bryr vi oss inte om. Det finns säkert personer i Whoa Crew som inte direkt är renlevnadsmänniskor utan sysslar med droger i olika omfattning, men det förändrar inte saken. Droger hör inte hemma på Whoa. Hoppas det var ett tillräckligt bra svar, har ni några andra frågor är det bara ställa dem.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
men alkohol är ju ingen drog, så det får vi gärna romantisera å lura i 13åringar att det är såååå tufft med alla fyllehistorier osv,
((MAAD))
Det går inte att jämföra alkohol med andra droger på det viset. I Sverige finns en helt annan kultur kring alkohol, det är socialt accepterat och här har föräldrarna ett större ansvar att först och främst föregå med gott exempel, i andra hand ta diskussionen med sina barn. Och framför allt: alkohol är lagligt.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Men den allra största frågan är ju varför man blir bajsnödig precis när man ska börja rulla!
ooh va dåliga ursäkter där evo, seriöst.-.. "föräldrarnas ansvar" `??
((MAAD))
Givetvis kan inte Whoa hållas som ansvarig för enskilda användares val här i livet, men vi vill inte vara en bidragande faktor till att det går illa för någon. Till syvende och sist är alla ansvariga för sina egna handlingar. skulle de gå illa för någon för att dom röker cannabis? är du seriös? man måste ju kunna föra en öppen dialog om hur vida de borde Tex legaliseras eller inte och även kunna gämföra det med alkohol och faktiskt peka ut ALL fakta om att de är sundare. sen kan ju ni aktiva moderatorer och admins ta bort alla inlägg som handlar om hur gött bäng man blir på olika saker. Cannabis har väl funnits i våran kultur fruktansvär länge men staten har ju från början bestämt sig för att förbjuda de och låta alkohol va lagligt, är det inte vettigt att kunna diskutera det? om alla 13-14-15-16 åringar som läser det som skrivs kan väl kanske lära sig nånting?!! komme rju upp viktig fakta med, om någon säger till allla ungdomar att röka så ta bort inlägget. har man aktiva moderatorer och admins så kan man väl sortera ut alla skitinlägg eftersom du säger att whoa crew inte är helt renlevnadsmänniskor så måste de väl finnas ett par tre som kanske kan tänka sig att jobba lite på de? mvh
LEGALISERA CANNABIS
Producent
2008-11-12 17:48
jag vill kunna diskutera det här. På flashback tycker alla samma sak, vad är det för kul diskussion då?
LEGALISERA CANNABIS
Slangan Vi admins och moderatorer är aktiva, vi har folk som jobbar under i stort sett dygnets alla timmar. Men vi kan inte vara överallt hela tiden, hur många vi än är och hur aktiva vi än är. Att vi vill undanbe oss diskussioner kring droger är precis som Evolution skriver ett ställningstagande från vår sida. I de trådar där fyllesnack pågår och minderåriga kommer är det alltid någon som påpekar att man inte ska dricka innan man är 18 etc etc. Droger är inget vi vill romantisera, vi vill inte uppmana och uppmuntra människor till att pröva droger. Oavsett de "bra" effekterna av cannabis, så är det fortfarande olagligt. Vi plockar trådar som tipsar om ställen som säljer cigg eller öl till minderåriga också eftersom det också är olagligt. Det är helt enkelt inte den typ av diskussioner vi vill föra på whoa. Som sagt så finns det andra sidor än whoa för att diskutera de "bra" effekterna av droger (och dåliga också), och på dom forumen så får andra administratörer och moderatorer ta ställning till hur de ska behandla frågan.
Vi admins och moderatorer är aktiva, vi har folk som jobbar under i stort sett dygnets alla timmar när sover dom då? Nä men så du menar att det aldrig kommer tillåtas? och om jag skriver i en tråd att man borde vara 18 eller 20 för att röka cannabis för att de kan vara dåligt för din utveckling, så räcker inte de??? äcklig dubbelmoral?
LEGALISERA CANNABIS
när sover dom då? Det är en väl utvecklad skiftgång som gäller, där man jobbar 9 nätter i rad, sen får man vara helt ledig 4 dygn, och sedan jobbar man 5 vanliga dagpass följt av 2 dagars helgvila under en period på 8 veckor, sedan är det 9 nätter igen. Det är alltså inte samma admins som jobbar dygnet runt, utan man hjälps åt.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Jag tycker faktiskt att det är ganska fjantigt att man inte kan föra öppna diskussioner kring divese preparat. Men jag förstår faktiskt hur ni admins tänker...
vi snackar hur vida cannabis ska gå att diskutera eller inte. inte era arbetstimmar, men era strategier är säkert jätte bra ni verkar sjukt smarta. Jag vill inte va sån men varannan (kanske lite överdrivet) låt som finns i utländsk hiphop audio/video forumet handlar nån gång i texten om weed eller hur gött nått sorts weed är eller propagerar för olika sorter eller hur gött bänga dom e på kodein syrup eller hur crunked dom är på klubben. Ser fan inte nån som skriver att "man ska vara 18 för att dricka" . Är ni så naiva så ni tror att ungdomar som är 13-14-15-16 år inte lyssnar på musiken där? OCH ÄNNU MER!!!!!! Hur många gånger säger dom inte " kill that bitch", "my ak47", "drive by" bla bla bla bla att man ska råna skjuta och knulla "horor"... äcklig dubbelmoral. ni borde ta er ett snack för ni kan ju inte förbjuda min åsikt bara för att jag inte gör en låt om de?? Tror ni inte att barn som läser om misshandel blir nyfikna på att dabba nån? det är OLAGLIGT tillåts inte att misshandla folk äns på systemet...
LEGALISERA CANNABIS
gämföra det med alkohol och faktiskt peka ut ALL fakta om att de är sundare. Sundare och mindre skadligt e ju inte direkt samma sak ;) Dubbelmoralen är før øvrigt vidrig, jag tror nästan att jag ska sluta logga in.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Ni borde kolla blandat forumet nu, nån som frågor varför inte porr räknas som prostituition!!! dom diskuterar de!!!!!!! det kan gå illa för nån 12-13-14-15-16- åring som läser de!!!!!!!!!
LEGALISERA CANNABIS
Återigen är det en helt annan diskussion. Porr är inte olagligt. Du inser väl själv hur att dina jämförelser med alkohol eller porr inte är relevanta? Cannabis är olagligt, inte alkohol eller porr. Men på samma sätt skulle vi plocka trådar om var man köper smuggelsprit eller folk som länkar till porr. På samma sätt är det inte otillåtet att prata om cannabis på Whoa så länge det hålls en bra nivå. Men det är sällan det lyckas, utan brukar mest sluta i romantiseringar, tips, "sköna historier" etc.
men jag har aldrig sagt vart man kan köpa nånting? har inte tänkt diskutera det heller!!! och alkohol och cannabis är hur relevant som helst att jämföra för dom ligger under samma kategori DROGER. tråden handlade om prostitution ( som är olagligt) jämfört med porr, jag har skrivit ett inlägg där om hur jag tycker att det är OK och varför jag tycker de, tror du nån liten 13-14-15-16 åring går ut och horar på stan för de? och fortfarande eftersom ni är så aktiva och har så effektiva scheman radera de "romantiserade" inläggen. och hur förklarar du varannan låt i hiphop världen (de flesta finns under kategori utkländsk hip hop - audio/video) som uppmanar till misshandel och drogbruk? svara gärna på det me.
LEGALISERA CANNABIS
tycker inte man ska snacka öppet om de, för vissa tex jag håller de på soft nivå pluggar osv... men finns 14åringar som börjar röka när dom läst om cannabis här och dom har också kollat mkt gangster filmer,så dom tror att dom lever i en värld som dom inte lever i, eller dom vill leva i den världen och ser upp till sånt. håll ditt rökande för dej själv så skadar de inte andra, visst vill ungarna veta så får dom de antagligen på annat sätt,men whoa vill inte vara en inkörs port
Jag står fast vid att alla gör sitt eget val. Om jag läser något på whoa (t ex "Cannabis är en skön grej") och sedan testar cannabis direkt efter, så är jag helt jävla dum i huvudet. Inte för att man provat cannabis, utan för att man gjort det på en så fullkomligt idiotisk grund. Det är som när barn/ungdomar blir våldtagna av folk de har träffat över internet. Är man så jävla dum i huvudet (ursäkta min franska) att man lyckas råka illa ut via internet, så får man fan ta den smällen. Det går inte att skylla på något annat, jag tycker knappt att man kan skylla på våldtäktsmannen. Klart att han gör ett brott, men hade offret tänkt lite så hade det inte blivit av. Självförvållat, med andra ord. Så cannabis-grejen ligger för mig på samma nivå, det går inte att skylla på whoa för att personen läste det här, och inte heller på cannabis för att det "fanns där", utan på personen själv som handlade utan att tänka efter. Annars är det bara en sak jag verkligen bryr mig om gällande cannabisbruk, och det är att man inte ska testa det i för ung ålder. Det är viktigt.
Evolution P24 Det är en gåta för mig hur du kan anse att diskussioner om Cannabis är oacceptabla eftersom det är olagligt när ni till och med har en speciell forumdel för illegala verksamheter som graffiti (!) Graffiti är en del av hiphopen men det är fortfarande olagligt, cannabisrökning är också vanligt förekommande bland hiphopare i USA. Här tycker jag att ditt resonemang brister, och det är tråkigt att man inte får lov att diskutera fritt ens på ett internetforum. Internet bör vara en plats för total uttrycksfrihet, även då man debatterar om kriminella ämnen.
"I smacked you moms on her ass, she didn’t get mad, she turned the other butt, she can even call me dad."
Porr vs Prostitution ~ Alkohol vs Cannabis ? Porr = lagligt Alkohol = lagligt Prostitution = olagligt Cannabis = olagligt Jag ser inte riktigt poängen, faktiskt. Däremot förstår jag om whoa inte vill beblanda sig med vissa saker, och väljer bort cannabis men inte prostitution. Det är inte min sak att lägga mig i.
Ondal Jag har redan förklarat varför vi har en hel forumdel för graffiti. Dels är det en stor del av hiphopkulturen, dels är graffiti i sig inte olagligt utan bara när det målas på vissa platser. Du kan sitta och skissa hur mycket du vill i ett anteckningsblock eller måla din garageport, det är inte olagligt. Cannabis är däremot inte lagligt alls i Sverige. Vet inte om ens industrihampa är lagligt i Sverige idag. Anenkefali Den aktuella tråden ställer sig frågan om inte porr också är prostitution. Den frågar inte efter bordeller direkt. Och som du säger, alla är ansvariga för sina egna handlingar. Men vi vill helt enkelt inte bidra till att uppmuntra folk att använda droger på Whoa. Det har ingenting med Whoa att göra. På samma sätt som vi inte vill att Whoa ska bli ett warezcommunity tillåter vi inte frågor om torrents eller liknande. slangan Med risk för att upprepa mig: alkohol är en accepterad del av samhället. Alkohol är förvisso en drog, men den är laglig. Cannabis är det inte. Vidare är det en längre väg att gå mellan att läsa om huruvida porr är prostitution till att småungar går ut på gatan, än det är att höra om hur fantastiskt bra och ofarligt det är med cannabis till att gå ut och röka på. Konsekvenserna är inte heller jämförbara. Det går inte att jämföra att sälja sin kropp med att ta några bloss från joint. Vad gäller låtar med visst innehåll, så är det också en annan sak. Du är varmt välkommen att göra en om cannabis om du vill. Återigen är din jämförelse, denna gång musik och forumtrådar, irrelevant. Och givetvis har vi inga upplagda scheman på när vi är inloggade.
hur kan du säga att det är irrelevant? jävla myglare. Du hör väl själv hur det låter?Vad gäller låtar med visst innehåll, så är det också en annan sak. så vissa får utrycka sin åsikt för att dom är kändisar, andra får de inte för att då disskuteras de? forum är väl till för disskusion och för att dela med sig av sina kunskaper, erfarenheter, saker man ser och hör?? och åter igen om man håller koll på forumen som ni säger att ni e så bra åp emd era schemalagda blablabla, så radera onödiga inlägg låt oss ssom uttrycker en åsikt göra de?! vare sig de gäller alkohol, porr, eller OLAGLIGA saker som Prostitution, misshandel, tonårsfylla (under 18) eller cannabisDet går inte att jämföra att sälja sin kropp med att ta några bloss från joint. klart fan att det går att jämföra för det första är båda olagligt, för det andra är det disskusionen om de som du säger är farlig för ungdomar att läsa, återigen så hävdar jag att prostitution borde legaliseras för att var människa gör vad var människa vill med sin egen kropp. tänk om nån läser de nu och tänker "ah de e fan sant jag behöver pengar jag prostituerar mig" ska du inte ta bort detta nu???? det är ju löjligt?! om jag säger att cannabis iprincip är ofarligt (inte för psykiskt labila människor) kommer inte dom då värdera min åsikt starkare än dom som säger emot min åsikt? man måste få föra diskussion det är ju de som hela grejen handlar om??!!! det är ju inte direkt så att hela tråden kommer bombas om legalisering utan att få nått motstånd " därmed diskussion"
LEGALISERA CANNABIS
Vad är det du inte förstår? Whoa vill inte framstå som en drogliberal samlingsplats där diskussioner som går mer på djupet om droger tillhör vardagen. Det är moderatorernas och administratörernas val tillsammans med sidans grundare, och sen är det inte mer med det. Alkohol diskuteras för att det är lagligt, porr likaså. Graffiti diskuteras för att det räknas som en konstform, musik med kontroversiella texter likaså. Dina argument är farligt nära all hets som väldigt naiva människor skapar genom att skylla pistolbrott på hårdrock och dylikt.
•pave paradise•
hurf an liknar du mina argument med pistolbrott och rock? sen så har man väl faktiskt ingen rätt att cencurera mig, om jag inte uppmanar till brott bara förklarar fakta så har jag all rätt.
LEGALISERA CANNABIS
sveriges lagar står över "whoas" eller?
LEGALISERA CANNABIS
Du snackade om att det är dubbelmoral att inte ha diskussioner om låtar där artister sjunger om att knarka etc samtidigt som man inte har öppna diskussioner om cannabis. Med den logiken är det inte långt till att man börjar anklaga och koppla diskussioner om pistoler till rockmusik som råkar handla om pistoler för att främja pistoler. Helt meningslöst, precis som dina argument. Varför har de ingen rätt att censurera dig om du bryter mot av ledningen satta regler och riktlinjer? Det är så allt funkar, du vet.
•pave paradise•
Ett exempel till bjuder jag på eftersom du drog upp Sveriges lagar: I Sverige får du säga vad du vill, mer eller mindre. Men prova att attackera någon med utländsk härkomst på det värsta möjliga sätt du kommer på här på Whoa så får du se vad som händer. Lagarna gäller alltid, individuellt satta regler likaså.
•pave paradise•
För att whoa inte behöver, det är ingen demokratisk sida. Om de inte vill bli beblandad med tomtar som dig som vill övertyga världen om att cannabis är ofarligt för att nån kanadensare har hävdat så, så vill de inte.
DIF!
slangan Fattar inte varför du lipar över att inte få diskutera cannabis. Jag menar, det har redan funnits trådar med lätt 200+ inlägg om det. Sen är whoa inte demokratiskt så det argumentet kan du lägga ner. Internet i sig är det och därför kan du leta upp likasinnade som vill diskutera om just det här.
haha aja men nu är det så att hiphop artister inte bara säger weed i sina texter dom säger rök weed ,jag älskar weed etc. uppmanar till det och det är just de jag säger sjukt att jag inte får diskutera det (diskutera helt utan uppmaningar till bruk) men dom får ha sina låtar uppe här. Låt mig även säga att tonåringar nog hellre lyssnar på ludacris blue berry yum yum än "slangan" på whoa???? och om en rockare får sjunga om pistoler i en låt och förmedla sitt budskap varför får inte jag göra det i en text ???? fortfarande dubbelmoral??? är det för jag inte sålt platina med mina whoa inlägg? jag attackerar ingen med uttländsk härkomst vill säga min åsikt om cannabis och få igång en disskusion om de. det går verkligen inte att jämföra eftersom det är hets mot folkgrupp eller nått sånt.
LEGALISERA CANNABIS
psyjunta det är ju inte kul att diskutera nånting med likasinnade endast? vad blir det för diskussion om alla tycker likadant?
LEGALISERA CANNABIS
slangan: Det är musik. En konstform. Skriv gärna en text om det, vem har sagt att du inte får det? Det är fortfarande inte dubbelmoral då musik fortfarande är en konstform och skiljer sig ifrån ditt cannabis-ivrande. Du snackade om Sveriges lagar. Jag bad dig då göra något som skyddas av yttrandefriheten, men du vägrade. Det går att jämföra eftersom DU tog upp Sveriges lagar. Det här är också en lag vi snackar om. Så, jag väntar.
•pave paradise•
Men tror du inte att alla männsikor som bygger sin konst på texter och musik försöker få fram sitt budskap just genom sin konstform? varför ska jag behöva va konstnär för att få fram mitt budskap det är ju diskriminerande? Det är ju som att säga till en svart att han/hon inte är välkommen på bussen men om han ska på så får han sätta sig längst bak och vara tyst. har inte vägrat nåting har inte förstått att du har bett mig om nått. Varför skyddas inte mina texter som jag skriver nu av yttrandefriheten? jag är ovetande om lagen..
LEGALISERA CANNABIS
Nej, det här är inte alls som att be en svart person sätta sig längst bak i bussen och hålla tyst. Helt sjukt att du ens kan dra den parallellen här... Yttrandefrihetslagen gäller alltid, men det innebär inte att det inte finns regler för vad som är okej eller inte på diskussionsforum.
•pave paradise•
ne de kankse va lite grovt hehe men samtidigt så sitter jag inloggad på whoa och jag får vara här men som du såg nåns kriva innan så bad dom mig dra nån annan stans och jag får inte säga vad jag tycker för jag har "fel" åsikt, den svarta tyckte att de skulle va jämlikt, ingen vill ha nån skrikandes om att han vill sitta fram.. så han ska vara tyst förstår du vad jag menar?
LEGALISERA CANNABIS
men varför funkar inte yttrandefriheten på ett forum då? borde den inte gälla överallt?
LEGALISERA CANNABIS
Du är en gäst här och precis som när du är gäst hemma hos någon av dina kompisar så kan dom ha andra regler än vad du har i ditt hem.
och åter igen om man håller koll på forumen som ni säger att ni e så bra åp emd era schemalagda blablabla, så radera onödiga inlägg låt oss ssom uttrycker en åsikt göra de?! - Jag vet att ironi är svårt på internet, men det där...
återigen så hävdar jag att prostitution borde legaliseras för att var människa gör vad var människa vill med sin egen kropp. - Självklart får du göra det. Du får även argumentera för att cannabis borde legaliseras. Men problemet på Whoa har så gott som alltid varit att ytterst få någonsin kommit med vettiga argument eller källor på sina påstående (reggae räknas inte). Det blir i stort sett alltid samma gamla visa i stil med (notera, detta är en stereotyp sammanfattning): "varför är inte cannabis lagligt? Det är ju skitsoft och mycket mindre farligt än alkohol. Det är avslappnande och man mår fett bra. Sen får man munchies och det är det farligaste med cannabis. Det är en myt att cannabis är farligt för hjärnan (även om vi in denna tråd uppenbarligen motbevisas om och om igen). Fatta vad lugnt samhället skulle vara om alla bara rökte istället för krökade. Jag brukar röka si och så många gånger, helst grönt. Bästa rökat är blabla".
Det har förekommit enstaka konstruktiva diskussioner, men de har varit ytterst få.
om jag säger att cannabis iprincip är ofarligt (inte för psykiskt labila människor) kommer inte dom då värdera min åsikt starkare än dom som säger emot min åsikt? - Varför skulle någon? Om du inte har några klara vetenskapliga fakta som inte härstammar från typ swecan.
sveriges lagar står över "whoas" eller? - Sveriges lagar gäller på Whoa, men det gör även Whoas regler. Det är en privat sida och Whoa har rätt att sätta sina egna regler så länge de inte bryter mot lagen. Likna det vid en privat fest. Ägaren sätter reglerna. (Och bara så du vet, yttrandefrihetsgrundlagen är även den regleras av andra lagar och förordningar, exempelvis den om hets mot folkgrupp. Så det går inte att bara vifta med det kortet).
Håller inte med om att det skulle röra sig om någon dubbelmoral. Nu får du ta och nyktra till.
Jag har inte sagt att yttrandefriheten inte gäller här utan att den tillämpas på ett regelbaserat sätt av integritetsskäl och för att skydda forumets gäster. Ingen ber dig sticka från Whoa, bara hänvisar till Flashback som har en bredare databas för drogrelaterade frågor.
•pave paradise•
tack för upplysningen om yttrandefrihet, nu förstår jag bättre hehe.. kul privatfest föresten. - Självklart får du göra det. Du får även argumentera för att cannabis borde legaliseras. Men problemet på Whoa har så gott som alltid varit att ytterst få någonsin kommit med vettiga argument eller källor på sina påstående (reggae räknas inte). Det blir i stort sett alltid samma gamla visa i stil med (notera, detta är en stereotyp sammanfattning): "varför är inte cannabis lagligt? Det är ju skitsoft och mycket mindre farligt än alkohol. Det är avslappnande och man mår fett bra. Sen får man munchies och det är det farligaste med cannabis. Det är en myt att cannabis är farligt för hjärnan (även om vi in denna tråd uppenbarligen motbevisas om och om igen). Fatta vad lugnt samhället skulle vara om alla bara rökte istället för krökade. Jag brukar röka si och så många gånger, helst grönt. Bästa rökat är blabla". Det har förekommit enstaka konstruktiva diskussioner, men de har varit ytterst få. så om jag länkar till all fakta som jag säger så menar du att jag får skriva allting och du tar bort alla onödiga meddelanden? men det betyder att du måste läsa forskningsrapporterna för annars kommer du ta bort mina inlägg iaf?
LEGALISERA CANNABIS
Väldigt många av dina inlägg har redan visat på bristande kunskap om ämnet och verkar bara handla om en väldigt liberal drogsyn. Så jag personligen tvivlar på att du kan komma med något annat än onödiga meddelande. Tyvärr.
•pave paradise•