I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Teambattle, kvalbidrag samt rond 1

Vår Hiphop - Lyricism

Rappare

2005-05-17 13:28
nummerflickan, ifall du utgår ifrån kvalbidraget så står du på tunn is, men men, vi får väll se.
facebook.com/idiomatisk - fan page

2005-05-17 13:33
Rainmaker P18
"nummerflickan" ? kom igen, bättre måste du ju kunna.. Jag utgår inte bara från kvalbidragen, jag utgår ifrån bla ditt soundclick-account, de battletexter jag läst som ni kört mot varann m.m.. jag tror att jag har rätt bra koll på er, men vem vet, ni kanske överraskar.. men vinner gör ni fan inte, så enkelt är det..
Hoppas bara att jag inte snackar så mycket att jag får domarna emot mg :P

2005-05-17 13:52
Jag letade extra noga i gästböckerna, o hittade detta..

GAIA | Igår 13:28 |

Asså, jag e desperat. Jag suger din kuk om du röstar på mig.
jag betalar oxå... Snälla, jag lever på min internetbattlehype..
& vill inte förlora mot den Snygge stilige sexbomben Soy-Soy igen.

Det ovan är baserat på en sann historia, may or may not be all true..

2005-05-17 14:43
Hehe, ni kan försöka hur mycket ni vill småpojkar men ni kommer inte kunna provocera mig för fem öre, ;)

Vartenda inlägg skulle jag kunna svara på men jag tror ärligt talat folk fattar hur saker och ting ligger till.

Jag kan säga några sanningar iaf;

1. Folk hänger på ming GB och säger hur jag äääägde Soy. Jag sket fullständigt i vem folk tyckte "vann". Jag skrev raderna för att Soy var en liten fitta, battlen var bara sekundär.

2. Sen rövslickar jag aldrig, jag behöver inte göra det ser ni, :)
Bra försök att ta inlägg i gästböcker ur sitt sammanhang för att få det att se ut som jag försöker rövslicka, ^^

3. Sen tycker jag ärligt talat att jag är en klass över er andra lyricistiskt. Jag har skrivit texter i över 7 år och dessutom bevisat mig gång på gång i forumen genom åren mot de "så kallade" bästa skrivarna. Dock har jag andra sysslor inom hiphopen som är viktigare just nu men de grejerna kommer inte ni wacka "netcee-tonåringar" på whoa att få veta ett skit om, ;)

2005-05-17 15:05
Låt mig citera mig själv: :)

Ni är bara för gulliga hela bunten, hur seriös trodde ni jag var eller? ^^

Fan, whoa asså... Kan inte säga ett ord utan att alla ska ta en bokstavligt talat på orden. Man får inte heller skryta för då ska man skämmas även om man skryter med glimten i ögat. Man måste lägga ut wacka beats som är samplade slingor med pålagda tråkiga trummor för att "vara DJ" på whoa, hahaha... Du ska helst ha mötts i Sthlm på plattan och freestylat till en skränig stereo för att vara MC också...

Hahaha, jag får fan fnatt snart, :D

Soy-Soy t.ex. med ca 95% av resten av whoa är ett skolexempel på personer som tror de ska bli ngt inom hiphopen med sin rap. Asså, seriöst, då får du sluta låta som en invandrare som bott här i 3 veckor, ^^

Om ni inte har emceeskills är ni inget värda i mina ögon alls. Om ni inte kan ställa er och helt enkelt kicka freestyle på ett övertygande sätt till ett beat så är ni fan inte värda att lyssna på. Detta säger jag bara för att typ alla på whoa utom ett ytterst fåtal personer som t.ex. Blizzak har grymt kassa röster och delivery som en åsna. Missförstå mig rätt, det är kul att ni kör (du med Soy) men kom inte och tro att ni kan påstå att ni är FETA DJ's bara för att ni kan sampla i FruityLoops eller att ni är emcees för att ni kan lägga en halvkass rap på just den skiten nån annan på whoa gjort åt er, :)

//Peace alla glada.

2005-05-17 15:29
" då får du sluta låta som en invandrare som bott här i 3 veckor, ^^"
- Aboow yall, walla billa, va snackar du om invandrarsvenska?.. Git len

--
Jag har oxå haft folk som har sagt "tack för att du fick tyst på Gaia"

Men saksamma..

Du är ingenting, Du är nivåer under mig.
Du kanske kan rimma o göra fina upplägg på texterna, o göra JÄMNA RADER.

Men du kommer ingenstans med det...
Du har ingen humor ingen kvickhet, ingen hårdhet.. ingenting..

Vi tar det i battlen... Du har la suttit o smörat upp OT true o Sara som fan nu gissar jag på.. Men, ta de inte personligt när du åker ut..

2005-05-17 15:39
Btw

"Hehe, ni kan försöka hur mycket ni vill småpojkar men ni kommer inte kunna provocera mig för fem öre, ;)"

Ifall vi inte lyckades provocera dig.
Varför försvarade du dig med typ.. 40 rader..då för.. 8-)

Tycker fortfarande Vadvadvads utdrag ifrån gästboken är ruskigt rolig.. Det är ju bevis svart på gult, att han suger kuk för att få kompisröster.

2005-05-17 15:40
Vänta lite nu, e det deadline idag?.. isf vilken tid?

2005-05-17 15:44
Aight..
Men det kommer nog ta ett tag efter det tills ronden kommer upp skulle jag gissa på.. Jag har anordnat tävlingar innan. Och det tar väldig tid att fixa hop domarna.. Inte 100% på att alla domarna e online samtidigt lixom.

2005-05-17 16:28
Soy & Gaia sitting in a tree, k-i-s-s-i-n-g!
dom vågar bara int erkänna de!
Close your eyes, Just feel and realize, it is real and not a dream, I'm in you and you're in me.

2005-05-17 16:36
Vadvadvad

En 5-åring kan rimma till ett beat. Jag snackar om emceeingskills och det lär ju inte ni (allra minst Soy) ha för fem öre?

Soy-Soy

Om du läser inlägget i GB så ser du snabbt att det är menat med en glimt i ögat och det var han som frågade om cyphra etc i framtiden, inte jag som erbjöd men om man klipper och klistrar flitigt kan det se övertygande ut ja?

2005-05-17 17:12
Deadlinen är väl klockan 18:00?

förresten public, som du borde förstå så var vi så pass övertygande om att vi skulle komma med i tävlingen att vi helt enkelt sket i att skriva något seriöst.

2005-05-17 17:29
Whatafuck.. haha e den inte 19:00 ?

Jag kanske får börja på mina rader nudå :S

Säg mig bara nu, vilken e den officiella deadlinen Trueballa..?

2005-05-17 17:31
jag bedömer era texter inte författaren. och jag bedömer dom efter hur bra dom är inte vem som har skrivit dom. jag visste inte att vi domare inte fick konversera med dom tävlanden. det känns lite som vissa personer här tror att dom kommer förlora och försöker köra med "domarna är partiska" snacket. ta tid bort från att bullshitta här och förbättra era bidrag istället. Det känns lite som ni tar en liten internettävling för seriöst.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-05-17 17:48
18:00 lr 19:00 ??...

Yalla...

2005-05-17 17:53
Va det inte 18.00 först?

Soy, alla från hooden vet att man skriver yalla "jalla"
I'm Superman! King fucking Kong! I can pick you up and throw you a million miles. I'm number one. Number fucking one. I'm number one. Number fucking one. Number one! Number one! Number one!

2005-05-17 17:58
Jaha soft, då har jag tid,,,

komik..

Nej, Folk som har kollat på jalla jalla.. stavar de så..

Riktigt hoodfolk vet hur de stavas..

2005-05-17 17:59
Soy..

Ska man va cool så stavar man det så. De e ba kefft oh skrivah som de stavas
I'm Superman! King fucking Kong! I can pick you up and throw you a million miles. I'm number one. Number fucking one. I'm number one. Number fucking one. Number one! Number one! Number one!

2005-05-17 18:05
Jag har skrivit min del nu, men får inte tag på rizzle! Gött att inte msn fungerar oxå.. underlättar jättemycket!

Har halsfluss n' shiet, tog mig ändå tid att skriva 12 rader.. fan ta honom om han inte skrivit sin del ;)
CAMPIONI!

2005-05-17 18:08
Klingar rätt nice, Rizmo & Rizzle. MSN funkar f.ö. nu, :)

2005-05-17 18:20
inte min :(

2005-05-17 18:23
Jag är klar med min del, hoppas spex kommer snart. Har skickat den till honom.
Me? What? naw, I'm the kid closing curtains<br> Perfect? No, I'm a brew slamming guy with a purpose<br>http://www.thewrestlinggame.com/wg.asp?w=110101
Lyricist

2005-05-17 18:44
Rizmo är väll inte sååå tight? jag har ju tillochmed vunnit mot honom

2005-05-17 19:00
carebear countdown
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-05-17 19:01
2 sekunder kvar, skickar in nu :)
norman bates behemot
bubba fett alfred bello
arthur's detour azazello

2005-05-17 19:01
KUK, står inte så på min data iaf..
norman bates behemot
bubba fett alfred bello
arthur's detour azazello

2005-05-17 19:59
jahapp.. spex och hw hade väl vunnit ändå men..

När förväntas texterna postas förresten?

2005-05-17 19:59
HAHA

Då säger jag det igen då... :|

lr

2005-05-17 20:08
Fegon_
Haha, det lät lite nedsättande om dig själv ;)
Dock var det jävligt jämt när vi möttes..
Och du har mitt kvalbidrag där uppe bl a för att få ett litet mer hum om mig :P
CAMPIONI!

2005-05-17 20:11
Trueballa F58
men lägg upp nu och bedöm i efterhand :)
resultatet av vårt battle vet jag redan och jag är otålig :D

2005-05-17 20:16
jahapp.. spex och hw hade väl vunnit ändå men..
- ironin fullkomligt sprutar ut ur dina coola fingrar på tangentbordet..

och det tar antagligen ett tag innan dinkritiker kommer in så det här lär ta ett tag
norman bates behemot
bubba fett alfred bello
arthur's detour azazello

2005-05-17 20:19
spex
ironin är fullkomligt obefintlig och mina coola fingrar kommenterade helt enkelt vad min hjärna drog för slutsats om huruvida Riz-lagets försening påverkade det förväntade resultatet av ert battle.. ;)

2005-05-17 20:23
6-12-5-23 (såpass enkelt namn att man inte ens behöver kopiera)
trodde du menade att vi skulle vinna tävlingen, vilken du, med crew, redan förklarat er vinnare av :P där jag såg den påtagliga ironin, men, aah, så fel ja hade
norman bates behemot
bubba fett alfred bello
arthur's detour azazello

Jag får en känsla av att rizzle inte postat vårt bidrag, eftersom jag skickade det till honom vid 5, och han var senast inloggad vid 11 typ... fuck.

Trueballa
Har rizzle skickat in sin del till dig?? Isf får jag skicka in min nu, om det inte är försent och alla börjar bitcha om det
CAMPIONI!

Trueballa ring henne ;)
norman bates behemot
bubba fett alfred bello
arthur's detour azazello

2005-05-17 20:25
lätt hänt, så länge du är en av dom få skriver mitt namn rätt så är du förlåten för allt :)

men förklarat oss vinnare av är kanske lite mycket sagt, men positiv inställning och en handfull attityd har aldrig skadat.

2005-05-17 20:26
Rizmo P20
vad jag förstår så har det redan börjat bitchas och ni har fått lämna WO

2005-05-17 20:27
man ska va cocky, annars är d ingen mening att delta..
norman bates behemot
bubba fett alfred bello
arthur's detour azazello

2005-05-17 20:29
6-12-5-23
Älit? Jag har inte sett nån bitcha :) Inte fått nåt mess av True heller där han frågar vart våra bidrag tagit vägen? Men men... vi får väl se.. Tråkigt att behöva lämna WO när man skrivit lixom! Sen får väl motståndarna säga sitt om de tycker det är ok att det lämnas in nån timme för sent eller inte, de kanske är rädda att loosa och tar det säkra före det osäkra ;P

VART ÄR RIZZLE?????????????????
CAMPIONI!

2005-05-17 20:30
Rizmo

Kolla allmänt om whoa, var lite tjaffs här i tråden förut men det är utrett.

//Peace

2005-05-17 20:31
nej.. nu ska jag gå och "hit the books" som uppgivna dyslektiker.. (jag vet att den var skitkass)

och så glider jag in lite senare o kollar läget

2005-05-17 20:31
klart d e okej att ni lämnar in nu.. skiter i om d e 1½ timme sent..
norman bates behemot
bubba fett alfred bello
arthur's detour azazello

2005-05-17 20:34
samma här, men regler är regler och tydligen är detta förbjudet enligt whoa´s regler och moderatorerna ska genast agera då det ser någon lagöverträdelse av denhär typen.. eller nåt sånt..

2005-05-17 20:36
6-12-5-23

Överdramatisera inte nu va? ^^

Tävlingar som godkänns av mods/admins ska självklart hålla såna enkla moraliska regler som att inte tillåta bidrag som inte är inne i tid. Har man satt upp deadline så gäller den också.

//Peace

2005-05-17 20:41
okej, sa bara att jag tyckte att d va okej... men kan de inte få kasta in sitt bidrag iaf så folk kan få se vad vi skulle ha mött och sen skriva att de är diskvalifisierade (eller hur d stavas). it's a win-win situation
norman bates behemot
bubba fett alfred bello
arthur's detour azazello

2005-05-17 20:41
Trueballa F58
Men spex tycker ju det är okej, trots allt dom vi möter? *tindra med ögonen*
Dock vet jag inte ens om rizzle har skrivit nåt, har han skickat in sin del till dig???
CAMPIONI!

2005-05-17 20:48
Ja, det hade iaf vart uppskattat om vårt bidrag kom upp iaf, även om vi diskades... Jag satt fan inte i en knapp timme och kallsvettades och ansträngde mig trots min halsfluss for nothin'!
CAMPIONI!

2005-05-17 20:58
Soy-Soy är sköööööön, och ja det är dubbelmening på det..
CAMPIONI!

2005-05-17 21:00
GAIA P23
så vad händer när domarn missar deadlinen då?

2005-05-17 21:03
6-12-5-23 :
You got a point there.

Anledningen till att domare kommer för sent, domare slängs in på måfå, deadline ändras och allt anant hör till planeringen.
En planering som inte har funkat för fem öre. Trueballa håller ju i tävlingen så det är hans ansvar att allt ska gå som det egentligen ska. Att prata med domarna till exempel. Sara kanske inte kommer idag, då har vi suttit här o runkat i onödan.