Inför UP 40
UP 40 kommer släppas i maj. Den som vill bidra med bilder, texter, synpunkter eller studiebidraget ombedes skicka eller maila in det till oss senast 10 april. Bilder mailas till:[email protected] Snigelpost går till: UP Box 773 12002 Årsta Håll gärna ett extra öga på bildkvaliteten för digitala bilder. Trots att vi lever i en tid av megapixlar mottar vi ofta bilder med en kvalité för att trycka en tumnagel. Nånstans runt 10x15 cm i 300 ppi funkar bra, gärna större. Mvh UP
så alla ni som sitter på que & uzi bilder som ännu inte publicerats, SKYNDA ER!
http://www.gratissms.se/k9w5ad4u71
Här var man negativ.
Varför är alla på Whoa så oseriösa?
Hoppas på ett bra nummer då! Soft med up..
Blenda shonarna som vill spela mangas, en ozman i din skalle och det blir en kongas!
jag gillar up up gillar wufc
alla tidningar har väl deras "gäng" som dom reppar, rannsaka varje tidning så kommer ni nog hitta ett lr flera crewn som står för varje tidning. Det är bra, blir lite variation på allt i det stora hela.
whoa är inte en community, det är en livstil.
UP är bra skit! Så mycket bättre sen den gjordes om.
Själv tycker jag att UP skulle ha bytt namn på tidningen när dom ändå höll på, jag menar det var ingen liten förändring. Från en renodlad graffiti-tidning till något slags modemagasin. Det har vell iof sin logiska förklaring, redaktörerna har såklart blivit äldre/mognare och de vill såklart att tidningen ska mognas med dem. Fast som så många av oss redan vet, man ändrar inte på ett vinnande koncept. Jag misstänker att försäljningen av UP kommer att minska, jag har hittills varit en trogen konsument men jag börjar tvivla. Jag vill inte lägga pengar på 4 helsidor graff och 25 sidor text, varav 70% utav texten är ointressant. Den enda anledningen till att jag läste mej igenom hela "balkan express" var att jag inte hittade något annat att läsa när jag släppte ut mina demoner på toa´n. Detta är ingen renodlad whoa hat kritik, utan det är mina åsikter om "nya up", jag hoppas att jacob och grabbarna läser detta och tar till sej åtminstonde lite utav det jag skrivit.
Håller med förra inlägget, tycker dock att den börja balla ur redan 2004. Jag köper ej den längre tycker som sagt att de skulle bytt namn på det hela, men helt klart är ju att pengarna som styr mycket nu. Nä Jakob ska ta över det hela igen istället. Visa trash tåg och nåt weird artyfarty målare i Ungern or what ever.
Nej kommer ej släppa en ny film!
Jag uppskattar verkligen det ni gör där på förlaget, ni har släppt en jävla massa böcker som jag raddar upp hemma i bokhyllan. Fortsätt med det! De är riktigt grymma! Där finns utrymme för att publicera lite bredare Graffitikonst. Jag tycker UP varit grymt sedan nystarten, men bara inte mer rumsrena kulturgrejer för att platsa i hyllan på Presstop. Det kan ni ha böckerna till! Detta hade ju inte varit ett problem i sig men jag tycker UP ändå varit rätt duktiga på att bredda scenen, emedan kollegorna på t ex Incognito fyller sina tidingar med en begränsning på 5-6 crews. Det är inte bättre det!
fan va kul med en till tidning!!! blir lika glad varje gång man går och köper en ny färsk UP! :D
bangkook håller med dig man.. man ba yees.. går hem läser och blir fett glad
PÄRON!
Jag tycker att det är bra med text i tidningen. Vill man kolla bilder så finns det ju oändligt att finna här på nätet. Det är i och för sig inte samma sak att kolla runt på nätet som att hålla i en tidning och texten gör ju upplevelsen till något större än att läsa kaxiga eller rövslickar kommentarer till bilderna på nätet. Bra tidning, har alltid varit och är nu ännu bättre. Säger en mogen målare ;)
om UP är så dålig så ge fan i att köp skiten..finns så mycket bättre tidningar ute ändå
Awaiting Beheadment and Mutilation
hehe det gör vi ju fast när gamla goa pressabyråen hade den så brukade man titta ändån
coolt att snacka nostalgiskt om up bara för att dom publicerade dig 2000 när du hade din storhetstid. sen nästan 10 år senare kan man snacka om hur bra det var. kul att du körde
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag tycker att det är bra med text i tidningen. Vill man kolla bilder så finns det ju oändligt att finna här på nätet.
diamonds are forever
helt ärligt UP senaste åren har varit skit?
röv är gott
bodil Håller med dig.. ja har vart en trogen köpare sedan nummer 13.. men nu gillar ja den inte alls =*(
-"Open Your Mind" din instängda egoistiska svenne!
nä alltså jag har inte köpt något nummer sedan 2005. VArje gång ett nytt nummer kommer ut bläddrar jag igenom tidningen men köper aldrig den. KAnske dags att ens sluta bläddra? Till och med hemsidan har blivit gay upptäckte jag nyss!
röv är gott
jag köper faktiskt fortfarande tidningen av ren vana typ, dock blir jag alltid besviken på att det är så få bilder men men jag väntar på bättre tider å hoppas att Up tar åt sig lite av kritiken iaf ...
http://farggladavaggar.bloggplatsen.se/
undrar va killen på redaktionen tänkte när han lät kue berätta i 2 helsidor om en 3 minuters skiss? och ador? vad var poängen egentligen? eller när uzi testar krink, när det själva verket inte var ett test där läsarna fick lära sig något, utan bara en liten påminnare om vem uzi är och har varit. komigen, inte ens ni som klistrar och klipper blaskan kan vara nöjda över dessa delar?
ekerö P21 - öh Word! förresten.. jag gillar själv att dokumentera Andras målningar på Bilder.. inte HELA sidor med text o en liten bild i hörnet typ.. Tycker att de skulle vara kul med små mindre interjuver med flera olika målare. Gärna "äventyrliga" målare.. o inte bara dem som målar Avancerade väggar.. de är ingen vidare action vet man ju..
-"Open Your Mind" din instängda egoistiska svenne!
stekerö får ordet
Andres. FUCKKENEFÖREVIGT
Lustigt att ingen har nämt det totoala ÖVERFLÖDET av HFU i varje nr.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Så har det kommit nått fast datum när den sönder klagade tidningen som jag tkr fortfarande är redigt bra kommer ut?
Det ända som är jobbigt med UP är "Photos sent to us will be put into our photo archive and is considered as UP's property." Jag förstår att UP måste ha rätt att publicera bilderna i det aktuella numret de först lägger ut bilden i men inte att återanvända mina bilder till böcker och andra tidskrifter år efter år. Jag bidrar gärna med högkvalitets-bilder från hela Sverige om jag kan få en text som säger, "UP har rätt att publicera denna bild i 'specifik publikation' samtidigt som upphovsmannen skall uppges i samband med bilden". Hela upplagan bygger på bra bilder med kvalitativ konst. Ge oss bättre villkor så ger vi er större utgåva! ---- p.s. Jag inser att detta är en ålderdomlig tråd...men iallfall.
AstaKask: kan ju bero på att dom är grymma och målar nå så sjukt mycket så många skickar in deras grejer.
Håller med "ekerö" till 110% .För mycket wufc. och till Mindgem : Up bygger väll ändå delvis på att målarna själva ska få propps för målningarna dom gjort . Inte att fotografer ska få sitt namn publicerat .
ge dig migem . tidningen ska vara till för målarna, inte att fotografer ska få en massa cred
texten om ador och hans skiss var ju skitbra. mer sånt.
ja, alla vill läsa ett mittuppslag om när ove gjort en skiss när han suttit och skitit. kul att höra hans åsikter om hands linjer på papper. fan ta nån som sitter i dygn med sina skisser istället. alla vill se två uzi tägs och läsa hans dravel. ska han testa krink? ge det till nån lillgrabb från röda istället, så det blir ett mittuppslag med toiga fula jävligt feta tägs iställetr. kanske ska publicera nå uz throwups också. förlåt que och uzi för påhoppet, all respekt till er för att ni kör och för allt ni kört. men nu börjar det bara kännas som att leva på gamla meriter. det håller inte liksom hejja up.
Andres. FUCKKENEFÖREVIGT
logotype0 kan ju bero på att dom är grymma och målar nå så sjukt mycket så många skickar in deras grejer. eller så beror det på att NI skickar in era egna bilder? kan man kanske tänka sig?
TheMitch, nu handlar det inte om Ove utan om Ador. jag kan bara tala för mig själv men jag tycker det är intressant att få höra vad han tänker när han kör sin skumma stil. Ser hellre sådan text än två sidor med random bilder från någon håla där ingen bor.
MRsalesman Den finns i 2 st pressbyrån i hbg. Den ena är den lilla pressbyrån på knutan. Står längst ner till vänster någonstans
Soma que har ju även han ett uppslag där han babblar på om en tråkig jävla skiss. är det bra då?
Andres. FUCKKENEFÖREVIGT
Sluta klaga...
Varför är alla på Whoa så oseriösa?
känns som finanskrisen slagit hårt mot up. vet inte hur, men det är kusligt bra tajming iaf. vem vet, dom kanske tar med uzi frowups med någon annan nyans av röd linjefärg denna gång! kanske tillochmed en hela bilaga med wufc om man har tur!
eller kanske någon röjig stationspiece av acw? nej justja, det görs ju inga! sluta gnäll nu innan jag hammrar ner gnällspiken i plankan
Mitch, ja det är intressant. Vill jag bara kolla på bilder kan jag glo på fotolog. En tidning vill jag ha text i också. UP lyckas blanda rätt mängd text med rätt mängd foton. Sen visst, vissa kanske får mer utrymme än andra men det får man leva med. Tyvärr så ser mycket av det som sitter uppe idag ut som skit. Kul att det körs men inget man vill se i en tidning.
Soma så du tycker fortfarande att Uzi/ques grejer tar allt med hästlängder och kommer alltid att göra det?
Soma ja, det är fett med bilder OCH text förstås. mycket roligare med en tidning än med fotolog MEN det är fan inte roligt att höra folk babbla på om skisser, som förövrigt inte ens är avancerade skisser.
Andres. FUCKKENEFÖREVIGT
hoppas tidningen kommer ut nu i början av månaden, riktigt sugen.
För oss som icke laptop-innehavare är de mycke fetare med tidning ,då man kan ta med sig den som toa läsning. Med det vill jag säga att kvaliten på blaskan är viktig.
ooo! ett skrik från insidan! ett par nummer bak har du det du önskade! DONT BITE WHAT YOU CANT CHEW!
Jag känner väl att det börjar bli dags att släppa det rumsrena och gå tillbaka till rötterna. UP känns som ett halvdant avsnitt av SVT's program KOBRA nuförtiden. Mindre Barcelona-reportage som skrapar på ytan. Mindre ryckdunkande intervjuver med polares polare. Ge oss lite UP&COMING som fortfarande är ute på linjerna. Kanske lite inspirerande djupgående reportage med intressanta målare och intressanta spots.
"Som klockrenh säger." - oneoo
Dusabbarden, nej och det har jag inte påstått heller. Däremot så ser mycket av det som kommer upp längst med linjerna ut som ren skit av diverse anledningar. Då ser jag hellre en UZI piece som är målad på något lugnt ställe än en snabb piece där det står "ÖL" och ser ut, troligen med rätta, att vara gjord av en fjortis hög på flödder. Sen spelar det ingen roll om denna fjortis som skrivit ÖL sitter uppe överallt. Skit ser ut som skit. Kul att det körs, trist att se i en tidning.
det värsta är väl ändå att up konsekvent vägrar att skriva i denna tråd eller i alla andra som funnits för att svara på kritiken som finns. Ganska pinsamt att starta trådar som man inte är det minsta intresserad av att själv delta i. Dags att banna användaren up?
röv är gott
UP 40 är under produktion och kommer finnas i butik runt mitten av juni. Vi återkommer med exakt datum så snart vi kan.
Redan nu kan vi dock avslöja att UP bland annat kommer innehålla artiklar om Stockholms tågscen, jagas av vakter i den spanska huvudstaden Madrid, en närmare titt på Snake 1, Stitch 1 och de andra i klassiska NY-crewet United Graffiti Artists, intervju med News som berättar om när han och Akay startade VIM crew och ett besök i Köpenhamn för ett reportage om aktive Tomcat från den nya genererationen danska stilmålare med punkattityd.
Det, och mycket mer.